Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Podczas hamowania najpierw hamuje tylne prawe.
http://fiatpunto.com.pl/topic60915.html
Strona 1 z 1

Autor:  Dempsey [ 13 Sty 2021, 21:22 ]
Temat postu:  Podczas hamowania najpierw hamuje tylne prawe.

Witam juz kiedyś czy to w Punto 2 czy GP została mi przez was udzielona pomoc oraz cenne rady .

Tym razem kolejny raz potrzebuje pomocy.

Jakiś czas temu zaważyłem że podczas średniej siły naciśnięcia na pedał hamowania najpierw łapie tylne prawe koło (jest to bardzo dobrze słyszalne ) . Znajomy który bawi się w mechanikę powiedział aby kupić używaną pompe abs hydrauliczno elektryczną. Zakupiłem z tymi samymi numerami . Niestety problem nadal występuje .


Wspomniał że można jeszcze kupić Pompe-Serwo i wiecej opcji nie ma i musi to zadziałać . Czy iść w tym kierunku ? czy może coś innego jest problemem ?

Wiadomo jeśli nie jadę za szybko i powoli zaczynam hamować tego człowiek nie odczuwa ale przy większej prędkości może to spowodować kolizje ze względu ze mnie obróci .

Będę wdzięczny za rady w którym kierunku iść . Fiat Grande Punto 1,4 z roku 2007

Autor:  Jachaś [ 14 Sty 2021, 00:11 ]
Temat postu:  Re: Podczas hamowania najpierw hamuje tylne prawe.

Ważne pytanie. Bęben czy tarcza z tyłu? Czy mechanik to diagnozował (obejrzał samochód, zajrzał do bębna/tarczy, sprawdził przewody hamulcowe, itd.) czy jedynie "tele-diagnozował" ("Cześć, słuchaj. Bo to i to sie dzieje, co to może być?)

Koło nie jest ciepłe/gorące po jeździe? Z hamulcem ręcznym wszystko ok? Zaciski/Bębny były sprawdzane?

Autor:  misci [ 14 Sty 2021, 11:26 ]
Temat postu:  Re: Podczas hamowania najpierw hamuje tylne prawe.

Trzeba było od razu zacząć od wymiany auta na nowe.

Tak na poważnie należało zacząć od rozebrania tylnych hamulców, sprawdzenia linek hamulca ręcznego, samoregulatorów, szczęk (klocków) cylindrów (zacisków), przewodów hamulcowych.
Hamulce w Puncie to nie jest kosmiczna technologia.

Autor:  Dempsey [ 14 Sty 2021, 21:29 ]
Temat postu:  Re: Podczas hamowania najpierw hamuje tylne prawe.

Jachaś napisał(a):
Ważne pytanie. Bęben czy tarcza z tyłu? Czy mechanik to diagnozował (obejrzał samochód, zajrzał do bębna/tarczy, sprawdził przewody hamulcowe, itd.) czy jedynie "tele-diagnozował" ("Cześć, słuchaj. Bo to i to sie dzieje, co to może być?)

Koło nie jest ciepłe/gorące po jeździe? Z hamulcem ręcznym wszystko ok? Zaciski/Bębny były sprawdzane?


Zabrał auto wiec teleporada to nie byłą .Wszystkie wymienione przez ciebie rzeczy były sprawdzone.


misci napisał(a):
Trzeba było od razu zacząć od wymiany auta na nowe.

Tak na poważnie należało zacząć od rozebrania tylnych hamulców, sprawdzenia linek hamulca ręcznego, samoregulatorów, szczęk (klocków) cylindrów (zacisków), przewodów hamulcowych.
Hamulce w Puncie to nie jest kosmiczna technologia.


Tak jak wyżej jak i również te cylinderki.


Wszystko w idealnym stanie ....
Co teraz ?

Autor:  Jachaś [ 14 Sty 2021, 21:43 ]
Temat postu:  Re: Podczas hamowania najpierw hamuje tylne prawe.

No dobrze. Ale czy czy koło jest ciepłe po jeździe czy nie? Bo nie odpowiedziałeś. Czy jedynym objawem jest dźwięk czy jest też ściąganie?

Czy byłeś z tym u kogoś innego czy tylko u tego znajomego? Ciężko nam uwierzyć w usterki ABS-u i pompy hamulcowej, gdyż są to elementy niezawodne (a ewentualne usterki są na ogół inne) , a problemy ze ściąganiem i/lub odgłosami dotyczą elementów bezpośrednio przy kole.

Autor:  pmx007p1 [ 14 Sty 2021, 22:25 ]
Temat postu:  Re: Podczas hamowania najpierw hamuje tylne prawe.

O ile zakład, że "wszystko" NIE było sprawdzone? 8)
Poza tym, "sprawdzenie" ma wiele znaczeń i poziomów (to mogą być same oględziny wzrokowe, albo pomiary, regeneracja, regulacja itp., itd.).

Temu kolesiowi co się "bawi w mechanikę" pokaż ten dział forum (jest temat o bębnach): http://fiatpunto.com.pl/forum37.html
Układ jest prymitywny...ale wrażliwy (samoregulatory, sprężynki/zawleczki, czystość płynu). Hamulec ręczny wpływa na główny hydrauliczny i odwrotnie.

Problem może być: mechaniczny (hamulec zasadniczy, ale ręczny też może mu przeszkadzać), hydrauliczny, elektryczny (ABS). W samym kole, przewodach (zwłaszcza elastycznych) i na koniec w module ABS (np. od starego płynu oraz cofania tłoczków = wciskania brudnego płynu do modułu) i/lub pompie (ale to ostatnia rzecz jaka się psuje).

Do diagnostyki (prawdziwej) mechanicznej i hydraulicznej, trzeba by dodać sprawdzenie błędów (moduł ABS). Oraz pomiary hamulców na SKP (jak ktoś nie wiedział, to można zbadać same hamulce, poza przeglądem, koszt nieoficjalnie to np. 20 do kieszeni, a 40 PLN gdy to oficjalne zlecenie przez biuro). Poprosić o wydruk z wynikami. Pewne typowe usterki wychodzą wtedy, a ogarnięty diagnosta też może będzie wiedział, gdzie jest problem (czy to coś w kole, czy w pompie) już w trakcie pomiaru (np. opory toczenia i nierówno narastające siły itp.).

Autor:  Dempsey [ 20 Sty 2021, 21:45 ]
Temat postu:  Re: Podczas hamowania najpierw hamuje tylne prawe.

pmx007p1 napisał(a):
O ile zakład, że "wszystko" NIE było sprawdzone? 8)
Poza tym, "sprawdzenie" ma wiele znaczeń i poziomów (to mogą być same oględziny wzrokowe, albo pomiary, regeneracja, regulacja itp., itd.).

Temu kolesiowi co się "bawi w mechanikę" pokaż ten dział forum (jest temat o bębnach): http://fiatpunto.com.pl/forum37.html
Układ jest prymitywny...ale wrażliwy (samoregulatory, sprężynki/zawleczki, czystość płynu). Hamulec ręczny wpływa na główny hydrauliczny i odwrotnie.

Problem może być: mechaniczny (hamulec zasadniczy, ale ręczny też może mu przeszkadzać), hydrauliczny, elektryczny (ABS). W samym kole, przewodach (zwłaszcza elastycznych) i na koniec w module ABS (np. od starego płynu oraz cofania tłoczków = wciskania brudnego płynu do modułu) i/lub pompie (ale to ostatnia rzecz jaka się psuje).

Do diagnostyki (prawdziwej) mechanicznej i hydraulicznej, trzeba by dodać sprawdzenie błędów (moduł ABS). Oraz pomiary hamulców na SKP (jak ktoś nie wiedział, to można zbadać same hamulce, poza przeglądem, koszt nieoficjalnie to np. 20 do kieszeni, a 40 PLN gdy to oficjalne zlecenie przez biuro). Poprosić o wydruk z wynikami. Pewne typowe usterki wychodzą wtedy, a ogarnięty diagnosta też może będzie wiedział, gdzie jest problem (czy to coś w kole, czy w pompie) już w trakcie pomiaru (np. opory toczenia i nierówno narastające siły itp.).


Pierwsze urządzenie wymieniłem a następnie udałem się na SKP i poniżej zdjęcie z wydruku że coś jest nie tak .
Po tej wizycie mecher zabrał auto wymienił urządzenie nr 2 :) i przy okazji "odnalazł" uwalony cylinderek własnie w prawym tylnym kole.
Po tym podjechałem na SKP ponownie i okazało się ze minimalnie prawe tylne jest lepsze od lewego .Myśle super sprawa załatwiona .Radość nie trwała długo okazało się na drugi dzień ze znowu tylne prawe hamuje na maxa i prowadzi to do niebezpiecznych sytuacji.

W jakim iść kierunku ? bo już mam dość tego auta.


Image

Autor:  pmx007p1 [ 21 Sty 2021, 02:11 ]
Temat postu:  Re: Podczas hamowania najpierw hamuje tylne prawe.

Iść w kierunku np. samoregulatorów, testować/porównywać oba na raz (przy okazji same bębny i szczęki, czy równo zużyte lewa/prawa, ewentualnie hamulec ręczny, czy obie linki całe) oraz wykluczyć hydraulikę (pompa, ABS, a najbardziej prawdopodobne to przewody giętkie - wężyki, bo mogą się sypać od środka i tworzyć zawór jednokierunkowy), błędy sprawdzić przez OBD2 (moduł ABS, i czy czujniki w 4 kołach żyją). Nie ma tam wyższej filozofii.
Można się wspomóc manometrem wpiętym np. w miejsca odpowietrzników, ale nie jest to (nie wiedzieć czemu) powszechna metoda w motoryzacji (za to w hydraulice siłowej w każdej innej branży podstawowa).

Skoro amatorzy jako-tako ogarniają (jak ten tutaj http://fiatpunto.com.pl/topic58546.html), to zawodowcy nie dadzą rady? :roll: Upadek cywilizacji...

Fotkę wrzucam na forum (na zewnętrznych serwisach znikają po pewnym czasie).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Poważna awaria i zawodowcy nie dają sobie rady!


Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/