Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Wymiana wału kierowniczego,momenty dokręcania oraz procedura http://fiatpunto.com.pl/topic55278.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Jamjestcichy [ 25 Wrz 2016, 12:00 ] |
Temat postu: | Wymiana wału kierowniczego,momenty dokręcania oraz procedura |
Witam. Tak jak w temacie-mam zamiar wymienić wał kolumny kierowniczej z powodu luzów na krzyżakach/przegubach. Z tego co udało m się ustalić moment dokręcenia śrub powinien być następujący: śruba dolna (koło pedałów nr 1) 50-60 Nm śruba górna (nr 2) 18-22Nm Chociaż z tematów,które tutaj czytałem wynikało,że dolna śruba powinna być dokręcona z siła 30Nm-temat o akcji nawrotowej fiata. W zasadzie wymiana wydaje się być prosta,lecz martwi mnie ostrzeżenie z eLearn: "- Unikać bezwzględnie odłączenia wałka górnego podczas wymontowywania kolumny kierownicy z odpowiedniego gniazda" Czy wymieniając wał kolumny kierowniczej muszę potem coś ustawiać? Czy ma ktoś już tę operację za sobą? Na co zwrócić uwagę? Do dziś myślałem,że ta wymiana jest typu-wyciągnij stare/włóż nowe Pozdrawiam |
Autor: | misci [ 25 Wrz 2016, 12:48 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana wału kierowniczego,momenty dokręcania oraz proce |
No cóż, czasem potrzebna jest praktyka, a czasem w opracowaniach są błędy. Śruby są takie same więc przykręcenie jednej z nich momentem 2x większym nie ma sensu. Śruby dokręć standardowym kluczem z normalną siłą. Po dniu jeżdżenia sprawdź je jeszcze raz i to wszystko. Kluczem dynamometrycznym będziesz miał dość ciężko podejść. Co do ustawienia wałka to powinno być możliwe zamocowanie go tylko w jednym położeniu - na wieloklinie powinna być przerwa w ząbkach. Na wszelki wypadek ustaw kierownicę idealnie do jazdy na wprost, wymontuj wałek zamontuj nowy tak samo jak był zamontowany stary, sprawdź położenie kierownicy. Jeśli się pomyliłeś to będzie widać i wtedy poprawisz. Chodzi tylko o to, żeby kierownica nie była skręcona względem przekładni kierowniczej. Ile kosztował wałek? |
Autor: | Jamjestcichy [ 25 Wrz 2016, 13:12 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana wału kierowniczego,momenty dokręcania oraz proce |
Czyli nic się nie stanie ani nic nie będę musiał ustawiać po wymianie wałka? Dokręcę momentem 34Nm-tak powinno być w punciaku 2 i będę kontrolował. Nie chcę robić tego na czuja bo nie mam wyczucia Za wałek dałem grosze-55zł z przesyłką,dokładnie taki jak na zdjęciu i oczywiście nowy. |
Autor: | misci [ 25 Wrz 2016, 14:17 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana wału kierowniczego,momenty dokręcania oraz proce |
Nie może się nic stać ale ostrożność trzeba zachować. No i jeszcze zablokuj kierownicę blokadą żeby się nie przekręciła sama jak zdemontujesz wałek. No i nie może być żadnych naprężeń skrętnych bo możesz nie wyczepić wałka z wielokilina. Zablokowałbym kierownicę i podniósłbym przednie koła do góry i opuścił aby wyeliminować naprężenia w oponach. Można też na równym zablokować kierownicę i nieco przepchnąć auto (ok. 1m.) |
Autor: | Jamjestcichy [ 06 Paź 2016, 23:21 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana wału kierowniczego,momenty dokręcania oraz proce |
Miałem zamiar zablokować oraz odznaczyć markerem położenie wału względem wieloklina-tak by mieć punkt odniesienia. Z wieloklina powinno zejść bez problemu,ale cenna rada z tym przepchaniem auta. Teraz trzeba tylko znaleźć czas i się za to zabrać [ Dodano: 06 Paź 2016, 23:21 ] Robota wykonana W sumie nic nie znaczyłem ani nie blokowałem-śruby na górze i dole mają swoje miejsce,więc źle tego złożyć się nie da. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |