Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Kupiłem dziś Punto 2001r 1.9 DS....
http://fiatpunto.com.pl/topic9241-50.html
Strona 3 z 53

Autor:  remind [ 29 Sie 2008, 11:27 ]
Temat postu: 

tom83 napisał(a):
miałem już kilka aut z silnikiem diesla i nigdy nie spuszczałem wody z filtra paliwa, nie stosuję też desperatorów...ale życzę udanej akcji....

[ Dodano: 28 Sie 2008 18:54 ]
filtr paliwa lepiej zmieniac bo wiadomo jakie jest u nas paliwko........ ostatnio też wymieniałem...85 pln


Zauważyłem że nikt nie opróżnia tego osadnika. Na przeglądach też nikt w to się nie bawi. Tylko co roku wymienia się kosztowny filtr PP966 za 55-80zł w zależności jak kto zdziera. Mało kto zdaje sobie sprawę po co ten korek u dołu filtru. Jak następnym razem będę coś robił to wrzucę zdjęcie słoiczka z syfem. Jakby producent nie przewidział potrzeby jego opróżniania to by nie robił otworu...

Autor:  Adas [ 29 Sie 2008, 14:57 ]
Temat postu: 

na allegro, gość sprzedaje silnik od wspomagania, lub proponuje naparwę, przelutowanie także z wymianą przekaźników.. Silniczek lub naprawa 130zł. A jak tylko przelutować to zrób to sam, może luty masz ok...

Ja sam przelutowałem, ale u mnie padła cewka. Zresztą, napisałem sporego manuala ile to ja się z tym miałem hehe:)


Image


Image

Już przelutowany i złożony:D


Image

Autor:  remind [ 29 Sie 2008, 21:31 ]
Temat postu: 

Jak tak patrze na tematy na forum to punto II to chyba najbardziej awaryjny samochód :) Przyznaje się moje też się popsuło, po zakupie (120kkm) - z przodu 2 wahacze, końcówki drążków, z tyłu amortyzatory i odbojniki. No i komplet pasek rozrządu, kilka rolek, pasek napędów innych, olej w silniku i skrzyni, filtry wszystkie oraz akumulator trochę za duży :). Tylko to zrobiłem i do tej pory jakoś jeżdżę, dobija mnie tylko wymiana oleju co 10kkm. Z usterek które odkryłem po zakupie to uwalony przepływomierz, linka hamulca tył, uszkodzone EGR i urwanie tłumika końcowego na offroad. ale to proste i tanie w usunięciu usterki, Generalnie zainwestowałem w samochód mniej niż mój znajomy w Audi a4 1.9TDI z 96r. a on od zakupu chyba 10kkm nie przejechał...

Proponuje nie grzebać się w samochodzie tylko jeździć :)!!!

Autor:  tom83 [ 30 Sie 2008, 13:26 ]
Temat postu: 

niestety nieraz jest tak, że jak nie pogrzebiesz w aucie to nie pojedziesz.... :D

Autor:  639 [ 16 Wrz 2008, 18:57 ]
Temat postu: 

Przymierzam się do zaślepienia EGR.
czy wystarczy odkręcic 2 sruby imbusowe z góry tak jak na zdjeciu?
czasem ludzie opisują dodatkowe zabiegi jak np odkręcanie srub z dołu czy z boku. wydaje mi się ze wystarczy tylko te 2 imbusowe wykrecic, wsadzic blaszke i spowrotem przykrecic.
ponizej foto z zaznaczonym miejscem o ktore mi chodzi. pozdroo

Image

[ Dodano: 16 Wrz 2008 18:57 ]
Dziś wymieniono w mym punciaku:
- filtr powietrza
- filtr oleju
- filtr paliwa
- 4.3 L Mobil 1 10 W/40 półsyntetyk turbo diesel
- zaślepiono EGR (blaszką projektu Reminda)
Koszt całkowity - 288zł

wrażenia na + :
- silnik pracuje znacznie ciszej z naciskiem na "znacznie"
- szybciej rozpędza się na niższych biegach
- poprawiła się dynamika jazdy
- znacznie zmniejszyło się szarpanie na wyższych biegach przy niższych obrotach (praktyczne nie wyczuwalne)

wrażenia na - :
- znacznie wydłuzony czas nagrzewania kabiny (przez zaślepiony EGR)

Ogólnie jestem zadowolny:), gdy mechanior zobaczył moj stary filtr powietrza to za głowę się złapał. Był on strasznie pokrzywiony (jakby byl wsadzany na siłę) jego światło miało kształt jajowaty i był czarny od kurzu.

cały zabieg wykonany w ~30 minut.

Autor:  tom83 [ 16 Wrz 2008, 19:13 ]
Temat postu:  szarpanie 1.9 diesel c.d.

witam. moje punto stało u mechanika 3 tygodnie w zwiazku z szarpaniem na 4 i 5 biegu. posprawdzał wszystko i twierdzi, że jeśli chodzi o elektronikę to wszystko jest ok. problem tkwi prawdopodobnie wewnątrz pompy wtryskowej. w związku z tym mam pytanie: czy ktokolwiek rozbierał kiedyś taką pompę???????? może ma ktoś schemat budowy tej pompy??????? jeśli coś wiecie to piszcie......... z góry dzięki

Autor:  remind [ 17 Wrz 2008, 19:20 ]
Temat postu: 

jak szarpie na niskich obrotach to może być czujnik położenia wału - trzeba sprawdzić, przeczyścić wymienić. A są jakieś błędy w examinerze / innych testerach na pompie?

Autor:  639 [ 28 Wrz 2008, 22:06 ]
Temat postu: 

Pochwal sie Tom83 jak idą postępy z szarpaniem. udało Ci się zniwelować ten problem?
a reminda prosze o wypowiedz na temat przepływki. dzis tak na próbe odpialem kabelek od przepływki i albo to efekt placebo albo punciak troszke lepiej sie zachowywał. podpiąłem jednak wtyczke spowrotem poniewaz po przejechaniu ok 20km w warunkach miejskich wskazówka ilosci paliwa zeszła mi o pół kreski :shock: . czey to mozliwe ze przepływak moze miec wpływ na zwiekszone spalanie?

pozdroo i zapraszam do dyskusji:)

Autor:  remind [ 29 Wrz 2008, 21:05 ]
Temat postu: 

A mi np. udało się na razie usunąć szarpanie - 4 końcówki wtryskiwaczy. Okazało się ze były niesprawne. prawie 0 chmurki dymku jedzie jak trzeba. 50km jedzie spokojnie na V biegu...

Autor:  henias75 [ 29 Wrz 2008, 21:09 ]
Temat postu: 

remind napisał(a):
4 końcówki wtryskiwaczy

Ile Cie kosztowalo jak mozna wiedziec :E

Autor:  remind [ 30 Wrz 2008, 10:34 ]
Temat postu: 

henias75 napisał(a):
remind napisał(a):
4 końcówki wtryskiwaczy

Ile Cie kosztowalo jak mozna wiedziec :E


260zł, naprawa wtryskiwaczy 4szt.. generalnie warto było pojechać do pompiarza. Autko zbiera się bardzo dobrze.

Autor:  639 [ 02 Paź 2008, 21:56 ]
Temat postu: 

Witam.
dostrzegłam u siebie dziwne zjawisko. chodzi o zachowanie sie silnika na biegu 4 i 5.
przy jeździe z predkoscia 40 km/h wsadziłem mu 4 bieg i o dziwo szedł choc z przyspieszeniem bylo cieżko. jak juz osiągnął ok 60km/h zaczęło trzepac i drżec. po mocniejszym dociśnięciu gazu drżenie ustolo i dalej szedl plynnie. to samo zjawisko występuje na 5 biegu z tym ze wsadziłam 5kę przy wyższej predkosci niz w przypadku 4ki i bylo to ok 55km/h.
z tego co wiem podobny problem miał (lub ma bo sie nie chwali tom83)
dolewam do paliwa Castrol DTA i tankuję Verwe. czy jest to padająca pompa wtryskowa/paliwowa czy zasyfione wtryskiwacze czy moze czujnik położenia wału? na kompa wybieram sie po 10. pażdzirnika z wiadomych przyczyn :E , ale czy na kompie pokarze mi co tam "nie gra"????
i najważniejsze to to ze nie mam obrotomierza wiec nie wiem ile wówczas obrotów ma silnik.
pozdrawiam:)

Autor:  remind [ 06 Paź 2008, 15:39 ]
Temat postu: 

na V biegu:
przy 60km/h 1500rpm
przy 90km/h 2250rpm
przy 120km/h 3000rpm
przy 170km/h 4250rpm

Autor:  639 [ 06 Paź 2008, 17:55 ]
Temat postu: 

thx remind ale max co moge wyciagnac z puntolota to 125 :?
dzis bylem u mechaniora z tym szarpaniem i mowil ze powinna sie swiecic kontrolka jakas a mi nic sie nie swieci :( odpiał przepływke i mowi ze tez powinno sie cos zaświecic i tez sie nic nie swieci :?
ponaciskal troche pedal gazu i polecial czarny dym - diagnoza ze wtryski :?
kupilem STP do czyszczenie wtryskow i zobacze co i jak.
pozdroo

Autor:  remind [ 06 Paź 2008, 20:18 ]
Temat postu: 

Kontrolka zaświeci tylko jak coś będzie istotnego co zagraża uszkodzeniem silnika. np. odpalimy silnik bez świec żarowych = nierówna praca = miganie kontrolki silnika. Zaprowadź najlepiej swój samochód do jakiegoś warsztatu, który zajmuje się naprawą pomp wtryskowych lucas cav. Generalnie każdy diesel dymi ale może ci przy wymianie filtra paliwa zapowietrzyli układ wtryskowy, podwiesiły się wtryskiwacze i dlatego ci dymi. Po odpięciu przepływki trzeba kompa zresetować - są błędy. Jak mi zaczął dymić to nie mogłem więcej niż 150 pojechać swoim i to z górki... A nie wiem czy STP to takie dobre do czyszczenia wtrysków. Tam gdzie robiłem wtryskiwacze mówili że to nic nie daje.

Autor:  639 [ 07 Paź 2008, 07:32 ]
Temat postu: 

remind a jakie miałes objawy ze grzebałeś przy wtryskach?
i czy znasz moze nr fabryczny wtrysków? wszedzie szukałem ale do jtd są ale do naszego ropopija nie :?

pozdrawiam

Autor:  remind [ 07 Paź 2008, 08:11 ]
Temat postu: 

639 napisał(a):
remind a jakie miałes objawy ze grzebałeś przy wtryskach?
i czy znasz moze nr fabryczny wtrysków? wszedzie szukałem ale do jtd są ale do naszego ropopija nie :?

pozdrawiam


Pisałeś wcześniej że samochód jedzie ci 125km/h maksymalnie więc może być to objaw np. zatarcia silnika, braku sprężania, uszkodzenia pompy, wtryskiwaczy lub komputera. Najlepiej samochód oddać w fachowe ręce. Fachowiec od pomp będzie wiedział co zrobić. Przed wizytą sugeruje wyczyścić bak z syfu. A oznaczenia wtryskiwaczy można znaleźć w programie EPER.

Autor:  639 [ 07 Paź 2008, 18:01 ]
Temat postu: 

nie no az tak drastycznie nie jest :E
poprostu do 100 do 125 rozpedzal sie dlugo a potem sie juz tiry na drodze zaczely. autko jest dynamiczne i ale tak do 80 potem ro rowerzysta mnie moze wyprzedzic:)
zobacze co da to całe STP ale mam na uwadze ze cos jest nie tak i odkładam kase na mechaniora.

[ Dodano: 07 Paź 2008 18:01 ]
poleciałem dziś 145km/h :E na expresówce w strone cieszyna łącznie 44km
brałem ten dystans na raty tzn 11km potem zawracałem i tak w koło 4 razy:) silnik wysoko kręciłem np 5 bieg wsadzałem przy 95km/h
zbyt mało km przejechane by określic czy STP coś daje bo wciąz na 4 biegu przy 60km/h trzepie silnikiem. zobacze co bedzie się działo po wypaleniu całego baku. choc jestem sceptycznie nastawiony i wiem ze wczesniej czy później bede musiał zgłosic sie do pompiarza.
zastanawia mnie tylko czemu w tym zakresie obrotów to się dzieje i raczej bym obstawiał czujnik położenia wału choc z druciej strony zjawiasko trzepania silnikiem powinno występowac na wszystkich biegach przy tych obrotach silnika a tu tylko na 4 i na 5 przy ok 65-70km/h hmmmmmm :roll:

Autor:  tom83 [ 07 Paź 2008, 19:01 ]
Temat postu: 

---639--- mam ten sam problem z szarpaniem . walcze z tym od dawna. bylem w roznych miejscach... dzis bylem w serwisie fiata. powiedzieli ze to na pewno przepływomierz.koszt 345 pln. mam nadzieje ze sie nie myla... spróbuje.......zobaczymy co z tego bedzie. napisze jak bedzie po wszystkim...

Autor:  639 [ 07 Paź 2008, 19:13 ]
Temat postu: 

ja dzis odpiąłem przepływke i po "swojsku" zresetowałem kompa tzn odpiałem kleme z akumulatora na 3h. (nie wiem czy te moje zresetowanie cos dało ale wyzerował mi sie licznik kilometrów ale nie ten głowny i czas zegarka tez)
i po odłączeniu tej przepływki wciaz to samo. mi do tego jeszcze kopci na czarno wiec moze to wtryski? wlalem sobie STP i tak teraz pociskam puntem:)
tom83 odezwij sie koniecznie i pochwal sie co to moze byc. pozdrawaim

Autor:  tom83 [ 07 Paź 2008, 19:17 ]
Temat postu: 

639---wstrzymaj sie pare dni. niedlugo załoze nowa przepływkę to bede wiedzial co jest grane. bylem na kompie u kilku kolesi... pokazywało ze przeplywomierz padniety, ale mowili ze to nie przyczyna szarpania... rozbierałem pompe wtryskowa... kombinowalem we wszystkie strony ale nic z tego . ostatnia nadzieja w nowym przepływomierzu... podłączenie pod kompa w aso fiat - 100 pln. wiec nie ma tragedii... oby ich diagnoza była trafna... powiedzieli, ze jesli to nie przepływomierz to nie musze go kupowac...jutro jade zamówic...

Autor:  639 [ 07 Paź 2008, 21:51 ]
Temat postu: 

tom83 gadałem z kumplem i dał mi namiar do kolesia u mnie w miescie który podłacza kompa pod samochody fiata ale nie sprawdza na jalowym biegu tylko podpina pod kompa i na trase sie z nim jedzie. trzeba czekac ok 2 tyg bo tylu chetnych ma. kolega miał brave 97 rok i strasznie mu sie pier.....iła i byl w paru aso i nic nie wykrywali a tamten typ po 20 minutach jazdy postawił diagnoze:)

[ Dodano: 07 Paź 2008 21:51 ]
tom83 jesli okarze się to przepływomierz to jaki kupujesz? BOSHa? znalazlem taki po 280 ale jest jeszcze Magneti Marelii po 265. jak uwazasz ktory bedzie lepszy?
u mnie to chyba nie przepływka bo i z podpietym i z odpietym punciak jezdzi tak samo :?

Autor:  mrider [ 08 Paź 2008, 00:52 ]
Temat postu: 

To jest normalny objaw że po odpięciu przepływomierza klekot zostawia czarną chmurę pod obciążeniem silnika. Twoje objawy są typowe dla uszkodzonej przepływki.

Autor:  remind [ 08 Paź 2008, 06:36 ]
Temat postu: 

Przy sprawnym silniku w wersji 1.9D po odłączeniu przepływomierza w ogóle nie ma żadnej chmurki. Nawet jak go się porządnie przy gazuje.
Podejrzewam że komputer pobiera wartości średnie i przez to silnik dostaje za mało paliwa. Słabo też wkręca się na obroty. Zostaje za to w kompie błąd przepływomierza i czujnika temperatury. Odłączenie klem nic nie daje. Trzeba to skasować nawet najprostszym testerem. Sprawdzone.

Przepływomierz do tego modelu jest tylko jeden firmy denso o ile pamiętam. Uszkadza się w nim membrana gumowa i potencjometr co owocuje błędem i przepływomierza i w rezultacie objawy jak wyżej. Koszt przepływomierza ostatnio ok 320zł w fiacie. Jego numer to 46554559 ELEKTROZAWÓ - po odłączeniu przepływomierza też źle będą działać hamulce a zastanówcie się dlaczego...

Kolejna ciekawa psująca się rzecz 46778198 - ELEKTROZAWÓR - to zawór egr, trochę się przytnie i potrafi samochód ledwo jechać i szarpać z powodu braku mocy. Tutaj pomaga zaślepienie, wymiana, czyszczenie. Koszt ok 400zł w fiacie.

Kolejny powodem szarpania mogą być zawieszone , źle rozpylające lub inaczej uszkodzone wtryskiwacze. Niewłaściwe działanie powoduje spadek mocy silnika, szarpanie przy niskich obrotach. Lekarstwo jest tylko jedno - czyszczenie baku i najpewniejsza wymiana końcówek na sprawne, ew. czyszczenie. Orientacyjnie ok 300-500zł. W zależności od tego co tam trzeba. W domu ciężko to zrobić. Trzeba odkręcić pokrywę zaworów, można przy okazji sprawdzić luz na zaworach.

Generalnie z własnego doświadczenia to polecam najpierw wizytę u gości od pomp wtryskowych - sprawdzenie wtryskiwaczy i sprężania to 100zł. A przy okazji podłączą pod kompa w cenie. I sprawdza czy ok. Jak ktoś ma kropka z Białegostoku to mogę polecić warsztat na elewatorskiej 11/1.

Jak nic nie pomorze to wymiana pompy wtryskowej lucas cav na nową z fiata 3000zł :)

Autor:  tom83 [ 08 Paź 2008, 18:28 ]
Temat postu: 

-----639-------zamówiłem dzis przepływomierz. jutro bedzie. nie wiem jakiej firmy. jutro 0 13 mam byc w ASO fiat. zamontuja i zobaczymy....

Strona 3 z 53 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/