Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Kupiłem dziś Punto 2001r 1.9 DS....
http://fiatpunto.com.pl/topic9241-60.html
Strona 3 z 53

Autor:  remind [ 30 Wrz 2008, 10:34 ]
Temat postu: 

henias75 napisał(a):
remind napisał(a):
4 końcówki wtryskiwaczy

Ile Cie kosztowalo jak mozna wiedziec :E


260zł, naprawa wtryskiwaczy 4szt.. generalnie warto było pojechać do pompiarza. Autko zbiera się bardzo dobrze.

Autor:  639 [ 02 Paź 2008, 21:56 ]
Temat postu: 

Witam.
dostrzegłam u siebie dziwne zjawisko. chodzi o zachowanie sie silnika na biegu 4 i 5.
przy jeździe z predkoscia 40 km/h wsadziłem mu 4 bieg i o dziwo szedł choc z przyspieszeniem bylo cieżko. jak juz osiągnął ok 60km/h zaczęło trzepac i drżec. po mocniejszym dociśnięciu gazu drżenie ustolo i dalej szedl plynnie. to samo zjawisko występuje na 5 biegu z tym ze wsadziłam 5kę przy wyższej predkosci niz w przypadku 4ki i bylo to ok 55km/h.
z tego co wiem podobny problem miał (lub ma bo sie nie chwali tom83)
dolewam do paliwa Castrol DTA i tankuję Verwe. czy jest to padająca pompa wtryskowa/paliwowa czy zasyfione wtryskiwacze czy moze czujnik położenia wału? na kompa wybieram sie po 10. pażdzirnika z wiadomych przyczyn :E , ale czy na kompie pokarze mi co tam "nie gra"????
i najważniejsze to to ze nie mam obrotomierza wiec nie wiem ile wówczas obrotów ma silnik.
pozdrawiam:)

Autor:  remind [ 06 Paź 2008, 15:39 ]
Temat postu: 

na V biegu:
przy 60km/h 1500rpm
przy 90km/h 2250rpm
przy 120km/h 3000rpm
przy 170km/h 4250rpm

Autor:  639 [ 06 Paź 2008, 17:55 ]
Temat postu: 

thx remind ale max co moge wyciagnac z puntolota to 125 :?
dzis bylem u mechaniora z tym szarpaniem i mowil ze powinna sie swiecic kontrolka jakas a mi nic sie nie swieci :( odpiał przepływke i mowi ze tez powinno sie cos zaświecic i tez sie nic nie swieci :?
ponaciskal troche pedal gazu i polecial czarny dym - diagnoza ze wtryski :?
kupilem STP do czyszczenie wtryskow i zobacze co i jak.
pozdroo

Autor:  remind [ 06 Paź 2008, 20:18 ]
Temat postu: 

Kontrolka zaświeci tylko jak coś będzie istotnego co zagraża uszkodzeniem silnika. np. odpalimy silnik bez świec żarowych = nierówna praca = miganie kontrolki silnika. Zaprowadź najlepiej swój samochód do jakiegoś warsztatu, który zajmuje się naprawą pomp wtryskowych lucas cav. Generalnie każdy diesel dymi ale może ci przy wymianie filtra paliwa zapowietrzyli układ wtryskowy, podwiesiły się wtryskiwacze i dlatego ci dymi. Po odpięciu przepływki trzeba kompa zresetować - są błędy. Jak mi zaczął dymić to nie mogłem więcej niż 150 pojechać swoim i to z górki... A nie wiem czy STP to takie dobre do czyszczenia wtrysków. Tam gdzie robiłem wtryskiwacze mówili że to nic nie daje.

Autor:  639 [ 07 Paź 2008, 07:32 ]
Temat postu: 

remind a jakie miałes objawy ze grzebałeś przy wtryskach?
i czy znasz moze nr fabryczny wtrysków? wszedzie szukałem ale do jtd są ale do naszego ropopija nie :?

pozdrawiam

Autor:  remind [ 07 Paź 2008, 08:11 ]
Temat postu: 

639 napisał(a):
remind a jakie miałes objawy ze grzebałeś przy wtryskach?
i czy znasz moze nr fabryczny wtrysków? wszedzie szukałem ale do jtd są ale do naszego ropopija nie :?

pozdrawiam


Pisałeś wcześniej że samochód jedzie ci 125km/h maksymalnie więc może być to objaw np. zatarcia silnika, braku sprężania, uszkodzenia pompy, wtryskiwaczy lub komputera. Najlepiej samochód oddać w fachowe ręce. Fachowiec od pomp będzie wiedział co zrobić. Przed wizytą sugeruje wyczyścić bak z syfu. A oznaczenia wtryskiwaczy można znaleźć w programie EPER.

Autor:  639 [ 07 Paź 2008, 18:01 ]
Temat postu: 

nie no az tak drastycznie nie jest :E
poprostu do 100 do 125 rozpedzal sie dlugo a potem sie juz tiry na drodze zaczely. autko jest dynamiczne i ale tak do 80 potem ro rowerzysta mnie moze wyprzedzic:)
zobacze co da to całe STP ale mam na uwadze ze cos jest nie tak i odkładam kase na mechaniora.

[ Dodano: 07 Paź 2008 18:01 ]
poleciałem dziś 145km/h :E na expresówce w strone cieszyna łącznie 44km
brałem ten dystans na raty tzn 11km potem zawracałem i tak w koło 4 razy:) silnik wysoko kręciłem np 5 bieg wsadzałem przy 95km/h
zbyt mało km przejechane by określic czy STP coś daje bo wciąz na 4 biegu przy 60km/h trzepie silnikiem. zobacze co bedzie się działo po wypaleniu całego baku. choc jestem sceptycznie nastawiony i wiem ze wczesniej czy później bede musiał zgłosic sie do pompiarza.
zastanawia mnie tylko czemu w tym zakresie obrotów to się dzieje i raczej bym obstawiał czujnik położenia wału choc z druciej strony zjawiasko trzepania silnikiem powinno występowac na wszystkich biegach przy tych obrotach silnika a tu tylko na 4 i na 5 przy ok 65-70km/h hmmmmmm :roll:

Autor:  tom83 [ 07 Paź 2008, 19:01 ]
Temat postu: 

---639--- mam ten sam problem z szarpaniem . walcze z tym od dawna. bylem w roznych miejscach... dzis bylem w serwisie fiata. powiedzieli ze to na pewno przepływomierz.koszt 345 pln. mam nadzieje ze sie nie myla... spróbuje.......zobaczymy co z tego bedzie. napisze jak bedzie po wszystkim...

Autor:  639 [ 07 Paź 2008, 19:13 ]
Temat postu: 

ja dzis odpiąłem przepływke i po "swojsku" zresetowałem kompa tzn odpiałem kleme z akumulatora na 3h. (nie wiem czy te moje zresetowanie cos dało ale wyzerował mi sie licznik kilometrów ale nie ten głowny i czas zegarka tez)
i po odłączeniu tej przepływki wciaz to samo. mi do tego jeszcze kopci na czarno wiec moze to wtryski? wlalem sobie STP i tak teraz pociskam puntem:)
tom83 odezwij sie koniecznie i pochwal sie co to moze byc. pozdrawaim

Autor:  tom83 [ 07 Paź 2008, 19:17 ]
Temat postu: 

639---wstrzymaj sie pare dni. niedlugo załoze nowa przepływkę to bede wiedzial co jest grane. bylem na kompie u kilku kolesi... pokazywało ze przeplywomierz padniety, ale mowili ze to nie przyczyna szarpania... rozbierałem pompe wtryskowa... kombinowalem we wszystkie strony ale nic z tego . ostatnia nadzieja w nowym przepływomierzu... podłączenie pod kompa w aso fiat - 100 pln. wiec nie ma tragedii... oby ich diagnoza była trafna... powiedzieli, ze jesli to nie przepływomierz to nie musze go kupowac...jutro jade zamówic...

Autor:  639 [ 07 Paź 2008, 21:51 ]
Temat postu: 

tom83 gadałem z kumplem i dał mi namiar do kolesia u mnie w miescie który podłacza kompa pod samochody fiata ale nie sprawdza na jalowym biegu tylko podpina pod kompa i na trase sie z nim jedzie. trzeba czekac ok 2 tyg bo tylu chetnych ma. kolega miał brave 97 rok i strasznie mu sie pier.....iła i byl w paru aso i nic nie wykrywali a tamten typ po 20 minutach jazdy postawił diagnoze:)

[ Dodano: 07 Paź 2008 21:51 ]
tom83 jesli okarze się to przepływomierz to jaki kupujesz? BOSHa? znalazlem taki po 280 ale jest jeszcze Magneti Marelii po 265. jak uwazasz ktory bedzie lepszy?
u mnie to chyba nie przepływka bo i z podpietym i z odpietym punciak jezdzi tak samo :?

Autor:  mrider [ 08 Paź 2008, 00:52 ]
Temat postu: 

To jest normalny objaw że po odpięciu przepływomierza klekot zostawia czarną chmurę pod obciążeniem silnika. Twoje objawy są typowe dla uszkodzonej przepływki.

Autor:  remind [ 08 Paź 2008, 06:36 ]
Temat postu: 

Przy sprawnym silniku w wersji 1.9D po odłączeniu przepływomierza w ogóle nie ma żadnej chmurki. Nawet jak go się porządnie przy gazuje.
Podejrzewam że komputer pobiera wartości średnie i przez to silnik dostaje za mało paliwa. Słabo też wkręca się na obroty. Zostaje za to w kompie błąd przepływomierza i czujnika temperatury. Odłączenie klem nic nie daje. Trzeba to skasować nawet najprostszym testerem. Sprawdzone.

Przepływomierz do tego modelu jest tylko jeden firmy denso o ile pamiętam. Uszkadza się w nim membrana gumowa i potencjometr co owocuje błędem i przepływomierza i w rezultacie objawy jak wyżej. Koszt przepływomierza ostatnio ok 320zł w fiacie. Jego numer to 46554559 ELEKTROZAWÓ - po odłączeniu przepływomierza też źle będą działać hamulce a zastanówcie się dlaczego...

Kolejna ciekawa psująca się rzecz 46778198 - ELEKTROZAWÓR - to zawór egr, trochę się przytnie i potrafi samochód ledwo jechać i szarpać z powodu braku mocy. Tutaj pomaga zaślepienie, wymiana, czyszczenie. Koszt ok 400zł w fiacie.

Kolejny powodem szarpania mogą być zawieszone , źle rozpylające lub inaczej uszkodzone wtryskiwacze. Niewłaściwe działanie powoduje spadek mocy silnika, szarpanie przy niskich obrotach. Lekarstwo jest tylko jedno - czyszczenie baku i najpewniejsza wymiana końcówek na sprawne, ew. czyszczenie. Orientacyjnie ok 300-500zł. W zależności od tego co tam trzeba. W domu ciężko to zrobić. Trzeba odkręcić pokrywę zaworów, można przy okazji sprawdzić luz na zaworach.

Generalnie z własnego doświadczenia to polecam najpierw wizytę u gości od pomp wtryskowych - sprawdzenie wtryskiwaczy i sprężania to 100zł. A przy okazji podłączą pod kompa w cenie. I sprawdza czy ok. Jak ktoś ma kropka z Białegostoku to mogę polecić warsztat na elewatorskiej 11/1.

Jak nic nie pomorze to wymiana pompy wtryskowej lucas cav na nową z fiata 3000zł :)

Autor:  tom83 [ 08 Paź 2008, 18:28 ]
Temat postu: 

-----639-------zamówiłem dzis przepływomierz. jutro bedzie. nie wiem jakiej firmy. jutro 0 13 mam byc w ASO fiat. zamontuja i zobaczymy....

Autor:  639 [ 08 Paź 2008, 20:07 ]
Temat postu: 

dzikie chlopaki za zainteresowanie sie tematem :)
poczekam jaka diagnoze postawi tom83 po wymienie przepływki.

pozdroo

Autor:  mentor_13 [ 08 Paź 2008, 23:13 ]
Temat postu: 

witam
jak wymiana przepustnicy, pomogła?
mam podobny problem

Autor:  tom83 [ 09 Paź 2008, 17:23 ]
Temat postu: 

byłem dzis w ASO fiat. zamontowali nowy przepływomierz, skasowali błąd, 380 pln, mechanik przejechał sie, powiedział ze wszystko ok. zapłaciłem, wsiadłem ujechałem 100m i okazało sie ze nic nie jest ok... jak szarpało tak szarpie... podłączyli do kompa i wyskoczył błąd ----czujnik pozycji wirnika ( obciążenia maksymalnego)....w tym przypadku nowa przepływka posłużyła tylko jako pomoc w wykryciu prawdziwego błędu... zaproponowali mi pompe za ponad 3000 pln. podziekowałem... po krotkiej kłótni oddali 380 pln, zabrali przepływke i sie rozstalismy... czujnik ten znajduje sie w pompie wtryskowej, nie występuje jako czesc zamienna... bez sensu. pompa sklada sie z kilkunastu czesci a serwis chce wymieniac całosc.
:hahaha:

[ Dodano: 09 Paź 2008 17:10 ]
przepływomierz nie ma zadnego wpływu na to szarpanie... teraz musze załatwic ten czujnik.. jesli ma ktos cynk na kogos kto zajmuje sie takimi sprawami to dajcie znac... jesli chodzi o ASO fiat to nie polecam... mialem nadzieje ze pomoga ale niestety...
:E

[ Dodano: 09 Paź 2008 17:23 ]
wkrecac i wykrecac to sam potrafie... :>

Autor:  639 [ 09 Paź 2008, 18:27 ]
Temat postu: 

wsółczuje nerwów ale i podziwiam wytrwałości. ja po wypłacie pojade u mnie w Bielsku-Białej do pompiarza i sprawdze wtryski i pompe, przedstawie mu tez tę opcje którą Ty wymieniłes, ciekawe czy da się regenorowac ten czujnik bo moze brudny on albo cos a jak nie to moze da się wstawic jakis "powiedzmy ze podobny"
pozdrawiam i zarazem dziekuje bo u mnie pewnie to samo siadło.

Autor:  Adas [ 09 Paź 2008, 19:03 ]
Temat postu: 

Nie raz pisałem omijać ASO, na diagnozę można pojechać, ale tylko tyle.. Jak mi padło wspomaganie to też jedynie co powiedział mechanik to to żebym szedł na sklep i zapytał sie ile kosztuje cała kolumna, bo oni nie robią tylko całość wymieniają.. Sorki, ale wymienić całość to sorry, ale i Ja Potrafię :twisted:

Wiesz popytaj może na allegro... zobacz kto sprzedaje części do kropka, w tym do diesla.. Powiedz jaka sprawa, weź telefon, i się dogadasz, chłopy wszystko wymontują..

Autor:  639 [ 10 Paź 2008, 07:51 ]
Temat postu: 

tom83 tak sobie pomyslelem ze moze istnieje opcja oszukania tego czujnika?
skoro podaje on dane do kompa (sterownika) to moze da sie przypisac mu (kompowi/sterownikowi) stale wartosci by pobieral je ze swej bazy danych a nie z zepsutego czujnika w czasie rzeczywistym?
albo oddac czujke do speca od elektroniki?

pozdroo

Autor:  remind [ 10 Paź 2008, 11:09 ]
Temat postu: 

tom83 napisał(a):
byłem dzis w ASO fiat. zamontowali nowy przepływomierz, skasowali błąd, 380 pln, mechanik przejechał sie, powiedział ze wszystko ok. zapłaciłem, wsiadłem ujechałem 100m i okazało sie ze nic nie jest ok... jak szarpało tak szarpie... podłączyli do kompa i wyskoczył błąd ----czujnik pozycji wirnika ( obciążenia maksymalnego)....w tym przypadku nowa przepływka posłużyła tylko jako pomoc w wykryciu prawdziwego błędu... zaproponowali mi pompe za ponad 3000 pln. podziekowałem... po krotkiej kłótni oddali 380 pln, zabrali przepływke i sie rozstalismy... czujnik ten znajduje sie w pompie wtryskowej, nie występuje jako czesc zamienna... bez sensu. pompa sklada sie z kilkunastu czesci a serwis chce wymieniac całosc.
:hahaha:

[ Dodano: 09 Paź 2008 17:10 ]
przepływomierz nie ma zadnego wpływu na to szarpanie... teraz musze załatwic ten czujnik.. jesli ma ktos cynk na kogos kto zajmuje sie takimi sprawami to dajcie znac... jesli chodzi o ASO fiat to nie polecam... mialem nadzieje ze pomoga ale niestety...
:E

[ Dodano: 09 Paź 2008 17:23 ]
wkrecac i wykrecac to sam potrafie... :>



Najpierw pojedź niech ci sprawdzą wtryskiwacze - od tego nierówno pracuje pod obciążeniem na niskich obrotach. Jak cokolwiek nawet 1 nie tak to czyść bak i wymieniaj końcówki. Reszty się nie dotykaj, tzn. czujników.

Na pompie Lucas siada taki elektrozawór odcinając. Od tego jest nieznany błąd. Koszt ok 300zł. Objawem jest to że silnik chwilę się kręci czasami po wyjęciu kluczyków ze stacyjki. Wymiana na pompie rozwiązuje problem.

W części ASO pracują same patałachy i naciągacze. :) więc omijaj. Najlepsze są brudne warsztaty...

Autor:  639 [ 10 Paź 2008, 11:39 ]
Temat postu: 

przed chwilą dzwoniłem do serwisu BOSHA i usłyszełem ze wtryskiwaczy sie nigdy nie czyści :shock:
dzwoniłam tez do kolesia który ogłasza sie: ...."wtryskiwacze..." i on powiedział ze szarpanie nie ma nic wspólnego z wtryskami tylko z przestawionym zapłonem. w co tu wierzyc? kazdy by tylko kase wyciągał...

Autor:  mrider [ 10 Paź 2008, 12:47 ]
Temat postu: 

Tak się zastanawiam... co to był za fachowiec od przestawionego zapłonu w klekocie? :hahaha: Wywal jego numer telefonu jak najszybciej i zapomnij o nim.
Serwisy traktują wtryskiwacze jako część nienaprawialną. Jak coś się dzieje to trzeba wymienić. Szukaj takich fachowców którzy specjalizują się w Dieslach, zwłaszcza w kwestii zasilania paliwem, chociaż ja i tak stawiam na uwaloną przepływkę.

Btw i tak macie nieźle z tymi klekocikami, spróbujcie wymienić/zregenerować wtryskiwacze w mercedesowym CRD...

Autor:  639 [ 10 Paź 2008, 13:19 ]
Temat postu: 

mrider co do przepływki to tom83 pare postów wyżej opisał dokładnie tę kwestie.
a opini na temat uszkodzenia/wady jest tyle ile kropków na globie hej:)

ps: mrider skad jestes?

Strona 3 z 53 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/