Witam
Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że zrobię autem 40 kilometrów i nic a z powrotem może być że stanie się to cztery razy. Robię też taki myk z obrotami że jak spadną do zera to przekręcam szybko kluczyk na wyłączenie zapłonu i na włączenie to obroty są już normalnie z powrotem.
Powiem tak Dużo rzeczy sprawdziłem w aucie podmieniałem z drugiego auta takie części jak
-silnik krokowy
-Cewki
-czujnik położenia wału
-akumulator
a nowe części jakie wymieniłem to
-świece oraz kable
-pompa paliwowa nowa
Użyłem programu do diagnostyki samochodowej IAW-Scan 2
Błędy jakie wykrył to:
Napięcie akumulatora (Potwierdzony, Zapisany)
Dodaje LOG Parametrów samochodu Testy robione były na Zimnym silniku i bez jazdy.
Kod:
Punto 75 1.2 Fire 8V ECE F2
Magneti-Marelli IAW-8F/18F MPI
--------------------------------------------------------------
Kod ISO: 55-31-80-02-94-1C
Numer katalogowy: 61600.218.09
PARAMETRY:
Obroty silnika: 0 RPM
Czas wtrysku: 0,00 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 10,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 988 hPa
Temperatura powietrza: 16 °C
Temperatura wody: 51 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 7,62 °
Napięcie akumulatora: 12,38 V
Korekta sondy lambda: 1,00
Pozycja silnika krokowego: 127 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 0
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Obroty biegu jałowego: 1360 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Silnik pracuje: NIE
Sygnały z czujników OK: NIE
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK
Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: NIE
Bieg włączony: NIE
PARAMETRY:
Obroty silnika: 1671 RPM
Czas wtrysku: 2,32 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 7,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 380 hPa
Temperatura powietrza: 16 °C
Temperatura wody: 52 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 7,62 °
Napięcie akumulatora: 13,50 V
Korekta sondy lambda: 1,00
Pozycja silnika krokowego: 118 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 0
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Obroty biegu jałowego: 1080 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK
Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: NIE
Bieg włączony: NIE
PARAMETRY:
Obroty silnika: 1047 RPM
Czas wtrysku: 2,19 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 7,50 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 416 hPa
Temperatura powietrza: 16 °C
Temperatura wody: 54 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 7,62 °
Napięcie akumulatora: 13,56 V
Korekta sondy lambda: 1,00
Pozycja silnika krokowego: 91 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 14
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Obroty biegu jałowego: 1064 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK
Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: NIE
Bieg włączony: NIE
PARAMETRY:
Obroty silnika: 1055 RPM
Czas wtrysku: 2,29 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 9,50 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 440 hPa
Temperatura powietrza: 16 °C
Temperatura wody: 53 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 7,62 °
Napięcie akumulatora: 13,44 V
Korekta sondy lambda: 1,00
Pozycja silnika krokowego: 96 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 24
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Obroty biegu jałowego: 1064 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK
Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: NIE
Bieg włączony: NIE
PARAMETRY:
Obroty silnika: 1065 RPM
Czas wtrysku: 2,32 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 6,50 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 468 hPa
Temperatura powietrza: 17 °C
Temperatura wody: 55 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 7,62 °
Napięcie akumulatora: 13,50 V
Korekta sondy lambda: 1,00
Pozycja silnika krokowego: 100 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 33
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Obroty biegu jałowego: 1048 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK
Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: NIE
Bieg włączony: NIE
Brak mi już sił na niego... nikt nie potrafi mi pomóc więc pisze do was w tej sprawie może ktoś miał już taki problem przeglądałem fora ale takiej jak ja usterki nie znalazłem ;/
Proszę o pomoc w tej sprawie.
[ Dodano: 15 Maj 2013 21:04 ]Co do tematu walnięty był ECU...
Moze kiedyś komuś się przyda informacja