Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
http://fiatpunto.com.pl/topic4359-125.html
Strona 6 z 8

Autor:  buladag [ 06 Sie 2012, 17:43 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Mam aparat za 1800zł też Made in China, nie ma znaczenia gdzie leży fabryka, wszystko zależy jak dany przedmiot jest wykonany, a z Chinami kojarzą nam się jedynie plastikowe resoraki.

Autor:  polandmet [ 06 Sie 2012, 18:51 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Ja za swoja chlodnice dalem cos ponad 300zl na allegro + ze 150zl napełnianie i robocizna przy wymianie. Tak ze 500zl to i tak troche drogo.

Co do temperatur to nie czuje wielkiej roznicy. Ot leci chlodne powietrze przy ustawionych 16*C. Nie jest to bardzo zimne ale wystarcza no i lepsze dla zdrowia bo nie robi mi sie w aucie 20* przy 35* na zewnatrz.

Autor:  Hubik [ 06 Sie 2012, 18:55 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Klimton napisał(a):
a czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji. Po pierwszym serwisie, kiedy klima była nabijana, mechanik robił próżnię i podobno ta próżnia mogła uszkodzić czujnik. Doszliśmy do tego po wymianie chłodnicy, kiedy okazało się, że problem dalej występuje.
A nie miałeś jakichś innych, dziwnych objawów ze strony silnika? U mnie jak padł ten czujnik to robił zwarcie w całej instalacji do tego stopnia, że wtryski traciły zasilanie i sypało mi błędami jak z rękawa. Po wymianie czujnika jak ręką odjął a miałem już wtedy najczarniejsze myśli... ;)

Autor:  Klimton [ 19 Maj 2013, 21:49 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Nic więcej się nie działo. Po zmianie czujnika jak ręką odjął.

[ Dodano: 06 Sie 2012 21:20 ]

Nic więcej się nie działo. Po zmianie czujnika jak ręką odjął.

[ Dodano: 19 Maj 2013 21:49 ]

Panowie, wracam z problemem. Znowu w upale najpierw pięknie schładza a za chwilę leci gorące powietrze. Włączam i wyłączam klimę, chwilę pochodzi i ponownie leci ciepłe powietrze. Co sprawdzić? Ja zrobić test klimatronika? Może jakieś błędy mi pomogą...

Autor:  zbig1712 [ 27 Lip 2013, 19:54 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Witam. Nowe punto 2012. Problem tkwi w rezonansie nagrzewnicy tylko podczas wlaczonej klimatyzacji. Gdy silnik chodzi na wolnych obrotach jest ok rezonans pojawia sie w momencie dodawania gazu i pozniej tez jest ok. Podlozylem pod obudowe nagrzewnicy gruba gabke i jest lepiej ale nie do konca. Jak wspominalem problem nie istnieje po wylaczeniu klimatyzacji. Moze ktos mial takie objawy i cos doradzi. Rozbieranie deski nie wchodzi w rachube to nowe auto i nie wiem ile nowych odglosow pojawiloby sie po takiej operacji. Wole juz tak jezdzic bo problem nie jest dokuczliwy i trwa tylko moment a w czasie jazdy jest ok. Czekam na jakies podpowiedzi z gory dziekuje i pozdrawiam.

Autor:  Klimton [ 28 Lip 2013, 01:11 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Skoro auto nowe to jedź do ASO niech sprawdzą.

Autor:  lakikwap [ 16 Mar 2014, 22:15 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Panowie sprawdzajcie czy macie sprawny opornik 1 biegu wentylatora chłodnicy, jak czytam na necie to bardzo częsta awaria. Przy zepsutym oporniku odrazu włącza się 2 bieg wentylatora i przez to uszkadzają się takie gumki na sprzęgle klimatyzacji (przy używaniu klimy sprężarka dostaje maks obroty z tego co zrozumiałem) i zaczyna to stukać a może i dojść do uszkodzenia samej sprężarki. Mi stukało coś na wyłączonej klimatyzacji, po wymianie tych gumek wszystko okej i dowiedziałem się właśnie że mam padnięty ten opornik i to przez to. Musze go wymienić.
Ciekawe czy też po wymianie tego czujnika zmieni się działanie klimatyzacji bo jak czytam może mieć to ze sobą związek, chociaż klima umnie działa zawsze okej.

Autor:  tzok [ 23 Maj 2014, 19:56 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Nie orientujecie się czy sprężarki Denso i Sanden są zamienne?

Autor:  michal55yh [ 23 Lip 2014, 09:06 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Panowie, mam mały problem. Coś uszkodziło mi chłodnicę klimatyzacji i cały czynnik wyciekł. Orientujecie się, ile kosztuje taka chłodnica do 1.4 8V? Ile taka naprawa może kosztować?

Autor:  Krzycho90 [ 09 Kwi 2015, 21:01 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Witam.
Panowie jaką polecacie chłodnicę klimy? bo moja jest poszatkowana i podgnita, dlatego też muszę zakupić nową. Coś sprawdzonego polecicie?

Autor:  magnum146 [ 04 Maj 2015, 16:34 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Witajcie, kupiłem Grande Punto, które ma klimatyzację, która działa. Mechanik jednak ostrzegł mnie, że używanie jej nie wiedząc ile jest oleju, może spowodować zatarcie, które jest potem kosztowne - dlatego zaleca mi napełnienie klimatyzacji, olejów w jego serwisie aby mieć pewność i uniknąć zdecydowanie większych kosztów. Powiedział, że ma możliwości samego sprawdzenia stanu oleju, płaci się za podłączenie do maszyny - cena jest identyczna, bez względu na to ile nabije klimatyzacji, nie ważne czy mam nabitą na 100% czy 0%. Czy faktycznie tak jest?

Inny powiedział, że nie wiadomo jakie grzyby ma w sobie i wdychając takie powietrze można poważnie zachorować.
Ile prawdy?

Liczę na porady :)

Autor:  tzok [ 04 Maj 2015, 18:06 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

magnum146 napisał(a):
Mechanik jednak ostrzegł mnie, że używanie jej nie wiedząc ile jest oleju, może spowodować zatarcie, które jest potem kosztowne - dlatego zaleca mi napełnienie klimatyzacji, olejów w jego serwisie aby mieć pewność i uniknąć zdecydowanie większych kosztów. Powiedział, że ma możliwości samego sprawdzenia stanu oleju, płaci się za podłączenie do maszyny - cena jest identyczna, bez względu na to ile nabije klimatyzacji, nie ważne czy mam nabitą na 100% czy 0%. Czy faktycznie tak jest?
Podczas odzyskiwania czynnika w automacie odsysa się tylko niewielką część oleju i niewiele na jego temat można powiedzieć. Ciągłe dolewanie oleju może być równie szkodliwe jak jego za mała ilość w układzie - ale prędzej z układu "ucieknie" czynnik niż olej. Uczciwie patrząc to automat odzyskuje czynnik, więc jak miałeś 90% nominalnej masy czynnika w układzie, to automat ponownie wtłacza te 90% i dodaje z butli brakujące 10% i w zasadzie tylko za to uzupełnienie powinieneś zapłacić (+ olej, który zawsze idzie nowy). Oleju uzupełnia się tyle ile się odessało + kilka procent, żeby wymienić cały olej trzeba rozmontować cały układ klimatyzacji.

magnum146 napisał(a):
Inny powiedział, że nie wiadomo jakie grzyby ma w sobie i wdychając takie powietrze można poważnie zachorować.
Można - dlatego powinno się wymienić filtr kabinowy i wyczyścić klimatyzację... ale znów - ozonowanie pomaga "jak umarłemu kadzidło", co prawda zabije grzyby i zneutralizuje przykry zapach, ale tylko na chwilę. To co urosło na parowniku, tam zostanie, tyle że martwe, bardzo szybko jednak odrośnie. Nieco lepsze są pianki, bo zawsze coś tam wypłuczą, ale jedyna 100% skuteczna metoda na mocno zagrzybioną klimę to... demontaż i mycie parą lub myjką ciśnieniową.

Autor:  magnum146 [ 04 Maj 2015, 20:08 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

tzok, dzięki wielkie za odpowiedź. Spróbuję poszukać innego mechanika do klimatyzacji, który ma inne warunki. Ten u którego byłem, oferuje mi za 100zł podłączenie do maszyny = kompleksowe jej działanie i uzupełnienie na 100% czynnika + ozonowanie, co jak uważam jest dobrą ceną mimo wszystko.
Filtr kabinowy już sobie wymieniłem, mimo wszystko jak do tej pory nie używam klimatyzacji z obawy o wdychanie bakterii.

Autor:  tzok [ 04 Maj 2015, 22:15 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Bez przesady... bakterie i grzyby są wszędzie wokół nas i ciągle je wdychamy. Zresztą czy klima działa czy nie to i tak powitrze przepływa przez parownik. Od jednego użycia nie umrzesz, jak będzie śmierdziało to kup piankę, rozprowadź ją po kanałach wentylacyjnych aż do parownika.

Autor:  magnum146 [ 05 Maj 2015, 13:44 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Podpatrując czym i jak serwisanci ozonują klimatyzację w samochodach, kasując za to 30-50zł, postanowiłem sam poszukać takiego urządzenia..
Czy do użytku własnego, ozonowania wnętrza samochodu, klimatyzacji wystarczy taki z wydajnością 400 mg/h? Można je dostać w granicach 100zł. Ile czasu na pracę - czyszczenie, potrzebowałoby takie urządzenie?
750/800 mg/h są dwa razy droższe.

http://allegro.pl/generator-ozonu-ozona ... 52107.html - dokładnie tak wyglądała "skrzyneczka" opisywanego serwisanta klimatyzacji

Kupując ozonowanie na grouponie za 25zł też nie ma się pewności jaką maszyną nam to zrobią..

Autor:  buladag [ 05 Maj 2015, 14:49 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Klima to nie prom kosmiczny. Jak śmierdzi to dobierz się do parownika i go fizycznie wyczyść, a na przyszłość kilka minut przed końcem jazdy wyłączaj klimatyzację zostawiając nawiew tak aby osuszyć parownik i kanały, a nic nigdy nie zaśmierdnie i nie zagrzybi się, co za tym idzie z obsługi klimatyzacji interesować Cię będzie tylko wymiana/czyszczenie filtra kabinowego.

Autor:  lajosz [ 05 Maj 2015, 17:39 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

magnum146 napisał(a):
Podpatrując czym i jak serwisanci ozonują klimatyzację w samochodach, kasując za to 30-50zł, postanowiłem sam poszukać takiego urządzenia..
Czy do użytku własnego, ozonowania wnętrza samochodu, klimatyzacji wystarczy taki z wydajnością 400 mg/h? Można je dostać w granicach 100zł. Ile czasu na pracę - czyszczenie, potrzebowałoby takie urządzenie?
750/800 mg/h są dwa razy droższe.

http://allegro.pl/generator-ozonu-ozona ... 52107.html - dokładnie tak wyglądała "skrzyneczka" opisywanego serwisanta klimatyzacji

Kupując ozonowanie na grouponie za 25zł też nie ma się pewności jaką maszyną nam to zrobią..


Takim to buty się ozonuje lub szklankę z wodą...
Auto to np. 7g/h przez 30minut .

ps.Osobiście stosuje "granaty" dwa razy do roku i jestem zadowolony (oczywiście wymiana filtra też ).
Czynnika w ciągu 2lat ubyło 100g.

Autor:  magnum146 [ 06 Maj 2015, 00:15 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Cytuj:
Takim to buty się ozonuje lub szklankę z wodą...
Auto to np. 7g/h przez 30minut .


Tylko skąd wiedzieć jaki serwis jaki ma ozonator. Sam byłem świadkiem, że gość miał ozonator taki jak na allegro są po 120zł a za jednorazowe działanie 30 minutowe kasował 40zł.

Cytuj:
ps.Osobiście stosuje "granaty" dwa razy do roku i jestem zadowolony (oczywiście wymiana filtra też ).


Może w takim razie pójdę tą drogą.. Jakie firmy polecasz? Masz na pewno jakieś doświadczenie skoro ich używasz :)

Autor:  lajosz [ 06 Maj 2015, 13:37 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

magnum146 napisał(a):
Cytuj:
Takim to buty się ozonuje lub szklankę z wodą...
Auto to np. 7g/h przez 30minut .

Tylko skąd wiedzieć jaki serwis jaki ma ozonator. Sam byłem świadkiem, że gość miał ozonator taki jak na allegro są po 120zł a za jednorazowe działanie 30 minutowe kasował 40zł.

Pożyczyłem kiedyś taki 750mg/h - słaby był ...
Spytać ... to nic nie kosztuje. Jak będzie kręcił to wiadomo . Zobacz na aledrogo sprzęty za 1000zł i więcej jak wyglądają ...
magnum146 napisał(a):
Cytuj:
ps.Osobiście stosuje "granaty" dwa razy do roku i jestem zadowolony (oczywiście wymiana filtra też ).

Może w takim razie pójdę tą drogą.. Jakie firmy polecasz? Masz na pewno jakieś doświadczenie skoro ich używasz :)

Czy polecam ? - Nie , ale mnie wystarcza ( nic mi nie śmierdzi ).
Używam Car Plan Kleen Air 150ml ( około 18zł plus przesyłka ) po wyciągnięciu starego filtru odpalam granat według instrukcji na pudełku. Następnie nowy filtr .

Autor:  Ślepy [ 30 Cze 2015, 10:55 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Witam,
kupiłem gp z climatronic, strona pasażera działa ok., strona kierowcy leci cały czas gorące powietrze. Co może być przycyzną?

Autor:  robafini [ 20 Paź 2015, 20:15 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Mam pytanie, posiadam GP z 2011r sierpień, w momencie załączenia klimy guzikiem, nie słyszę uderzenia elektromagnesu - sprężarka działa na stałe ?

Autor:  buladag [ 20 Paź 2015, 20:49 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Są też sprężarki bezsprzęgłowe, co stosowali w GB z tego rocznika nie wiem. Może w eper dało by się sprawdzić.

Autor:  misci [ 20 Paź 2015, 22:23 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

W puntach sprężarka nie ma sprzęgła elektromagnetycznego. Włączana jest elektrozaworem. Prawdopodobnie ten elektrozawór powoduje swobodny przepływ czynnika bez jego sprężania gdy klima jest wyłączona. To chyba dobre rozwiązanie, bo elementy sprężarki są w ruchu również w zimie. Mniej energożerne moim zdaniem są jednak sprzęgła, ale pół roku bezruchu nie jest dobre. Coś za coś.

Autor:  buladag [ 21 Paź 2015, 01:11 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

misci napisał(a):
To chyba dobre rozwiązanie, bo elementy sprężarki są w ruchu również w zimie

Generalnie pod tym względem i z uwagi na prostszą budowę tak. Niestety jest też poważna wada takiego rozwiązania - w przypadku rozszczelnienia i wycieku czynnika wraz z olejem zacieramy sprężarkę nawet nie używając klimy i tu koszty naprawy rosną. Jak dojdzie do np. zablokowania wału sprężarki to niestety nasza jazda się kończy (zerwany pasek, który zapewne jest wspólny dla alternatora, brak ładowania bla, bla bla) Łożyska sprężarki pracujące zawsze z silnikiem też muszą znieść więcej.

misci napisał(a):
Mniej energożerne moim zdaniem są jednak sprzęgła

Jest dokładnie odwrotnie, bo sprężarka "bez obiegu" nie stawia praktycznie żadnego oporu a jej obciążenie jest regulowane płynnie.
W sprężarkach ze sprzęgłem tez jest kilka rozwiązań, bo ciśnienie w układzie może być regulowane poprzez rozłączanie elektrosprzęgła lub poprzez ciągłą pracę po włączeniu i regulację ciśnienia zaworami - i to generalnie jest chyba najlepsze i najtrwalsze rozwiązanie.

Autor:  misci [ 21 Paź 2015, 08:09 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Cytuj:
Jest dokładnie odwrotnie, bo sprężarka "bez obiegu" nie stawia praktycznie żadnego oporu


To co musimy napędzać zawsze stawia opór. Im miej tego czegoś tym opory mniejsze. Zatem mniejszy opór daje samo koło pasowe sprężarki ze sprzęgłem niż cały mechanizm sprężarki bez sprzęgła nawet jeśli nie wytwarza ciśnienia. Zawsze pozostaje pobór energii choćby na mieszanie oleju. Z tego powodu skrzynia 6 biegowa pochłania więcej energii niż jej odpowiednik 5 biegowy itd. Nie ma niestety nic za darmo.

Strona 6 z 8 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/