You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Kwi 2024, 20:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #355077 Wysłany: 12 Kwi 2010, 18:30; 
 Temat postu: Kierownica lekko przekrzywiona w prawo
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 108
Od jakiegoś czasu przyjrzałem się i zauważyłem, że podczas jazdy na wprost kierownica jest lekko przestawiona w prawo, minimalnie, podejrzewam, że inny kierowca, nie właściciel by nie zauwazyl, a jednak.
Nie jestem nawet w stanie powiedzieć kiedy to się stało, a nawet nie wiem czy nie bylo tak od początku.
Ale załóżmy, że tak nie było.

Trochę informacji:

- żadnych wymian drążków kierowniczych
- auto bezwypadkowe
- ostatnio wymieniłem opony przednie na nowe - bez zmian
- zadnych ingerencji w układ wspomagania
- zadnych wymian, napraw kolumny kierownicy
-ciśnienie w kołach sprawdzam zawsze co tydzien - to na pewno nie to


Jest to dośc specyficzna przypadłość, bo:
- nie zawsze kierownica idzie lekko w prawo, zależy to w duzej mierze od drogi, kąta pochylenia jej, stanu nawierzchni.

Pierwsza myśl, to oczywiście zbieżność. Ale co, od czego niby miałaby się ona przestawić (patrz wyżej) ?

Druga sprawa to taka, że przy skręcie w lewo i puszczeniu kierownicy wraca ona równo w pozycję "na wprost", natomiast przy skręcie w prawo i puszczeniu kierownicy wraca nie do konca na wprost - zostaje jakies 5-8st. w prawo. I to mi daje do myslenia, bo dzieje się tak nawet przy prędkosciach, rzędu 20km/h, a tutaj zbieżność nie ma nic do rzeczy, przy tak małych prędkosciach.
Jest to dla mnie o tyle logiczne, że wlasnie kierownica jest lekko w prawo przekrzywiona i po skrecie nie odbija do konca tylko zostaje w prawo.


Teraz tak:

Zrobię zbieżność, niech nawet się okaże, że cos tam bylo nie tak - wydam 100zł. Poprawy nie będzie. Zatem bedzie trzeba szukać dalej. Dalszy krok, to z tego co wyczytałem kalibracja wspomagania. No i niech wyjdzie na exmaninerze, ze jest do skalibrowania. Skalibrują, znowu skasują z 80zł i byłoby dobrze, ale wczesniej zrobiłem zbiezność i jest niedobrze, bo gdybym NIE ROBIŁ zbieżności to wtedy byłoby ok. Czyli wyjdzie na to, że wtedy znowu 100zł na zbieżność?


Krótko mówiąc, to pytanie brzmi:

Przy tego rodzaju przypadłości od czego zacząć - kalibracja czy zbieżnosć?
Podkreślam fakt, że nigdy nie było nic grzebane co by miało wpływ na zbieznosc ani na uklad kierowniczy.

Opony przednie wymieniłem po 45kkm, lewa przednia była OD ŚRODKA minimalnie bardziej przytarta, niż na zewnątrz. Wg mnie w granicach normy ta róznica.

Na nowych oponach jezdzę juz od 3tys km i nie zaobserwowałem, by je zbierał nie równo.



Ja obstawiam coś z układem wspomagania, a Wy?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #355093 Wysłany: 12 Kwi 2010, 18:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 1009
Pomógł: 20
Moje pytanie czy były wymontowane w nim np macphersony w zawieszeniu lub robione coś innego przy przednim zawieszeniu, jeśli tak to pewno tu lezy przyczyna, zbiezność wtedy może być dobra ale potrafi sie przestawić koło kierownicy lekko w prawą kub lewą stronę. Ja bym zaczął od ustawienia zbiezności a następnie wykalibrował wspomaganie na pewno to wtedy da efekt i juz po kalibracji nic nie robisz bo zbieznośc sprawdzałeś predzej. Ja polecam Tobie stacje diagnostyczną do zbadania zbieznosci tylko zostaw w aucie do badania kierownice na wprost idealnie i zobaczysz co wyjdzie, czesto diagności jak sie robi u nich przeglądy okresowe robią to gratis a jeśli nawet to za sprawdzenie wg mnie dużo nie weźmie.

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355098 Wysłany: 12 Kwi 2010, 19:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2570
Pomógł: 12
Poprzednim wozem wleciałem w dziurę, przestawiło się coś i miałem lekko skręconą kierownice przy jeździe na wprost..
Pojechałem na ustawienie geometrii, zbieżności i wszystko wróciło do normy..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355099 Wysłany: 12 Kwi 2010, 19:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 108
autofan napisał(a):
Moje pytanie czy były wymontowane w nim np macphersony w zawieszeniu lub robione coś innego przy przednim zawieszeniu, jeśli tak to pewno tu lezy przyczyna, zbiezność wtedy może być dobra ale potrafi sie przestawić koło kierownicy lekko w prawą kub lewą stronę. Ja bym zaczął od ustawienia zbiezności a następnie wykalibrował wspomaganie na pewno to wtedy da efekt i juz po kalibracji nic nie robisz bo zbieznośc sprawdzałeś predzej. Ja polecam Tobie stacje diagnostyczną do zbadania zbieznosci tylko zostaw w aucie do badania kierownice na wprost idealnie i zobaczysz co wyjdzie, czesto diagności jak sie robi u nich przeglądy okresowe robią to gratis a jeśli nawet to za sprawdzenie wg mnie dużo nie weźmie.





W ubiegłym tygodniu wymieniałem w ASO łożysko amortyzatora przód, lewe.

Nie wspominam o tym fakcie, bo:

- podobno nie trzeba robić po tym zbieżności, bo to nie ma nic wspolnego z e sterownością
- nie miało to żadnego wpływu, gdyż przed tą operacją było dokładnie tak samo. Teraz ani lepiej, ani gorzej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355110 Wysłany: 12 Kwi 2010, 19:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2570
Pomógł: 12
Może i nie ma nic wspólnego zbieżność ze sterownością ale kierownice miałem prosto jak wcześniej...

_________________
Zacząłem od...
Fiat Bravo I limited

Następnie był...
Fiat Grande Punto Active
Fiat Grande Punto Sport
Abarth Grande Punto

Obecnie jest...
Abarth Punto Evo
1.4 16v 207KM 327Nm !

:twisted:... :twisted:... :twisted:... :twisted:...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355115 Wysłany: 12 Kwi 2010, 19:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 108
Sebooo napisał(a):
Może i nie ma nic wspólnego zbieżność ze sterownością ale kierownice miałem prosto jak wcześniej...




ok, zaufam i podajdę na geometrię najpierw. Być może po tej zimie, dziurach i muldach zlodowacialych coś się przestawiło. Bo mniej więcej problem się pojawił własnie po zimie jakies 1,5miesiaca temu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355142 Wysłany: 12 Kwi 2010, 20:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2570
Pomógł: 12
Kumpel miał podobną sytuację z kierownicą.. Ale u niego była jeszcze jedna sprawa.. Przy ostrym hamowaniu skręcały mu się koła.. Okazało się, ze miał do wymiany jakieś elementy wahacza albo wahacz już nie pamiętam..
Szczerze mówiąc może być mnóstwo przyczyn lekko skręconej kierownicy ale ja bym pojechał na ta geometrię, mi pomogło..

_________________
Zacząłem od...
Fiat Bravo I limited

Następnie był...
Fiat Grande Punto Active
Fiat Grande Punto Sport
Abarth Grande Punto

Obecnie jest...
Abarth Punto Evo
1.4 16v 207KM 327Nm !

:twisted:... :twisted:... :twisted:... :twisted:...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355143 Wysłany: 12 Kwi 2010, 20:32; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podkarpackie
Rejestracja: 23 Cze 2009,
Posty: 36
Ja miałem takie objawy, ale po wymianie silniczka wspomagania. Po kalibracji wszystko wróciło do normy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355338 Wysłany: 13 Kwi 2010, 10:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
GrandeM napisał(a):
Krótko mówiąc, to pytanie brzmi:

Przy tego rodzaju przypadłości od czego zacząć

1. sprawdź zużycie opon, różna średnica oznacza przestawienie kiery,
2. sprawdź ciśnienie w oponach, jw.
jeśli z oponami jest wszystko OK, to:
3. zleć sprawdzenie zbieżności i ustawienie kiery do jazdy na wprost.
Powinno pomóc.

Na naszych wspaniałych drogach wystarczy szybciej przejechać tory albo wpaść na studzienkę, w dziurę i można stracić zbieżność.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355340 Wysłany: 13 Kwi 2010, 10:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 108
daras napisał(a):
GrandeM napisał(a):
Krótko mówiąc, to pytanie brzmi:

Przy tego rodzaju przypadłości od czego zacząć

1. sprawdź zużycie opon, różna średnica oznacza przestawienie kiery,
2. sprawdź ciśnienie w oponach, jw.
jeśli z oponami jest wszystko OK, to:
3. zleć sprawdzenie zbieżności i ustawienie kiery do jazdy na wprost.
Powinno pomóc.

Na naszych wspaniałych drogach wystarczy szybciej przejechać tory albo wpaść na studzienkę, w dziurę i można stracić zbieżność.




Obie opony przednie nówki, po przebiegu 1000km. Na starych oponach było to samo (od jakiegos czasu). Cisnienie ok, bo na tym punkcie zawsze miałem bzika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355346 Wysłany: 13 Kwi 2010, 11:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory
Rejestracja: 11 Sie 2009,
Posty: 245
Pomógł: 1
miałem w moim to samo, kiera też lekko leciała w prawo. Na przeglądzie zwróciłem na to uwagę i majstry powiedziały, że skorygują to i że jest to związane z ustawieniem zbieżności. Moja sugestia była taka, że może coś źle Makarony spasowały, ale ponoć się nie da - niektóre fotki i wypowiedzi w innych tematach o kierze też to sugerują. Myślałem o złym spasowaniu bo opon nic nie zbierało, auto szło prosto jak po szynach.

Suma sumarum (po ustawieniu zbieżności w ASO) teraz mam tak, że kiera jest prosto, ale auto lekko mi ściąga w prawo :D Nie jest to jednak wina serwisu (mam przynajmniej taką nadzieję :> ), bo jak wyjeżdzałem z ASO (na zimówkach 175) to było wszystko ok. Potem zmieniłem na letniaki na alu 195, przerzuciłem tył na przód i odwrotnie (w stosunku do poprzedniego sezonu) i autko lekko ściąga. Gadałem o tym z majstrami z Fiata i stwierdzili, że prawdopodobnie opony inaczej sie ułożyły (inne kąty na tylnej i przedniej osi) i że mam tak troche pojeździć, to może oponki się dopasują. Jeżeli to nie pomoże to opony powinny wrócić na swoje stare miejsca. Póki co zauważyłem, że rzeczywiście coraz mniej ściąga, chyba, że juz sie do tego przyzwyczaiłem :E

Inna sprawa, że w przypadku szerokich opon zauważyłem, że auto ma dużo większą tendencję do ściągania i pływania (szczególnie w prawo) - widać to ewidentnie gdy nawierzchnia drogi jest lekko pochyła, czasem nawet kierownica lekko się sama przekrzywia i auto leciutko schodzi w stronę pobocza. Zastanawia mnie tylko to, że dzieje Ci się tak przy małych prędkościach... :|

GrandeM, a czytałeś ten temat?
topic5323.html

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 120 km (Black)
Fotki autka w galerii
http://fiatpunto.com.pl/topic17752.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355416 Wysłany: 13 Kwi 2010, 15:18; 
 Temat postu: Re: Kierownica lekko przekrzywiona w prawo
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 108
Sprawa rozwiązana. Winna była zbieżność. Podjechałem do ASO, sprawdzili geometrię i wyszło.
Teraz kierowniczka stoi na wprost ;-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355421 Wysłany: 13 Kwi 2010, 15:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2570
Pomógł: 12
Czyli przydała się moja przygoda :) Dobrze, że nic poważniejszego..
Pozdro...

_________________
Zacząłem od...
Fiat Bravo I limited

Następnie był...
Fiat Grande Punto Active
Fiat Grande Punto Sport
Abarth Grande Punto

Obecnie jest...
Abarth Punto Evo
1.4 16v 207KM 327Nm !

:twisted:... :twisted:... :twisted:... :twisted:...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355426 Wysłany: 13 Kwi 2010, 15:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 108
Sebooo napisał(a):
Czyli przydała się moja przygoda :) Dobrze, że nic poważniejszego..
Pozdro...



Jak najbardziej przydała się - dzięki wielkie ;-)
A wątek niech zostanie dla potomnych:-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355435 Wysłany: 13 Kwi 2010, 16:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
hymm wiecie ciekawi mnie jak to sie dzieje że zbieżność sie rozwala na dziurach.. przecież to nie zmienia "długości" końcówek drążków kierowniczych.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355480 Wysłany: 13 Kwi 2010, 18:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 108
lakikwap napisał(a):
hymm wiecie ciekawi mnie jak to sie dzieje że zbieżność sie rozwala na dziurach.. przecież to nie zmienia "długości" końcówek drążków kierowniczych.




zadałem to pytanie w ASO. Otrzymałem odpowiedź, że wahacze mają pewne luzy montażowe i stąd ta tolerancja


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355678 Wysłany: 14 Kwi 2010, 09:00; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
Duze prawdopodobieństwo, że winne jest wspomaganie. Tuleja przy silniku i czujniku moze sie czasem przestawić co powoduje, że kierownica troche jest skrecona

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355691 Wysłany: 14 Kwi 2010, 11:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
tez mnie zastanawia to ze jak mialem wyminiane amory springi i poduszki amora to kierownica byla przekrzywiona. na zbierznosciach ustawili wszystko jak byc powinno


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355752 Wysłany: 14 Kwi 2010, 15:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 108
Yoka napisał(a):
Duze prawdopodobieństwo, że winne jest wspomaganie. Tuleja przy silniku i czujniku moze sie czasem przestawić co powoduje, że kierownica troche jest skrecona



NIE strasz kurde, człowieku :lol:

Teraz mam idealnie i niech tak zostanie ;-)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO