Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3
http://fiatpunto.com.pl/topic1589-125.html
Strona 6 z 7

Autor:  gregor74 [ 16 Sie 2013, 16:47 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Witam
Spotkał się ktoś z sytuacją ,że klimatyzacja manualna sama wyłącza się w czasie jazdy ( gasną - kontrolka klimatyzacji i obiegu zamkniętego)
Zdarzyło się to kilka razy kiedy musiałem zatrzymać samochód (na przejeździe kolejowym lub światłach)
Po ponownym włączeniu wszystko wraca do normy .
Proszę o sugestie.
Pozdrawiam

Autor:  mechanik50 [ 13 Mar 2014, 14:55 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

gdybyście kiedyś szukali części do klimy polecam: http://www.autochlodnice.com/fiat-punto ... 450,19817/

naprawdę warto skorzystać z ich oferty, mają fajne całkiem ceny

Autor:  skora200 [ 12 Mar 2015, 16:05 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Witam,
mam spory problem z klimą, może powiem od początku.
jakoś dwa lata temu napełniałem ją pierwszy raz przed wakacjami i było wszystko ok. w zimę chyba jeszcze działała ale w marcu miałem lekką stłuczkę i pękł mi lekko zderzak pod lewą lampą to wymieniłem. w maju gdy było już ciepło włączyłem klimę no ale nie działała. nie wiem o co z tym chodzi ale raczej po roku nie powinien sie skończyć ten gaz od klimy. no ale pojechałem powiedziłaem mechanikowi co sie stało więc powiedział że napełni i sprawdzi szczelność. napełnił, sprawdził no i działało, pod koniec sierpnia znowu nie chłodziła??!! nie mam pojęcia co sie dzieje, może przez tą stłuczkę no ale mechanik mowił że wszystko szczelne, moim zdaniem jedyna możliwość to mechanik zjebał :(

mieliście podobny problem?
przeszukalem chyba wszystkie tematy z klimą tu na forum i nic nie znalazłem.

Autor:  tzok [ 12 Mar 2015, 17:54 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Próżniowy test szczelności na automacie to pic na wodę, nic tym nie znajdzie. Druga rzecz, jak jest uszkodzony rezystor wentylatora chłodnicy to może nadmiernie wzrastać ciśnienie w układzie i może puszczać na zaworach. Wreszcie może być zużyta sprężarka.

Autor:  skora200 [ 17 Mar 2015, 14:37 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

no nie znam sie w ogóle na klimach a ten mój ekspert ode mnie ze wsi podejrzewam że tylko potrafi nabijać klimy :) dzięki za pomoc ale mam nadzieje że to nie sprężarka

Autor:  tzok [ 17 Mar 2015, 19:09 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Sprężarka jest chyba najlepszą opcją, a przynajmniej najprostszą w wymianie, nie trzeba demontować kokpitu.

Autor:  vlvt [ 15 Kwi 2015, 23:06 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Witajcie,
Mam problem z klimą w moim Grande Punto, benzyna 1,4 (8V 77 KM), produkcja 2006. Samochód ten od nowości jest w jednych rękach, wychuchany, wypieszczony i w bardzo dobrym stanie technicznym. Od momentu zakupu, raz w roku (marzec/kwiecień) wykonywany jest serwis klimatyzacji - wymiana czynnika, uzupełnienie, sprawdzenie szczelności, etc. (dwa razy do roku wymiana filtra kabinowego) - nigdy nie stwierdzono żadnych problemów.
Dziś byłem na serwisie klimatyzacji, gdzie odzyskano 400 g czynnika chłodniczego.
Czynnik uzupełniono zgodnie z zaleceniami producenta do 500 g.
Test szczelności wypadł pozytywnie.
Podczas testu ciśnienia okazało się, że przy włączonej i działającej klimatyzacji, ciśnienie w układzie rośnie ponad miarę – dochodzi do 25 bar i nie załączał się wentylator, który powinien załączać się, aby schładzać czynnik i tym samym zmniejszać ciśnienie w układzie. Wg serwisanta klimatyzacji, wentylator powinien się załączyć przy ciśnieniu ok. 15 bar, by nie doprowadzić do tak znacznego wzrostu ciśnienia, gdyż zagraża to całemu układowi.
Zakazano mi używania klimatyzacji do momentu rozwikłania problemu. Jeśli nie zastosuję się do powyższego, mogą się podobno zdarzyć dwie rzeczy:
a) zadziałania zaworu bezpieczeństwa i całkowita utrata czynnika chłodzącego;
b) trwałe uszkodzenie klimatyzacji (rozerwanie układu z powodu zbyt wysokiego ciśnienia).
Do komputera pokładowego został podłączony komputer diagnostyczny i wykazał w pamięci "Błąd czujnika ciśnieniowego układu klimatyzacji" - ale podkreślam słowo "w pamięci" bo podczas pracy samochodu i krótkiego działania klimatyzacji (ciśnienie wzrastało szybko), nie udało się ponownie uzyskać tego błędu.

Czy możecie mi dopomóc, co może być przyczyną? Czy to może typowa usterka i po prostu muszę wymienić czujnik ciśnienia i to rozwiąże sprawę? Czy znacie jakiegoś bardzo dobrego elektromechanika samochodowego z trójmiasta i okolic, który mógłby dokładnie ocenić gdzie tkwi problem? Nie chcę kupować części, która może jest OK i będzie się na niej kurz w szufladzie zbierał... wolę dać zarobić dobremu elektromechanikowi, który precyzyjnie oceni przyczynę awarii i powie mi jak ją usunąć lub sam usunie

Liczę na wasze wsparcie i z góry dziękuję!

Autor:  tzok [ 16 Kwi 2015, 01:12 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Wykonaj test wentylatora, być może przepalił się rezystor i niższe biegi nie działają. Jak ciśnienie przekroczy wartość krytyczną to:
- powinien się włączyć wentylator na najszybszym biegu,
- jeśli nie pomoże powinna się wyłączyć sprężarka (tu jest bezsprzęgłowa, sterowana zaworem),
- jeśli i to nie pomoże to być może puszczą zawory w instalacji, a jak nie to zerwie się zabezpieczanie na kole pasowym sprężarki.
Także nie ma tragedii.

W/g mnie problem jest w tym, że co roku robiłeś serwis klimatyzacji z odzyskiwaniem czynnika. Przy każdym takim serwisie dodawany jest nowy olej i zazwyczaj dodawane jest go o wiele więcej niż zostało odzyskane. Ten olej nie wycieka z układu, ani inaczej z niego nie znika. Tym sposobem po każdym napełnieniu klimy masz w układzie kilka gramów oleju więcej. Też miałem taki problem - gość od klimy powiedział, że teraz to albo rozbierać i czyścić cały układ albo nabić 30g mniej gazu i puki chłodzi nie ruszać. Serwis klimy to wymiana filtrów i ew. odgrzybianie, a do maszyny podłączać jak przestaje chłodzić. A najlepiej robić serwis w warsztacie który ma tzw. półautomat (z odzyskiem ale sterowany ręcznie, operator sam decyduje kiedy zakończyć odzysk, ile gazu nabić i ile dodać oleju) i fachowca od klimy, a nie "cudowny" automat który sam wszystko robi. To sprawdzanie szczelności podciśnieniem w ciągu 5 czy 10 minut to śmiech na sali.

Błąd czujnika masz zapamiętany zapewne dlatego, że kiedyś ciśnienie nadmiernie wzrosło i odczyt wyszedł poza dozwoloną wartość. Błąd ma opis i zamrożoną ramkę pomiarową... tylko diagnosta musi mieć odpowiedni sprzęt i wiedzę jak z niego korzystać.

Autor:  yacek _b [ 16 Kwi 2015, 05:48 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Taka mała dygresja odnośnie klimatyzacji , ja byłem 2 dni temu pierwszy raz od 5 lat ( wstyd się przyznać , od kupna auta nie sprawdzałem klimy ) , czynnika odzyskano 320 g . Pojechałem bo wydawało mi się , że jakoś słabiej chłodzi niż w zeszłym roku . Pracownik serwisu zdziwił się że po tylu latach tak mało ubyło .

Autor:  tzok [ 16 Kwi 2015, 10:33 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Na starych sprężarkach ze sprzęgłem, to praktycznie nic nie ubywało, w Astrze po 5 latach brakowało chyba z 50g. Teraz nie ma sprzęgła tylko zawór i sprężarka się cały czas kręci, więc gazu więcej ubywa.

Autor:  danielmax [ 04 Cze 2015, 08:45 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

witam zaczęło mi śmierdzieć z klimy -z miesiąc temu wymieniałem filtr i użyłem jak co roku tego odgrzybiacza w granacie co się odpala w środku kabiny.Wyczytałem że najlepiej ręcznie wyczyścić parownik ale nie wiem gdzie sie on znajduje i jak się do niego dobrać.Robił ktoś już to i może poradzić? Jak nie to pojadę pewnie po weekendzie na ozonowanie.

Autor:  lajosz [ 04 Cze 2015, 11:38 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

danielmax napisał(a):
... ale nie wiem gdzie sie on znajduje...

Za filtrem , wyciągnij filtr i włóż małe lusterko to zobaczysz ...

Autor:  danielmax [ 04 Cze 2015, 11:52 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

lajosz napisał(a):
danielmax napisał(a):
... ale nie wiem gdzie sie on znajduje...

Za filtrem , wyciągnij filtr i włóż małe lusterko to zobaczysz ...


a da sie to wyczyścić? rurka odprowadzająca powinna byc mniej więcej na tej wysokości ? może przez tą rurkę wprowadzę jakis środek może ten http://allegro.pl/wurth-odgrzybiacz-do-klimatyzacji-klimy-serwisowy-i5337723721.html ?

Autor:  lajosz [ 04 Cze 2015, 12:53 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

danielmax napisał(a):
lajosz napisał(a):
danielmax napisał(a):
... ale nie wiem gdzie sie on znajduje...

Za filtrem , wyciągnij filtr i włóż małe lusterko to zobaczysz ...


a da sie to wyczyścić? rurka odprowadzająca powinna byc mniej więcej na tej wysokości ? może przez tą rurkę wprowadzę jakis środek może ten http://allegro.pl/wurth-odgrzybiacz-do-klimatyzacji-klimy-serwisowy-i5337723721.html ?

Wyciągnij filtr i tamtędy napsikaj tego preparatu (najpierw obejrzy czy niema widocznej pleśni , brudu itp.) Rurka odprowadzająca skropliny jest poniżej (możesz popsikać część do rurki a drugą część w szczelinę filtra). Czy da się ... zawsze warto spróbować ( chyba że brud widać gołym okiem np: pleśń )

Autor:  rank1 [ 15 Cze 2015, 12:20 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

mam 1.3 mtj 75km. Z włączoną klimą auto traci chyba połowę mocy... do tego słabo chłodzi... Czy ten typ tak ma? Dodam że mam czynnika na full

Autor:  fullxda [ 05 Lip 2015, 16:08 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Załącznik:

U mnie dzisiaj 05 lipca jak wracalem z zalewu z imielina temperatura po godzinie 14 wskazywala w samochodzie 34 stopnie i przy termometrze elektronicznym z sonda wetknieta w kratke 10cm środkowa i z nawiewem ustawionym na 1 bieg wentylatora i obiegiem zamknietym termometr pokazywal ok. 6-6,5 stopnia celsjusza jak stanąłem na zamknietym przejezdzie kolejowym na 5 minut temperatuta z kratki spadła do 4,9 stopnia sam sie zdziwilem ze tak chlodzi nawet więcej na postoju niz w czasie jazdy po na każdych forach samochodowych piszą ze klima chlodzi lepiej podczas jazdy u mnie chyba silnik odbiera troszke mocy sprezarce w czasie jazdy i podczas postoju na wolnych obrotach troszke lepiej chlodzi ;ale nie mam zastrzeżeń do wydajności ;chłodzi lepiej niz pokazuja różne tabelki wydajnosci itp. i nie czuc wogóle żeby samochod byl słabszy 1.3 multijet 90km

Załączniki:


Autor:  scar99 [ 12 Lip 2015, 11:35 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Panowie a ja mam taki problem w nowo kupionym GP. Klimatyzacja działała może tydzień a później zaczęła słabnąć, wyłącza się po kilku minutach. Czasem działała dłużej jak nie ruszałem pokrętła od nawiewu. Wentylator nawiewu działa na 1-4. Przy okazji robienia zawieszenia poprosiłem żeby popatrzyli do tej klimy, niestety nie znali się na tym i podejrzewam że podpięli tylko automat. Niby dodali trochę gazu i stwierdzili, że problem dalej występuje ale oni się nie znają i nie będą ruszać. Po tym klimatyzacja padła i już nie działała.

Po tygodniu przyjęli mnie w Cito Wrocław - znów podpięcie do automatu. Diagnostyka, odzysk czynnika itp. Czynnik był cały, test szczelności itp. Trwało to z godzinę. Później szukanie ewentualnego wycieku z detektorem gazu i lampą UV. Nic nie wyszło. Klimatyzacja ruszyła. 6 stopni C z nawiewu. Chodziła i nie było z nią problemu. Tutaj pojawiło się moje pytanie czy takie odzyskanie gazu i napełnienie od nowa mogło ją uzdrowić. Mechanik stwierdził, że nie ma na to szans. I nie dają gwarancji na to, że się nie wyłączy. Tutaj zaznaczyli że w razie problemów zapraszają do siebie to będziemy szukać na zasadzie rozbierania układu. Plus za to, że mnie nie skasowali.

Klimatyzacja padła po 20 minutach jazdy i znów działa w trybie impulsowym. Włącza się na 5 minut - wyłącza, można ją przyciskiem wyłączyć i dać chwilę na odsapnięcie i znów działa. Będę do nich jechał szukać przyczyny, może ktoś ma jakieś sugestie które ułatwią proces poszukiwania przyczyny ?

Grande Punto 1,9 Multijet 130Km 2006.

Autor:  tommeke [ 20 Wrz 2015, 08:25 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Miłośnicy dobijania/wymiany czynnika w układzie klimatyzacji - jak często wymieniacie czynnik w waszej lodówce?

Autor:  FIAToMANIAK [ 20 Wrz 2015, 16:00 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

tommeke napisał(a):
Miłośnicy dobijania/wymiany czynnika w układzie klimatyzacji - jak często wymieniacie czynnik w waszej lodówce?


Posiadam Punto z 2014 roku i na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym, po roku czasu, zrobiłem pełen serwis klimatyzacji i planuję tak co roku (o ile fundusze będą mi na to pozwalały :P)

Autor:  Robs [ 20 Wrz 2015, 17:15 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Ja co roku robię serwis klimy. Dodatkowo oczywiście filtr kabinowy. Po 8 latach zero problemów z klimatyzacją.

Autor:  rio9grande [ 29 Paź 2015, 21:10 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

czy w GP przy klimatyzacji manualnej włączenie jej przyciskiem powinno powodować z automatu bez względu na temperaturę zewnętrzną włączenie również wentylatora na chłodnicy?
W innym aucie z klimatyzacją automatyczną tak właśnie mam. W GP wentylator na chłodnicy nie startuje ale temperatura zewnętrza była niska, więc nie wiem czy tak ma być czy nie. Sam kompresor odpala i leci zimne z nawiewów.

Autor:  misci [ 30 Paź 2015, 17:46 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Włączenie wentylatora chłodnicy następuje jeśli temperatura czynnik wzrośnie. W lecie startuje z niewielką zwłoką.

Autor:  filolog [ 17 Mar 2016, 11:44 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Ja co roku zmieniam filtr pyłkowy jednak tylko raz w 2009 r. auto miało wymieniany czynnik chłodzący w serwisie Fiata. Wydawało mi się wówczas, że klimatyzacja słabo działała, ale było ok. Dodali 500g czynnika. Samochód z 2008 r- pierwsza rejestracja 2009. Przebiegi roczne mam małe gdzieś ok 7000 km. Jak dotąd nie zauważyłem problemów z działaniem klimatyzacji.

Pytanie- czy po niemal 7 latach od napompowania czynnika powinienem szybko jechać do serwisu klimatyzacji, czy jak się nic nie dzieje to może tak być dalej???

Autor:  krzychux750f [ 17 Mar 2016, 14:31 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Czynnik sam w sobie może tracić właściwości z czasem.
Jeśli w gorący dzień włączysz klimę i nie będzie zimnego powietrza, tylko co najwyżej chłodne to warto byłoby skoczyć.

Autor:  lokers [ 17 Mar 2016, 16:19 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3

Jak dodali 500 g czynnika, to wątpię, że chodziła jak powinna, ale ok.

Czynnika zawsze trochę ubywa. Więc, jednak, być może, wypadało by zadbać. Nawet prewencyjnie. :| Tym bardziej po 7 :!: latach. Może sprężarka Ci podziękuje i pożyje dłużej (smarowanie).
Jak klima będzie chodziła jak powinna (ilość czynnika), to nie będzie się musiała odkręcać co chwilę i chodzić na maks, więc i benzyny mniej schodzi. To już jest jakiś argument. Być może.

PS. Samochód serwisujesz jakkolwiek (oleje, płyny, itd)? Czy jak się nic nie dzieje, to nie? Bo w sumie po co, skoro działa? :roll:

Strona 6 z 7 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/