Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
http://fiatpunto.com.pl/topic28398-125.html
Strona 6 z 11

Autor:  tzok [ 10 Cze 2013, 21:12 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

66 to jeszcze zimny silnik i ewidentnie chodzi na fast-idle, krokowy otwarty, oczekiwane obroty prawie 1000rpm, sonda niekatywna... ciepły to będzie jak przekroczy 85 stopni.

Autor:  Pi3R [ 10 Cze 2013, 22:25 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Ok, dzięki za szybką odpowiedź. Jutro go podłącze jeszcze raz.

A czy możliwe że na świecach ngk będzie mulasty?? Słyszał ktoś żeby kropki nie lubiały takich świeczek??

Autor:  tzok [ 10 Cze 2013, 23:05 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Mniejsza o producenta, ważne by były zgodne ze specyfikacją i żadnych wynalazków wieloelektrodowych.

Autor:  Larix [ 12 Cze 2013, 20:08 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

tzok napisał(a):
Jak na razie to sobie wyłączyłeś autokalibrację składu mieszanki i wolnych obrotów, włącz ją z powrotem...
Program generuje logi ze swojego działania, wklejaj je zamiast obrazków.

Wróciłem z problemem dopiero po paru miesiącach bo nie było czasu a to auto używane sporadycznie.
Otóż włączyłem autokalibrację składu mieszanki. Autokalibracji wolnych obrotów nie dało się.
Jest tak.
Na zapłonie:

PARAMETRY:
Obroty silnika: 0 RPM
Czas wtrysku: 0,00 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 10,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 956 hPa
Temperatura powietrza: 59 °C
Temperatura wody: 86 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 7,20 °
Napięcie akumulatora: 12,38 V
Korekta sondy lambda: 1,00
Pozycja silnika krokowego: 107 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 0
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Obroty biegu jałowego: 1360 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Silnik pracuje: NIE
Sygnały z czujników OK: NIE
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK
Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: NIE
Bieg włączony: NIE


Błędy:

BŁĘDY:
Silnik krokowy biegu jałowego Zwarcie do Vcc [P][Z]
Skład mieszanki Max UBOGA [P][Z]
BŁĘDY:
Silnik krokowy biegu jałowego Zwarcie do GND/Przerwa [Z]
Skład mieszanki Max UBOGA [Z]

Poza tym pojawia się czasami i znika błąd o EPROM, CPU i RAM . Czy to uwalony komputer ?
Na wolnych obrotach:
PARAMETRY:
Obroty silnika: 904 RPM
Czas wtrysku: 2,02 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 12,50 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 460 hPa
Temperatura powietrza: 57 °C
Temperatura wody: 82 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 7,20 °
Napięcie akumulatora: 14,19 V
Korekta sondy lambda: 0,97
Pozycja silnika krokowego: 61 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -19
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Obroty biegu jałowego: 896 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK
Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: NIE
Bieg włączony: NIE


Na 3000 obr:

PARAMETRY:
Obroty silnika: 3193 RPM
Czas wtrysku: 2,40 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 15,50 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 420 hPa
Temperatura powietrza: 59 °C
Temperatura wody: 93 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 23,71 °
Napięcie akumulatora: 14,19 V
Korekta sondy lambda: 0,91
Pozycja silnika krokowego: 124 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -10
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -9
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Obroty biegu jałowego: 888 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: NIE
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK
Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: NIE
Bieg włączony: NIE


Na 2000 obr:

PARAMETRY:
Obroty silnika: 2252 RPM
Czas wtrysku: 1,23 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 4,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 336 hPa
Temperatura powietrza: 60 °C
Temperatura wody: 90 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 7,20 °
Napięcie akumulatora: 14,00 V
Korekta sondy lambda: 1,00
Pozycja silnika krokowego: 101 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -13
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -9
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Obroty biegu jałowego: 888 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK
Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: NIE
Bieg włączony: NIE


Lambda (nowa NGK) na wolnych obrotach oscyluje , po dodaniu gazu już nie :shock:
Przypominam , że auto pali dużo PB (10-12 przy normalnej jeździe) i jest mulaste.
Bardzo bym prosił o rzut okiem na te parametry.

Autor:  tzok [ 12 Cze 2013, 20:47 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Tu masz problem:
Silnik krokowy biegu jałowego Zwarcie do Vcc [P][Z]

Albo uszkodzony silnik krokowy albo jego wiązka albo driver tego silnika w ECU.

Autor:  raczek89 [ 12 Cze 2013, 21:48 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Larix, Nie wiem jaki masz rocznik ale jeśli masz 8F.5T Ecol to one dość często padały, a jeśli nowszy komputer to masz pewnie immo.
Lepiej podmienić krokowy, ale jeśli jednak komp padnięty to koszt większy, bo zwykle te na allegro mają jeszcze immo które trzeba ściągnąć.
Ale w tej sprawie najwyżej się zgłoś do mnie to mogę wyczyścić go (fiat code).

Autor:  Larix [ 13 Cze 2013, 09:25 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

tzok napisał(a):
Albo uszkodzony silnik krokowy albo jego wiązka albo driver tego silnika w ECU.

Czyli najlepiej byłoby podmienić z kimś kompa i zobaczyć co będzie ? Zwłaszcza, że wywala te błędy dotyczące ECU (komputer ?) i EPROM (pamieć ?)
raczek89 napisał(a):
Larix, Nie wiem jaki masz rocznik ale jeśli masz 8F.5T Ecol to one dość często padały

Rocznik '96 . Właśnie IAW 8F.5T (Magneti Marelli) . Ale ten dopisek Ecol nie występuje.
raczek89 napisał(a):
ale jeśli jednak komp padnięty to koszt większy, bo zwykle te na allegro mają jeszcze immo które trzeba ściągnąć.

U mnie w ogóle jest jakiś przekręt bo można wyjąć kluczyk przy pracującym silniku i nie gaśnie ani nie blokuje kierownicy :shock:
Aha i auto rano dopóki jest zimne pięknie jedzie. Jak się rozgrzeje to zaczyna mulić :?

Autor:  tzok [ 13 Cze 2013, 09:59 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Więc po pierwsze, skoro nie ECOL to masz immobilizer, po drugie masz uszkodzoną stacyjkę co może powodować losowe, nieprzewidywalne błędy i uszkadzanie zawartości pamięci sterownika (w tym adaptacje).

Autor:  Larix [ 13 Cze 2013, 12:23 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Czyli jakiego kompa najlepiej szukać ? Takiego samego ? Nowszego ? I rozumiem , że komplet za stacyjką powinien być ?

Autor:  tzok [ 13 Cze 2013, 15:33 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

ECOL sobie daruj, szukaj takiego jak masz, ew. 18F ze Sieny (tylko nie 18FD) z usuniętym immobilizerem lub komplet - ecu, code, stacyjka. Ale najpierw napraw/wymień stacyjkę i spróbuj znaleźć usterkę w obwodzie sterowania silnikiem krokowym. Na próbę możesz podmienić tylko ECOLa, bo każdy inny ma immo, pamiętaj też, że jak podepniesz ecu z wyczyszczonym immo pod centralkę code to immo się wpisze do ecu.

Autor:  raczek89 [ 13 Cze 2013, 19:41 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

tzok napisał(a):
ECOL sobie daruj, szukaj takiego jak masz, ew. 18F ze Sieny (tylko nie 18FD) z usuniętym immobilizerem lub komplet - ecu, code, stacyjka. Ale najpierw napraw/wymień stacyjkę i spróbuj znaleźć usterkę w obwodzie sterowania silnikiem krokowym. Na próbę możesz podmienić tylko ECOLa, bo każdy inny ma immo, pamiętaj też, że jak podepniesz ecu z wyczyszczonym immo pod centralkę code to immo się wpisze do ecu.


Był bym dokładnie za tym co pisze Tzok, ale stacyjka nie powoduje błędów. U mnie po dorobieniu scyzoryków też mogę wyjąć kluczyk podczas pracy, ale gdybym przekręcił śrubokrętem w pozycję zero to silnik gaśnie i jest blokada, ale już tylko kluczykiem przekręcę z powrotem. Wszystko działa normalnie i brak błędów.
Generalnie można podmienić jakikolwiek komputer od 1.2 8V mpi, czyli punto lub palio.

Ecu spi występujące w 0.9, 1.1, 1.2 można zamienić między sobą, bo one maja tę samą wiązkę, ale inne mapy silnika.

Autor:  tzok [ 13 Cze 2013, 21:32 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Właśnie stacyjka, a właściwie przerywająca kostka stacyjki, może powodować najróżniejsze, losowe błędy.

Autor:  Larix [ 14 Cze 2013, 09:42 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Nie do końca rozumiem to wszystko ? Stacyjka i centralka code to dwie osobne części ? Jak kupię nową stacyjkę to kluczyk zostaje stary czy jak ? Sorry ale jeszcze w żadnym aucie nie wymieniałem stacyjki .
I mogę wymienić samą stacyjkę bez wpływu na immo ? Przy odpalaniu chwilę świeci mi kluczyk więc chyba mam jeszcze immo ?

Autor:  tzok [ 14 Cze 2013, 10:18 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Cały system immobilisera to:
- transponder w kluczyku (klucze powinny być 3: 2 niebieskie i 1 brązowy),
- antena odbiorcza przy stacyjce (ta akurat jest wymienna),
- centralka CODE,
- sterownik silnika.

Wszystkie elementy poza anteną są parowane, do kompletu powinna być też karta FIAT CODE z kodem do awaryjnego uruchamiania silnika.

Samą stacyjkę da się wymienić, jeśli masz kluczyk z pilotem IR to transponder da się przełożyć, jeśli nie to transpondery systemu CODE-I da się kopiować (klika lat temu płaciłem ok 100zł za kluczyk) - czyli dorabiasz kluczyk na wzór tego z nowej stacyjki a transponder kopiujesz lub przekładasz ze starego kluczyka. Sterownik silnika da się "wyczyścić" i po takim zabiegu będzie działał bez połączenia z centralką CODE (wystarczy przeciąć jeden przewód), natomiast po pierwszym podłączeniu do centralki CODE zsynchronizuje się z nią (czyli nie można podłączać "na próbę", bo potem znów trzeba go będzie "czyścić") i immobilizer będzie nadal działał (jeśli chcesz go zachować).

Autor:  Larix [ 14 Cze 2013, 11:40 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

tzok napisał(a):
Sterownik silnika da się "wyczyścić" i po takim zabiegu będzie działał bez połączenia z centralką CODE (wystarczy przeciąć jeden przewód)

Czyli w moim wypadku najprościej to :
-kupuję komputer IAW 8 F lub 18 F bez immo albo z wyczyszczonym.
-kupuję stacyjkę bez immo lub z immo i odcinam odpowiedni kabelek
np. http://allegro.pl/fiat-siena-palio-brav ... 77889.html
-jeżdżę
Dobrze zrozumiałem ?

Autor:  raczek89 [ 14 Cze 2013, 11:47 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Larix, Kupujesz wyczyszczonego kompa, odłączasz centralkę Fiat Code (czarna puszka, wchodzą do niej dwie dwie wtyczki (antena i zasilanie))
odpinasz zasilanie (biała wtyczka), i dopiero teraz podłączasz wyczyszczonego kompa. mimo że masz klucz z immo komputer będzie odpalał auto, ale po podpięciu centralki Fiat Code komp odczyta klucz i już sparuje się z nim wówczas będzie można tylko tym kluczem odpalić auto.

Możesz Kupić kompa z immo i z kluczem, ale wiąże się z wymianą wkładki stacyjki oraz zamkach w drzwiach (aby mieć jeden klucz do wszystkiego)

To co podałeś w linku to tylko wkładka, uniemożliwia ona mechanicznie odpalenie auta innym kluczem.
Chodzi o kostkę stacyjki, to z tyłu, inaczej to co wchodzi wtyczka.
Image
A to jest kostka stacyjki (na fotce jest od bravo/brava/punto/seicento)
Image

Autor:  tzok [ 14 Cze 2013, 18:09 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Larix napisał(a):
kupuję stacyjkę bez immo lub z immo
Nie ma czegoś takiego jak STACYJKA z immo lub bez. Sama stacyjka niczym się nie różni. Ciągle zapominasz natomiast o sterowniku/centralce FIAT CODE.

Autor:  Larix [ 15 Cze 2013, 09:02 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

tzok napisał(a):
Ciągle zapominasz natomiast o sterowniku/centralce FIAT CODE.

Ok, muszę w wolnej chwili rozebrać obudowę kolumny i zobaczyć na własne oczy jak to wygląda.

Autor:  tzok [ 15 Cze 2013, 11:41 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Centralka CODE nie jest w bezpośrednim pobliżu kolumny kierownicy, jest nad skrzynką bezpieczników po lewej stronie kierownicy, na stacyjce jest tylko jej antena (zdejmowalna).

Autor:  Larix [ 15 Cze 2013, 13:47 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

tzok napisał(a):
jest nad skrzynką bezpieczników po lewej stronie kierownicy,

Dzięki za wskazówkę.

Autor:  groobyg2 [ 26 Cze 2013, 19:46 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Podłączyłem mojego kropka pod kompa ale pierwsza wersja programu. Powodem było to, że nie równo silnik pracuje jakby nie palił na jedna albo nawet 2 świece. Wymieniłem świece i przewody ale nie pomogło.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/V ... directlink
Błędy po podłączeniu:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/M ... directlink
Błędy po skasowaniu na włączonym silniku:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/u ... directlink
Błędy po wykasowaniu na wyłączonym silniku i po odpaleniu i pracy na gazie:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/T ... directlink
Wskaźniki:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/o ... directlink
podpowiedzcie mi czy coś jest nie tak a jak zjadę z delegacji podłącze się pod drugą wersję programu i sprawdzę jeszcze raz błędy.

Autor:  tzok [ 26 Cze 2013, 21:49 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Przede wszystkim to wygląda na partactwo w instalacji LPG - sterownik odcina wtryskiwacz i kontrolkę awarii silnika ale nie sondę lambda, a że skład mieszanki na LPG pozostawia wiele do życzenia to masz rozjechane adaptacje wtrysku benzyny. Jak dla mnie zakładanie do tego konkretnego silnika (1.2 8V MPI) instalacji II generacji to zbrodnia.

Autor:  groobyg2 [ 27 Cze 2013, 17:33 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

autko już kupiłem z instalacją. Jak bylem na ustawieniu lpg to gazownik powiedział, że nie ma czegoś tam co wyłącza wtryskiwacze bo słyszy jak działają. Mówił też coś, że sonda nie działa prawidłowo. Powiedz mi czy test wykaże czy cewki działają poprawnie i gdzie znajdę odczyt? Jak mogę odciąć sondę i czy będzie to poprawnie działało na lpg bez większego spalania? Instalacja lpg to Bingo (chyba 2)

Autor:  tzok [ 27 Cze 2013, 20:31 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Sam sobie raczej nie poradzisz, a mało który gazownik będzie chciał po kimś poprawiać, zwłaszcza jak sam robi na innym systemie, wtedy pozostaje wymiana elektroniki sterującej od LPG w warsztacie zajmującym się instalacjami LPG albo znalezienie warsztatu, który zakłada instalacje BINGO.

Jakby nie odcinało wtryskiwacza benzyny to by się nie dało w ogóle jechać na LPG, odcinać go odcina tylko nie ma emulatora (ale to nie jest problem przy tym sterowniku), pozostaje natomiast problem braku emulacji sondy lambda, która w momencie przełączenia na LPG musi zostać podłączona do centralki LPG ale odłączona od sterownika silnika, a w jej miejsce musi być podana masa na wejście sondy w sterowniku silnika (da się to zrobić za pomocą jednego przekaźnika ale centralka LPG ma zintegrowany emulator sondy, wystarczy ją poprawnie podłączyć i skonfigurować).

Instrukcja od BINGO-S: http://oldwww.kme.eu/pdf/InstrukcjaBNGS-pl-1-4__A4.pdf
...i BINGO-M: http://oldwww.kme.eu/pdf/InstrukcjaBNGM-pl-1-4__1.pdf

Autor:  groobyg2 [ 27 Cze 2013, 21:08 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

chyba faktycznie tego sam nie ogarnę. Pojadę z tym do gazownika. powiedz mi jeszcze czy sonda nie jest potrzebna do regulacji dawki gazu? nie mam na śrubę tylko elektroniczne sterowanie.

Strona 6 z 11 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/