Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wszystko o klimatyzacji w GP cz.1
http://fiatpunto.com.pl/topic1682-150.html
Strona 7 z 9

Autor:  filip76 [ 21 Lip 2009, 18:23 ]
Temat postu: 

U mnie jedynym "problemem" po stronie dźwiękowej jest częste włączanie się wentylatora ale w wariancie jazdy miejskiej czyli częste przestoje.

Natomiast problemem w moim silniku jest szarpanie na 1 i 2 czy przy redukowaniu, czy przy dotykaniu pedału gazu. Przy włączonej klimie jest jeszcze gorzej. No i czuć zamulenie podczas przyspieszania.

Druga niedogodność związana z klimą (mam manualną) jest taka, że jeśli wyłączę przyciskiem klimę pozostawiając włączony nawiew, to za chwilę mam w kabinie całą wilgoć z parownika czy skądś tam. I nie ma znaczenia, czy obieg jest zamknięty, czy nie... Smrodek też przy tym jest niezły... I było tak odkąd sięgam pamięcią czyli od chwili wyjechania z salonu.

Autor:  mario-sz [ 21 Lip 2009, 18:30 ]
Temat postu: 

filip76 napisał(a):
U mnie jedynym "problemem" po stronie dźwiękowej jest częste włączanie się wentylatora ale w wariancie jazdy miejskiej czyli częste przestoje.

Natomiast problemem w moim silniku jest szarpanie na 1 i 2 czy przy redukowaniu, czy przy dotykaniu pedału gazu. Przy włączonej klimie jest jeszcze gorzej. No i czuć zamulenie podczas przyspieszania.

Druga niedogodność związana z klimą (mam manualną) jest taka, że jeśli wyłączę przyciskiem klimę pozostawiając włączony nawiew, to za chwilę mam w kabinie całą wilgoć z parownika czy skądś tam. I nie ma znaczenia, czy obieg jest zamknięty, czy nie... Smrodek też przy tym jest niezły... I było tak odkąd sięgam pamięcią czyli od chwili wyjechania z salonu.


Widzę, że to Twoja pierwsza klima :wink: Są to typowe "niedomagania" każdej klimatyzacji. Jeździłem juz wieloma autami z klimą i w każdej czuć wigoć po wyłączeniu przycisku AC. Natomiast jeżeli chodzi o szarpanie to nie powinno się dziać coś takiego. Podjedź do ASO :wink:

Autor:  filip76 [ 22 Lip 2009, 08:47 ]
Temat postu: 

Tak, to moje 1-wsze auto z klimą :)

Co do szarpania, to wspominałem w ASO ale podobno TTTM. Jest wątek o szarpaniu, w którym - o dziwo - żalą się właściciele benzyniaków. Z diesli tylko ja narzekam.

Autor:  mario-sz [ 22 Lip 2009, 09:02 ]
Temat postu: 

filip76 napisał(a):
żalą się właściciele benzyniaków.


Nie zauważyłem tego problemu, a z klimą teraz jeżdżę BARDZO często :wink:

Autor:  Tomo [ 22 Lip 2009, 09:06 ]
Temat postu: 

filip76 u mnie nie szarpie czy to z włączoną klimą czy bez. Masz wersję 75 czy 90KM? Bo może to ma znaczenie chociaż i jeden i drugi jest słabiutki przy niskich obrotach. A co do smrodku to też go miałem od nowości i to dość intensywny. W zeszłym roku bodajże w lipcu podczas przeglądu przy 30tys.km. zrobili mi dezynfekcję układu i od tamtego czasu jest już dobrze. I powiem Ci szczerze, że wcale nie przestrzegam rad większości userów odnośnie wyłączania klimy przed zgaszeniem silnika tak żeby przedmuchać i wysuszyć kanały wentylacyjne. Najczęściej po prostu wjeżdżam do garażu z włączoną klimą i gaszę silnik.

Autor:  filip76 [ 22 Lip 2009, 09:42 ]
Temat postu: 

@ mario-sz

Mam na myśli wątek o szarpaniu - założył go użytkownik benzynowca.

@Tomo

Mam 90-kę.

Autor:  Dave [ 24 Lip 2009, 17:49 ]
Temat postu: 

Dorzucę swoją opinię na temat klimy manualnej. Przy kilku pierwszych "włączeniach i wyłączenich" dało się odczuć lekki smrodek. Jednak od tamtej pory nic takiego nie występuje. Teraz włączam ją prawie za każdym razem i nie ma dodatkowych efektów zapachowych. To pierwsza sprawa. Druga jest taka, że po wyłączeniu w czasie jazdy nie czuję jakiego "uderzenia wilgoci", jeśli to zjawisko występuje to u mnie jest minimalne. Trzecia rzecz to odgłosy. Wszystko odbywa się spokojnie i z dużą kulturą. Bardzo lekko słychac załączenie klimy a sama praca jest takim lekkim szemraniem i to tylko przy naprawdę wysokiej temperaturze. Problem spadku mocy (odczuwalnego), duszenia czy ksztuszenia u mnie zupełnie nie występuje ale to wynika pewnie ze 120KM. Tak więc na razie klima wzorowa! :wink:

Autor:  alba [ 30 Lip 2009, 20:26 ]
Temat postu: 

Faktycznie w autach grupy Fiata (tzn moim i GP zapewne też) jest sprężarka obciążająca silnik w różny sposób w zależności od biegu dmuchawy. Sprawdziłem na komputarze LPG na biegu jałowym czasy wtrysku się zmieniają w zależności od nadmuchu. Ale przy włączonej klimie troche dławi auto przy ruszaniu bez gazu.

Autor:  Dave [ 30 Lip 2009, 20:44 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Faktycznie w autach grupy Fiata (tzn moim i GP zapewne też) jest sprężarka obciążająca silnik w różny sposób w zależności od biegu dmuchawy.
Dlaczego tylko grupy Fiata? układ klimatyzacji obciąża silnik w każdym samochodzie. Podobnie jest z ogrzewaną tylną szybą i innymi urządzeniami elektrycznymi dużej mocy. Problem w tym, że potrzebny jest odpowiedni zapas mocy w przeciwnym razie jest dławienie przy ruszaniu ewentualnie problemu z przyspieszeniem itp. Skrajnym przykładem jest np. Matiz z klimą mojego znajomego. Przy włączonym układzie samochód nie może przkroczyć 80 km/h, po prostu nie daje rady :D Pozdrawiam

Autor:  alba [ 30 Lip 2009, 21:02 ]
Temat postu: 

Zle mnie zrozumiałeś. To fajnie że jest taka klima w odróżnieniu od klimy ze sprzegłem która pewnie jeszce gdzieś jest stosowana która załączona powoduje niepotrzebne obciążenie silnika niezależne od zapotrzebowania na chłód. Pisałem o tym parę postów wyżej. Spadku mocy podczas jazdy nie zauważam w ogóle ale mniej płynnie się rusza. To raczej kwestia ustawień b jałowego niż rozwijanej mocy

Autor:  Dave [ 30 Lip 2009, 21:28 ]
Temat postu: 

O mocy napisałem w kontekście ewentualnego braku przyspieszenia itp. Takie zjawisko wystepuje przy słabszych silnikach i jest przeciez normalne. Natomiast dławienie przy ruszaniu to raczej nie ustawienia biegu jałowego (ten najcześciej ustawiony jest w okolicach 800 obr./min) a raczej technika ruszania. Wiadomo, że przy dociążeniu silnika (obojętnie czy klimą czy np. ruszając pod górę) trzeba dodać więcej gazu. Ruszając "z przyzwyczajenia" odczuwamy to jako mniej płynne ruszanie. W każdym razie wpomniane efekty u mnie nie występują - tak przy ruszaniu jak i w czasie przyspieszania. Nawet zachowując zwykłe (nie zwiększone) wciskanie pedału przyspieszenia przy ruszaniu.

Autor:  alba [ 30 Lip 2009, 23:57 ]
Temat postu: 

W silniku 1,4 16V jałowe obroty to 700 obr/min. Na słuch to wolniej niż w turbodieslu którym też jeżdżę (na kompie nie sprawdzałem). Na pewno mniej niż w citroenie 1,1 tam było chyba z 850. Trochę mniej pewnie spala przez to ale nie podoba mi sie w tym silniku (u mnie jest ECU Bosha) że przy hamowaniu silnikiem poniżej 3500 obr wtryskiwane jest paliwo.Słabiej przez to silnikiem hamuje. Chyba nie wszędzie tak jest.

U mnie troche czuć włączenie klimy przy ruszaniu aczkolwiek może to byc kwestia ustawień LPG. Bieg jałowy kalibrowałem bez klimy i chyba (po sprawdzeniu jak sprawa wygląda na benzynie) wzbogacę jałowe w centralce LPG jeśli będzie różnica.

Autor:  elek [ 22 Wrz 2009, 15:48 ]
Temat postu: 

bravoemotionmjet napisał(a):
I dlatego chcę porozmawiać z osobami, które ten problem miały lub mają


cześć, wnioskuję że Twój problem nie minął,
ja jestem tą osobą z którą chcesz pogadać:
otóż w moim aucie jest tak, gdy włączę klimę, to aby ruszyć z miejsca na światłach od razu muszę wygenerować obroty wyższe o jakieś 200/min aby auto nie zdławiło się i nie zgasło,
z pod maski rzęzi coś, szczególnie podczas jazdy w mieście,
gdy zbieram się do wyprzedzania to wyłączam klimę bo mam obawy że autu zabraknie mocy na sprawny manewr,
dawno temu miałem od nowości P2 80 KM z klimą i czegoś takiego nie było,
w tym GP coś nie działa normalnie,... :?

Bądźmy w kontakcie w temacie leczenia, mam umówioną wizytę na przełomie tego i przyszłego tygodnia w aso, które widać że stara się zgłębić problem.

p.s. czy Ty nie ze Skierniewic jesteś ?

Autor:  grzegorz74 [ 28 Gru 2009, 23:21 ]
Temat postu:  kiedy przestaje działać klima manualna ?

Witam serdecznie
Jak to jest z klimą manualną ? Jadąc dziś temperatura zewnętrzna od -1 do +1 w 4 osoby wiecznie parują szyby, włączona klimatyzacja niewiele poprawiła sytuację. Wyczytałem kiedyś na formum, że klima przstaje działać poniżej pewnej temperatury. Proszę o podpowiedzi czy jest to normalne zjwisko w naszych samochodach, czy też mam powód podejrzewać usterkę. Będę wdzięczny za odpowiedzi.

Autor:  G360 [ 28 Gru 2009, 23:32 ]
Temat postu: 

Klima nie dziala poniżej +4 stopni c. Jak paruja ci szyby to byc moze czas na wymianę filtra p-pyłkowego.

Autor:  grzegorz74 [ 28 Gru 2009, 23:36 ]
Temat postu: 

G360 napisał(a):
Klima nie dziala poniżej +4 stopni c. Jak paruja ci szyby to byc moze czas na wymianę filtra p-pyłkowego.


Auto ma 1,5 roku i 16 tys. przebiegu, poza olejem po roku nic nie było jeszcze wymieniane. dodam jeszcze, że w środku jest sucho, dywaniki również są suche.

Autor:  G360 [ 28 Gru 2009, 23:41 ]
Temat postu: 

No to filtr kabinowy koniecznie do wymiany. To pewnie jest przyczyną złej wentylacji i parowania szyb. Ja filtr wymieniam co rok.

Autor:  grzegorz74 [ 28 Gru 2009, 23:45 ]
Temat postu: 

G360 napisał(a):
No to filtr kabinowy koniecznie do wymiany. To pewnie jest przyczyną złej wentylacji i parowania szyb. Ja filtr wymieniam co rok.


ok, dzięki za podpowiedź, a tak na marginesie jaki koszt nowego filtra ?

Autor:  Courage [ 28 Gru 2009, 23:52 ]
Temat postu: 

grzegorz74 napisał(a):
G360 napisał(a):
Klima nie dziala poniżej +4 stopni c. Jak paruja ci szyby to byc moze czas na wymianę filtra p-pyłkowego.


Auto ma 1,5 roku i 16 tys. przebiegu, poza olejem po roku nic nie było jeszcze wymieniane. dodam jeszcze, że w środku jest sucho, dywaniki również są suche.


A filtr powinno się wymieniać do roku :>

Mój był wymieniany w styczniu, więc niby miesiąc jeszcze do wymiany, a już jest cały uwalony i często parują szyby... :>

[ Dodano: 28 Gru 2009 22:52 ]
G360 napisał(a):
No to filtr kabinowy koniecznie do wymiany. To pewnie jest przyczyną złej wentylacji i parowania szyb. Ja filtr wymieniam co rok.


Sry, nie odświeżyłem strony :E

Autor:  Yoka [ 29 Gru 2009, 00:04 ]
Temat postu: 

grzegorz74 w ASO około 120-140 zł. Na alledrogo do 80-90 zł ...a czasem taniej :)

Autor:  G360 [ 29 Gru 2009, 00:11 ]
Temat postu: 

Ja wymieniam w ASO - cena mniej wiecej kolo 100zl. Na allegro sa tańsze zamienniki ale jakos im nie ufam a roznica w cenie stosunkowo niewielka.

Autor:  Tomo [ 29 Gru 2009, 11:26 ]
Temat postu: 

Zobacz jeszcze w Intercarsie. Nie chcę skłamać ale kosztował mnie chyba coś koło 50PLN. Tyle, że bez aktywnego węgla więc nie będzie pochłaniał zapachów.

Autor:  grzegorz74 [ 29 Gru 2009, 21:51 ]
Temat postu: 

I jeszcze jedno pytanie, czy taki filtr łatwo wymienić samemu ? i gdzie jest schowany ?

Autor:  G360 [ 29 Gru 2009, 21:58 ]
Temat postu: 

Cytuj:
I jeszcze jedno pytanie, czy taki filtr łatwo wymienić samemu ? i gdzie jest schowany ?

Dostęp w mojej ocenie fatalny, ale są ludzie co wymieniają sami. Nawet gdzieś był tu manual na forum. Wiąże się to ze zdejmowaniem plastików po stronie pasażera, lub demontowaniem schowka.

Autor:  grzegorz74 [ 29 Gru 2009, 22:02 ]
Temat postu: 

G360 napisał(a):
Cytuj:
I jeszcze jedno pytanie, czy taki filtr łatwo wymienić samemu ? i gdzie jest schowany ?

Dostęp w mojej ocenie fatalny, ale są ludzie co wymieniają sami. Nawet gdzieś był tu manual na forum. Wiąże się to ze zdejmowaniem plastików po stronie pasażera, lub demontowaniem schowka.


O to przeje......, lepiej zlecić w serwisie, dzięki

Strona 7 z 9 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/