Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Montaż tarcz z tyłu [ dylematy , uwagi ]
http://fiatpunto.com.pl/topic12033.html
Strona 1 z 3

Autor:  drewniak19 [ 22 Lis 2008, 20:32 ]
Temat postu:  Montaż tarcz z tyłu [ dylematy , uwagi ]

Nie wie ktoś czasem czy da się przełożyć całą belkę tylną z zaciskami i tarczami ze sporta do normalnego cywila? I co trzeba by było przerobić poza tym, no i jeszcze co na to komputer?

Autor:  pawelk [ 23 Lis 2008, 16:07 ]
Temat postu: 

Ciężka sprawa,ale może ktoś na forum dowie się czegoś dla Ciebie :wink:

Autor:  daras [ 24 Lis 2008, 11:04 ]
Temat postu: 

drewniak19 napisał(a):
Nie wie ktoś czasem czy da się przełożyć całą belkę tylną z zaciskami i tarczami ze sporta do normalnego cywila?

Jeśli mogę zapytać: co zamierzasz przez to osiągnąć?

Autor:  Yoka [ 24 Lis 2008, 13:31 ]
Temat postu: 

daras - osiągnie fajny wygląd przez alusy :-) :E ...no i kupę kosztów w wyniku zamiany :E

Autor:  drewniak19 [ 24 Lis 2008, 18:19 ]
Temat postu: 

o właśnie będzie tak jak mówi Yoka ;) no ale cóż widać że niektórzy to nie zmienią w życiu nic bo wszystko podoba się im od początku (albo się boją zmienić)

a tak na poważnie zadałem to pytanie bo może ktoś już coś robił w tę stronę i może ma jakieś pomysły (bynajmniej koszty) z tego co pamiętam to w cento to różne rzeczy robili. A jeśli w grande jeszcze nikt nic nie tworzył to trudno.

Autor:  sadoo [ 24 Lis 2008, 21:26 ]
Temat postu: 

drewniak19 napisał(a):
o właśnie będzie tak jak mówi Yoka ;) no ale cóż widać że niektórzy to nie zmienią w życiu nic bo wszystko podoba się im od początku (albo się boją zmienić)

a tak na poważnie zadałem to pytanie bo może ktoś już coś robił w tę stronę i może ma jakieś pomysły (bynajmniej koszty) z tego co pamiętam to w cento to różne rzeczy robili. A jeśli w grande jeszcze nikt nic nie tworzył to trudno.


kiedyś nad tym też poważnie myślałem, jednak odpuściłem, czekam do końca gwarancji może powróci temat tarcz z tyłu :), jak byś jednak cos ruszył w tym kierunku wcześniej pisz na forum :)

Autor:  Tomo [ 25 Lis 2008, 10:06 ]
Temat postu: 

Też kiedyś myślałem o zmianie ale odpuściłem sobie :wink: Był nawet o tym wątek ale gdzieś znikł. Rozkminialiśmy w jakiej wersji GP są montowane fabrycznie tarcze z tyłu ale było to dawno. Wtedy montowali w najmocniejszym multijetcie 1,9 130KM i starjetcie 1,4 w wersji Sport. Podejrzewam, że koszt przeróbki może być niestety spory.

Autor:  STax [ 25 Lis 2008, 10:31 ]
Temat postu: 

drewniak19 napisał(a):
czy da się przełożyć całą belkę tylną z zaciskami i tarczami

A po co całą belkę? Nie wiem jak w GP, ale w punto mk I i II niektórzy jakoś przekładali same tarcze i zaciski.

Autor:  Yoka [ 25 Lis 2008, 12:42 ]
Temat postu: 

...ciekawe co na to ABS sobie pomyśli :)

Autor:  drewniak19 [ 25 Lis 2008, 12:46 ]
Temat postu: 

właśnie o to mi chodzi bo belkę przełożyć to pikuś tam jest kilka śrub i po sprawie :mrgreen: tylko gorzej ze sterowaniem tego ustrojstwa ;) a całą bele z zaciskami, tarczami i przewodami widziałem za 1000zł

Autor:  daras [ 26 Lis 2008, 15:28 ]
Temat postu: 

drewniak19 napisał(a):
no ale cóż widać że niektórzy to nie zmienią w życiu nic bo wszystko podoba się im od początku (albo się boją zmienić)

Wiesz - jest coś takiego pt. homologacja.
Producent po wielu obliczeniach i testach, widocznie doszedł do wniosku, że Grande w wersji 1.3 najlepiej będzie hamować z bębnami, z tyłu.
Hamulce bębnowe mają znacznie lepszą skuteczność hamowania od tarcz (większa powierzchnia trąca).
Tak sobie myślę. Ale co ja tam mogę wiedzieć :)

Jakby nie patrzeć jest to ingerencja w układ hamulcowy (niezgodna ze specyfikacją fabryczną i homologacją) i za taką modyfikację pewnie można dowód stracić.
Wszystko tylko po to "bo będzie ładniej"?

Autor:  drewniak19 [ 26 Lis 2008, 16:51 ]
Temat postu: 

nic na to nie poradze fele 17' w grande 1,3 też są poza homologacja. ;) więc sporo osób nie ma już dowodu, a co tu mówić ja mam zamiar na wiosne założyć 18' :hahaha: strzeżcie się panowie policjantowie

Autor:  bbanditoss [ 26 Lis 2008, 17:11 ]
Temat postu: 

17" do Grande jest holologacja - przecież Sport ma 17" :>

Autor:  Chicane [ 26 Lis 2008, 19:20 ]
Temat postu: 

daras niestety sie mylisz co do hamulców,o wiele lepszą skuteczność mają właśnie hamulce tarczowe i dlatego montowane sa na wszystkich kołach w mocniejszych droższych wersjach i nie dotyczy to tylko Grande Punto, myslę też ze samno przełożenie oczywiście w dobrym warsztacie nie stanowi zadnego problemu i w niczym nie będzie przeszkadzać ABS-owi,bo przecież sam moduł ABS nie znajduje sie przy kołach :D ,wystarczy podpiać przewodami hamulcowymi tylną nową belkę z tarczami zamiast bębnów i będzie ok :D ,-to taka moja myśl

Autor:  drewniak19 [ 26 Lis 2008, 19:41 ]
Temat postu: 

bbanditoss napisał(a):
17" do Grande jest holologacja - przecież Sport ma 17" :>
dobrze napisane sport ;) tak samo jak sport ma hamulce terczowe z tyłu ;)

Autor:  sadoo [ 26 Lis 2008, 19:53 ]
Temat postu: 

Chicane ma racje, a daras mylisz się :wink: , przynajmniej w tym wypadku :) , bębny montuje sie ponieważ są tańsze i wcale nie są lepsze od tarcz a nawet są mnie skuteczne, nagrzewają sie szybciej dłużej wytracają swoją temperaturę co bardzo negatywnie wpływa na hamowanie...
najpewniej w wersji silnikowej 1,4 95KM wersja sport ma tarcze z tyłu a w innych wersjach już nie...

Autor:  bbanditoss [ 26 Lis 2008, 19:56 ]
Temat postu: 

no ja mam tarcze z tyłu w Starjecie :) i hamulce są naprawde super 8)

Autor:  sadoo [ 26 Lis 2008, 20:06 ]
Temat postu: 

no właśnie, więc plug and play :)

Autor:  mufc7 [ 26 Lis 2008, 23:27 ]
Temat postu: 

drewniak19 napisał(a):
bbanditoss napisał(a):
17" do Grande jest holologacja - przecież Sport ma 17" :>
dobrze napisane sport ;) tak samo jak sport ma hamulce terczowe z tyłu ;)


t-jet też ma tarcze z tyłu... :E :)

Autor:  bbanditoss [ 28 Lis 2008, 15:57 ]
Temat postu: 

UWAGA UWAGA !

Szanowni koledzy, usunąłem "trochę" postów bo nie dotyczyły one tematu, dyskusja dotyczyła ogólnych roważań tarcze/bębny, a nie konkretnie tamatu, poza tym chyba troszkę nerwowo. Mam nadzieję, że nie będę zmuszony do kolejnych porządków w tym temacie.

Autor:  drewniak19 [ 16 Kwi 2009, 13:23 ]
Temat postu: 

Właśnie zakupiłem sobie cały komplet na tylne koła i za jakiś czas okaże się czy wszystko pasuje plug & play ;) przy okazji zahaczę jakąś regulację zbieżności.

Autor:  deamianpl [ 16 Kwi 2009, 13:45 ]
Temat postu: 

drewniak19 napisał(a):
Właśnie zakupiłem sobie cały komplet na tylne koła i za jakiś czas okaże się czy wszystko pasuje plug & play ;) przy okazji zahaczę jakąś regulację zbieżności.


daj znac co i jak, a na dodatek, czy czujesz roznice ;-)

bo jak nie widac roznicy, to po co przeplacac ? ;-)

Autor:  bbanditoss [ 16 Kwi 2009, 13:51 ]
Temat postu: 

deamianpl oj różnica jest bo ja w swoim mam tarcze z tyłu :) a zastępcze, które miałem bębny i rożnicę odczułem :P

Autor:  drewniak19 [ 16 Kwi 2009, 14:06 ]
Temat postu: 

różnica będzie wizualna 100% na plus i to mi wystarczy ;p nadal poluje na felgi tak więc mam jeszcze czas.

Autor:  deamianpl [ 16 Kwi 2009, 14:07 ]
Temat postu: 

bbanditoss napisał(a):
deamianpl oj różnica jest bo ja w swoim mam tarcze z tyłu :) a zastępcze, które miałem bębny i rożnicę odczułem :P


Jesli naprawde jest widoczna roznica to ciekawi mnie jak hamuje sport, kiedy moim zdaniem hamulce w zwyklym kropku sa swietne :P

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/