Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Wszystko o klimatyzacji w GP cz.1 http://fiatpunto.com.pl/topic1682-150.html |
Strona 7 z 9 |
Autor: | filip76 [ 21 Lip 2009, 18:23 ] |
Temat postu: | |
U mnie jedynym "problemem" po stronie dźwiękowej jest częste włączanie się wentylatora ale w wariancie jazdy miejskiej czyli częste przestoje. Natomiast problemem w moim silniku jest szarpanie na 1 i 2 czy przy redukowaniu, czy przy dotykaniu pedału gazu. Przy włączonej klimie jest jeszcze gorzej. No i czuć zamulenie podczas przyspieszania. Druga niedogodność związana z klimą (mam manualną) jest taka, że jeśli wyłączę przyciskiem klimę pozostawiając włączony nawiew, to za chwilę mam w kabinie całą wilgoć z parownika czy skądś tam. I nie ma znaczenia, czy obieg jest zamknięty, czy nie... Smrodek też przy tym jest niezły... I było tak odkąd sięgam pamięcią czyli od chwili wyjechania z salonu. |
Autor: | mario-sz [ 21 Lip 2009, 18:30 ] |
Temat postu: | |
filip76 napisał(a): U mnie jedynym "problemem" po stronie dźwiękowej jest częste włączanie się wentylatora ale w wariancie jazdy miejskiej czyli częste przestoje.
Natomiast problemem w moim silniku jest szarpanie na 1 i 2 czy przy redukowaniu, czy przy dotykaniu pedału gazu. Przy włączonej klimie jest jeszcze gorzej. No i czuć zamulenie podczas przyspieszania. Druga niedogodność związana z klimą (mam manualną) jest taka, że jeśli wyłączę przyciskiem klimę pozostawiając włączony nawiew, to za chwilę mam w kabinie całą wilgoć z parownika czy skądś tam. I nie ma znaczenia, czy obieg jest zamknięty, czy nie... Smrodek też przy tym jest niezły... I było tak odkąd sięgam pamięcią czyli od chwili wyjechania z salonu. Widzę, że to Twoja pierwsza klima Są to typowe "niedomagania" każdej klimatyzacji. Jeździłem juz wieloma autami z klimą i w każdej czuć wigoć po wyłączeniu przycisku AC. Natomiast jeżeli chodzi o szarpanie to nie powinno się dziać coś takiego. Podjedź do ASO |
Autor: | filip76 [ 22 Lip 2009, 08:47 ] |
Temat postu: | |
Tak, to moje 1-wsze auto z klimą Co do szarpania, to wspominałem w ASO ale podobno TTTM. Jest wątek o szarpaniu, w którym - o dziwo - żalą się właściciele benzyniaków. Z diesli tylko ja narzekam. |
Autor: | mario-sz [ 22 Lip 2009, 09:02 ] |
Temat postu: | |
filip76 napisał(a): żalą się właściciele benzyniaków.
Nie zauważyłem tego problemu, a z klimą teraz jeżdżę BARDZO często |
Autor: | Tomo [ 22 Lip 2009, 09:06 ] |
Temat postu: | |
filip76 u mnie nie szarpie czy to z włączoną klimą czy bez. Masz wersję 75 czy 90KM? Bo może to ma znaczenie chociaż i jeden i drugi jest słabiutki przy niskich obrotach. A co do smrodku to też go miałem od nowości i to dość intensywny. W zeszłym roku bodajże w lipcu podczas przeglądu przy 30tys.km. zrobili mi dezynfekcję układu i od tamtego czasu jest już dobrze. I powiem Ci szczerze, że wcale nie przestrzegam rad większości userów odnośnie wyłączania klimy przed zgaszeniem silnika tak żeby przedmuchać i wysuszyć kanały wentylacyjne. Najczęściej po prostu wjeżdżam do garażu z włączoną klimą i gaszę silnik. |
Autor: | filip76 [ 22 Lip 2009, 09:42 ] |
Temat postu: | |
@ mario-sz Mam na myśli wątek o szarpaniu - założył go użytkownik benzynowca. @Tomo Mam 90-kę. |
Autor: | Dave [ 24 Lip 2009, 17:49 ] |
Temat postu: | |
Dorzucę swoją opinię na temat klimy manualnej. Przy kilku pierwszych "włączeniach i wyłączenich" dało się odczuć lekki smrodek. Jednak od tamtej pory nic takiego nie występuje. Teraz włączam ją prawie za każdym razem i nie ma dodatkowych efektów zapachowych. To pierwsza sprawa. Druga jest taka, że po wyłączeniu w czasie jazdy nie czuję jakiego "uderzenia wilgoci", jeśli to zjawisko występuje to u mnie jest minimalne. Trzecia rzecz to odgłosy. Wszystko odbywa się spokojnie i z dużą kulturą. Bardzo lekko słychac załączenie klimy a sama praca jest takim lekkim szemraniem i to tylko przy naprawdę wysokiej temperaturze. Problem spadku mocy (odczuwalnego), duszenia czy ksztuszenia u mnie zupełnie nie występuje ale to wynika pewnie ze 120KM. Tak więc na razie klima wzorowa! |
Autor: | alba [ 30 Lip 2009, 20:26 ] |
Temat postu: | |
Faktycznie w autach grupy Fiata (tzn moim i GP zapewne też) jest sprężarka obciążająca silnik w różny sposób w zależności od biegu dmuchawy. Sprawdziłem na komputarze LPG na biegu jałowym czasy wtrysku się zmieniają w zależności od nadmuchu. Ale przy włączonej klimie troche dławi auto przy ruszaniu bez gazu. |
Autor: | Dave [ 30 Lip 2009, 20:44 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: Faktycznie w autach grupy Fiata (tzn moim i GP zapewne też) jest sprężarka obciążająca silnik w różny sposób w zależności od biegu dmuchawy. Dlaczego tylko grupy Fiata? układ klimatyzacji obciąża silnik w każdym samochodzie. Podobnie jest z ogrzewaną tylną szybą i innymi urządzeniami elektrycznymi dużej mocy. Problem w tym, że potrzebny jest odpowiedni zapas mocy w przeciwnym razie jest dławienie przy ruszaniu ewentualnie problemu z przyspieszeniem itp. Skrajnym przykładem jest np. Matiz z klimą mojego znajomego. Przy włączonym układzie samochód nie może przkroczyć 80 km/h, po prostu nie daje rady Pozdrawiam
|
Autor: | alba [ 30 Lip 2009, 21:02 ] |
Temat postu: | |
Zle mnie zrozumiałeś. To fajnie że jest taka klima w odróżnieniu od klimy ze sprzegłem która pewnie jeszce gdzieś jest stosowana która załączona powoduje niepotrzebne obciążenie silnika niezależne od zapotrzebowania na chłód. Pisałem o tym parę postów wyżej. Spadku mocy podczas jazdy nie zauważam w ogóle ale mniej płynnie się rusza. To raczej kwestia ustawień b jałowego niż rozwijanej mocy |
Autor: | Dave [ 30 Lip 2009, 21:28 ] |
Temat postu: | |
O mocy napisałem w kontekście ewentualnego braku przyspieszenia itp. Takie zjawisko wystepuje przy słabszych silnikach i jest przeciez normalne. Natomiast dławienie przy ruszaniu to raczej nie ustawienia biegu jałowego (ten najcześciej ustawiony jest w okolicach 800 obr./min) a raczej technika ruszania. Wiadomo, że przy dociążeniu silnika (obojętnie czy klimą czy np. ruszając pod górę) trzeba dodać więcej gazu. Ruszając "z przyzwyczajenia" odczuwamy to jako mniej płynne ruszanie. W każdym razie wpomniane efekty u mnie nie występują - tak przy ruszaniu jak i w czasie przyspieszania. Nawet zachowując zwykłe (nie zwiększone) wciskanie pedału przyspieszenia przy ruszaniu. |
Autor: | alba [ 30 Lip 2009, 23:57 ] |
Temat postu: | |
W silniku 1,4 16V jałowe obroty to 700 obr/min. Na słuch to wolniej niż w turbodieslu którym też jeżdżę (na kompie nie sprawdzałem). Na pewno mniej niż w citroenie 1,1 tam było chyba z 850. Trochę mniej pewnie spala przez to ale nie podoba mi sie w tym silniku (u mnie jest ECU Bosha) że przy hamowaniu silnikiem poniżej 3500 obr wtryskiwane jest paliwo.Słabiej przez to silnikiem hamuje. Chyba nie wszędzie tak jest. U mnie troche czuć włączenie klimy przy ruszaniu aczkolwiek może to byc kwestia ustawień LPG. Bieg jałowy kalibrowałem bez klimy i chyba (po sprawdzeniu jak sprawa wygląda na benzynie) wzbogacę jałowe w centralce LPG jeśli będzie różnica. |
Autor: | elek [ 22 Wrz 2009, 15:48 ] |
Temat postu: | |
bravoemotionmjet napisał(a): I dlatego chcę porozmawiać z osobami, które ten problem miały lub mają
cześć, wnioskuję że Twój problem nie minął, ja jestem tą osobą z którą chcesz pogadać: otóż w moim aucie jest tak, gdy włączę klimę, to aby ruszyć z miejsca na światłach od razu muszę wygenerować obroty wyższe o jakieś 200/min aby auto nie zdławiło się i nie zgasło, z pod maski rzęzi coś, szczególnie podczas jazdy w mieście, gdy zbieram się do wyprzedzania to wyłączam klimę bo mam obawy że autu zabraknie mocy na sprawny manewr, dawno temu miałem od nowości P2 80 KM z klimą i czegoś takiego nie było, w tym GP coś nie działa normalnie,... Bądźmy w kontakcie w temacie leczenia, mam umówioną wizytę na przełomie tego i przyszłego tygodnia w aso, które widać że stara się zgłębić problem. p.s. czy Ty nie ze Skierniewic jesteś ? |
Autor: | grzegorz74 [ 28 Gru 2009, 23:21 ] |
Temat postu: | kiedy przestaje działać klima manualna ? |
Witam serdecznie Jak to jest z klimą manualną ? Jadąc dziś temperatura zewnętrzna od -1 do +1 w 4 osoby wiecznie parują szyby, włączona klimatyzacja niewiele poprawiła sytuację. Wyczytałem kiedyś na formum, że klima przstaje działać poniżej pewnej temperatury. Proszę o podpowiedzi czy jest to normalne zjwisko w naszych samochodach, czy też mam powód podejrzewać usterkę. Będę wdzięczny za odpowiedzi. |
Autor: | G360 [ 28 Gru 2009, 23:32 ] |
Temat postu: | |
Klima nie dziala poniżej +4 stopni c. Jak paruja ci szyby to byc moze czas na wymianę filtra p-pyłkowego. |
Autor: | grzegorz74 [ 28 Gru 2009, 23:36 ] |
Temat postu: | |
G360 napisał(a): Klima nie dziala poniżej +4 stopni c. Jak paruja ci szyby to byc moze czas na wymianę filtra p-pyłkowego.
Auto ma 1,5 roku i 16 tys. przebiegu, poza olejem po roku nic nie było jeszcze wymieniane. dodam jeszcze, że w środku jest sucho, dywaniki również są suche. |
Autor: | G360 [ 28 Gru 2009, 23:41 ] |
Temat postu: | |
No to filtr kabinowy koniecznie do wymiany. To pewnie jest przyczyną złej wentylacji i parowania szyb. Ja filtr wymieniam co rok. |
Autor: | grzegorz74 [ 28 Gru 2009, 23:45 ] |
Temat postu: | |
G360 napisał(a): No to filtr kabinowy koniecznie do wymiany. To pewnie jest przyczyną złej wentylacji i parowania szyb. Ja filtr wymieniam co rok.
ok, dzięki za podpowiedź, a tak na marginesie jaki koszt nowego filtra ? |
Autor: | Courage [ 28 Gru 2009, 23:52 ] |
Temat postu: | |
grzegorz74 napisał(a): G360 napisał(a): Klima nie dziala poniżej +4 stopni c. Jak paruja ci szyby to byc moze czas na wymianę filtra p-pyłkowego. Auto ma 1,5 roku i 16 tys. przebiegu, poza olejem po roku nic nie było jeszcze wymieniane. dodam jeszcze, że w środku jest sucho, dywaniki również są suche. A filtr powinno się wymieniać do roku Mój był wymieniany w styczniu, więc niby miesiąc jeszcze do wymiany, a już jest cały uwalony i często parują szyby... [ Dodano: 28 Gru 2009 22:52 ] G360 napisał(a): No to filtr kabinowy koniecznie do wymiany. To pewnie jest przyczyną złej wentylacji i parowania szyb. Ja filtr wymieniam co rok.
Sry, nie odświeżyłem strony |
Autor: | Yoka [ 29 Gru 2009, 00:04 ] |
Temat postu: | |
grzegorz74 w ASO około 120-140 zł. Na alledrogo do 80-90 zł ...a czasem taniej |
Autor: | G360 [ 29 Gru 2009, 00:11 ] |
Temat postu: | |
Ja wymieniam w ASO - cena mniej wiecej kolo 100zl. Na allegro sa tańsze zamienniki ale jakos im nie ufam a roznica w cenie stosunkowo niewielka. |
Autor: | Tomo [ 29 Gru 2009, 11:26 ] |
Temat postu: | |
Zobacz jeszcze w Intercarsie. Nie chcę skłamać ale kosztował mnie chyba coś koło 50PLN. Tyle, że bez aktywnego węgla więc nie będzie pochłaniał zapachów. |
Autor: | grzegorz74 [ 29 Gru 2009, 21:51 ] |
Temat postu: | |
I jeszcze jedno pytanie, czy taki filtr łatwo wymienić samemu ? i gdzie jest schowany ? |
Autor: | G360 [ 29 Gru 2009, 21:58 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: I jeszcze jedno pytanie, czy taki filtr łatwo wymienić samemu ? i gdzie jest schowany ?
Dostęp w mojej ocenie fatalny, ale są ludzie co wymieniają sami. Nawet gdzieś był tu manual na forum. Wiąże się to ze zdejmowaniem plastików po stronie pasażera, lub demontowaniem schowka. |
Autor: | grzegorz74 [ 29 Gru 2009, 22:02 ] |
Temat postu: | |
G360 napisał(a): Cytuj: I jeszcze jedno pytanie, czy taki filtr łatwo wymienić samemu ? i gdzie jest schowany ? Dostęp w mojej ocenie fatalny, ale są ludzie co wymieniają sami. Nawet gdzieś był tu manual na forum. Wiąże się to ze zdejmowaniem plastików po stronie pasażera, lub demontowaniem schowka. O to przeje......, lepiej zlecić w serwisie, dzięki |
Strona 7 z 9 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |