Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Przekładnia kierownicza w GP (wada fabryczna)
http://fiatpunto.com.pl/topic104-75.html
Strona 4 z 5

Autor:  Yoka [ 09 Gru 2009, 00:35 ]
Temat postu: 

ojoj...a ja mam juz tyle wymieninych kolumn kierowniczych ze chyba sie nie łapie :)

Autor:  patrick [ 10 Gru 2009, 19:17 ]
Temat postu: 

dostalem tez zaproszenie od fiata ;cel wizyty -dokrecenie sruby kolumny kierowniczej zrobili i po sprawie

Autor:  Dzidek [ 10 Gru 2009, 19:30 ]
Temat postu: 

mi też już dokręcili i gra.

Autor:  slon11 [ 04 Lut 2010, 20:15 ]
Temat postu: 

ja tez miałem tą kampanię ,ale tuz przed i cały czas po mam mianowicie taki objaw : przy delikatnym poruszaniu kierownicą coś skrzypi ,a podczas jazdy odgłos jest taki jakby piłeczkę pingpongową zamknąć do pudełka plastikowego ,mieliście tak ??
Nie ma znaczenia czy jest włączone city czy nie ,przy szybszym ruchu kierownicy juz tego nie słychać

Autor:  grandevito [ 06 Lut 2010, 21:53 ]
Temat postu: 

slon11
mam to samo przy wolnym kreceniu kierownica juz raz mialem wyminiana przekladnie kierownicza na gwarancji i byl rok spokoju teraz znow to samo autko juz po gwarancji ale na przekladnie mam jeszcze rok aso powiedzialo ze trudno wyczuc czy to wina przekladni i zebym na wiosne przyjechal bo moze bedzie latwiej zlokalizowac zgrzytanie bo moze byc kilka elementow odpowiedzialnych za ten dzwiek np poduszki amortyzatorow.Ciekaw jestem ile kosztuje wymiana tych poduszek amortyzatorw ( material i robocizna )?

Autor:  Bahama70 [ 06 Lut 2010, 22:31 ]
Temat postu: 

Poduszka występuje w komplecie z łozyskiem.

Autor:  slon11 [ 06 Lut 2010, 22:45 ]
Temat postu: 

grandevito ja to zgłosze za jakies 600 kilometrów ,bo tyle mi brakuje do 30 000 ,zobaczymy co poradzą :E

[ Dodano: 06 Lut 2010 22:45 ]
grandevito widze że masz tylne oświetlenie sufitowe ,powiedz mi czy podsufitka w tym miejscu jest jakoś specjalnie wyprofilowana ??
masz oświetlenie w drzwiach które oświetla miejsce gdzie wysiadasz ??

Autor:  grandevito [ 07 Lut 2010, 00:43 ]
Temat postu: 

slon11 napisał(a):
grandevito ja to zgłosze za jakies 600 kilometrów ,bo tyle mi brakuje do 30 000 ,zobaczymy co poradzą :E

[ Dodano: 06 Lut 2010 22:45 ]
grandevito widze że masz tylne oświetlenie sufitowe ,powiedz mi czy podsufitka w tym miejscu jest jakoś specjalnie wyprofilowana ??
masz oświetlenie w drzwiach które oświetla miejsce gdzie wysiadasz ??

tylne oswietlenie jest zamontowane na gladko bez zadnego wyprofilowania w podsufitce
a oswietlenie jest tylko w przednich drzwiach ale myslalem ze to standart
:-o

Autor:  slon11 [ 26 Lut 2010, 19:29 ]
Temat postu: 

grandevito napisał(a):
a oswietlenie jest tylko w przednich drzwiach ale myslalem ze to standart

nie to tylko w emotion jest

[ Dodano: 26 Lut 2010 19:29 ]
powiedzieli że przeczyścili czujniki skrętu (choc moim zdaniem to nie ich wina) i nic dalej skrzypi przy powolnym kręceniu kierownicą ,szlak mnie trafi :evil:

Autor:  Borat [ 22 Maj 2010, 14:23 ]
Temat postu: 

Panowie dzisiaj byłem w aso właśnie w sprawie stuków z układu kierowniczego fachowcy stwierdzili wade fabryczną jako że zastępują ją przekłądnią z jakimiś tulejami sprawdzają po Vinie i jest partia do wymiany z 2009 roku (jak moj punciak) jak macie czas lub bedziecie w aso zaiteresujcie sie tym

Autor:  kox [ 06 Wrz 2011, 21:21 ]
Temat postu: 

w moim gp też się coś zaczęło dziać i podejrzewam przekładnie. Przy pokonywaniu poprzecznych nierówności szczególnie u mnie pod domem ( poprzecznie ułożone płyty betonowe) pojawiają się okrutne stuki w zawieszeniu. Nie jest to chrobotanie jak pisali tu niektórzy na początku tematu, a przekładnie podejrzewam ze względu na podobny trzask u teścia w Corsie C i ustały dopiero po wymianie maglownicy. Czy ktoś się orientuje czy we wszystkich wersjach silnikowych były takie same magle czy się różniły?

Autor:  merkava [ 07 Wrz 2011, 22:58 ]
Temat postu: 

Witaj

Z moim Grande wszytko ok :lol: ,ale u rodziców coś waliło i była to końcówka drążka od kierowcy.Tylko na poprzecznych przeszkodach waliło.A że Grande było na 5 rocznym przeglądzie rejestracyjnym to prosiłem aby sprawdził i nic.(szarpaki i wejście pod spód i nic)Pojechałem do ASO i też nic.Więc podnieśli go na kanale za przednie sanki i jeden z nich ruszył kołem i wyszło że to końcówka.Po wymianie cisza(na TRW) Grande ok 70000km.

Autor:  kox [ 08 Wrz 2011, 14:15 ]
Temat postu: 

byłem dzisiaj u znajomego na warsztacie i zdiagnozowali że na 100% przekładnia do roboty, regeneracja 450zł z roczną gwarancją + 300zł robota, nie wiem jak u innych ale w 1,9 trzeba z całym wózkiem/sankami zjechać na dół, inaczej maglownicy nie da się wyciągnąc...
Jeśli nie sprzeda się w ciągu 2 tyg robie przekładnie i gp zostanie na kolejny rok;)

Autor:  nissanek_3 [ 08 Wrz 2011, 18:12 ]
Temat postu: 

kox a oprócz tych stuków zauważyłeś jakieś inne objawy uszkodzonej przekładni??W moim GP też stuka zawiecha jak przejeżdzam przez poprzeczne nierówności (np przejazdy kolejowe czy inne garby) i myślałem żę TTTM a po twojej wypowiedzi zastanawiam się czy aby na pewno . Rok temu robiłem przekładnię w fiescie i płaciłem 150 zł za regenerację- montaż i demontaż w swoim zakresie.

Autor:  kox [ 08 Wrz 2011, 20:53 ]
Temat postu: 

odpal auto i energicznie poruszaj kierownicą prawo lewo, krótkie energiczne ruchy tu to najlepiej u mnie słychać. Pozatym wjeżdżając w dziure niema takiego klepania jak przy tych poprzecznych uskokach. Na diagnostyce wszystko ok, a jak podjechałem do znajomego to po podniesieniu auta od razu potwierdzili moje przypuszczenia. Z tego co majster gadał trzeba sanki całkowicie opuścić żeby wydostać przekładnie (silnik 1,9). Sama regeneracja gdzieś w Chorzowie ponoć ok 450zł, na allegro widziałem już za 300-350zł ale wysyłka i oczekiwanie a tu w 2 dni regeneracja i wymiana. Samemu nie będe się z tym szarpał bo raz mi sie nie chce a dwa za ciasny garaż na takie operacje

Autor:  K3 [ 08 Wrz 2011, 21:08 ]
Temat postu: 

kox napisał(a):
Czy ktoś się orientuje czy we wszystkich wersjach silnikowych były takie same magle czy się różniły?


Nie wiem, ale do mojego to ściągali przekładnię po numerze VIN, szła z magazynu centralnego w BB..

Autor:  kox [ 08 Wrz 2011, 21:11 ]
Temat postu: 

ile w ASO bo nie pamiętam ?
juz znalazłem ~1500zł dziękuje ;)

Autor:  jurekl [ 08 Wrz 2011, 21:23 ]
Temat postu: 

U mnie też stuka (45tys). Niedawno wymieniłem łączniki stabilizatorów. Ale nadal słychać stuki podczas pokonywania poprzecznych, krótkich nierówności. Ponieważ te stuki są takie same jak w Corsie, którą kiedyś miałem - stawiam tutaj również na przekładnię. Budowa przekładni Corsy jest prawie taka sama i tam regeneracja polegała na odblokowaniu i przesmarowaniu elementów dociskowych listwy zębatej do zębnika (regulowanych nakrętką - na zdjęciu). Należy również sprawdzić wewnętrzne przeguby kulowe ale te również były do regulacji nakrętkami. I tu wszystko co łatwe się kończy bo trzeba całą przekładnię wyjąć i po naprawie zamontować. A to, jak już było opisane wymaga opuszczenia "kołyski" w dieslu, a w benzynie podobno nie.

Image

Autor:  nocny_wyjca [ 04 Paź 2011, 15:35 ]
Temat postu: 

witam mam taki problem: przy ruszaniu kierownicą na postoju lewo-prawo (w małym zakresie, takie dosłownie poszarpywanie prawo-lewo) słyszę stuki dobiegające z dołu, podejrzewam że to z przekładni, najdziwniejsze jest, że auto ma 1,5 tygodnia i przebieg 560 km, czyżby coś się już zepsuło? :(

Autor:  kox [ 04 Paź 2011, 16:32 ]
Temat postu: 

na odpalonym silniku? jeśli tak to przekładnia

Autor:  nocny_wyjca [ 04 Paź 2011, 16:45 ]
Temat postu: 

Na odpalonym i na wyłączonym

Autor:  dDzida [ 04 Paź 2011, 19:56 ]
Temat postu: 

ja po jakiś 1600 km wymieniałem przekładnie, nowe auto i już takie kuku ale wymienili i jest git

Autor:  nocny_wyjca [ 05 Paź 2011, 15:36 ]
Temat postu: 

Ja już dwa razy bylem i według mechaników z aso ten typ tak ma, ale jak sprawdziłem w tym do jazdy testowej to nic nie stuka więc idą na czas :evil:

Autor:  dDzida [ 05 Paź 2011, 22:47 ]
Temat postu: 

cisnij ich, powiec ze chcesz autko na szarpakach przetestowac

Autor:  norbert_p [ 06 Cze 2013, 16:51 ]
Temat postu:  Re: Przekładnia kierownicza w GP (wada fabryczna)

I u mnie pada przekładnia kierownicza (tak stwierdzili w ASO). Podejrzewałem tarcze lub klocki... Oznaki to stukanie na wertepach (głuche, nie metaliczne) i pulsowanie pedału hamulca przy mocniejszym hamowaniu (bez włączonego ABS-u). Koszt w ASO to 1650zł + 300zł wymiana. W necie znalazłem kilka nowych w różnych cenach... Różni producenci, Jakich polecacie, bo znalazłem:
TRW za 623zł, Lizarte za 1090zł i Quinton Hazell za 1237zł.

Strona 4 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/