Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
http://fiatpunto.com.pl/topic4359-100.html
Strona 5 z 8

Autor:  polandmet [ 20 Cze 2012, 01:57 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Myslalem o takiej rzadkiej o oczkach 5-6mm. Poza tym mozna dac od srodka na grill, ala wiejski tuning hehe.

Chlodnica przyszla, jeszcze 150zl na napelnienie i zobaczy sie czy nie padla sprezarka i przewody

Autor:  Klimton [ 08 Lip 2012, 20:30 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Koledzy ja mam następujący problem z moją klimą. Po odgrzybieniu i nabiciu działała jakoś dziwnie, słabo chłodziła i tak dalej. Pojechałem do innego serwisu, tam sprawdzili szczelność i nabili mi ją raz jeszcze (robili prawie godzinę jakąś próżnię). Po nabiciu było przez chwilę ok ale teraz przestała w ogóle działaś. Ustawiam klimatronik na low i wentylator szaleje ale leci gorące powietrze. Pojechałem do kolejnego serwisu. Podłączyli mi samochód do kompa, poustawiali klapki (był błąd) i znowu mi ją nabili. Klimatyzacja teraz chłodzi ale bardzo słabo. Czego może być to przyczyna. W serwisie radzono, żeby wymienić skraplacz a najlepiej żebym wymienił całą chłodnice klimatyzacji. Zanim jednak to zrobię to kazali jechać na myjkę i ją umyć pod ciśnieniem. Tak też zrobiłem ale podniosłem machę a tam plastiki i nie da się umyć od góry, jedyny sposób to przez kratki. Zastanawiam się nad zdjęciem zderzaka i umyciem jej dokładnie. Dodatkowo w czasie działania klimy słychać jakiś taki dziwny dźwięk z silnika jakby ślizgał się pasek na pompie klimatyzacji. Pewnie muszę zajrzeć pod spód i to obadać. Przydała by mi się jakieś instrukcje żeby doprowadzić to do porządku bo w serwisach skroili mnie już na ponad 600zł a za tę cenę pewnie miałbym już połowę części. Co powinienem sprawdzić, żeby poprawić wydajność chłodzenia?

Autor:  fullxda [ 08 Lip 2012, 20:34 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

najlepiej z przodu przez kratke zderzaka jedz do kogoś kto ma kompresor pod wysokim cisnieniem i najlepiej przedmuchac ja sprężonym powietrzem z owadów,gliny bagna itp.ps. a jaką masz temperature z kratek na najzimniejszym ustawieniu i na 1-2 biegu wentylatora,sprawdż termometrem?powinno byc przy temperaturach takich jak w tym tygodniu 8-12 stopni i to jest prawidłowo

Autor:  Klimton [ 10 Lip 2012, 21:59 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Chłodnica umyta, sprawdziłem filtr kabinowy, tę rurkę co odprowadza wodę i jest ok. Klima teraz chłodzi ale słabo. Objaw jest następujący. Włączę silnik i klimę leci zimne powietrze, ruszam, wentylator zaczyna regulować prędkość, leci ciepłe powietrze, żeby znowu zaczęło chłodzić muszę wkręcić silnik na wysokie obroty (3000) potem chłodzi przez jakiś czas potem znowu przestaje i znowu wkręcam na obroty i znowu chłodzi. Dodatkowo przy jeździe czasem dochodzi od prawej strony komory silnika takie wycie jakby kompresor był zmuszany do pracy. Co muszę jeszcze sprawdzić? Zastanawiam się nad wstawieniem tego do ASO ale koszty....

Autor:  Hubik [ 10 Lip 2012, 22:08 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

A sprawdzałeś czy wentylator chłodnicy chodzi na wszystkich biegach (w manualu 2 a w klimatroniku chyba nawet 3)? U mnie brak 1 biegu był przyczyną słabego chłodzenia a sprężarka chodziła tak jakby miało ją wyrwać spod maski, aż całe nadwozie dostawało drgań.

Autor:  Klimton [ 10 Lip 2012, 22:51 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Przeczytałem te dwa tematy ale nie wiem jak to sprawdzić. Może jakaś wskazówka. W czwartek pojadę na kanał i wymontuję sprężarkę chyba, że to te obroty są przyczyną.

Szperając na necie znalazłem temat na forum alfoholików. Tam jest napisane żeby sprawdzić opornik wentylatora ale wymiana w klimatroniku jest niemożliwa z uwagi na to, że dokupuje się cały zespół. Mam książkę "Sam naprawiam" do Grande Punto ale tam jest tylko mechanika i nie znalazłem położenia tego opornika (w zasadzie płytki sterującej nawiewem). Ale pytanie podstawowe, jak sprawdzić czy ten pierwszy bieg działa?

Autor:  Hubik [ 11 Lip 2012, 10:35 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Tych oporników jest kilka (tyle ile biegów wentylatora) i jeśli któryś jest spalony to masz sytuację którą opisywałem wcześniej. Jak sprawdzić? Najlepiej podpiąć się pod kompa i zrobić test wentylatora.

Autor:  Klimton [ 11 Lip 2012, 12:31 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

W takim razie jutro pojadę na diagnostykę komputerową. Dam znać co i jak z tego wyszło.

Autor:  Hubik [ 11 Lip 2012, 14:32 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Klimton napisał(a):
W takim razie jutro pojadę na diagnostykę komputerową. Dam znać co i jak z tego wyszło.
Tylko zapytaj przed, czy dadzą radę to zrobić. W Examinerze i FESie jest taka opcja ale nie wiem jak w innych programach.

Autor:  Klimton [ 14 Lip 2012, 14:06 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Wentylator sprawdzony. Wszystko ok. Gość dobił klimę bo w ciągu 7 dni uciekło ponad 200 gram, stwierdził że układ nieszczelny i kazał jutro na szukanie dziury zajechać.

edit:

Jak się okazało chłodnica była już w bardzo złym stanie i było z niej mnóstwo malutkich wycieków. Na sobotę za tydzień mam mieć nową. Zobaczymy czy to zda egzamin.

Autor:  adrian1203 [ 14 Lip 2012, 14:17 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Witam,

Czy u was też w GP klima powyżej 2( w manualu) ma często tak, że potwornie coś turkocze? Potwornie to słychać na zewnątrz auta, a w środku czassami jakby coś turkotało.. taki jakiś wiatraczek ale dość nietypowo brzmiący.

Autor:  fullxda [ 14 Lip 2012, 14:44 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

nasmaruj wentylator nadmuchu kabiny wyciąg schowek i masz ladny dostęp do niego ,potem ze trzy kropelki oliwy i nie bedzie juz świerszczy :)

Autor:  adrian1203 [ 14 Lip 2012, 15:57 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

dzięki za radę, jeśli uda mi się wyciągnąc schowek to na bank się tym zajme :D

a jak to jest z gazem w klimie z GP? co jaki czas trzeba sprawdzac, uzupelniac?

Autor:  fullxda [ 14 Lip 2012, 16:33 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

ja po szesciu latach z 500 gram jakie powinno byc dobilem tylko 105 gram i uważam ten wynik za świetny ;ale po dobiciu klima chłodzi tak samo zero poprawy wydajnosci( co nie znaczy że słabo chłodziła,tylko że po dobiciu chłodziła identycznie a myslałem że ze 2-3 stopnie będzie dmuchać zimniej z kratek) ;poprawe w wydajności odczułem dopiero po wymianie filtra kabinowego;takze z dobiciem jak masz $ to jedż sprawdzą układ na szczelnosć ,ew.dobiją czynnika przefiltruja stary czynnik sprawdzą ilość czynnika smarnego sprężarki ;ogólnie rzecz mówiąc będziesz spokojniejszy :) ale w wydajności chłodzenia cudów sie nie spodziewaj poniewaz w grande puno sprężarki są piecio-tlokowe a są też 6 i 7 tłokowe i tam wydajność jest większa;jeszcze jedno w grande jest nowy typ sprężarki bezsprzegłowy chodzi ona cały czas i nawet mały ,niewielki wyciek czynnika doprowadza do zatarcia kompresora,sprężarki tutaj http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyz ... netycznym/ macie fajnie opisaną zasade działania naszych kompresorów w grande -wady i zalety bezsprzegłowych spreżarek ,ja mam akurat denso ale są też firmy sanden :)

Autor:  polandmet [ 14 Lip 2012, 22:47 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

No to powiedz jakim cudem jezdzac bez czynnika od sierpnia do lipca, wymienilem tylko chlodnice i wszystko dziala ? Nic sie nie zatarlo ale klimy nie wlaczalem. Wtedy stwierdzilem, ze na zime nie bede sie w to bawil, a nie wiedzialem ze czynnik musi byc :)

Autor:  fullxda [ 15 Lip 2012, 15:11 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

widocznie mamy dosc wytrzymałe sprężarki w grande w innych typach spreżarek krecą sie dopiero po załączeniu elektromagnesem tarczki i właściciel wiedząc iz niema czynnika nie włącza klimy;inna sprawa iz bez jakiegos tam cisnienia w klimie i tak spręzarka nie zostanie uruchomiona u nas chodzi cały czas nie mamy mozliwości fizycznego wyłączenia obracania sie sprężarki chyba że zrzucimy pasek klinowy :> ;w artykule tym pisze iż w kompresorach o zmiennej pojemności skokowej – w sytuacji kiedy wyłączymy chłodzenie – zamiast całkowitego wyłączenia, kompresor przestawia się na minimalny opór ciśnienia. Dzięki udoskonaleniom mechanicznym tłoczenie zostaje zredukowane do poziomu 2-5% i dlatego jeszce nie nastąpilo zatarcie twej sprężarki bez czynnika gdyby tloczenie bylo większe tloczki wychylały by się więcej istniało by duże prawdopodobieństwo iż sprężarka bez czynnika i oleju zatarła by sie takie moje zdanie bo jak to inaczej wytłumaczyc

Autor:  Xarek [ 22 Lip 2012, 12:31 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Witam, mam problem z smrodem z klimatyzacji - wymieniłem filtr kabinowy, odgrzybiłem kanały wentylacyjne środkiem w sprayu oraz przeprowadziłem ozonowanie. A z klimy jak śmierdzi tak śmierdzi. Nieprzyjemny zapach zaczyna dokuczać zaraz po wyłączeniu klimatyzacji, jak klima nie działa to jest ok. Nie wiem co mam już robić. Proszę o pomoc

Autor:  Hubik [ 23 Lip 2012, 07:06 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Może czynnik chłodzący jest zanieczyszczony?

Autor:  fullxda [ 23 Lip 2012, 09:32 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

takie odgrzybienie w sprayu to mozesz sobie w d..... wsadzić :wink: a tak na powaznie zrób odgrzybianie w jakims serwisie klimy metodą chemiczną tutaj daje link z opisami metod odgrzybiania http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/odg.html a póżniej często używaj klimy gwarantuje ci że nic nie będzie ci śmierdzić ja w lato to klimy praktycznie nie wyłączam i nie mam problemów ze smrodem ;chyba że teraz zaczniesz non stop jezdzić na klimie i może to pomoże na smród choć w to wątpię bo pewnie ci grzyby i stęchlizna na parowniku zalęgły a dostęp do parownika ciężki bo jest wbudowany jak nagrzewnica w desce rozdzielczej :)

[ Dodano: 23 Lip 2012 09:32 ]

Hubik napisał(a):
Może czynnik chłodzący jest zanieczyszczony?

czynnik jest szczelnie zamkniety w układzie i nie śmierdzi ;śmierdzi powietrze które wydobywa sie z kratek wentylatora gdy tam jest wilgoć i stęchlizna :cry:

Autor:  buladag [ 23 Lip 2012, 10:22 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

I na przyszłość, aby nie zagrzybić znów klimy wystarczy wyłączyć ją na kilka minut przed końcem jazdy i włączyć sam nawiew, celem wysuszenia kanałów i parownika i żadne grzyby nam nie powstaną.

Autor:  fullxda [ 23 Lip 2012, 11:12 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

buladag napisał(a):
I na przyszłość, aby nie zagrzybić znów klimy wystarczy wyłączyć ją na kilka minut przed końcem jazdy i włączyć sam nawiew, celem wysuszenia kanałów i parownika i żadne grzyby nam nie powstaną.

polać mu jeszcze bo dobrze gada :> :> :> :E :E :E

Autor:  Klimton [ 05 Sie 2012, 21:24 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Mój problem z klimatyzacją opisany kilkanaście postów wcześniej został rozwiązany. Główną przyczyną jak się okazało nie była chłodnica klimatyzacji, którą nota bene i tak trzeba było wymienić (przeciekała delikatnie w kilku miejscach) a czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji. Po pierwszym serwisie, kiedy klima była nabijana, mechanik robił próżnię i podobno ta próżnia mogła uszkodzić czujnik. Doszliśmy do tego po wymianie chłodnicy, kiedy okazało się, że problem dalej występuje.

Foty z operacji:

Załączniki:



Autor:  fullxda [ 06 Sie 2012, 08:07 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

klimton -ile kosztuje chlodnica klimy którą kupiłeś? chyba nie orginał bo byś zbankrutował :> po wymianie masz lepszą wydajnośc klimy?

Autor:  Klimton [ 06 Sie 2012, 08:12 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Chłodnica jest marki Nissens (czy jakoś tak) - dałem za nią 560zł. W ASO za chłodnicę chcieli 1200zł ale nie wiem jakiej marki i czy oryginał. Chłodnice zamawiałem w dużej sieci hurtowni części samochodowych. Sprowadzenie zajęło tydzień. Po pierwszych jazdach jestem zadowolony, od razu mam chłodne powietrze w samochodzie. Czy wydajniesza? Ciężko powiedzieć, na pewno teraz schładza szybko i czuć mega chłodek. Wcześniej bywało różnie. Poprzednia chłodnica sypała się w rękach po wyjęciu.

Autor:  fullxda [ 06 Sie 2012, 17:39 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

w aso pewnie orginal valeo ale robiony w chinach a skladany w polsce taka prawda ,pracuje w fiacie w tychach i jak przyszedł karton alternatorów to na nim napis made in china a w środku na alternatorze naklejki magneti marelli mówie o alternatorach do 1.1 i 1.2 taka jest prawda iż gdyby nie chińczycy to wszystko byłoby jeszcze ze dwa trzy razy droższe :E

Strona 5 z 8 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/