Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3
http://fiatpunto.com.pl/topic1589-100.html
Strona 5 z 7

Autor:  Yacek [ 12 Lip 2010, 18:12 ]
Temat postu: 

Dareks napisał(a):
jest to jakiś trop, gdyż pod maską tego pisku już nie słychać...

chodzi o wentylator nawiewu który znajduje się po stronie pazażera. Powiedzmy pod schowkiem go widać.

Autor:  Dareks [ 13 Lip 2010, 09:14 ]
Temat postu: 

Yacek napisał(a):
Dareks napisał(a):
jest to jakiś trop, gdyż pod maską tego pisku już nie słychać...

chodzi o wentylator nawiewu który znajduje się po stronie pazażera. Powiedzmy pod schowkiem go widać.


i nie ma problemu z jego wyjęciem, tak jak w innych fiatach trzeba odkręcić śrubkę i wykręcić wentylator?

Autor:  Yacek [ 13 Lip 2010, 15:24 ]
Temat postu: 

Cytuj:
i nie ma problemu z jego wyjęciem, tak jak w innych fiatach trzeba odkręcić śrubkę i wykręcić wentylator?

schyl się i popatrz pod schowek. tam widać mocowanie wentylatora- śrubki. dodatkowo najlepiej odpiąć kostkę elektryczną.

Autor:  buli21 [ 14 Lip 2010, 14:16 ]
Temat postu:  głosna praca klimatyzacji

Witam,
U mnie również pojawił się problem głośnej pracy sprężarki, wyraźnie słyszalny w okolicy 2 tys.obrotów z wnętrza kabiny pojazdu.
Hałas nie jest słyszalny z zewnątrz, przy otwartej pokrywie silnika.
Podobno może być problem z przewodami do klimatyzacji w autach z roku 2008, które trzeba wymienić, pismo serwisowe fiat 04/08.
Mechanik nie stwierdził uszkodzenia sprężarki, a ja zaczynam się zastanawiać nad łożyskiem alternatora... macie jakieś pomysły?

Autor:  enzo34 [ 15 Lip 2010, 19:28 ]
Temat postu: 

Witam.Chciałem się zapytać o temperaturę na wyjściu z kratek przy obecnych upałach +36 stopni. Jaka jest temp. przy ustawieniu wentylatora na 3 bieg i ustawienie nawiewu na twarz ?
Czy temperatura na zewnątrz ma duży wpływ na temp. chłodzenia ?

Autor:  Bahama70 [ 15 Lip 2010, 22:08 ]
Temat postu: 

enzo34 napisał(a):
Witam.Chciałem się zapytać o temperaturę na wyjściu z kratek przy obecnych upałach +36 stopni. Jaka jest temp. przy ustawieniu wentylatora na 3 bieg i ustawienie nawiewu na twarz ?
Czy temperatura na zewnątrz ma duży wpływ na temp. chłodzenia ?



Mam cały czas tak samo zimno. Może jakieś minmalne różnice są, ale zupełnie niewyczuwalne. W maju w serwisie miałem 5C.

Autor:  Dareks [ 16 Lip 2010, 11:26 ]
Temat postu: 

Dareks napisał(a):
słuchajcie, po dezynfekcji i napełnieniu układu w ASO po kilku dniach przy upale podczas pracy klimatyzacji zaczęły się pojawiać ostre piski co parę sekund dochodzące gdzieś z nawiewu... piski były coraz głośniejsze więc wyłączyłem klimatyzację. Na postoju włączyłem klimę, sprężarka się włączała, wentylator pracował na pełnych obrotach, a z nawiewu leciało coraz zimniejsze powietrze... Jakieś sugestie co mi mogło ASO spieprzyć? Po napełnieniu powiedzieli mi że brakowało ok. 200g czynnika, czyli ok 1/3 układu...


no i sprawa się wyjaśniła... ASO napełniło układ zbyt dużą ilością czynnika... oczywiście to "nie ich wina", to "maszyna tak źle nabiła" i do tego "przecież nic się nie stało, sprężarka ma zabezpieczenia", "sprężarki tak się nie da uszkodzić" :twisted:
norma dla GP jest 450-550g czynnika, a załadowali 600g. :x
Teraz jest już ok...

Autor:  raf [ 11 Sie 2010, 22:56 ]
Temat postu: 

Witam wszystkich ...
mam od niedawna dosyc dziwny jak dla mnie problem z klimatyzacją ...
nie wiem skąd i jak ale po podróży z włączoną klimą pojawia mi sie woda pod wycieraczką , głównie od kierownicy ... czy wogóle komuś tak się już zdarzyło , z czego to się bierze , co z tym zrobić ?
sorki jeśli temat był poruszany ale prosze was o pomoc ...

pzdr
raf

Autor:  krowka [ 12 Sie 2010, 10:11 ]
Temat postu: 

raf, zapchany przewód odpływowy. Co z tym zrobić? Udrożnić go. Samochód w górę i gdzieś pośrodku w okolicy grodzi znajduje się przewód. Do ręki wyciorek i jazda...

Autor:  herman9 [ 13 Sty 2011, 14:48 ]
Temat postu: 

Witam Koledzy i Koleżanki,
Ostatnio miałem wymienioną sprężarkę klimatyzacji, objaw: tak jakby coś stawiało opór, poczatkowo myślałem że to rozrząd, ale po diagnozie wyszło że do wymiany sprzęło sprężarki klimy, łożysko w sprężarce i do tego jakieś luzy na wałku, więć zdecydowałem się na wymianę, i wszystko było by ok, gdyby po wyjechaniu z warsztatu coś mi nie zaczeło pykać i stękać jakby w drążku kierowniczym albo w kole lewym jak skręcam kierownicą w lewo, pojechałem do tego warsztatu (przyp. KLIMAT w Ząbkach woj. mazowieckie) a oni że nic tam nie grzebali bo sprężarka jest po prawej stronie (patrząc od wnętrza pojazdu) i stąd moje pytanie, gdzie jest zlokalizowana sprężarka klimy po lewej czy po prawej stronie patrząc od maski, tu gdzie akumulator czy tu gdzie filtr powietrza ?
Będe wdzięczny za pomoc :D

Pozdrawiam serdecznie
Patryk

Autor:  kornat85 [ 13 Sty 2011, 16:37 ]
Temat postu:  Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Sprężarka jest po lewej stronie blisko przegrody czołowej stojąc frontem do auta.

Autor:  herman9 [ 13 Sty 2011, 22:16 ]
Temat postu: 

kornat85 dziękuję serdecznie

Autor:  tzok [ 14 Sty 2011, 23:40 ]
Temat postu: 

Uzupełnię temat o informację, że sprężarka klimy w 1.3 ma inną konstrukcję niż w 1.9. 1.9 w wersji z manualną klimą ma klasyczną sprężarkę ze sprzęgłem na kole pasowym, natomiast w 1.3 sprężarka nie ma sprzęgła, jest stale napędzana, ma za to regulowaną wydajność z możliwością całkowitego odcięcia obiegu czynnika.

Autor:  lukanio87 [ 08 Kwi 2011, 08:00 ]
Temat postu: 

A jakie moga byc przyczyny nie dzialania klimy? Po wcisnieciu przycisku klimy, nie zapala sie na nim ta diodka i klima nie dziala. W momencie zakupu samochodu sprzedajacy mowil, ze wystarczy ja nabic i bedzie ok. Tylko czy to faktycznie tylko to, czy moze to cos powazniejszego? Z gory dzieki za podpowiedzi.

Autor:  kruger [ 08 Kwi 2011, 14:18 ]
Temat postu: 

sprawdź bezpieczniki.

Autor:  tzok [ 21 Kwi 2011, 18:01 ]
Temat postu: 

Jakie powinno być ciśnienie czynnika w klimatyzacji manualnej w GP 1.3MJ? Bo dziś włączyłem klimkę i nic... tzn diodka się zapala, czuć że sprężarka się załącza ale powietrze jakie leciał przed włączeniem takie leci i po włączeniu klimy.

Na diagnostyce żadnych błędów nie ma, tylko ciśnienie wynosi 2,5 bara - nie wiem czy to za mało czy za dużo, ale coś nie działa.

Autor:  lukanio87 [ 21 Kwi 2011, 22:07 ]
Temat postu: 

Czy wymiana przewodu klimatyzacji to bardzo skomplikowany zabieg??

Autor:  kox [ 21 Kwi 2011, 22:09 ]
Temat postu: 

sama wymiana nie powinna być problemem jeśli jest dobry dostęp do samego przewodu, ale musisz brać pod uwage to że wypuścisz czynnik z układu. Przewody klimy z tego co pamiętam są skręcane na imbusy

Autor:  lukanio87 [ 22 Kwi 2011, 08:11 ]
Temat postu: 

kox napisał(a):
musisz brać pod uwage to że wypuścisz czynnik z układu.


Czynnika nie ma wogole, wszystko uszlo przez wlasnie dziurawy przewod, reszta jest "przedmuchana czystym powietrzem".

Takie znalazlem na allegro, ktory bedzie ten wlasciwy, po opisie wynika, ze na pewno ten ostatni, a co z pozostalymi??

http://allegro.pl/fiat-grande-punto-prz ... 70126.html

http://allegro.pl/fiat-grande-punto-prz ... 20629.html

http://allegro.pl/przewod-klimatyzacji- ... 52050.html

Autor:  fullxda [ 10 Lip 2011, 18:35 ]
Temat postu: 

na jakimś forum znalazłem tabelkę temp. powietrza z kratek wentylacyjnych przy prawidłowo działającej klimatyzacji coś ta tabelka jest zbyt optymistyczna chyba producenci samochodów zabiezpieczają sie tak jak w przypadku norm zużycia oleju silnikowego np.opel twierdzi że samochód może brać od 0,6 do nawet 1 l oleju na 1000 km i producenci z normą dla klimatyzacji tez przeginają

Temp. otoczenia | Akceptowalna temp. wydobywająca się z środkowych kratek
15°C | pomiędzy 4°C a 8°C
20°C | pomiędzy 6°C a 10°C
25°C | pomiędzy 8°C a 13°C
30°C | pomiędzy 12°C a 16°C
35°C | pomiędzy 17°C a 20°C
40°C | pomiędzy 21°C a 25°C

ps.mnie dzisiaj przy temperaturze na zewnątrz 30 st.c ,drugim biegu wentylatora oraz załączonym obiegu wewnętrznym miałem od 6,2 do 8,3 w czasie jazdy około 15 min 10 km i już wydawało mi się że przydałaby
się chłodniejsza temp. z kratek :D

Autor:  Pietro [ 10 Lip 2011, 18:46 ]
Temat postu: 

To nie chodzi o to ile maksymalnie klima może zbić temperaturę
chodzi o to że różnica tamperatur nie może być zbyt wielka
Bo na długiej trasie może jeszcze ale jeśli się ktoś kręci po mieście i na dworze jest 35stopni a w aucie 15 to po 5 wyskokach z auta można się rozchorować.
Ja słyszałem że nie powinna być większa niż 10stopni z tabeli troszkę inaczej wynika. Co człowiek to opinia

Autor:  marew [ 20 Lut 2012, 13:34 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Co jaki czas kontrolujecie klimatyzację ?
Wymienia się czynnik czy tylko uzupełnia ?

Autor:  tzok [ 20 Lut 2012, 19:08 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Raz do roku na wiosnę, wymiana filtra i ew. uzupełnienie czynnika (w zasadzie to automat usuwa cały czynnik i ponownie go wprowadza w odpowiedniej ilości, ponieważ istotna jest jego objętość a nie ciśnienie w układzie).

Autor:  marew [ 20 Lut 2012, 19:46 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

tzok napisał(a):
Raz do roku na wiosnę, wymiana filtra i ew. uzupełnienie czynnika (w zasadzie to automat usuwa cały czynnik i ponownie go wprowadza w odpowiedniej ilości, ponieważ istotna jest jego
objętość a nie ciśnienie w układzie).



Odgrzybianie przy okazji tez robic?
Auto ma 13000 przejechane

Autor:  tzok [ 21 Lut 2012, 00:25 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Można zrobić ale jak dla mnie to trochę pic na wodę to całe odgrzybianie... dopóki układ jest czysty i nie ma grzyba to ok, zapobiega jego powstaniu, ale jak już jest to pomoże na chwilę.

Strona 5 z 7 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/