Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wymiana krokowego, faluja obroty...
http://fiatpunto.com.pl/topic50618.html
Strona 1 z 1

Autor:  skun1 [ 22 Mar 2015, 12:20 ]
Temat postu:  Wymiana krokowego, faluja obroty...

Witam,
noi znowu musze sie zwrocic do Was z mym problemem :(

Wiec tak, do tej pory moj silniczek krokowy byl niesprawny!
Kiedys przy probie wyczyszczenia odkrylem ze bolec chodzi baaaardzo ciezko, a ja go jeszcze bardziej zjebalem, tak ze bolec juz w ogole nie chcial drgnac, a na imadle probowalem go ruszyc !

Mysle no ch**, coz zrobic, wsadzilem go spowrotem, odlaczylem od wtyczki i tak jezdzilem.
Obroty w okolicach 1100. Dusil sie czasami jak go chcialem szybko zebrac ze swiatel np.

Ostatnio wymienilem silniczek na nowy (MaxGear'a). Przeczytalem o adaptacji silniczka (pytalem znajomego mechanika to sie smial ze mnie, ale to taki domorosly mechanik to sie moze ch**a zna hehe) w kazdym razie mowil ze silniczek sie zaklada, podpina baterie i tyle.
Ja zlozylem wszystko, wlaczylem samochod, i sobie chodzil gdzies z 10-15min, ale obroty do 1000 nie spadly wiec odjechalem myslac ze po drodze sie ustawi do konca...

Obecnie, po odpaleniu samochodu, obroty nie spadaja z 2500!!!
JAk rusze w droge, to po chwili czuc jak nagle cos puszcza, i obroty spadaja dooo... ok.1400-1500 i faluja gora dol... gora dol... w granicy ok 200obr, czyli faluja powiedzmy miedzy 1400-1600...

Probowalem juz odpinac baterie, podlaczac od nowa po 15min, probowalem go adaptowac jeszcze raz, ale nic nie daje... Obroty w okolicach 1500 faluja i nic nie moge zrobic...

Jakies pomysly ?

Dodam ze wraz z silniczkiem wymienialem swiece, kable, air filtr i paliwa...

Autor:  majki94 [ 23 Mar 2015, 03:46 ]
Temat postu:  Re: Wymiana krokowego, faluja obroty...

Zobacz sobie czy ten silniczek w ogóle działa. Wykręć go i podłącz go pod wtyczkę. Przekręć kluczyk, ale nie odpalaj auta tylko po chwili go wyłącz i szybko wyskocz przed samochód i patrz czy grzybek się poruszy. powinien się troszke wysunąć i wsunąć. możesz kogoś sobie wziąć do pomocy. niech ktoś przekręci stacyjkę i zaraz ją wyłączy a ty sobie patrz. Jeśli ładnie się wsuwa i wysuwa grzybek to znaczy że silniczek krokowy jest sprawny.

Tak na przyszłość. Nie dewastuj krokowca imadłem bo on i tak się nie wysunie w ten sposób. w środku jest śruba która reguluje reguluje położenie grzybka. Coś podobnego jak masz np mechanizm w napędzie CD.

Ważną kwestią przy wymianie krokowca jest wyczyszczenie wnętrza przepustnicy. Co z tego ze krokowiec nowy, jak i tak masz syf w przepustnicy.
Problemem falujących obrotów może być też nieszczelny dolot(sprawdź przewody podciśnienia do regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej i drugi idący do MAP sensora), problem z ciśnieniem paliwa, sonda..

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/