Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Ściąganie auta na lewo http://fiatpunto.com.pl/topic1279.html |
Strona 1 z 5 |
Autor: | Matt [ 22 Kwi 2007, 16:14 ] |
Temat postu: | Ściąganie auta na lewo |
Ostatnio zauważyłem podczas jazdy, że gdy jadę prosto i puszczę kierownicę (a jest ona ustawiona tak aby samochód jechał prosto) to ściąga go w lewo tak że trzeba trzymać kierownicę delikatnie skręconą w prawo aby jechać na wprost. Czy też tak macie? |
Autor: | golab [ 22 Kwi 2007, 16:37 ] |
Temat postu: | |
Nie :] A przynajmniej nie zauważyłem... |
Autor: | Yoka [ 22 Kwi 2007, 17:31 ] |
Temat postu: | |
Matt nie mam ... ale zjawisko zobserwowane przez Ciebie nie tyczy luzów w układzie kierowniczym. |
Autor: | Dzióbel [ 23 Kwi 2007, 12:47 ] |
Temat postu: | |
niestety chyba zbieznosc |
Autor: | Matt [ 23 Kwi 2007, 12:57 ] |
Temat postu: | |
Ok sorry za źle nazwany temat... |
Autor: | Yoka [ 23 Kwi 2007, 13:54 ] |
Temat postu: | |
Niekoniecznie zbieznośc. Moze sie tak stać ze masz ciut krzywo ustawioną kierownicę. Ustawiasz ja na wprost a samochód skreca. Trudno wyczuć w GP punkt równowagi z racji wspomagania. Sprawdz moze wpierw czy ci nie zbiera opony z przodu (jesli tak to zbieżność) jesli nie to coś innego ... np to. Przypomnij sobie tez czy nie wpadłeś do jakiejs dziury albo na coś duzegon ie wjechałeś. W kazdym badz razie....do ASO marsz aby Ci to sprawdzili |
Autor: | GPWB [ 27 Kwi 2007, 11:56 ] |
Temat postu: | |
Witam, Też mam takie objawy, podczas jazdy muszę delikatnie skręcić kierownicę w prawo. W serwisie stwierdzili że wjechałem w dziurę i skrzywiłem drązek a tego na pewno nie zrobiłem. |
Autor: | Yoka [ 27 Kwi 2007, 14:30 ] |
Temat postu: | |
GPWB napisał(a): Witam, Też mam takie objawy, podczas jazdy muszę delikatnie skręcić kierownicę w prawo. W serwisie stwierdzili że wjechałem w dziurę i skrzywiłem drązek a tego na pewno nie zrobiłem.
A robili Ci badanie zbieżności ?? |
Autor: | GPWB [ 30 Kwi 2007, 08:28 ] |
Temat postu: | |
Witam, NIe robili bo z tego co widzę to w servisie ściemniająi nie mają pojęcia o co chodzi i wole żebuyy mi nic nie ruszali, a auto ma 3800km przebiegu i pada zbieżność! No to co będzie po 50000km?! |
Autor: | Jaco [ 30 Kwi 2007, 09:00 ] |
Temat postu: | |
GPWB napisał(a): a auto ma 3800km przebiegu i pada zbieżność! No to co będzie po 50000km?!
Ech, wystarczy dobrze wyregulować - pojedz niech to zrobia jak maja sprzęt to filozofii tam nie ma i będzie OK. Później co jakiś czas można sobie kontrolować bo drogi mamy jakie mamy |
Autor: | Liper [ 30 Kwi 2007, 12:54 ] |
Temat postu: | |
U mnie na szczęście tego problemu nie ma |
Autor: | tomekzaton [ 12 Cze 2007, 23:50 ] |
Temat postu: | |
witam bylem z tym w serwisie,za pierwszym razem poprawili,kierownica sie wyprostowala,za drugim razem robili robili robili,bylem w serwisie 4 godziny,i co? jeszcze gorzej,pojade do nich jeszcze raz i zrobie rewolucje zaczyna mnie to denerwowac,to samo tyczy sie tylnych klamek |
Autor: | daras [ 13 Cze 2007, 09:27 ] |
Temat postu: | |
Zanim się zacznie kombinować ze zbieżnością, trzeba najpierw sprawdzić luz na przekładni kierowniczej. Krótko: czy wałek czasem nie jest do wymiany. Po wymianie wałka wszystko może być OK. |
Autor: | Berliozz [ 13 Cze 2007, 11:01 ] |
Temat postu: | |
tomekzaton co do klamek to mam to samo. Jak już ci zrobią to napisz czy działają prawidłowo i ile czasu im to zajęło. |
Autor: | Liper [ 07 Lut 2008, 17:42 ] |
Temat postu: | |
Liper napisał(a): U mnie na szczęście tego problemu nie ma
Cofam te słowa... Byłem z tym dzisiaj w serwisie bo też mi na lewo ściągało i co? Pan powiedział, że wina we wspomaganiu dlatego będą coś tam wysyłali do Fiata i mają wymienić na nowe A najlepsze jest, że jak ojciec był z tym tydzień temu(tak jakoś przejazdem) to mu powiedzieli, że to na pewno nie wspomaganie a dzisiaj po dwóch godzinach "testów" okazało się, że jednak to |
Autor: | Misha [ 07 Lut 2008, 21:37 ] |
Temat postu: | |
Witam. Mialem taki problem gdy bylo wlaczone CITY - auto zjezdzalo na lewo. Po wizycie w ASO stwierdzili ze trzeba wymieniac caly ten mechanizm, koszt 3500 niby na autoryzacje tej wymiany czekalem ponad 2 tygodnie. Po wymianie auto juz nie zjezdza. Kolejne usterki kropkow. |
Autor: | bbanditoss [ 07 Lut 2008, 21:49 ] |
Temat postu: | |
a ja nie wiem czy to zalezy od moich zimówek czy od czegoś innego ale jakby lekko ciągnęło na prawo gdzieś za ok. tydzień zakładam letnie laczki i zobacze czy to przez ziomówki jak nie to do ASO :] |
Autor: | michalj [ 07 Lut 2008, 23:13 ] |
Temat postu: | |
Nauczony doświadczeniem z Pandy, zawsze jak zaczyna mnie lekko ściągać w którąś stronę, to wyciągam klucz i sprawdzam dokręcenie śrub w kołach. Dodatkowo sprawdzenie takie robię co kilka tysięcy km. |
Autor: | pajaczek [ 07 Lut 2008, 23:37 ] |
Temat postu: | |
W naszych firmowych kropkach tak było że niby nie ściągały ale były takie niestabilne w ASO twierdzili że wszystko zgodnie z normą. dopiero wizyta w porządnym warsztacie i okazało się że tylne zawieszenie jest krzywo. W sumie prosta sprawa ale w serwisach fiata nie mają odpowiednich urządzeń do pomiarów i jak twierdzi nasz mechanik jest to bardzo częsty przypadek nie tylko w fiatach. Nieraz auta po wypadkach są bardziej proste niz te z fabryki |
Autor: | Yoka [ 08 Lut 2008, 00:11 ] |
Temat postu: | |
Liper a mocno ci sciągał w lewo?? poza tym....czy do krecenia kółkiem kierowniczym w prawo musiałeś użyć więcej siły niż kiedy kreciłeś w lewo?? [ Dodano: Czw Lut 07, 2008 11:11 pm ] pajaczek a badanie zbieżności i geometrii nie wykazuje przypadkiem złego ustawienia tylnej osi ...ergo ze tylne zawiesznie jest krzywe ???? |
Autor: | pajaczek [ 08 Lut 2008, 23:18 ] |
Temat postu: | |
[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 11:11 pm ] pajaczek a badanie zbieżności i geometrii nie wykazuje przypadkiem złego ustawienia tylnej osi ...ergo ze tylne zawiesznie jest krzywe ???? [/quote] Badanie zbieżności wykazuje złe ustawienie tylnej osi, ale tylko pełne badanie a nie tylko ustwaienie przedniej osi. Wszystko zależy od tego jakim urządzeniem dokonuje się pomiaru i jak jest ustawione takie urządzenie. a jakoś w serwisach fiata nie bardzo takie urządzenia chcą używać. |
Autor: | sadoo [ 09 Lut 2008, 15:17 ] |
Temat postu: | |
kurcze wchodzę w temat i już myślę, chłopaki pisza jak sianko szybko i ciepło zarobića tu zonk, a swoja sprawa to nie ściągajcie na lewo bo straż graniczna prowadzi teraz wnikliwe kontrole |
Autor: | Tomo [ 11 Lut 2008, 12:01 ] |
Temat postu: | |
Muszę Wam powiedzieć, że też mam ten problem. Auto ściąga w prawo i ASO jest bezradne. W tym tygodniu mam do nich z tym jechać już 3-ci raz Tym razem chcieli żebym przywiózł letnie koła bo twierdzą, że to może być wina opon. Ja wiem, że jest inaczej bo opony zimowe są nowe a na letnich było to samo. Zbieżność była ustawiona idealnie, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (lub coś w tym stylu) również. Powiedzieli, że do zawieszenia nie mogą się przyczepić i technicznie wszystko gra. Nawet próbowali robić roszadę opon na osiach ale nadal ściąga. Zobaczymy co powiedzą jak zobaczą, że na letnich też jest to samo.... |
Autor: | Jedi [ 11 Lut 2008, 13:24 ] |
Temat postu: | |
Tomo w Auto Świat pisali o przypadku Linei gdzie też było sciąganie - okazało się że różnica między jednym a drugim kołem z przodu była 5 mm - według informacji mieli facetowi nowe auto dać |
Autor: | pajaczek [ 12 Lut 2008, 11:11 ] |
Temat postu: | |
Jedi napisał(a): Tomo w Auto Świat pisali o przypadku Linei gdzie też było sciąganie - okazało się że różnica między jednym a drugim kołem z przodu była 5 mm - według informacji mieli facetowi nowe auto dać
5 mm to żadna różnica, swoją drogą jestem ciekaw czym to zmierzyli. Normą w nowych autach są różnice 10mm i więcej. Gdyby wymieniali auta na takie pierdoły jak piszesz to każdy by wymieniał co miesiąc auto na nowe. Wszyscy skupiają się na zbieżności z przodu a zobaczcie na wydrukach jak macie ustawione tylne belki. Zawsze się śmieje jak czytam że ktoś kupił nowy samochód bo używane po wypadkach zostawiają cztery ślady. Nowe to dopiero są krzywe.... |
Strona 1 z 5 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |