Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wyłączające się radio w chwili uruchamiania silnika.
http://fiatpunto.com.pl/topic5716.html
Strona 1 z 2

Autor:  LAU1976 [ 27 Sty 2008, 18:49 ]
Temat postu:  Wyłączające się radio w chwili uruchamiania silnika.

Witam,

mam problem jak w temacie. W chwili przekręcania kluczyka (uruchamiania silnika) radio gaśnie na chwilę, po czym gra dalej. Można jakoś to tak podłączyć, żeby grało bez przerwy? :?

Pozdr :!:

Autor:  Thomas [ 27 Sty 2008, 18:56 ]
Temat postu: 

ja mam to samo... zalezy to jaki prad pobiera radio... bo wiesz jak uruchamiasz silnik to jest duzy pobor pradu rozrusznik i do tego radio itp... wiec nie dziw sie ze sie radio wylacza na chwile ... poza tym dzieje sie tez tak jak jest slaby aku... ja np mialem tak jak mialem VDO kaseciak i slaby byl aku to gaslo na chwile jak odpalalem a pozniej gralo dalej... a jak byl naladowany to nie dzialo sie tak... ale teraz jak mam Clariona to nie zaleznie od tego czy aku naladowany czy nie to i tak radio gasnie na chwile odpalania a wynika to ze zwiekszonego poboru pradu przez to radio... wiec nie ma sie co dziwic ze gasnie to nie jest nic strasznego :) po prostu podczas odpalania nastepuje duzy pobor pradu :)

Autor:  adi.degora [ 27 Sty 2008, 18:59 ]
Temat postu: 

Nie no, przeciez to niemozliwe zeby radio wyłączało się przy odpalaniu samo z siebie przy naładowanym aku :roll: Masz tam Thomas wszystkie kabiulki w porządku :?:

Autor:  Thomas [ 27 Sty 2008, 19:02 ]
Temat postu: 

adi.degora tak :) wszystko jest ok :) tyle ze jak mowie to obecne radio ma o polowe wiekszy pobor pradu niz wczesniejsze... tamto sie nie wylaczalo a to juz tak i niezaleznie od tego czy jest aku naladowany czy nie... ma duzy pobor pradu :/ na starszym aku jak pogralo sobie z 2 godzinki to nie moglem odpalic :/ a starsze co mialem to moglo grac o wiele wiele dluzej i nie bylo tego...teraz mam inne aku dobre moze sobie teraz dluzej pograc ale pobor pradu ma duzy i tak :( i przy odpalaniu niestety gasnie a jak odpale to dalej gra...

Autor:  LAU1976 [ 27 Sty 2008, 19:04 ]
Temat postu: 

Ale czasami na bank nie gaśnie. Tylko jakoś nie mogę nigdy zarejestrować okoliczności - czy gra radio czy płyta, czy mam wtedy powyłączane w samochodzie wszystkie "pobieracze" prądu, itp.

Autor:  gacol;] [ 27 Sty 2008, 19:25 ]
Temat postu: 

ja w punciaku I miałem to samo tylko one od razu samo sie uruchomiło

Autor:  Thomas [ 27 Sty 2008, 19:33 ]
Temat postu: 

gacol;] napisał(a):
w punciaku I miałem to samo tylko one od razu samo sie uruchomiło

no tak u mnie tak tez jest :)
wlacze sobie gra odpalam przygasa i dalej gra :)

Autor:  LAU1976 [ 27 Sty 2008, 20:11 ]
Temat postu: 

U mnie jest tak samo: gra, odpalam, przygasa, gra.
A chciałbym, żeby było tak: gra, odpalam, gra.

Autor:  STax [ 27 Sty 2008, 20:14 ]
Temat postu: 

Panowie, z tego co mi wiadomo, to jest to kwestia podpięcia radia - tak samo jak to, że czasem radia grają tylko jak kluczyk jest w stacyjce. Miałem kiedyś kaseciaka sherion który grał bez przerwy, teraz mam JVC i przy odpalaniu wyłącza się. I to nie jest wada - radia są specjalnie tak robione, by nie pobierać prądu, który jest potrzebny przy rozruchu. Taka jest przynajmniej moja wiedza :E

Autor:  adi.degora [ 27 Sty 2008, 20:20 ]
Temat postu: 

No więc wlasnie mi też cos tak po łebie chodzi... żółty kabelek... w wiekszosci przypadkow odpowiada też chyba za podtrzymanie pamięci.. No ale dalej się nie zagłębiam bo złamałbym przysięgę :lol:

Autor:  Hubi [ 27 Sty 2008, 22:29 ]
Temat postu: 

nie od podłączenia, a co mozna podłączyć inaczej jak jest kostka, jak mam naładowany aku. to nie wyłancza sie a jak troche sie rozładuje to na chwile wyłancza sie :?

Autor:  buladag_ [ 28 Sty 2008, 01:08 ]
Temat postu: 

Hubi napisał(a):
nie od podłączenia, a co mozna podłączyć inaczej jak jest kostka, jak mam naładowany aku. to nie wyłancza sie a jak troche sie rozładuje to na chwile wyłancza sie :?


Dokladnie, ja mam tak samo. Na nowym aku lub po przejechaniu dlugiej trasy przy odpalaniu radio nie gasnie bo aku się doładował. Gdy był mocno obciazany to przygasa bo przy odpalaniu mamy duzy pobór pradu.

Autor:  STax [ 28 Sty 2008, 10:26 ]
Temat postu: 

buladag napisał(a):
Hubi napisał(a):
nie od podłączenia, a co mozna podłączyć inaczej jak jest kostka, jak mam naładowany aku. to nie wyłancza sie a jak troche sie rozładuje to na chwile wyłancza sie :?


Dokladnie, ja mam tak samo. Na nowym aku lub po przejechaniu dlugiej trasy przy odpalaniu radio nie gasnie bo aku się doładował. Gdy był mocno obciazany to przygasa bo przy odpalaniu mamy duzy pobór pradu.


Nie do końca, to u mnie tak jak i u paru jeszcze osób radio wyłącza się niezależnie od stopnia naładowania akumulatora...

Autor:  buladag_ [ 28 Sty 2008, 10:39 ]
Temat postu: 

hmmm to moze cos macie na kablech? gdzie autko stoi? pod chmurką czy garaż ? Bo jednak wilgoć itp może wpływać na takie rzeczy.

Autor:  STax [ 28 Sty 2008, 10:41 ]
Temat postu: 

U mnie generalnie chmurka, ale z początku był garaż i było to samo.
Jak się podłącza radio przez kostkę, to przecież wtedy wyłącza i włącza się razem z przekręceniem kluczyka i dlatego teżprzy zapalaniu gaśnie (vide fabryczny blaupunkt w mitsubishi lancer ojca - też się wyłącza przy odpalaniu i to od początku).

Autor:  buladag_ [ 28 Sty 2008, 10:54 ]
Temat postu: 

ja radio mam podłączone przez kostkę i nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki gra nadal. A gdy odpalam kropa to radio też się automatycznie nie włacza. Muszę je włączać i wyłączać manualnie.

Autor:  STax [ 28 Sty 2008, 12:22 ]
Temat postu: 

buladag napisał(a):
ja radio mam podłączone przez kostkę i nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki gra nadal. A gdy odpalam kropa to radio też się automatycznie nie włacza. Muszę je włączać i wyłączać manualnie.


No i to jest wg mnie właśnie kwestia radia tzn czy jesto ono tak zaprogramowane. Jakiej firmy masz radio?

Autor:  buladag_ [ 28 Sty 2008, 12:31 ]
Temat postu: 

Pioneer. Byc moze jest to kwestia radia, ale z drugiej strony przeciez czy silnik chodzi czy jest wylaczony to i tak do radia dochodzi prad z aku, wiec skad radio "wiedzialo by" czy silnik jest włączony czy nie. no chyba ze zeczywiscie jest to kwestia podlaczenia np. jakos przez stacyjke.

Autor:  STax [ 28 Sty 2008, 12:34 ]
Temat postu: 

No w wypadku braku kostki zaleca się podpięcie radia przez bezpiecznik stacyjki... Chyba nie bez powodu :E

Autor:  buladag_ [ 28 Sty 2008, 12:55 ]
Temat postu: 

mozliwe ;) ja mam kostke i radio sie nie wylacza. a jak jest z tymi fabrycznymi?

Autor:  Hubi [ 28 Sty 2008, 22:15 ]
Temat postu: 

ja miałem radio JVC i teraz mam 3 LG i wszystkie działają pomimo wyłączenia stacyjki, owszem dochodzą 2 przewody do kostki, jeden daje napięcie jak stacyjkę sie przekręci a na 2 jest cały czas. U mnie tylko jak sie załączy światła to podświetlenie przygasa i to cała zależność radia od auta nooo nie sory po przekręceniu stacyjki załancza mi sie wzmak ;) Podsumowując można dodłączyć radio że sie będzie wyłanczać po wyłączeniu stacyjki ale fabrycznie tak nie jest

Autor:  Gennosuke [ 29 Sty 2008, 19:00 ]
Temat postu: 

moim zdaniem to powinno radio albo przygasać albo sie wyłączyć po uruchomienie zapłonu w sumie to jest po to żeby dało się łatwiej uruchomić samochód :) a i mam tutaj coś o tym jeżeli komuś radio się wyłącza i traci pamięć :

"Radio traci pamięć po wyłączeniu zapłonu
Sytuacja taka spotykana jest zwykle, gdy zamiast radia fabrycznego zamontujemy radio innej firmy. Wszystko jest poprawnie jak mamy włączone zasilanie kluczykiem ale po jego wyłączeniu i włączeniu pamięci zostają skasowane. Wydaje się wszystko w porządku w podłączeniach przy czym najczęściej tak sytuacja występuje gdy łączymy koski ISO z fabrycznej instalacji pojazdu ze złączem ISO w radiu (Alpine, Pioneer, Sony). Niestety w podłączaniu zasilania do kostek ISO są dwie szkoły. Jedna standardowa (Citroen, Fiat, Peugeot, Renault), która stosuje +12V podtrzymanie na styku 4 i +12V po stacyjce na styku 7, a druga z tzw. logiką zapłonu ma zamienione te dwa +12V miejscami (Opel, VW). Aby nasze radio nie traciło zawartości pamięci po wyłączeniu należy albo zamienić te styki miejscami albo też do obu +12V doprowadzić zasilanie nieodłączane stacyjką. A teraz wyjaśnienie dlaczego taka zamiana fabrycznie jest stosowana. Otóż takiego podłączenia wymaga logika zapłonu, tj. wyłączanie radia i włączanie kluczykiem oraz możliwość włączenia radia podczas postoju bez kluczyka. Taką możliwość oferują także radia Philipsa i one są przystosowane do obu podłączeń. "

[ Dodano: 29 Sty 2008 19:00 ]
mam jakąś przypadkową instrukcję obsługi która także zaleca takie podłączenie


http://www.komsa.pl/sklep_instrukcje/crm1010u.pdf

storna 3

Autor:  mwas [ 30 Sty 2008, 23:53 ]
Temat postu: 

Po pierwsze: Radio przygasa, bo prąd ciągnięty przy rozruchu jest dość duży i radio "NIE MA SIŁY" na swobodne działanie. Natężenie prądu spada, przez co występuje efekt wyłączania się radia w momencie zapłonu. Nie wiem jak u was, ale np u mnie, gdy: aku jest super naładowany oraz mam powyłączane wszelkie odbiorniki prądu (w szczególonści światła !!) to radio NIE PRZYGASA !
Wszystko zależy od radia, tzn. od tego jakie ma ono zapotrzebowanie na prąd.
Po drugie: to czy radio włącza się bez przekręcania kluczyka, czy trzeba ten kluczyk przekręcić zależy od jego podłączenia i instalacji jaką posiadamy w aucie ! U nas w kropkach jest tak, że niezależnie od tego czy kluczyk jest w stacyjce, czy go nie ma, radio i tak hula aż miło :) Ale np w Hondach jest tak, że dopiero po przekręceniu kluczyka włącza się radio.
Po trzecie: podtrzymanie pamięci radia zależy od tego jak mamy podłączone nasze radio. Nie pamiętam teraz który przewód odpowiada za jego pamięć, ale jest to chyba jeden z 12V+ podawany na stałe. Oczywiste jest, że jeśli zmostkujemy przewód od podtrzymania pamięci z przewodem zasilania radia, to niezależnie od posiadanego modelu auta będziemy mogli uruchomić radio bez przekręcania kluczyka :)

Swoje wywody oczywiście opierm na wiedzy i praktyce, z jaką miałem do czynienia a opisywane sytuacje oczywiście dotyczą oryginalnych, niemodyfikowanych instalacji w nasych autkach ;)

Autor:  adi.degora [ 31 Sty 2008, 00:13 ]
Temat postu: 

mwas napisał(a):
Po pierwsze: Radio przygasa, bo prąd ciągnięty przy rozruchu jest dość duży i radio "NIE MA SIŁY" na swobodne działanie. Natężenie prądu spada, przez co występuje efekt wyłączania się radia w momencie zapłonu. Nie wiem jak u was, ale np u mnie, gdy: aku jest super naładowany oraz mam powyłączane wszelkie odbiorniki prądu (w szczególonści światła !!) to radio NIE PRZYGASA !
Wszystko zależy od radia, tzn. od tego jakie ma ono zapotrzebowanie na prąd.
Po drugie: to czy radio włącza się bez przekręcania kluczyka, czy trzeba ten kluczyk przekręcić zależy od jego podłączenia i instalacji jaką posiadamy w aucie ! U nas w kropkach jest tak, że niezależnie od tego czy kluczyk jest w stacyjce, czy go nie ma, radio i tak hula aż miło :) Ale np w Hondach jest tak, że dopiero po przekręceniu kluczyka włącza się radio.
Po trzecie: podtrzymanie pamięci radia zależy od tego jak mamy podłączone nasze radio. Nie pamiętam teraz który przewód odpowiada za jego pamięć, ale jest to chyba jeden z 12V+ podawany na stałe. Oczywiste jest, że jeśli zmostkujemy przewód od podtrzymania pamięci z przewodem zasilania radia, to niezależnie od posiadanego modelu auta będziemy mogli uruchomić radio bez przekręcania kluczyka :)

Swoje wywody oczywiście opierm na wiedzy i praktyce, z jaką miałem do czynienia a opisywane sytuacje oczywiście dotyczą oryginalnych, niemodyfikowanych instalacji w nasych autkach ;)



No i dokaldnie to miałem na myśli :) Mostkowane kabelki to czerwony + pomarancz (najczesciej) :) W maluchu najpierw miałem radio tak podłączone żeby działało non stop, później, jak zmieniałem, podłączyłem tak zeby prąd szedł tylko przy przekręconym kluczyku. Także też moge powiedziec ze zdanie oparte na praktyce 0)

Autor:  kamilo [ 01 Lut 2008, 00:50 ]
Temat postu: 

Ja dla potwierdzenia dodam że u mnie jest to samo. Zawsze jak odpalam to gaśnie radyjko po czym po chwili załącza się ponownie i muzyczka gra ;-)

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/