Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Komputer pokladowy
http://fiatpunto.com.pl/topic26928-50.html
Strona 3 z 3

Autor:  oko21 [ 15 Cze 2012, 16:46 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Tyle, że normalny licznik ma mniejszy wyświetlacz. A z tego co widziałem, upolować ten ze sportinga, jest niemożliwością.

Autor:  Sonar [ 15 Cze 2012, 16:48 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Rozmiar jest chyba taki sam z tego co kojarzę. Więc poco kupować jak nieosiągalne są. I tak po wymianie licznika trzeba robić osiowanie itp. Więc nie lepiej wsad w procesorze zmienić? Fiat i tak wszędzie pchał procesory NEC.

Autor:  oko21 [ 15 Cze 2012, 17:02 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Sonar napisał(a):
Rozmiar jest chyba taki sam z tego co kojarzę.
Licznika tak. Ale wyświetlacz w sportingach jest większy.

Zwykły, taki jak ja mam:
Image
Image
A tu większy. Ten akurat jest z Pandy ale wielkość wyświetlacza ta sama.
Image
Image
Pytanie, czy z Pandy by nie podszedł? Rozmiar licznika jest chyba ten sam.

Autor:  Sonar [ 15 Cze 2012, 17:07 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Ciekawe co w środku jest.

Autor:  oko21 [ 15 Cze 2012, 17:19 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Teraz czytam na forum Pandy, że podobno da się do Pandy założyć licznik od PIIFL i da się wyosiować. Podobno, bo nikt jeszcze nie zaryzykował. Natomiast od Doblo w ogóle nie pasuje bo ma inne mocowania.

Autor:  Sonar [ 15 Cze 2012, 17:24 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Muszę poszperać u siebie bo montowałem z FL do zwykłego i hulało. Jako tako ale wskazówki działały dobrze, trzeba powrócić do tematu.

Autor:  oko21 [ 15 Cze 2012, 17:28 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Nie znam nikogo, kto by miał Pandę i chciał się zamienić na chwilę na zegary. Ale może zapytam na forum Pandy. :E

Autor:  Sonar [ 15 Cze 2012, 17:41 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

oko21,

Zaczynasz napawać mnie energią :cyclopsani:

Autor:  Tutak [ 16 Cze 2012, 07:10 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Skoro licznik z Fl-a pasuje pod silnik z pandy to licznik z pandy musi pasować pod Fl-a :E

Autor:  oko21 [ 18 Cze 2012, 13:15 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Tutak, to są domysły i przypuszczenia, bo nikt tego jeszcze nie próbował. Ale rozpoznam sprawę.

[ Dodano: 18 Cze 2012 13:15 ]

A jednak próbował: http://www.pandaclubpolska.pl/forum/vie ... 068#p42068 :E

Autor:  domin45670 [ 18 Cze 2012, 13:20 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

oko21 napisał(a):
A jednak próbował: http://www.pandaclubpolska.pl/forum/vie ... 068#p42068 :E

Zacytuj i wklej co nieco, bo niektórym leniwym się nie chce rejestrować ;)

Autor:  oko21 [ 18 Cze 2012, 13:50 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

CYTUJĘ ZA "PANDA CLUB POLSKA":

Cytuj:
Cytuj:
Dzięki forum Panda Club Polska udało mi się wymienić i wyosiować licznik na DYNAMIC z Punto 2 FL
Po 2 tygodniach od wymiany moje uwagi na temat działania trip-a w liczniku z Punto: zaniżanie wskazania średniego spalania o około 0.2l czyli w normie, za to pokazywany zasięg jest dużo zawyżony (około 30%), myślę że to przez większy bak w Punto.

Cytuj:
Co do zawyżania pomiarów - trzeba by było przerzucić zawartość pamięci 93c46 licznika dynamic z Pandy do Twojego licznika - powinien wtedy pokazywać prawidłowo.


Cytuj:
To to oprogramowanie można przenosić z liczników ? moze u mnie by się dało wymienić oprogramowanie tak by pokazywało mi spalanie i zasięg ?


Cytuj:
Teoretycznie powinno się dać.



Zwierzak napisał(a):
Co potrzeba:
Torx T10 i T25

Ustawiamy kierownicę na wprost i wyciągamy kluczyk ze stacyjki.

Bierzemy torx T10 i odkręcamy 4 śrubki obudowy licznika zaznaczone w czerwomych kółkach.

Image

Image

Ściągamy obudowę licznika.

Bierzemy torx T25 i odkręcamy 3 śrubki mocujące licznik zaznaczone w czerwonych kółkach.

Image

Odchylamy licznik i wypinamy kostkę instalacji poprzez naciśnięcie miejsca zaznaczonego czerwonym kółkiem i zmienienie położenia czerwonego zabezpieczenia.

Image

Image

Wyciągamy licznik miedzy kierownicą a deską z lewej strony.

Montujemy nowy licznik i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Po przekręceniu kluczyka będzie nam migał przebieg lub wszystkie wyświetlane informacje w zależności od wersji licznika. Mogą się również świecić kontrolki wyposażenia, którego nie mamy w samochodzi np. ESP.

Aby temu zaradzić wykonujemy procedurę proxi (osiowanie), czyli zapisanie w Body samochodu oraz pozostałych sterownikach aktualnej konfiguracji samochodu.

Każda zmiana w konfiguracji sterowników podłączonych do sieci CAN wymaga przeprowadzenie tej procedury.

Procedurę możemy wykonać w ASO (rozpiętość cenowa od 50 PLN do kilkuset PLN i nie zawsze wiedzą jak i co zrobić) lub u kogoś z klubowiczów przy pomocy FES i tu odsyłam do odpowiedniego tematu w dziale diagnostyka.

Ustawiamy przebieg:
Powinno to być zrobione razem z proxi.

Przebieg na liczniku za pomocą testera można tylko ustawić wyższy niż jest zarówno w ASO jak i za pomocą FES na dzień dzisiajszy.


Cieszymy się nowym licznikiem :D


Wszelkie modyfikacje lub naprawy opisane w powyższym manualu wykonujesz na własne ryzyko. Autor nie odpowiada za ewentualne zniszczenia!


Jednym słowem, jeśli da się do Pandy przeszczepić licznik z Punto, to do Punto powinien pasować licznik z Pandy. Jak widać na zdjęciach w poprzednich postach są niemal identyczne. Najlepiej szukać licznika z Pandy Emotion z końcówką 246, lub z Pandy 100HP. Wtedy mamy większy wyświetlacz, z funkcją wyświetlania temperatury zewnętrznej.. Oczywiście po dołożeniu czujnika temperatury. W ASO ok. 80zł, w sklepie elektronicznym, termistor NTC 10k ok. 5zł. Należy zwrócić uwagę, żeby kupić licznik z przebiegiem mniejszym niż własny. Da się go skorygować tylko w górę.

Autor:  Sonar [ 18 Cze 2012, 17:30 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

oko21 napisał(a):
Da się go skorygować tylko w górę.


W dół też :E

Co do zmiany wsadów pamięci to tylko metoda inwazyjna, po kablu różnymi interfejsami idzie bardzo opornie a niekiedy wcale.

Autor:  oko21 [ 18 Cze 2012, 18:06 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Sonar napisał(a):
W dół też
Dobra, dobra. :wink:
Sonar napisał(a):
Co do zmiany wsadów pamięci to tylko metoda inwazyjna, po kablu różnymi interfejsami idzie bardzo opornie a niekiedy wcale.
Myślę, że w tym przypadku nie będzie takiej konieczności. Sonar, masz może schemat bodycompa?

[ Dodano: 18 Cze 2012 18:06 ]

Dobra, już sobie znalazłem.

Autor:  Sonar [ 18 Cze 2012, 18:20 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Dopiero teraz przeczytałem twoją wiadomość o schemat ;)

oko21,

jakiś sposób na wyciąganie oprogramowania z licznika? Bo ja to inwazyjnie robię.

Autor:  oko21 [ 18 Cze 2012, 18:24 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Sonar napisał(a):
oko21,

jakiś sposób na wyciąganie oprogramowania z licznika? Bo ja to inwazyjnie robię.


Nie mam pojęcia. Na Pandzie też nic nie napisali, ale pracuję nad tym.

[ Dodano: 18 Cze 2012 18:24 ]

Za forum Pandy:
Cytuj:
Wiesław90 napisał(a):
To to oprogramowanie można przenosić z liczników ? moze u mnie by się dało wymienić oprogramowanie tak by pokazywało mi spalanie i zasięg ?

Amino napisał(a):
Teoretycznie powinno się dać. Postaram się pożyczyć licznik z ASO i potestuję.


Autor:  Sonar [ 18 Cze 2012, 18:29 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

A praktycznie też tylko metoda jak na razie jedna jest, rozebrać licznik programator i jazda. Druga to kablem ale, no właśnie :E

Autor:  vanisch [ 04 Kwi 2015, 10:14 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Po 3 latach pozwolę sobie odkopać temat- czy ktoś z Was bawił się w wymianę zegarów na taki z większym wyświetlaczem? W Doblo mam mały wyświetlacz, a i tak chcę się pobawić w wymianę tarcz na białe, więc czemu od razu nie zmienić zegarów na "lepsze" ;)

Autor:  LrPrl [ 04 Kwi 2015, 12:19 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Skoro temat został odkopany, to ja wrócę do głównego wątku tego tematu - błędnego wskazania spalania.
U mnie jest dokładnie to samo, ale w mniejszym stopniu. Tylko różnica jest taka, że ja mam założone LPG.
1.2 8v - spalanie pokazuje w normie, w trasie jak sobie jade spokojnie 80-90 średnie wg. komputera koło 5,5l Wg. obliczeń wychodzi niecałe 7l LPG.
Mniejsza z tym, zauważyłem, że potrafi się to zaciąć. Jade sobie spokojnie, chwilowe 4-4.5l i jest git. Następnego dnia jechałem tą samą trasą, w identyczny sposób i wskazanie zacięło się przy 2.0l/100 i tak stało. Próbowałem go na luzie trochę przy gazować, ale dopiero odcięło go mocniejsze przyśpieszanie od 30km/h do tych 80-90.

Stawiałbym na przepływomierz, ale skoro piszecie, że wtedy by zamulał, to chyba jednak nie. Ogólnie olewam temat, bo jeżdżę na LPG tak więc i tak nigdy mi nie będzie dobrze wskazywał :)

Autor:  Paul123 [ 05 Kwi 2015, 09:18 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

LrPrl napisał(a):
Mniejsza z tym, zauważyłem, że potrafi się to zaciąć. Jade sobie spokojnie, chwilowe 4-4.5l i jest git. Następnego dnia jechałem tą samą trasą, w identyczny sposób i wskazanie zacięło się przy 2.0l/100 i tak stało. Próbowałem go na luzie trochę przy gazować, ale dopiero odcięło go mocniejsze przyśpieszanie od 30km/h do tych 80-90.


Ten komputer już tak ma z tym zacinaniem się na 2.0l/100km, często też jadąc spokojnie po równej drodze wskazuje przez długi czas duże spalanie po czym naraz spadnie na właściwe wskazanie, np. zamiast 5l/100km przy 80km/h wskazuje 7l, 8l, 9l po czym naraz spadnie na 5l/100km. Ogólnie trochę te wskazywanie spalania jest kiepskie w tym komputerze, bo bardzo powoli komputer reaguje/wskazuje spalanie względem zmiany położenia pedału gazu. W GP jest już OK, reaguje momentalnie.

Autor:  karasek38 [ 05 Kwi 2015, 10:40 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Czasem pomaga popstrykanie przełącznikiem, żeby przelecieć wszystkie opcje i powrócić do spalania chwilowego :)
U mnie zaniża spalanie maksymalnie o 0.5l/100km także nie narzekam. Słyszałem o mniej precyzyjnych układach, więc przynajmniej jak dla mnie to jest do zaakceptowania.

Strona 3 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/