Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wspomaganie CITY
http://fiatpunto.com.pl/topic408-45.html
Strona 2 z 14

Autor:  czlowieksukcesu [ 17 Paź 2007, 16:47 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Chyba, że faktycznie na trasie nie lubisz zielonej lampki :)


wiem wiem, chodzi tylko o lampkę :wink:

a i sprawdziłem czy wspomaganie wyłącza się z kilkusekundowym opóźnieniem i dokładnie tak zarówno na city jak i bez

Autor:  wilku [ 17 Paź 2007, 18:23 ]
Temat postu: 

ja city nigdy nie wylaczam :D

Autor:  Adam3206 [ 10 Gru 2007, 22:22 ]
Temat postu:  Wspomaganie NORMAL

Witam jestem tutaj nowy!!
Mam nadzieję że z czasem bede mogl sluzyc radami w sprawie GP.
Teraz mam takie pytanie odnosnie wspomagania NORMAL.
Czy to prawda, ze wspomaganie robi sie mniej czule przy wiekszych predkosciach?? :?

Autor:  bbanditoss [ 10 Gru 2007, 22:25 ]
Temat postu: 

Tak to prawda, gdzieś już była mowa o tym na forum 8)

Autor:  Adam3206 [ 10 Gru 2007, 22:26 ]
Temat postu: 

a mozna prosic linka??

Autor:  Jaco [ 10 Gru 2007, 22:30 ]
Temat postu: 

Adam3206

Możesz mieć CITY włączone cały czas, ono będzie działać na parkingu i przy malutkiej prędkości tylko. Przy wyższej prędkości wyłącza się samoczynnie i załącza gdy zwolnisz lub staniesz.

[ Dodano: Pon Gru 10, 2007 9:28 pm ]
Adam3206 napisał(a):
a mozna prosic linka??


Np.

http://fiatpunto.com.pl/topic408.html

[ Dodano: Pon Gru 10, 2007 9:30 pm ]
Tematy połączone.

Po co dublować wątki.

Autor:  Adam3206 [ 10 Gru 2007, 22:30 ]
Temat postu: 

Dzkuje bardzo. Widze ze sa tutaj sami profesjonalisci. :P

Autor:  bbanditoss [ 10 Gru 2007, 22:31 ]
Temat postu: 

Jaco też to zacząłem robić ale byłeś szybszy :P

Autor:  krowka [ 10 Gru 2007, 22:56 ]
Temat postu: 

Adam3206 napisał(a):
Dzkuje bardzo. Widze ze sa tutaj sami profesjonalisci. :P


Dodatkowo pasjonaci i świry na punkcie kropka - przynajmniej kilku :wink:

PS: Na CITY bardzo ładnie czuć stopniowe zmiany siły wspomagania wraz ze zmianami prędkości 8)

Autor:  uzziah [ 11 Gru 2007, 08:11 ]
Temat postu: 

Ja od poczatku posiadania GP moze za 5 razy uzywalem opcji CITY :E jakos zapominam o tym - moze dlatego ze standardowa sila wspomagania jest jak dla mnie wystarczajaca. Choc nie powiem CITY na parkingu i ciasnych zakretach moze sie przydac. Czytaliscie moze w instrukcji obslugi ze w przypadku zbyt dlugiego i intensywnego dzialania ukladu wspomagania - wlacza sie zabezpieczenie majace na celu ochrone silnika elektrycznego przed przegrzaniem - wspomaganie poprostu przestaje dzialac i kierownica "twardnieje"... czy ktos juz tak mial??

Autor:  daras [ 11 Gru 2007, 10:45 ]
Temat postu: 

U mnie jest cały czas włączone. Lepiej - dokładniej mi się manewruje przy mniejszych prędkościach a powyżej 20 km/h i tak się wyłącza i przechodzi w tryb normalnego serwa.

Autor:  michalj [ 11 Gru 2007, 15:39 ]
Temat postu: 

@uzziah: W Pandzie też miałem elektryczne dwustopniowe wspomaganie kierownicy i pytałem się przy pierwszym przeglądzie o wspomniany przez Ciebie zapis. Dowiedziałem się, że tu nie chodzi o ilość wykonywanych manewrów, lecz o długotrwałe przetrzymywanie kierownicy w skrajnych pozycjach.

W Pandzie zresztą był taki objaw, że po około 30 sekundach trzymania kierownicy w maksymalnym skręcie koło kierownicy "dostawało" drobnych (odczuwalnych pod ręką) drgnięć - jako forma przypomnienia.

Autor:  Adamm [ 23 Sty 2008, 22:37 ]
Temat postu: 

Mam jedno pytanie, czy przy automatycznym wyłączeniu CITY powinna zgasnąć kontrolka ? - u mnie nie gaśnie.

----------

Już znalazłem odpowiedź.

Autor:  Grzegorz1976 [ 23 Sty 2008, 23:03 ]
Temat postu: 

Ja podobnie jak uzziah często zapominam, zeby załączyć CITY, bo zwykłe wspomaganie jest całkiem wystarczające. Ma sie te mięśnie co? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Autor:  Gasiu [ 23 Sty 2008, 23:04 ]
Temat postu: 

Adamm napisał(a):
Mam jedno pytanie, czy przy automatycznym wyłączeniu CITY powinna zgasnąć kontrolka ? - u mnie nie gaśnie.

----------

Już znalazłem odpowiedź.

chyba nie. u mnie w pandzie nawet sie świeci po przekroczeniu 120 km/h :mrgreen:

Autor:  michalj [ 23 Sty 2008, 23:13 ]
Temat postu: 

Nie gaśnie. Ani w Pandzie, ani w Grande Punto. To po to, byś wiedział, że masz progresywne/adaptacyjne wspomaganie.

Zgaśnie tylko w przypadku awarii wspomagania, ale wtedy powinna również zapalić się kontrolka czerwonej kierownicy.

Autor:  Michal_0603 [ 18 Sie 2008, 20:59 ]
Temat postu:  Układ wspomagania [problemy , uwagi , zdjęcia]

Koledzy mam taki problem,
Po przywiozie samochodu lawetą coś się stało z wspomaganiem otóż , jeśli kręce w lewo wszystko jest w porządku , ale jeśli pokręce trochę w prawo do zaraz coś odbije kierownica i koniec wspomagania (ciężko się kręci oraz wyświetla kontrolka wspomagania ).Po ponownym zapaleniu auta to samo ....
Co to może być ? gdzie znajde jakiś zbiorniczek płynu do wspomagania czy coś
Proszę o pomoc

Autor:  Yoka [ 19 Sie 2008, 00:38 ]
Temat postu: 

Michal_0603 nie ma płynu. To wspomaganie jest elektryczne. Pewnie Ci EPS siadł. Z tego co czytałem to masz powypadkowego GP.
Cały moduł wspomagania mieści sie przy kolumnie kierowniczej na wysokości liczników. Możliwe, że od uderzenia w czasie wypadku moduł wspomagania EPS szlag trafił. Nowy moduł to około 3 tys zł :(

Autor:  Grzegorz1976 [ 19 Sie 2008, 00:54 ]
Temat postu: 

Michal_0603 "malutka stłuczka" zaczyna pokazywać pazurki co? Wspomaganie jest podwójne czyli elektryczne, które nie powinno mieć wpływu na kręcenie kierownicą jak wyłączony jest tryb CITY i hydrauliczne czyli podstawowe i pewnie raczej to poszło, chociaż może być to i to. Radzę za "zaoszczędzone" pieniądze poszukać dobrego serwisu żeby przejrzeli wszystkie pozostałości "drobnej stłuczki".

Autor:  Yoka [ 19 Sie 2008, 07:09 ]
Temat postu: 

Grzegorz1976 a gdzie ty masz wspomaganie hydrauliczne w swoim kropku ??????? ...jesteś pewny , że jeździsz Grande Punto a nie .....Skodą ?? :E :E

Autor:  Grzegorz1976 [ 19 Sie 2008, 07:19 ]
Temat postu: 

Yoka no to na jakiej zasadzie działa funkcja podstawowa? :mysli:

Autor:  Yoka [ 19 Sie 2008, 07:26 ]
Temat postu: 

Grzegorz1976 napisał(a):
Yoka no to na jakiej zasadzie działa funkcja podstawowa? :mysli:


...tylko i wyłącznie wspomaganie elektryczne umieszczone przy kolumnie kierowniczej. Podstawowy element to silnik elektryczny który zwiększa siłę siłę przyłożoną do kierownicy. Działając spełnia funkcje podstawową jaki i CITY (wszystko zależy od prądu przepuszczonego przez silniczek). Funkcja CITY traci się chyba przy 40 km/h :-)

Autor:  Grzegorz1976 [ 19 Sie 2008, 07:50 ]
Temat postu: 

Yoka byłem święcie przekonany że city tylko wspomaga a główną robotę wali hydraulika, ale jeśli się mylę to oczywiście przyznaję się do błędu. Tak czy siak jak dzieją się taki chcki klocki to najprawdopodobniej kolejna rzecz walnięta przy "drobnej stłuczce" ;)

[ Dodano: 19 Sie 2008 06:44 ]
Yoka czyżba autor tego tekstu http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=1147&f=jb_1566.xml też jeździł skodą zamiast grande? :mysli:

[ Dodano: 19 Sie 2008 06:50 ]
Ok sam sobie odpowiedziałem - autor myślał podobnie jak ja :E :E :E A sprawa wygląda tak jak mówi Yoka - szacun.
http://www.dukiewicz.pl/fiat_slowniczek.php?10

Autor:  daras [ 19 Sie 2008, 07:50 ]
Temat postu: 

A to pierwszy lapsus "testerów"?
Fiat w poprzednim Punto postawił na elektrykę we wspomaganiu kiery.
I tak zostało do dziś.

Autor:  Michal_0603 [ 19 Sie 2008, 10:18 ]
Temat postu: 

Mala stluczka ponieważ dopiero po przywiezieniu do krakowa tego auta to się stało , całą trasę wszystko było w porządku.
Ok gdzie jest ten moduł o którym mówicie ESP czy czegoś ??

Strona 2 z 14 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/