|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 16:16
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
smuk |
#350247 Wysłany:
30 Mar 2010, 16:31; Temat postu: Nieregularne problemy z zaplonem |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Witam. Posiadam punto I, 1.1.
Po zimie zaczęły się nieregularne problemy z zapłonem.
Tzn. zimny pali bez problemu, gdy się zagrzeje, i postoi z godzinkę, to kręci, ale nie chce zagadać.
Jak już zagada, to później pali bez problemu, do czasu, aż znowu postoi jakiś czas.
Wymieniłem świece i przewody WN, ale to nie pomogło, myślałem jeszcze że może pompa paliwa ale ją słychać, a pozatym gdyby to było to, to wogóle by nie odpalał.
Czytałem jeszcze, że to może być czujnik położenia wału ?? Co o tym myślicie ?? Czy to faktycznie może być to ?
Sprawdzałem opór tego czujnika omomierzem, i wyszło mi, że na lekko zagrzanym silniku czujnik ten ma prawie 900om, czy to o czymś świadczy ??
Dzisiaj znowu miałem problem z zapaleniem, prawie przez pół godziny nie umiałem zapalić samochodu, który stał godzinę, po nagrzaniu.
Z góry dziękuje za jakiekolwiek sugestie, pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
wojtass18 |
#350259 Wysłany:
30 Mar 2010, 17:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
a iskrę dobrą ma? możesz jeszcze sprawdzić czy cewka nie ma przebicia.
Najlepiej to zrobić wieczorem wtedy będzie widać jak prąd przeskakuje i to oznacza że cewka do wymiany, jeszcze w cc700 przy uszkodzonej cewce jak silnik był już nagrzany po prostu gasł, jak ostygł było można jechać dalej. Czujnik położenia wału obejrzyj czy nie ma uszkodzenia gdzieś na pancerzu, czasem wystarczy go przeczyścić z brudu.
Dobrze sprawdź czy jest iskra
a jak nie to zostaje pompa paliwa z takich podstawowych rzezczy
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#350261 Wysłany:
30 Mar 2010, 17:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Dzieki za chęc pomocy.
Ale jak cewka byłaby uszkodzona, to jedynym objawem byłoby to, że nagrzane auto po dłuższym postoju nie odpala ?
Dodam że auto nie szarpie, normalnie przyśpiesza, wchodzi na obroty, jedyny objaw to własnie to że nei chce odpalić.
To samo jesli chodzi o pompę, wydaje mi się, ze gdyby była uszkodzona to auto wykazywałoby inne objawy bez zależności czy auto zimne czy nagrzane.
A tak nawiasem, problem zaczął się dopiero po zimie, bo zimą cały czas odpalało, nawet w największe mrozy, ale z drugiej strony może wtedy tak się nie nagrzewało i szybciej się schładzało ?
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#350270 Wysłany:
30 Mar 2010, 18:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
a słychać pompę po przekręceniu kluczyka?
posprawdzaj co napisałem, może jeszcze ktoś z większą wiedzą coś doradzi 
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#350285 Wysłany:
07 Kwi 2010, 19:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Tak, słychać pompę jak pracuje ;-)
Poczekam aż się ściemni i sprawdzę, czy widać przeskakujące iskry w okolicy cewki ;-)
[ Dodano: 31 Mar 2010 10:48 ] Sprawdzałem po ciemku, i nie widać przebić na cewkach.
[ Dodano: 04 Kwi 2010 10:40 ] Im cieplej za oknem, tym coraz częsciej mam problem z uruchomieniem samochodu..
Czyli wszystko wskazuje na to, ze to wina tego czujnika, tak ?
[ Dodano: 07 Kwi 2010 18:12 ] Wymieniłem czujnik i póki co problem zniknął ;-)
Dzieki za pomoc ;-)
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|