Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wspomaganie CITY
http://fiatpunto.com.pl/topic408-325.html
Strona 14 z 14

Autor:  EGONZGIERZ [ 14 Paź 2018, 19:05 ]
Temat postu:  Re: Wspomaganie CITY

Chyba nawet są 3 ale w każdym które robiłem nie każe ani kręcić kierownica ani nic.

[ Dodano: 14 Paź 2018 18:05 ]

Podłączyłem dziś kompa tak:
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: C1002 - Czujniki momentu obr. wału silnika
Występuje problem w czujniku(ach) lub zespole silnika wspomagania kierownicy.
Sprawdź bezpieczniki układu, złącza i okablowanie pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Jeśli okablowanie jest w dobrym stanie i problem wskazuje na wewnętrzny podzespół może być konieczna wymiana całego zespołu silnika wspomagania, jako że jego naprawy z reguły nie są możliwe.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

ODCZYT PARAMETRÓW:
Pozycja osiowa kierownicy:
jak kręcę w lewo to pokazuje od 0 do -481 maksymalnie , jak w prawo to idzie w plusie ale przy 50 stopniach załapał błąd i zaczął już pokazywać 0. Co ciekawe kręcąc w lewo kontrolka zgaśnie na komp cały czas już pokazuje pozycje osiową 0 stopni. Na starym wspomaganiu było dokładnie tak samo komp pokazuje tylko przez minute parametry potem już 0. Chyba jak tylko trochę pokręcę to przestaje jak by odczytywać położenie kierownicy i jest 0.

[ Dodano: 14 Paź 2018 18:05 ]

Podłączyłem dziś kompa tak:
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: C1002 - Czujniki momentu obr. wału silnika
Występuje problem w czujniku(ach) lub zespole silnika wspomagania kierownicy.
Sprawdź bezpieczniki układu, złącza i okablowanie pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Jeśli okablowanie jest w dobrym stanie i problem wskazuje na wewnętrzny podzespół może być konieczna wymiana całego zespołu silnika wspomagania, jako że jego naprawy z reguły nie są możliwe.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

ODCZYT PARAMETRÓW:
Pozycja osiowa kierownicy:
jak kręcę w lewo to pokazuje od 0 do -481 maksymalnie , jak w prawo to idzie w plusie ale przy 50 stopniach załapał błąd i zaczął już pokazywać 0. Co ciekawe kręcąc w lewo kontrolka zgaśnie na komp cały czas już pokazuje pozycje osiową 0 stopni. Na starym wspomaganiu było dokładnie tak samo komp pokazuje tylko przez minute parametry potem już 0. Chyba jak tylko trochę pokręcę to przestaje jak by odczytywać położenie kierownicy i jest 0.

Autor:  domin45670 [ 14 Paź 2018, 20:18 ]
Temat postu:  Re: Wspomaganie CITY

Hmm, czyżby zatem wina centralki?

Autor:  EGONZGIERZ [ 15 Paź 2018, 14:06 ]
Temat postu:  Re: Wspomaganie CITY

Zgłębiam ten temat wspomagania. Po wymontowaniu czujnika (skrętu - bo tak go wszyscy nazywają) widać 2 wałki, jedna część czujnika pracuje po jednej stronie wałka (który idzie do przekładni) a druga po drugim (który idzie do kierownicy), zapewne jak kręcimy kierownicą to powstaję różnica położenia miedzy wałkami i czujnik przekazuje informację by silnik włączyć z odpowiednia siłą. U mnie po podłączeniu kompa (MESa) zanikają wskazania położenia kierownicy. Wspomaganie działa cały czas, czyli czujnik momentu musi działać w innym wypadku by wspomaganie nie działało. I teraz się zastanawiam po cholerę jest położenie kierownicy i czemu nie pokazuje wskazań ? Pomysły mam dwa, położenie kierownicy jest do ABSu w aucie mam czujnik z zielonym kablem, lub drugi pomysł że ten czujnik momentu ma podwójne ścieżki i mimo usterki jednej dalej działa.

Autor:  artekL [ 09 Lis 2018, 21:55 ]
Temat postu:  Re: Wspomaganie CITY

W końcu i mnie dopadła wymiana czujnika, niestety z braku czasu będąc przelotem postawiłem na polecany Poznań. No ale do rzeczy czujnik miałem lutowany na taśmę,po naprawie kierownica prosto ustawiona po odpaleniu kierownica stoi w miejscu w momencie ruszenia kierownica skręcała o parę stopni.
Tłumaczenia że zbieżność albo koło do wulkanizacji jakoś mnie nie przekonały ale ogólnie po wymianie czujnika kiera w obydwie strony leciutko działała na postoju feedback po skręcie też działał prawidłowo. Jedyny mankament występował podczas jazdy czyli kiera parę stopni w prawo i auto ciągnie do rowu.
Jak tu ktoś parę postów wyżej napisał kalibrowali Bosch KTS-em a to urządzenie skalibruje tylko w połowie (a przynajmniej modele GP po 2008 nie wiem jak z wcześniejszymi rocznikami sobie radzi).
Dzisiaj sam sobie skalibrowałem, kierownica w zerowej pozycji dawała odczyt -67 stopni siła skrętu 0 Nm po kalibracji kiera w zerowej pozycji dawała odczyt 0 stopni i siła skrętu 0 Nm.
Jazda próbna i auto jedzie jak po szynach wspomaganie leciutko działa kierownica ładnie wraca po skręcie.
p.s.
O dziwo mój czujnik był siedmio-ścieżkowy mimo, że nie mam ESP.
Przed wymianą gdy wspomaganie się wyłączało zapisywało błąd C1002 , po ponownym uruchomieniu status błędu zamieniał się w sporadyczny.

[ Dodano: 09 Lis 2018, 20:46 ]

EGONZGIERZ napisał(a):
Zgłębiam ten temat wspomagania. Po wymontowaniu czujnika (skrętu - bo tak go wszyscy nazywają) widać 2 wałki, jedna część czujnika pracuje po jednej stronie wałka (który idzie do przekładni) a druga po drugim (który idzie do kierownicy), zapewne jak kręcimy kierownicą to powstaję różnica położenia miedzy wałkami i czujnik przekazuje informację by silnik włączyć z odpowiednia siłą. U mnie po podłączeniu kompa (MESa) zanikają wskazania położenia kierownicy. Wspomaganie działa cały czas, czyli czujnik momentu musi działać w innym wypadku by wspomaganie nie działało. I teraz się zastanawiam po cholerę jest położenie kierownicy i czemu nie pokazuje wskazań ? Pomysły mam dwa, położenie kierownicy jest do ABSu w aucie mam czujnik z zielonym kablem, lub drugi pomysł że ten czujnik momentu ma podwójne ścieżki i mimo usterki jednej dalej działa.


Czujnik czyli ten plastikowy krążek to tak w zasadzie dwa czujniki w jednym po zdjęciu z wałka jego wewnętrzne pierścienie niezależnie się przesuwają o parę stopni potem przesuwają się razem im szybciej kręcisz kierą tym sterownik wie w którą stronę kręcisz i jak szybko co przekłada na silniczek trójfazowy wspomagania w którą stronę ma zakręcić i z jaką siłą.
Możliwe że masz powycierany czujnik wewnątrz odpowiadający za kąt skrętu i dlatego przestaje pokazywać kąt skrętu a drugi odpowiadający za moment cały czas daje odczyty i sterownik wywala błąd.

Autor:  EGONZGIERZ [ 17 Lis 2018, 11:50 ]
Temat postu:  Re: Wspomaganie CITY

Dzięki czyli tak jak myślałem, mam nadzieje że po wymianie na nowy problem zniknie. Jeszcze jedno pytanie czym kalibrowałeś ?

Autor:  artekL [ 17 Lis 2018, 23:15 ]
Temat postu:  Re: Wspomaganie CITY

Skalibrowałem FES-em 1.7 rejestrowanym, później miałem okazje sprawdzić Witech-em plus i FES jak najbardziej ogarnął Grande po 2008 (mimo że Witech plus ma trochę więcej możliwości i ciut szybciej działa).
Problemy z kalibracją wynikają chyba z tego, że ludzie mają stare wersje FES-a albo ciągną crackowane wersje bądź kupili jakiś trefny czujnik.

Autor:  michaju [ 04 Mar 2019, 12:42 ]
Temat postu:  Re: Wspomaganie CITY

Zaczyna nie domagać wspomaganie tzn. świeci się kontrolka po przekręceniu kluczyka z kierownicą na wprost lub lekko w prawo/lewo a jak kierownica skręcona np. 45 stopni lub bardziej gaśnie.
Po zapaleniu silnika kontrolka kierownicy gaśnie jeśli jest i już nie zapala się w czasie jazdy nawet z kieroniwcą na wprost.

[ Dodano: 04 Mar 2019, 11:42 ]

Rozumiem że może być czujnik wytarty ale dlaczego w trakcie jazdy w pozycji na wprostu nie zapala się ?
Słaby akumulator ale gaśnie po przekręceniu kierownicą mocniej lub w inną pozycje.

Autor:  domin45670 [ 04 Mar 2019, 21:34 ]
Temat postu:  Re: Wspomaganie CITY

Podepnij pod kompa, aby móc lepiej zdiagnozować przyczynę problemu.

Autor:  michaju [ 18 Mar 2021, 13:04 ]
Temat postu:  Re: Wspomaganie CITY

Sprawa rozwiązana. Po przeglądnieciu wszystkich styków kontrolka wspomagania nie zapala się już po przekręceniu stacyjki.
Musiałbyć gdzieś spadek napięcia ponieważ po zapaleniu auta i 14,2 v problem się nie pojawiał wcale. Użytkownicy punto II sygnalizowali podobne problemy z zapalaniem się kontrolki.

[ Dodano: 18 Mar 2021, 12:04 ]

Dopiero teraz tak naprawdę rozwiązany problem.

Załączniki:


Autor:  kokoko [ 03 Lip 2021, 10:53 ]
Temat postu:  Re: Wspomaganie CITY

Bardzo dziwne że skalibrowałeś FESEm kolumne po 2009r. One mają programowo blokniętą możliwość kalibracji siły skrętu przez OBD (kąt się da zrobić). Możliwie że jakimś cudem w nowym FESie omineli jakoś zabezpieczenia ale miałem FESa 1.6 i tam dało sie kalibrować tylko kolumny z roczników do 2008 czyli czujniki na kablu a nie na taśmie.

Autor:  jogoniasty [ 18 Sie 2021, 11:00 ]
Temat postu:  Re: Wspomaganie CITY

Witam. Posiadam Grande Punto 1.4 8V 2011r. i nie potrafię w mesie skalibrować siły skrętu. Kalibracja kąta przebiega pomyślnie a przy sile wyskakuje komunikat "niepowodzenie" i błąd "7E". Ktoś wie jak skalibrowac siłę skrętu albo co oznacza ten błąd przy kalibracji?

Strona 14 z 14 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/