Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Problem z odpaleniem i interpretacja pomiarów miernikiem ele
http://fiatpunto.com.pl/topic51887.html
Strona 1 z 1

Autor:  splawik2309 [ 18 Lip 2015, 13:02 ]
Temat postu:  Problem z odpaleniem i interpretacja pomiarów miernikiem ele

Witam :)
Parę dni temu, nieoczekiwanie przeżyłem niekoniecznie fają przygodę z moim Puntem.
Mianowicie wróciłem z roboty do domu (ok 15km) w ciepły wręcz gorący dzień.
Ale po 10 min kiedy próbowałem jechać na zakupy, autko nie chciało odpalić..właściwie to w ogóle nie kręciło, no może raz zakręciło i koniec. Skończyło się odpalaniem z kabli. Kilka dni później przy podobnych warunkach (temperatura i przejechany dystans przed feralnym odpaleniem) znów autko miało problemy z odpaleniem tj.kręciło wolniej, ale co prawda odpaliło.
Dzisiaj wyposażony w miernik pomierzyłem napięcie akumulatora i napięcie ładowania.
Prosiłbym Was o zinterpretowanie wyników:
Napięcie akumulatora po przyjechaniu kilkukilometrowej drogi: 13V
Napięcie akumulatora po 3 min świecenia świateł mijania: 12,40V
Napięcie akumulatora przy świecących światłach pozycyjnych 12,30V i powoli spadało,
Napięcie akumulatora przy świecących światłach mijania 11,7V i powoli spada
Napięcie przy włączonym silniku 14,12V
Napięcie przy włączonym silniku i wszystkich odbiornikach (ogrzewanie tylnej szyby, radio, nawiew, światła mijania) 13,40V-13,50V
Napięcie przy włączonym silniku i wszystkich odbiornikach (ogrzewanie tylnej szyby, radio, nawiew, światła mijania)+ załączył się wentylator na chłodnicy: 13V-13,5V

Według mnie napięcie ładowania jest ciut za małe, ale to raczej nie będzie przyczyna feralnego nieodpalenie auta. Co jeszcze jestem w stanie sprawdzić aby znaleźć winowajcę takiego stanu?
Pozdrawiam

Autor:  tom2125 [ 18 Lip 2015, 16:33 ]
Temat postu:  Re: Problem z odpaleniem i interpretacja pomiarów miernikiem

U mnie ładowanie jest też na poziomie 13,5V. Akumulator masz już do wymiany chyba. Akumulator ma 6 cel i każda z nich powinna mieć 2,1V czyli 12,6V, i ma taki zapas prądu że obciążenie światłami nie powinno na niego działać takim spadkiem napięcia. Może masz upływ prądu..wepnij miernik(amperomierz) między klemę a odpięty przewód aku i zmierz.

Autor:  splawik2309 [ 19 Lip 2015, 20:11 ]
Temat postu:  Re: Problem z odpaleniem i interpretacja pomiarów miernikiem

Tak zrobię i dam znać jaki jest wynik. A tak w ogóle to klemy mam niesamowicie zasyfione. Wymienię je przy okazji. Czy zasyfione klemy i zaciski akumulatora mogą powodować taki stan jak u mnie?

Autor:  AndyPol [ 19 Lip 2015, 20:14 ]
Temat postu:  Re: Problem z odpaleniem i interpretacja pomiarów miernikiem

Klemy muszą być czyste i solidnie dokręcone. Ich powierzchnię można po dokręceniu pokryć cienką warstwą wazeliny technicznej. Luźne i brudne klemy powodują problem z rozruchem auta itd.

Autor:  splawik2309 [ 26 Lip 2015, 12:42 ]
Temat postu:  Re: Problem z odpaleniem i interpretacja pomiarów miernikiem

Witam.
Wczoraj ogarnąłem co nieco tj wymieniłem jedną klemę drugą wyczyściłem porządnie.
Zmierzyłem również upływ jak sugerowałeś, wyszła mi wartość ok 3mA. Czy taka wartość jest ok?
Dodam, że gdzieś czytałem, że gdy przy odpalaniu napięcie spadnie poniżej 9V to akumulator jest już raczej do wymiany, u mnie spadło do 8 V.

Autor:  pawlak73 [ 20 Paź 2015, 20:53 ]
Temat postu:  Re: Problem z odpaleniem i interpretacja pomiarów miernikiem

Witam!

Mam podobny problem, dlatego nie będę zakładał nowe tematu :)

Mam Punto I 1.2 16V. Od czasu kiedy nastały trochę zimniejsze dni rano podczas uruchamiania silnika słychać, że ma większe problemy w uruchomieniu niż zwykle.
Akumulator wymieniony był w marcu 2012. Jest to Centra Plus 50Ah 450A. Zmierzyłem również wartości napięcia i poboru prądu:
- postój: 12,37V
- silnik uruchomiony bez obciążenia: 14,03V
- silnik uruchomiony z obciążeniem (radio, światła mijania, dmuchawa pozycja 2): 13,9V
- postój zaraz po wyłączeniu silnika: 12,79V
- postój (pomiar nad ranem): 12,27V
- pobór prądu: 0,04 - 0,06A

Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć, czy przyczyną tego wszystkiego jest kończący swoją żywotność akumulator, czy powodem może być coś innego?
Co najlepiej jeszcze sprawdzić?

Z góry dziękuję za pomoc :)
Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/