Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Korozja w punto II
http://fiatpunto.com.pl/topic9459-50.html
Strona 3 z 8

Autor:  bonku [ 01 Lip 2010, 09:27 ]
Temat postu: 

tomPB1920 napisał(a):
W zeszłym roku w styczniu byłem na przegladzie i gosciu co mi sprawdzał autko pokazał mi 2 dziury pod spodem tzn z lewej i prawej strony z przodu w miejscu w ktorym sie podkłada lewarek, do tego powiedział ze zdziwił by sie jak by tych dziur nie było.Chodzi tu o punto 2 rok prod 2000.Czyli wg niego w tych rocznikach to normalka


potwierdzam, też to robiłem

Autor:  krzysiek82 [ 22 Wrz 2010, 21:33 ]
Temat postu: 

przesiadłem się na astrę G i mimo iż auto o rok starsze, w okolicy wlewu zero rdzy podobnie zresztą jak w jakimkolwiek innym miejscu, jedynie gdzie coś znalazłem potraktowałem następująco
Image

całość wypiaskowałem, nałożyłem podkład epoksydowy na to lakier właściwy oraz warstwa bituniczna. Niedługo będę dysponował własną piaskarką, jeśli ktoś z okolic łodzi będzie chciał aby usunąć rdzę a chce to zrobić dobrze będę w stanie pomóc.

Autor:  4toku [ 01 Paź 2010, 19:59 ]
Temat postu: 

krzysiek82 napisał(a):
Ciąłem dzisiaj mk2 z 2000r czyli taki sam rocznik jak mój, w progach już brało, w podłużnicach z tyłu tak samo. Niestety blacha jest w kropkach do dupy. Ocynk to fikcja. A to że komuś nie rdzewieje to zawdzięcza dobremu zabezpieczeniu pofabrycznemu lub po prostu nie zagląda w miejsca gdzie korozja się pojawia. Niestety pod względem walki z korozją fiat swojej lekcji nie odrobił. Podobną przygodę miałem z mareą, takie same jaja wychodziły a nawet gorzej, bo tylnia belka była skorodowana na tyle, że niewiele jej brakowało do złamania się. Uprzedzam te auta nie miały dzwona żadnego większego więc nie można zwalić winy na partactwo blacharza.


U mnie to samo.
Zgadzam się w 100%
Śmiem twierdzić że ocynku od spodu nie ma.
Jest na błotnikach, drzwiach , masce ale pod spodem nie ma.


Cytuj:
Ostatnio zauważam iż korozja wychodzi ze zgrzewów. Warstwa lakieru nienaruszona, lakier nieco napuchnięty i pięknie odchodzi.
Problem póki co dotyczył: zgrzewów na podszybiu, 2-ch zgrzewów w komorze silnika (przy prawej poduszce silnika), kilka zgrzewów na podwoziu (pod bagażnikiem - uchwyty, do których od spodu jest przykręcony zderzak - okolice wnęki na koło zapasowe). Co ciekawe: od drugiej strony zgrzewu nic się nie dzieje. Da się je elegancko oczyścić do gołej blachy.


To też zauważyłem.

Autor:  matti84 [ 27 Sty 2011, 13:32 ]
Temat postu: 

u mnie rdzewieje na nadkolach zaraz przy progu i to z obu stron

Autor:  domin45670 [ 27 Sty 2011, 14:44 ]
Temat postu: 

Przy przednich czy tylnych kołach?

Autor:  matti84 [ 28 Sty 2011, 07:24 ]
Temat postu: 

domin45670 napisał(a):
Przy przednich czy tylnych kołach?
tylnych

Autor:  grekow [ 31 Sty 2011, 16:29 ]
Temat postu:  Rdza

Punto II rocznik 2001.Jestem drugim właścicielem przebieg 45000km.Autko garażowane,ale zabezpieczeń antykorozyjnych nie robiono .10-cio letnia gwarancja na lakier.Podwozie musiałem zabezpieczyć ,szczególnie miejsca do podnoszenia przodu samochodu.Gdybym tego nie zrobił po zakupie ,to po zimie podłoga do blacharza, a tak może jeszcze parę lat wytrzyma.

Autor:  buladag [ 31 Sty 2011, 18:46 ]
Temat postu: 

grekow napisał(a):
10-cio letnia gwarancja na lakier.

8lat na perforacje, 4lata lakier, 12lat gwarancji, że ładunek w poduszce i pasach zadziała, 2/3lata na całe auto..

Autor:  tomPB1920 [ 31 Sty 2011, 19:11 ]
Temat postu:  Re: Rdza

grekow napisał(a):
Punto II rocznik 2001.Jestem drugim właścicielem przebieg 45000km.


to autkiem za wiele nie pojezdziliscie jak tylko 45000 przebiegu :hahaha:
zaraz pewnie bedzie napisane ze zapomniałem dopisac jedynki z przodu hehe ale OK zdarza sie

Autor:  Bytuś [ 31 Sty 2011, 19:24 ]
Temat postu: 

buladag napisał(a):
12lat gwarancji, że ładunek w poduszce i pasach zadziała

nie 12 a 10 8)

Autor:  buladag [ 31 Sty 2011, 19:26 ]
Temat postu: 

Racja, 10lat, literówka, sorki. :)

Autor:  domin45670 [ 31 Sty 2011, 21:04 ]
Temat postu:  Re: Rdza

grekow napisał(a):
Punto II rocznik 2001.Jestem drugim właścicielem przebieg 45000km.Autko garażowane,ale zabezpieczeń antykorozyjnych nie robiono .10-cio letnia gwarancja na lakier.Podwozie musiałem zabezpieczyć ,szczególnie miejsca do podnoszenia przodu samochodu.Gdybym tego nie zrobił po zakupie ,to po zimie podłoga do blacharza, a tak może jeszcze parę lat wytrzyma.

Szacun Kolego. Rok starsze autko i przebieg jak u mnie :)

Autor:  mlody [ 03 Lut 2011, 18:00 ]
Temat postu: 

Forumowicze kiedy zima sie skończy muszę zabrac się za "ruda koleżanke" :evil:
Tak to wygląda:
Image
Image
Image
Image

I teraz pytanko.
Czy oddac do lakiernika to co jest czy kupic element i dopiero wtedy pomalowac na odpowiedni kolor?

Autor:  domin45670 [ 03 Lut 2011, 18:12 ]
Temat postu: 

mlody napisał(a):
I teraz pytanko.
Czy oddac do lakiernika to co jest czy kupic element i dopiero wtedy pomalowac na odpowiedni kolor?

Wszystko zależy od tego jak głęboka jest to rdza. Ale widząc te dosyć pokaźne płaty rdzy na przednich błotnikach, to proponuję dorwać nowe (np. z rozbitka). Tylne można zrobić. Ciekawe co będzie na klapie.

P.S. Jednak bycie pedancikiem pod tym kątem ma swoje plusy. Korozja tylnego błotnika niemal na pewno zaczęła się od maleńkiego, niemal niezauważalnego odprysku, a następnie rozkwitła pod lakierem. Gdy rozkwit był już pokaźnych rozmiarów, wówczas lakier napuchł i odpadł.

Autor:  mlody [ 03 Lut 2011, 18:20 ]
Temat postu: 

Sprawa dotyczy tylko lewego przedniego błotnika.
Reszta samochodu jest w porządku.

Autor:  domin45670 [ 03 Lut 2011, 18:47 ]
Temat postu: 

Aaa, to nie wiem czemu pierwsze i trzecie zdjęcie wziąłem za prawy tył :P
W takim razie wymieniaj cały element. Nie ma co reanimować trupa. Przy progu będą dosyć konkretne wżery, które nawet przy - wydawałoby się - usunięciu rdzy z powierzchni wyjdą z powrotem.

Autor:  buladag [ 03 Lut 2011, 18:52 ]
Temat postu: 

mlody Pewnie to zamiennik, a nie oryginalne nadkole.

Autor:  mlody [ 03 Lut 2011, 19:02 ]
Temat postu: 

Właśnie znajomy mówił mi że coś musiało byc robione (najprawdopodobniej jakaś stłuczka) i także radził kupic cały element i pomalowac.

I tak zrobie, tylko musze sie porozglądac na jakiś autozłomach.

Autor:  grekow [ 05 Lut 2011, 08:55 ]
Temat postu: 

Witam, czy może ktoś opisać dodawanie zdjęć do postów.Próbuję i nic nie wychodzi.

Autor:  Łodziak [ 05 Lut 2011, 11:44 ]
Temat postu: 

grekow napisał(a):
może ktoś opisać dodawanie zdjęć do postów

http://fiatpunto.com.pl/topic526.html

Autor:  grekow [ 05 Lut 2011, 12:22 ]
Temat postu: 

Image

[ Dodano: 05 Lut 2011 11:17 ]
Punto II rocznik 2001,podwozie przed konserwacją

[ Dodano: 05 Lut 2011 11:19 ]
Image

[ Dodano: 05 Lut 2011 11:19 ]
Image

[ Dodano: 05 Lut 2011 11:22 ]
Konserwację robiłem sam w lipcu 2010r,w te lato sprawdzę jak to wygląda,czy trzeba będzie coś poprawić.

Autor:  Tommy [ 17 Lut 2011, 18:27 ]
Temat postu: 

Jak patrze na te zdjęcia to sie aż zastanawiam co to za egzemplarze macie ze tak gniją :? Niegarażowane, nie konserwowane, niewoskowane czy moze kupione po okazyjnej cenie zza wschodniej granicy :( ?...
O kropka trzeba dbać bo to wdzięczne auto :D pzdr.

Autor:  buladag [ 17 Lut 2011, 18:58 ]
Temat postu: 

Wow nieźle, jak w moim Japońcu. :E :E

W puntko było czysto pod spodem, tez rocznik 2001r posiadany od nowości.

Autor:  Daniell252 [ 28 Lut 2011, 00:38 ]
Temat postu: 

no wy sie smiejcie, mój już był dwa razy spawany :/, i od cholery włókna szklanego jest od spodu :(( niestety to juz nie nowy samochód trzebasie liczyc z tego typu zabiegami, mi równiez gnije tylne nadkole:( a samochód mamy od nowości i garażowany, przez jego vały okrez zycia jak jest z nami może łącznie stał ze 3-5 dni na dworze w nocy :D a tu takie nie miłe zaskoczenie, teraz po maturach zabieram sie za malowanie mojego Kropka:D

Autor:  endumazi [ 28 Lut 2011, 08:54 ]
Temat postu:  Re: Rdza

grekow napisał(a):
Punto II rocznik 2001.Jestem drugim właścicielem przebieg 45000km.Autko garażowane,ale zabezpieczeń antykorozyjnych nie robiono .10-cio letnia gwarancja na lakier.Podwozie musiałem zabezpieczyć ,szczególnie miejsca do podnoszenia przodu samochodu.Gdybym tego nie zrobił po zakupie ,to po zimie podłoga do blacharza, a tak może jeszcze parę lat wytrzyma.


Hah, ja ostatnio nabyłem P2 z 2002 roku, 41kkm oryginalnego przebiegu i też będę musiał w lecie zrobić zabezpieczenie podwozia.
Póki co stan śliczny, zero rdzy - jednak trzeba będzie zatroszczyć się o to.

Strona 3 z 8 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/