Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Montaż tarcz z tyłu [ dylematy , uwagi ] http://fiatpunto.com.pl/topic12033.html |
Strona 1 z 3 |
Autor: | drewniak19 [ 22 Lis 2008, 20:32 ] |
Temat postu: | Montaż tarcz z tyłu [ dylematy , uwagi ] |
Nie wie ktoś czasem czy da się przełożyć całą belkę tylną z zaciskami i tarczami ze sporta do normalnego cywila? I co trzeba by było przerobić poza tym, no i jeszcze co na to komputer? |
Autor: | pawelk [ 23 Lis 2008, 16:07 ] |
Temat postu: | |
Ciężka sprawa,ale może ktoś na forum dowie się czegoś dla Ciebie |
Autor: | daras [ 24 Lis 2008, 11:04 ] |
Temat postu: | |
drewniak19 napisał(a): Nie wie ktoś czasem czy da się przełożyć całą belkę tylną z zaciskami i tarczami ze sporta do normalnego cywila?
Jeśli mogę zapytać: co zamierzasz przez to osiągnąć? |
Autor: | Yoka [ 24 Lis 2008, 13:31 ] |
Temat postu: | |
daras - osiągnie fajny wygląd przez alusy ...no i kupę kosztów w wyniku zamiany |
Autor: | drewniak19 [ 24 Lis 2008, 18:19 ] |
Temat postu: | |
o właśnie będzie tak jak mówi Yoka no ale cóż widać że niektórzy to nie zmienią w życiu nic bo wszystko podoba się im od początku (albo się boją zmienić) a tak na poważnie zadałem to pytanie bo może ktoś już coś robił w tę stronę i może ma jakieś pomysły (bynajmniej koszty) z tego co pamiętam to w cento to różne rzeczy robili. A jeśli w grande jeszcze nikt nic nie tworzył to trudno. |
Autor: | sadoo [ 24 Lis 2008, 21:26 ] |
Temat postu: | |
drewniak19 napisał(a): o właśnie będzie tak jak mówi Yoka no ale cóż widać że niektórzy to nie zmienią w życiu nic bo wszystko podoba się im od początku (albo się boją zmienić)
a tak na poważnie zadałem to pytanie bo może ktoś już coś robił w tę stronę i może ma jakieś pomysły (bynajmniej koszty) z tego co pamiętam to w cento to różne rzeczy robili. A jeśli w grande jeszcze nikt nic nie tworzył to trudno. kiedyś nad tym też poważnie myślałem, jednak odpuściłem, czekam do końca gwarancji może powróci temat tarcz z tyłu , jak byś jednak cos ruszył w tym kierunku wcześniej pisz na forum |
Autor: | Tomo [ 25 Lis 2008, 10:06 ] |
Temat postu: | |
Też kiedyś myślałem o zmianie ale odpuściłem sobie Był nawet o tym wątek ale gdzieś znikł. Rozkminialiśmy w jakiej wersji GP są montowane fabrycznie tarcze z tyłu ale było to dawno. Wtedy montowali w najmocniejszym multijetcie 1,9 130KM i starjetcie 1,4 w wersji Sport. Podejrzewam, że koszt przeróbki może być niestety spory. |
Autor: | STax [ 25 Lis 2008, 10:31 ] |
Temat postu: | |
drewniak19 napisał(a): czy da się przełożyć całą belkę tylną z zaciskami i tarczami
A po co całą belkę? Nie wiem jak w GP, ale w punto mk I i II niektórzy jakoś przekładali same tarcze i zaciski. |
Autor: | Yoka [ 25 Lis 2008, 12:42 ] |
Temat postu: | |
...ciekawe co na to ABS sobie pomyśli |
Autor: | drewniak19 [ 25 Lis 2008, 12:46 ] |
Temat postu: | |
właśnie o to mi chodzi bo belkę przełożyć to pikuś tam jest kilka śrub i po sprawie tylko gorzej ze sterowaniem tego ustrojstwa a całą bele z zaciskami, tarczami i przewodami widziałem za 1000zł |
Autor: | daras [ 26 Lis 2008, 15:28 ] |
Temat postu: | |
drewniak19 napisał(a): no ale cóż widać że niektórzy to nie zmienią w życiu nic bo wszystko podoba się im od początku (albo się boją zmienić)
Wiesz - jest coś takiego pt. homologacja. Producent po wielu obliczeniach i testach, widocznie doszedł do wniosku, że Grande w wersji 1.3 najlepiej będzie hamować z bębnami, z tyłu. Hamulce bębnowe mają znacznie lepszą skuteczność hamowania od tarcz (większa powierzchnia trąca). Tak sobie myślę. Ale co ja tam mogę wiedzieć Jakby nie patrzeć jest to ingerencja w układ hamulcowy (niezgodna ze specyfikacją fabryczną i homologacją) i za taką modyfikację pewnie można dowód stracić. Wszystko tylko po to "bo będzie ładniej"? |
Autor: | drewniak19 [ 26 Lis 2008, 16:51 ] |
Temat postu: | |
nic na to nie poradze fele 17' w grande 1,3 też są poza homologacja. więc sporo osób nie ma już dowodu, a co tu mówić ja mam zamiar na wiosne założyć 18' strzeżcie się panowie policjantowie |
Autor: | bbanditoss [ 26 Lis 2008, 17:11 ] |
Temat postu: | |
17" do Grande jest holologacja - przecież Sport ma 17" |
Autor: | Chicane [ 26 Lis 2008, 19:20 ] |
Temat postu: | |
daras niestety sie mylisz co do hamulców,o wiele lepszą skuteczność mają właśnie hamulce tarczowe i dlatego montowane sa na wszystkich kołach w mocniejszych droższych wersjach i nie dotyczy to tylko Grande Punto, myslę też ze samno przełożenie oczywiście w dobrym warsztacie nie stanowi zadnego problemu i w niczym nie będzie przeszkadzać ABS-owi,bo przecież sam moduł ABS nie znajduje sie przy kołach ,wystarczy podpiać przewodami hamulcowymi tylną nową belkę z tarczami zamiast bębnów i będzie ok ,-to taka moja myśl |
Autor: | drewniak19 [ 26 Lis 2008, 19:41 ] |
Temat postu: | |
bbanditoss napisał(a): 17" do Grande jest holologacja - przecież Sport ma 17" dobrze napisane sport tak samo jak sport ma hamulce terczowe z tyłu
|
Autor: | sadoo [ 26 Lis 2008, 19:53 ] |
Temat postu: | |
Chicane ma racje, a daras mylisz się , przynajmniej w tym wypadku , bębny montuje sie ponieważ są tańsze i wcale nie są lepsze od tarcz a nawet są mnie skuteczne, nagrzewają sie szybciej dłużej wytracają swoją temperaturę co bardzo negatywnie wpływa na hamowanie... najpewniej w wersji silnikowej 1,4 95KM wersja sport ma tarcze z tyłu a w innych wersjach już nie... |
Autor: | bbanditoss [ 26 Lis 2008, 19:56 ] |
Temat postu: | |
no ja mam tarcze z tyłu w Starjecie i hamulce są naprawde super |
Autor: | sadoo [ 26 Lis 2008, 20:06 ] |
Temat postu: | |
no właśnie, więc plug and play |
Autor: | mufc7 [ 26 Lis 2008, 23:27 ] |
Temat postu: | |
drewniak19 napisał(a): bbanditoss napisał(a): 17" do Grande jest holologacja - przecież Sport ma 17" dobrze napisane sport tak samo jak sport ma hamulce terczowe z tyłu t-jet też ma tarcze z tyłu... |
Autor: | bbanditoss [ 28 Lis 2008, 15:57 ] |
Temat postu: | |
UWAGA UWAGA ! Szanowni koledzy, usunąłem "trochę" postów bo nie dotyczyły one tematu, dyskusja dotyczyła ogólnych roważań tarcze/bębny, a nie konkretnie tamatu, poza tym chyba troszkę nerwowo. Mam nadzieję, że nie będę zmuszony do kolejnych porządków w tym temacie. |
Autor: | drewniak19 [ 16 Kwi 2009, 13:23 ] |
Temat postu: | |
Właśnie zakupiłem sobie cały komplet na tylne koła i za jakiś czas okaże się czy wszystko pasuje plug & play przy okazji zahaczę jakąś regulację zbieżności. |
Autor: | deamianpl [ 16 Kwi 2009, 13:45 ] |
Temat postu: | |
drewniak19 napisał(a): Właśnie zakupiłem sobie cały komplet na tylne koła i za jakiś czas okaże się czy wszystko pasuje plug & play przy okazji zahaczę jakąś regulację zbieżności.
daj znac co i jak, a na dodatek, czy czujesz roznice ;-) bo jak nie widac roznicy, to po co przeplacac ? ;-) |
Autor: | bbanditoss [ 16 Kwi 2009, 13:51 ] |
Temat postu: | |
deamianpl oj różnica jest bo ja w swoim mam tarcze z tyłu a zastępcze, które miałem bębny i rożnicę odczułem |
Autor: | drewniak19 [ 16 Kwi 2009, 14:06 ] |
Temat postu: | |
różnica będzie wizualna 100% na plus i to mi wystarczy ;p nadal poluje na felgi tak więc mam jeszcze czas. |
Autor: | deamianpl [ 16 Kwi 2009, 14:07 ] |
Temat postu: | |
bbanditoss napisał(a): deamianpl oj różnica jest bo ja w swoim mam tarcze z tyłu a zastępcze, które miałem bębny i rożnicę odczułem
Jesli naprawde jest widoczna roznica to ciekawi mnie jak hamuje sport, kiedy moim zdaniem hamulce w zwyklym kropku sa swietne |
Strona 1 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |