Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Skrzypienie nowych tylnych hamulców przy hamowaniu
http://fiatpunto.com.pl/topic57298.html
Strona 1 z 1

Autor:  denaturator [ 18 Sie 2017, 12:41 ]
Temat postu:  Skrzypienie nowych tylnych hamulców przy hamowaniu

Po wymianie kompletu szczęki+bębny i przejechaniu 500km tak jak jak w temacie pojawił się hałas, przy hamowaniu, z tyłu auta. Hamulce z tyłu skrzypią przy hamowaniu przy prędkościach 20km/h -niemiłosiernie, a przy wyższych dochodzi jednostajny rytmiczny szum (szu szu szu , a pod koniec skrzek skrzek :E )

Sprawę badali mechanicy ale nic nie znaleźli. Wymienili za to linki ręcznego i samoregulatory, które nie zostały wcześniej wymienione, przesmarowali i wyczyścili całość. Następnym ich krokiem miała być wymiana łożyska ale na to się nie zgodziłem(~500pln plus robocizna i brak gwarancji na rozwiązanie problemu).

Hałas występuje tylko przy hamowaniu jadąc do przodu i używając hamulca nożnego. Hamowanie ręcznym nie powoduje żadnego hałasu jak też hamowanie hamulcem nożnym jadąc na wstecznym.

Może ktoś mógłby coś doradzić zanim wydam kolejną kasę na zgadywanki serwisu?

Autor:  junior78 [ 11 Cze 2023, 07:52 ]
Temat postu:  Re: Skrzypienie nowych tylnych hamulców przy hamowaniu

Witam,
Czy ten problem został zdiagnozowany / rozwiązany?

Pzdr
Tomek

Autor:  pmxoo7pI [ 11 Cze 2023, 15:25 ]
Temat postu:  Re: Skrzypienie nowych tylnych hamulców przy hamowaniu

A co, masz podobnie? Wystarczy się dokładniej przyjrzeć częściom, nie zepsuć nic (np. samoregulatorów, wrażliwe bardzo na grzebanie w nich śrubokrętami itp.), sprawdzić co się da (symetrycznie lewą i prawą stronę na raz robić i regulować np. ręczny), mierzyć. Zacząć trochę na poważniej podchodzić do hamulców i pojechać na rolki więcej niż raz (nawet wykres idzie zrobić i nawet z niego da się odczytać usterki).
Przykład w poradniku: http://fiatpunto.com.pl/topic58546.html Kombinacje skończyły się tak, że prawie wszystko było do wymiany. Na YouTube nie ma takich detali.
Problemy są jak ktoś naruszy elementy wrażliwe, a przy tym (klient typowo) upiera się, że on chce "tylko klocki (czy szczęki)" wymienić.
A bębny na granicy (i jeszcze nierówno zużyte). Śmieszne elementy typu sprężynki też mają znaczenie (czy są za mocne, czy za słabe).
Ale zawodowy mechanik takie rzeczy powinien ogarniać intuicyjnie...

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/