Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Funkcja CITY [ kiedy włączać ]
http://fiatpunto.com.pl/topic11038-25.html
Strona 2 z 3

Autor:  kox [ 18 Mar 2011, 19:21 ]
Temat postu: 

City się automatycznie wyłącza chyba przy 40km/h co do usterki o której piszesz to prędziej będzie coś z przekładnią lub drążkami. Radze ci to sprawdzić żebyś kiedyś na zakręcie prosto nie pojechał

Autor:  krism84 [ 19 Mar 2011, 01:43 ]
Temat postu: 

Ja jeżdżę cały czas na City ale gdy wyłączę na parkingu to różnica jest ogromna bo bez city to mam wrażenie jak by auto było w ogóle bez wspomagania natomiast w czasie jazdy nie ma żadnej różnicy tryb city sie "usztywnia" w miarę wzrostu prędkości

Autor:  krowka [ 19 Mar 2011, 13:01 ]
Temat postu: 

City jest dla solarycznych panienek :E

Autor:  kazaa [ 19 Mar 2011, 14:25 ]
Temat postu: 

krowka napisał(a):
City jest dla solarycznych panienek :E


hah załóż ciężkie 17" to pogadamy

Autor:  theWaszka [ 19 Mar 2011, 14:28 ]
Temat postu: 

krowka napisał(a):
City jest dla solarycznych panienek :E


+1 :E
lubię czuć auto, a gdy city jest wlączone czuję jakbym krecił kołami w powietrzu

Autor:  yacub [ 19 Mar 2011, 15:06 ]
Temat postu: 

no dokładnie city jest za mocne !! wcale nie czuc ze sie kreci - szybciej sie opony zużyją jak sie tak szybko w miejscu kreci :)

Autor:  grzegorz74 [ 20 Mar 2011, 13:03 ]
Temat postu: 

Osobiście nie używam CITY, lubię czuć kierownicę w ręku.

Autor:  emil [ 21 Mar 2011, 15:27 ]
Temat postu: 

nie używam tego badziewia bo: nie mogę wyczuć kier. i z obawy, że się szybciej zepsuje.

Autor:  kruger [ 21 Mar 2011, 17:29 ]
Temat postu: 

Można chodzić z buta, z pewnością rzadziej się psuje niż samochód :>

Autor:  Chicane [ 21 Mar 2011, 21:07 ]
Temat postu: 

emil hamulca też nie używaj bo szybciej sie zepsuje jak bedziesz często naciskał :E .

Autor:  bbanditoss [ 21 Mar 2011, 21:10 ]
Temat postu: 

ja też nie używam city, jak dla mnie za lekko wtedy się kręci :>

Autor:  kox [ 21 Mar 2011, 21:12 ]
Temat postu: 

99% systemów montowanych w autach jest po to żeby usprawnić,udogodnić, sprawić bardziej biezpieczną jazdę samochodem a pisanie że city jest dla bab jest śmieszne. Jeśli w tak prozaiczną czynność jak kręcenie kierownicą moge włożyć 50% siły mniej to skorzystam z tego tylko po to by siły spożytkować na przyjemniejsze czy pożyteczniejsze rzeczy

Autor:  Chicane [ 21 Mar 2011, 21:14 ]
Temat postu: 

kox jestem tego samego zdania.

Autor:  bbanditoss [ 21 Mar 2011, 21:24 ]
Temat postu: 

ja mając w pracy styczność z samochodami, które mają normalne wspomaganie przyzwyczaiłem sie już i nie używam:) bo głupio mi się tak lekko kręci z City :roll:

Autor:  Chicane [ 21 Mar 2011, 21:27 ]
Temat postu: 

bbanditoss no każdy robi jak uważa,jednemu jest lepiej z City, inny wogóle nie używa,ale bzdurą jest dla mnie stwierdzenie ze
'nie włączam bo sie popsuje'

Autor:  kruger [ 21 Mar 2011, 22:16 ]
Temat postu: 

Dobrze że nie można wyłączyć wspomagania hamulców, bo wtedy też większość by wyłączała bo 'lubi czuć samochód' :E

Autor:  G360 [ 21 Mar 2011, 22:36 ]
Temat postu: 

Uwielbiam CITY! I w GP i w Delcie ;)

Autor:  autofan [ 21 Mar 2011, 22:44 ]
Temat postu: 

kruger napisał(a):
Dobrze że nie można wyłączyć wspomagania hamulców, bo wtedy też większość by wyłączała bo 'lubi czuć samochód'


Ja nie używam city, dla mnie za mocne, przecież normalne wspomaganie jest wystarczająco mocne, porównując do innych samochodów :)

Autor:  kruger [ 21 Mar 2011, 23:50 ]
Temat postu: 

Na poważnie tera; ja używam, i ciężko mi się odzwyczaić :) ale dziw bierze że np w lince nie ma CITY, a przeca linka jest cięższym pojazdem od kropki. Porównując wspomaganie linka-kropka (bez CITY) to w lince naprawdę trzeba się namachać.

Autor:  kazaa [ 22 Mar 2011, 01:05 ]
Temat postu: 

kox napisał(a):
99% systemów montowanych w autach jest po to żeby usprawnić,udogodnić, sprawić bardziej biezpieczną jazdę samochodem a pisanie że city jest dla bab jest śmieszne. Jeśli w tak prozaiczną czynność jak kręcenie kierownicą moge włożyć 50% siły mniej to skorzystam z tego tylko po to by siły spożytkować na przyjemniejsze czy pożyteczniejsze rzeczy


Samych pudzianów tu mamy heh , na kołach 15" i 185 ... :P

Autor:  rufus295 [ 22 Mar 2011, 06:17 ]
Temat postu: 

kazaa napisał(a):
na kołach 15" i 185

175! :mrgreen:

Autor:  emil [ 22 Mar 2011, 10:00 ]
Temat postu: 

aleście się czepili ;)
- po prostu wiem, że szczególnie, gdy to city jest intensywnie używane /np. nauki jazdy/ to często pada. Choć to fajny bajer do używania na parkingu jest;
- najważniejsze jednak, że nawet bez włączonego city ukł. kier. jest nieprecyzyjny a gdy jest włączony nie daje żadnych informacji gdzie są koła względem kierownicy ;) . Jeździłem sporo ibizą i fabią - i jest o wiele precyzyjniej.

Autor:  kruger [ 22 Mar 2011, 12:26 ]
Temat postu: 

Jak masz kierę obróconą o 45st to nic dziwnego że nie masz info o położeniu kół wzgl. kiery :E

Autor:  Ostryy [ 16 Mar 2018, 20:43 ]
Temat postu:  Re: Funkcja CITY [ kiedy włączać ]

Panowie starego kotleta odgrzewam ale muszę dodać swoje 3 grosze bo albo ja jestem słabo poonformowany albo większość z Was napisała tu ładnych pare lat temu bzdury trochę.
Wspomaganie city jeśli jest włączone to nie ma sytuacji że się wyłącza całkowicie. ( w punto II może i tak było ). W GP mamy chyba coś w stylu drive by wire, czyli sterowanie elektroniczne pedałem gazu a ma to związek ze wspomaganiem. Tak więc włączona opcja city reguluje siłe wspomagania w zależności od prędkości jazdy i tak przy 100km/h pomaga mniej niż przy 20km/h ale nie ma czegoś takiego że wyłącza sie całkowicie. Dodatkowo w sportach razem z włączonym city zmienia się harakterystyka responsywności reakcji auta na wciśnięcie pedału gazu. Auto jest bardziej komfortowe z city, mniej żwawe. Gdy city wyłączymy auto jest bardziej żwawe. Tak więc GP w sporcie ma city ktore defacto działa jako tryb komfort i wtedy samo wspomaganie napewno nie wyłącz się po przekroczeniu 40 czy 50. Może się ktoś ustosunkować ?

Autor:  MarianKoniuszko [ 16 Mar 2018, 21:05 ]
Temat postu:  Re: Funkcja CITY [ kiedy włączać ]

Ostryy napisał(a):
Wspomaganie city jeśli jest włączone to nie ma sytuacji że się wyłącza całkowicie.
Owszem jest - gdy się przegrzeje :E. Instrukcja obsługi, strona 96:

"OSTRZEŻENIE Podczas manewrów parkowania
wymagających większej ilości obrotów
kierownicą, może wystąpić zjawisko
utwardzenia kierownicy; jest to normalne
i spowodowane interwencją systemu zabezpieczenia
przed przegrzaniem silnika
elektrycznego sterującego wspomaganiem,
dlatego nie należy podejmować żadnych
czynności naprawczych. Po kolejnym uruchomieniu
silnika wspomaganie kierownicy
powróci do normalnego działania."


Ostryy napisał(a):
Tak więc włączona opcja city reguluje siłe wspomagania w zależności od prędkości jazdy i tak przy 100km/h pomaga mniej niż przy 20km/h ale nie ma czegoś takiego że wyłącza sie całkowicie.
Ale DualDrive w GP to nie jest progresywne wspomaganie. Nie wiem skąd takie rewelacyjne teorie :shock:. To działa zero-jedynkowo. No chyba, że zacznie się przegrzewać podczas jazdy - wtedy patrz wyżej.
Ostryy napisał(a):
Dodatkowo w sportach razem z włączonym city zmienia się harakterystyka responsywności reakcji auta na wciśnięcie pedału gazu. Auto jest bardziej komfortowe z city, mniej żwawe. Gdy city wyłączymy auto jest bardziej żwawe.
To prawda, też jest to opisane wprost w instrukcji, str. 95:

"Dla wersji Sport, przy włączonej funkcji zapewniona
jest ponadto jazda bardziej komfortowa
dzięki zwiększonej gradacji pedału
przyspieszenia odpowiednio wyregulowanego
dla przyspieszenia/zwalniania."

Strona 2 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/