Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Problem z fabrycznym radiem
http://fiatpunto.com.pl/topic6488.html
Strona 1 z 1

Autor:  Łasica [ 02 Mar 2008, 20:25 ]
Temat postu:  Problem z fabrycznym radiem

Jakieś pół roku temu miałem problem z radyjkiem, podjechałem do elektryka i stwierdził, że napięcie dochodzi, czyli problem jest w radiu.
Otóż wtedy oddałem radyjko do naprawy i po 2 dniach płacąc 100 zł :p miałem już naprawione radyjko :D Ale gościu wydając mi radyjko powiedział że coś tam się spaliło ale to nie była wina radyjka tylko żebym poszukał czy gdzieś po drodze np. głośnik nie łapie masy :?
No to po powrocie do domku rozkręciłem wszystkie głośniki, a że mam tylko w drzwiach na dole i na górze to nie było dużo roboty :p Jednak nigdzie nie zauważyłem czegoś niepokojącego... Po tym zabiegu chyba z 3 miechy jeździłem i radyjko ani razu się nie wyłączyło :)
W grudniu oddałem kropka na przegląd okresowy do ASO, wymienili standardowe rzeczy jak filtry i itp. Po odebraniu go w czasie powrotu do domku radio się wyłączyło :?
W poprzednią sobotę wyłączyło się i niestety do teraz już się ani razu nie wstało :( Sprawdziłem bezpiecznik w radiu, obok kierownicy, wszystkie są ok.
Nie wiem co to może być :( Dodam, że wokół włącznika radyjka widać lekkie podświetlenie, ale mam wrażenie, że jest ono słabsze niż normalnie, czyli jakby prąd dochodził ale słabszy :?
Macie jakieś pomysły co jeszcze sam mogę sprawdzić ???

Autor:  BzzQ [ 03 Mar 2008, 08:28 ]
Temat postu: 

A próbowałeś to fabryczne radio u kogoś innego sprawdzić, albo może ine radio sprawdzić u siebie??? Możesz też radio na krótko podłączyć do akumulatora. Czarny przy radiu to minus, a czerwony i żułty to plus, problem możesz mieć nie koniecznie w zasilaniu radia, a w samym radiu, jakiś pierdzielnik przepalony, albo uszkodzony...

Autor:  Łasica [ 04 Mar 2008, 21:30 ]
Temat postu: 

A jak ja go mam podłączyć na krótko ??? :]
Słaby jestem w te klocki i może nie będę próbował :P
No przypuszczam, że teraz radyjko się spaliło na amen, chociaż widać że prąd do niego dochodzi ;/ Zastanawia mnie to co to mogło to spowodować ;/

Autor:  BzzQ [ 06 Mar 2008, 08:31 ]
Temat postu: 

mogło się przegrzać, radia się odść mocno grzeja w dodatku miejsce w jakim jest ono zamontowane przy nawiewach, zimą chyba wszyscy urzywamy ogrzewnia i mogło to być to, a nie masz jakiegoś znajomka z wa-wy z którym mogłbyś pokombinować??? Chetnie bym pomógł ale jestm z łodzi więc jedynie mogę wspiercać słowem...

Autor:  Łasica [ 09 Mar 2008, 12:46 ]
Temat postu: 

No właśnie nie mam żadnego znajomego co ma Punciaka ;/
Jedyne co mi przychodzi do głowy to podjechać do jakiegoś Car-Audio i żeby sprawdzili wszystkie kable albo odrazu pociągnąć całe audio na nowych kablach ...Sam nie wiem co lepsze...
Kiedyś wchodziło w grę przegrzanie bo zazwyczaj po nocy normalnie działało...ale też spójrz, że na początku działo się to pod koniec sierpnia, wtedy pamiętam, że na pewno nie używałem ogrzewania :p
Zastanawia mnie fakt, że podświetlenie gałki włączania radia działa, ale jakby słabiej ,czyli prąd dochodzi ale słabszy ...Radio niestety wogóle nie działa :(
Jeżeli będzie to co wtedy, czyli przy okazji walnięte radyjko to nie opłaca mi się wywalać znowu 100 zł za naprawę bo za 100 zł mogę sobie kupić na allegro takie same, ale działające ;)
Dziwne jest to, że wtedy poodkręcałem wszystkie głośniki i w sumie spowrotem je przykręciłem bo nic nie było dziwnego a jednak po tym radyjko działało ze 3 miechy bez problemu ;) Dopiero w ASO gdzieś musieli się dotknąć ;/ Ale też nie robili nic nadzwyczajnego oprócz wymiany plynów, filtrów i klocków hamulcowych ...

[ Dodano: 09 Mar 2008 12:46 ]
Dodam jeszcze, to z wczoraj :) Radyjko się nagle włączyło :D ale albo działało raz ok godzinki to za którymś razem wyłączyło się po paru sekundach ;/
Ale już wiem napewno... Gdy działa to podświetlenie włącznika jest mocne a gdy nie, słabsze. Czyli wnioskuję, że gdzieś, przez coś mam spadki mocy ;/

Autor:  mwas [ 09 Mar 2008, 22:17 ]
Temat postu: 

Łasica napisał(a):
wnioskuję, że gdzieś, przez coś mam spadki mocy ;/


To nie muszą być spadki mocy, tylko to może równie dobrze świadczyć o tym, że coś sie niestety posypało z elektroniką w radyjku. Jeśli chcesz sprawdzić, czy radio jest poprawnie zasilane, to najlepej jest je wyciągnąć w momencie, gdy nie działa, i miernikiem sprawdzić jakie napięcie do niego dochodzi. Jeśli napięcie jest takie, jak na akumulatrze, to oznacza, że instalacja powinna być ok i wina leży w środku radia, jeśli natomiast napięcie jest dużo niższe, to wtedy trzeba by przejrzeć instalację elektryczną auta.

Autor:  Łasica [ 17 Mar 2008, 23:36 ]
Temat postu: 

Tylko jak ostatnio mi się coś takiego działo, to elektryk powiedział że to wina radia a po naprawie radia gościu powiedział mi, że owszem radio było walnięte, ale to wina instalacji bo jak to powiedział "gdzieś łapie masę"

[ Dodano: 17 Mar 2008 23:36 ]
Czy ktoś zna dobry, ale też tani zakład Car-Audio w Warszawie, najlepiej Wola, Ochota, Mokotów, ogólnie ta strona Wawki ;) ???

Autor:  Makaron [ 24 Wrz 2009, 23:36 ]
Temat postu:  Trochę inny problem z radiem

Mam trochę inny problem z radiem. w niedawno kupionym Punto II FL jest zamontowany fabryczne radio z magnetofonem. Na falach FM funkcjonuje bez zarzutu. Ale na długich i srednich mam zakłócenia. Nie ma ich przy wyłączonej stacyjce. Po przekręceniu kluczyka można w głośnikach usłyszeć mocny szum modulowany świstem. Po odpaleniu silnika pozostaje tylko zmienić fale na FM. W głośnikach zostaje już tylko szum z różnymi światami /coś jak słuchanie pasma dla krótkofalowców w zwykłym radyjku/.
Czy da się pozbyć tych zakłóceń domowym sposobem?

Autor:  konrad80wawa [ 25 Wrz 2009, 18:31 ]
Temat postu: 

Czy ktoś wie czy istniej możliwość ustewienia radia frabrycznego w taki sposób, żeby po wyjęciu kluczyka ze stacyjki radio przestało odrazu grać?

Autor:  Yacek [ 25 Wrz 2009, 22:06 ]
Temat postu: 

konrad80wawa napisał(a):
Czy ktoś wie czy istniej możliwość ustewienia radia frabrycznego w taki sposób, żeby po wyjęciu kluczyka ze stacyjki radio przestało odrazu grać?

witam
podaje link do wszystkich instrukcji od odbiorników montowanych fabrycznie . Przeczytaj tam jest wszystko dokładnie opisane.
http://instrukcje.fiat.pl/index.php/listing/fiat/

Autor:  konrad80wawa [ 25 Wrz 2009, 22:36 ]
Temat postu: 

podaje link do wszystkich instrukcji od odbiorników montowanych fabrycznie . Przeczytaj tam jest wszystko dokładnie opisane.
http://instrukcje.fiat.pl/index.php/listing/fiat/[/quote]

w.g. tych ustawień z instrukcji nie działa mi ta funkcja. Czy ktoś wie dlaczego? Może, że radio kupiłem osobno?

Autor:  Yacek [ 26 Wrz 2009, 18:55 ]
Temat postu: 

konrad80wawa napisał(a):
Może, że radio kupiłem osobno?

znaczy że oryginalnego radia nie miałeś przy wyjeździe z fabryki?
jeśli tak to tu tkwi problem. posiadasz radio które powinno byc podłączone do linii can. body comp podaje informację o stanie stacyjki po sieci can. Poza tym radio jeśli jest oryginalnie wstawione jest przypisane w body comp do konkretnego samochodu. dlatego to wszystko działa. komputer "widzi" radio i podaje mu komunikaty. Jeśli tego nie zrobiła fabryka nie ma możliwości doprogramowania radia. chyba że wymiana na używanego body comp z rozbitka gdzie oryginalnie było radio.

Autor:  Makaron [ 13 Lip 2016, 11:06 ]
Temat postu:  Re: Problem z fabrycznym radiem

Pytanie na temat przewodów wyprowadzonych z tyłu fabrycznego radia.

Radio to fabryczny kaseciak Blaupunkt MID 7 641 374 316, do którego podłączony jest też fabryczny sub. Punto 2 z 2002 roku, angielska wersja. Po naklejce z opisem łącza pozostał jedynie ślad po kleju. Otóż w kolorowych kostkach wykorzystano żółtą. W nią patrząc od tyłu radia wchodzą trzy przewody: dwa w górne zaciski, jeden w dolny lewy zacisk. W radio nie ma wcale wyprowadzonych dwóch środkowych złącz w miejscu dla żółtej kostki. Przewody do żółtej kostki są wszystkie jednakowe: brązowo-czarne. Przewody te wyglądają na fabryczne, oplecione tasiemką taką jak główna wiązka i z nią schodzą w dół.

Jakiś pomysł na te dodatkowe, do czego one są? No i gdzie szukać drugiego końca?

[ Dodano: 13 Lip 2016 09:06 ]

Hura! Znalazłem naklejkę! Porządny, któryś z poprzednich właścicieli wetknął ją w jedną z książek z dokumentacji pojazdu.
Zastanawiające przewody to według naklejki CAN H i CAN L Zagadkowe pozostaje podłączenie tylko jednego przewodu dla telefonu - TEL/REF. No i (teoretycznie) jest wyprowadzenie dla pilota RC/A RC/B i RC/masa. Wyprowadzenia dla zmieniarki CD jest standardowe.

Wcześniej nie miałem koncepcji jak dodać obrazki, ale są teraz dostępne tutaj:
- widok złącza radia Blaupunkt MID 7 641 374 316
https://zapodaj.net/7c88bc05300bf.jpg.html
- widok złącza radia po wyjęciu wtyczek
https://zapodaj.net/538f25cc4e9c2.jpg.html
- naklejka z opisem złącza
https://zapodaj.net/29af48547af5a.jpg.html

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/