Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Zawieszenie w sportach.
http://fiatpunto.com.pl/topic58300.html
Strona 1 z 1

Autor:  Ostryy [ 16 Mar 2018, 22:05 ]
Temat postu:  Zawieszenie w sportach.

Witam szybkie pytanko.
Rozchodzi się o GP wersja wyposażenia sport.
Jaki tam jest zawias? Czy przednie mcpersony są inne niż w wersjach powiedzmy niesportowych? Sprężyny niższe ? Amortyzatory inny skok ?
Przy okazji jeszcze czymś sport się różni poza tym o czym wiem czyli :
Progi, tylna lotka, chromowana końcówka wydechu z wcięciem w zderzaku, ciemne halogeny, przyciemnione szyby, felgi 17, fotele kubełkowe, obszycia ze skóry we wnętrzu, rozbudowana opcja city.

Autor:  cedec1 [ 18 Mar 2018, 19:26 ]
Temat postu:  Re: Zawieszenie w sportach.

tak inne są sprężyny oraz amortyzatory ,
tarcze są z tyłu zamiast bębnów ,większe koła

a o co chodzi z tą rozbudowaną opcją CITY bo tego nie wiedziałem że w sportach coś tam pozmieniali ?

Autor:  Ostryy [ 18 Mar 2018, 23:30 ]
Temat postu:  Re: Zawieszenie w sportach.

W wersjach sport CITY dodatkowo zwiększa także responsywność pedału gazu. Czyli auto ma mniej czuly pedał gazu tak by jazda była bardziej komfortowa.
Odnośnie tych sprężyn ze sporta i amortyzatorach to jakies zamienniki czy tylko ASO?

Autor:  MarianKoniuszko [ 19 Mar 2018, 10:24 ]
Temat postu:  Re: Zawieszenie w sportach.

Co do amorów, to nie jestem pewien na 100%, czy w Sporcie są inne. Ale sprężyny na pewno (ale tylko z przodu). Takie są numery i wymiary wg. epera:
- 365mm / 11.25mm w wersjach Dynamic/Emotion/Active nr kat. 51812161
- 349mm / 11.5mm w wersji Sport/Energy(Racing) nr kat. 51812165
Tak więc różnica długości wynosi 16mm i 0,25mm grubości.

Co do zamienników - jak już zmieniać, to napiszę to samo, co mi napisano kiedyś: najlepiej od razu iść w nieco większe obniżenie. Ja mam zestaw: amortyzatory Sachs (zamienniki seryjnych) + sprężyny Eibach ProKit (-30mm) i mogę z czystym sumieniem polecić taki zestaw każdemu. Ogromna poprawa stabilności w zakrętach i przy większych prędkościach, kosztem troszkę mniejszego komfortu.

Z pozostałych różnic, to jeszcze kiedyś wyczytałem w książce "Grande Punto - Sam naprawiam", że wersje Sport i Racing(Energy) miały grubszy drążek stabilizatora o cały 1mm. Ale nie wiem ile w tym prawdy ;)

Autor:  Ostryy [ 21 Mar 2018, 01:14 ]
Temat postu:  Re: Zawieszenie w sportach.

No i to są konkrety, dzięki kolego. Przy tak znikomej różnicy w sprężynie myślę że amorki siedzą te same.

[ Dodano: 21 Mar 2018, 00:14 ]

Znalazłem jeszcze sprężyny Kayaba które są dedykowane do T-Jeta i mają jeszcze mniejszą długość i są grubsze :
Grubość 1 [mm]:
11,75 mm
Ciężar [kg]:
1,66 kg
Długość [mm]:
336 mm
Czy możliwe ze np. T-jet miał jeszcze niższe zawieszenie niż sporty ze Star Jetem?

Autor:  crea [ 04 Kwi 2018, 14:37 ]
Temat postu:  Re: Zawieszenie w sportach.

Cytuj:
Czy możliwe ze np. T-jet miał jeszcze niższe zawieszenie niż sporty ze Star Jetem


T-Jet ma cięższy przód, efektem tego, będziesz miał WIĘKSZY prześwit w StarJecie

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/