Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

zbyt często przepalające się żarówki świateł mijania przód
http://fiatpunto.com.pl/topic10452-25.html
Strona 2 z 5

Autor:  pto [ 08 Lis 2009, 20:11 ]
Temat postu: 

koller napisał(a):
no wlasnie o tych zenonach napisalem
u mnie tez sie palily te zarowki i wolalem kupic te zenony jako tako sa ustawione nie powiem ze idealnie
ale mowie sobie tak:
skoro ktos mnie razi to czemu ja nie moge kogos
wiem ze przy tym nie szanuje innych kierowcow ktorzy maja zwykle zarowki
calosc mnie kosztowala 150 zl
H1 powiem tak ze sie pala gdzie je nie wlozysz to jest taka dzika zarowka ojciec ma peugota i ma na halogench przeciwmglowych h1 i tez sie czesto pala



Ja zenonami określam właśnie te chińskie ksenony.

Idąc twoim myśleniem każdy by oślepiał... nie wiem czy chciałbyś tak jeździć. Tym się różnimy jeszcze od zachodnich cywilizacji, droga jest publiczna ale część Polaków traktuję ją jak by była ich własnością :(.

Nie wiem też czy wiesz, ale bez samopoziomowania, spryskiwaczy i reflektora pod palnik ksenonowy masz to całkiem nielegalnie i to nie są żarty typu głośny tłumik, jak będziesz uczestniczył w jakimś wypadku, nie daj Bóg w nocy to możesz mieć bardzo bardzo nieprzyjemne konsekwencje ( a uwierz mi że każdy biegły jak i sporo użytkowników drogi od razu krzyknie - on ma lewe ksenony - chyba konsekwencji braku homologacji na przednie światła nie muszę dokładnie tłumaczyć ) tego że twojego auto miało niehomologowane źródło światła przedniego, a jeszcze gorzej jak ktoś powie że wyleciał z drogi przez to że go oślepiło twoje światło, wtedy jak to się potocznie mówi masz przesra**.

Najgorsze jest to ze były robione testy w laboratorium ( auto świat je zamieścił ) i zestawu HID nie da się ustawić dobrze ze względu na to że palnik jest niedokładnie wykonany. Co z tego że ktoś go ustawi ładnie jak światło i tak leci nie tam gdzie ma.

Co do żarówki H1, właśnie mam ją w jednym aucie ( tym o którym pisałem że jeżdżę bez ksenonu ) nie będę pisał marki, ale podczas 6 letniego używania tego auta wczoraj spaliła mi się żarówka drugi raz ( tak przez 6 lat wymieniłem tylko 2 razy żarówki ) żarówki kupuje byle jakie na stacji, teraz kupiłem 2x Tesla. Rocznie robię tym autem około 30 tyś km, czyli tak średnio.

Zastanów się czy na pewno chcesz się narażać na minimum zabrany dowód + mandat jeżdżąc z HIDem a w najgorszej opcji poważne konsekwencje jeśli byś uczestniczył w wypadku, bo akurat jak mi wyskakuje na jakiejś przelotówce nieoświetlonej gość z HIDem przez którego z 100 musze do 50 zwolnić bo naprawdę nic nie widać ( są takie sytuację ) to po prostu włączam długie i nie interesuje mnie to że go razi, bo jego też nie interesowało - niestety.
Ostatnio widziałem gościa z HIDem i połowa mu świeciła przed autem a połowa w górę i w bok .... nie oceniam w sumie jak to świeci bo nie wiem ale nie wyglądało że poprawia coś.

Autor:  koller [ 08 Lis 2009, 22:05 ]
Temat postu: 

coz ja kto sie mowi pozyjemy zobaczymy przekonam sie na wlasnej skorze to do siebie bede mial pretensje narazie mam zabrudzone i reflektory to i tak nie daje 100% efektywnosci tych swiatel ale w moim miescie jest tego masa
Wspomne wtedy to co tutaj napisales

Autor:  pto [ 09 Lis 2009, 00:00 ]
Temat postu: 

koller napisał(a):
coz ja kto sie mowi pozyjemy zobaczymy przekonam sie na wlasnej skorze to do siebie bede mial pretensje narazie mam zabrudzone i reflektory to i tak nie daje 100% efektywnosci tych swiatel ale w moim miescie jest tego masa
Wspomne wtedy to co tutaj napisales


Koniecznie je wytrzyj, brudny klosz na ksenonie powoduje właśnie oślepianie choć ty tego nie widzisz, właśnie z tego powodu ksenon musi mieć wysokociśnieniowe spryskiwacze, to się nie wzieło z lenistwa tylko właśnie z w/w powodu. W oryginale nie można np. przy włączonych światłach spryskać tylko szyby, np. u mnie w aucie z ksenonem po każdym zapaleniu auta i spryskaniu szyby idą lampy a potem co 5 spryskanie szyby....

Pozdrawiam.

Autor:  koller [ 09 Lis 2009, 20:20 ]
Temat postu: 

pto napisał(a):
koller napisał(a):
coz ja kto sie mowi pozyjemy zobaczymy przekonam sie na wlasnej skorze to do siebie bede mial pretensje narazie mam zabrudzone i reflektory to i tak nie daje 100% efektywnosci tych swiatel ale w moim miescie jest tego masa
Wspomne wtedy to co tutaj napisales


Koniecznie je wytrzyj, brudny klosz na ksenonie powoduje właśnie oślepianie choć ty tego nie widzisz, właśnie z tego powodu ksenon musi mieć wysokociśnieniowe spryskiwacze, to się nie wzieło z lenistwa tylko właśnie z w/w powodu. W oryginale nie można np. przy włączonych światłach spryskać tylko szyby, np. u mnie w aucie z ksenonem po każdym zapaleniu auta i spryskaniu szyby idą lampy a potem co 5 spryskanie szyby....

Pozdrawiam.

Dobrze wiedziec ze tak mowisz to tak zrobie ale czeka ich polerka be z tego sie nie obejdzie

Autor:  buladag [ 09 Lis 2009, 22:03 ]
Temat postu: 

z tego co wiem takich kloszy nie wolno polerowac.

Autor:  koller [ 09 Lis 2009, 22:21 ]
Temat postu: 

a wiesz moze dlaczego???

Autor:  buladag [ 09 Lis 2009, 22:26 ]
Temat postu: 

mysle ze nie są zrobione z typowego plastiku, tylko jest on czymś pokryty, więc po jego spolerowaniu moga powstać jakieś refleksy, załamania światła itd

Myslę ze więcej informacji znajdziesz w internecie.

Autor:  koller [ 09 Lis 2009, 22:34 ]
Temat postu: 

Rozumiem zobaczymy bo jeszcze jeden temat temu poswiecilem i zobaczymy co tam napisza ale dzieki ze dajesz taka rade napewno wezme to pod uwage

Autor:  remind [ 26 Lis 2009, 14:18 ]
Temat postu: 

Rozwiązanie problemu jest proste, wystarczy poszukać żarówek longlife heavyduty H7 / H1.

http://www.allegro.pl/item820693682_zar ... tnosc.html

Ale też inne firmy produkują żarówki LL np. philips, bosma.

Na tył tył do mijania są żarówki LongLife R10W LL oraz P21W LL np. bosma, sam takich używam i do tej pory nie wymieniałem. Mają one podwójnie zwinięty żarnik oraz pobierają mniej prądu. Świecą z grubsza tak samo inne.

Na prawdę warto wymienić światła stopu P21W oraz mijania R10W na longlife. Nie trzeba później zaglądać do świateł. Taka żarówka kosztuje około 1.00-1.20:

Image

Autor:  scisq [ 23 Gru 2009, 22:53 ]
Temat postu: 

A powiedzcie mi dlaczego niektóre reflektory w Punto II są na żarówki H1 a niektóre na H7? Od czego to zależy? Które są niby lepsze?

Autor:  remind [ 23 Gru 2009, 23:02 ]
Temat postu: 

bite autko. i ludzie wstawiają takie reflektory jakie mają pod ręką. h1 są trwalsze ale lekko słabiej świecą, h7 są minimalnie mniej trwałe i świecą lepiej , trochę. Ale przy żarówkach longlife hd to nie ma to znaczenia.
h7 droższe, a H1 tańsze.

Autor:  buladag [ 26 Gru 2009, 19:40 ]
Temat postu: 

scisq napisał(a):
A powiedzcie mi dlaczego niektóre reflektory w Punto II są na żarówki H1 a niektóre na H7? Od czego to zależy? Które są niby lepsze?

h1 montowane od 2002r.

Autor:  kristekk [ 08 Sty 2010, 20:50 ]
Temat postu: 

Pozwólcie, że podłącze się do dyskusji. Mam mały problem. Ostatnio zgasło mi jedno światło. Pomyślałem, że jak zwykle żarówka. Te u mnie padają wyjątkowo często. W zeszłym roku chyba z 7 razy wymieniałem. (Wymieniam i użytkuję je zgodnie z wszelkimi poprawnymi zasadami) Tym razej jednak po zdjęciu pokrywki moim oczom ukazała się żarówka z kawałkiem wypalonego denka i przytopiona kostka. Co mogło być powodem? Gdzie mogę dostać te kable do żarówki? Na allegro nie znalazłem, a do Fiata nawet boję się dzwonić.

pozdrawiam
Krzysiek

Autor:  greg505 [ 09 Sty 2010, 00:28 ]
Temat postu: 

kristekk skor spalilo ci tyle zarowek i do tego stopilo kostke to masz problem z instalacja
kostka w aso nie powinna byc droga
wybierz sie do jakiegos elektryka zeby instalacje sprawdzil

Autor:  WWL [ 09 Sty 2010, 11:20 ]
Temat postu: 

Ja miałem ten sam problem co kristekk, żarówki się nie przepalały tylko paliły, razem z tymi plaskitowymi kostkami. Nie wiem jakie to ma znaczenie, ale gdy pousuwałem te czarne kostki i żarówki podłączone są jedynie poprzez te metalowe końcówki to od roku mam spokój.
Ogólnie gdy żarówka była wpięta z plastikową końcówką to po 5 minutach świecenia robila się czerwona z gorąca(ta obudowa żaróweczki jak i koncówki przewodów), gdy wywaliłem kostkę i podłączylem samymi metalowymi końcówkami wszystko było ok.
Pewnie nie powinno się tak robić :D no ale nie miałem wyjscia, 480km od domu, późny wieczór i taka trasa bez światla zmusiły mnie to tego, no ale działa ok :)

Autor:  Manfred [ 10 Sty 2010, 17:07 ]
Temat postu: 

To ja dodam że żarówki można bardzo szybko załatwić jak uruchamiamy autko na światłach !!!! :E :E

Autor:  ipIV [ 10 Sty 2010, 17:09 ]
Temat postu: 

mi h7-ki się trzymają już ... :> 16kkm :>

[ Dodano: 10 Sty 2010 16:09 ]
a h1-ki wytrzymywały w porywach 30kkm :E

Autor:  Kufell [ 10 Sty 2010, 18:53 ]
Temat postu: 

Jeżeli chodzi o te przepalające się, żarówki. Problem kristekk-a dotknął i mnie :) jakiś czas temu w końcu się wkur... Postanowiłem sprawę rozwiązać raz a dobrze. Przyjrzałem się instalacji, da się dostrzec że fabryczne kostki od żarówek H7 to tandeta. Plastik w tych kostkach kruszeje zaczyna się topić, jak któregoś razu mi skruszała kostka do reszty przy wymianie. Pojechałem do sklepu partnerskiego Magneti Marelli u mnie w mieście kupiłem dwie nowe kostki zapłaciłem jakieś 4 do 5 złociszy. Niestety nie udało mi się wydostać kabla ze starych wtyków tym samym musiałem skrócić go trochę. Bez wyjmowania reflektora da się to zrobić ale straszna babranina z tym jest. Dałem sobie radę, żarówki się nie przepalają winna całemu zamieszaniu żarówkowemu była stara kostka.

Autor:  wojtass18 [ 26 Sty 2010, 14:05 ]
Temat postu: 

dziś znalazłem taki artykuł

http://dziennik.pl/auto/article28175/Ja ... dowa_.html


dziś miałem pierwsza wymianę żarówki i to z lewej strony z 20 min sie pomęczyłem na tym mrozie :(
i się udało :) kostka tez mi się skruszyła i na razie jest bez kostki :)

[ Dodano: 26 Sty 2010 13:05 ]
http://www.lighting.philips.com/pl_pl/c ... ng&lang=pl

Autor:  Danko8790 [ 07 Lut 2010, 18:54 ]
Temat postu: 

Jaki rodziaj jest swiateł postojowych? w puncie 2 ?

Autor:  granth [ 09 Maj 2010, 20:00 ]
Temat postu: 

Jeżeli masz żarówki H7 to normalne, specyfika tej żarówki. Można ewentualnie pokusić się o żarówki longlive o przegłużonej żywotności i firmowe.
Jeżeli wymiana żarówek będzie częstsza to znaczy 1 w miesiącu to trzeba zastanowić się na pomiarem intalacji i zestawem kabli oporowych.

Autor:  Poccnr [ 05 Lip 2010, 23:36 ]
Temat postu: 

Dziś jak wracałem z pracy miałem podobne zdarzenie jak autor tego tematu z tą różnicą że lewy reflektor po postukaniu po szybce zaczął się świecić a prawy nie. Nie wiem czy przyczyną tego może być przepalona żarówka ponieważ nie świeci mi się kontrolka żółtej żarówki z wykrzyknikiem.

Autor:  lakikwap [ 05 Lip 2010, 23:45 ]
Temat postu: 

Poccnr umnie jak padną mijania to też sie nieświeci kontrolka, niewiem czemu bo jak każda inna padnie to sie świeci.

Autor:  Poccnr [ 05 Lip 2010, 23:47 ]
Temat postu: 

Wiem że jak miałem problem z tylnym kierunkowskazem to żółta kontrolka sygnalizowała, a teraz zupełne echo. Dzięki za informacje jutro jak będzie jasno wymienię żarówkę.

Autor:  domin45670 [ 06 Lip 2010, 00:03 ]
Temat postu: 

Poccnr napisał(a):
Nie wiem czy przyczyną tego może być przepalona żarówka ponieważ nie świeci mi się kontrolka żółtej żarówki z wykrzyknikiem.

Nawet gdybyś rozłączył kostkę, to powinna się kontrolka zapalić. Głowy tylko nie dam czy kontrolka obejmuje światła mijania, ale raczej nie (jest o tym inny temat, poszukaj).

Strona 2 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/