You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 08:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #527725 Wysłany: 30 Gru 2011, 09:37; 
 Temat postu: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I biegu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Witam!!

Kupiłem kropka i dopadła mnie bolączka wycieraczek w PUNTO 2. Trochę przy nich pogrzebałem i usunąłem częściowo problemy. Obecnie mam NIEREGULARNE problemy z wycieraczkami przednimi na I biegu, najwolniejszym, z długimi przerwami cykli pracy wycieraczek, oraz cyklem spryskiwacza wraz z przetarciem szyb. Dotychczas:

- otworzyłem silniczek wycieraczek, brakowało w nim smaru więc go uzupełniłem od tamtego czasu II i III bieg działają bez zarzutu. Prawdopodobnie silniczek pracował na sucho przez lata i jak dostał smaru szybsze biegi działają, kiedy jest non-stop w ruchu.
- nieregularnie nie działa mi I bieg. Domyślam się że to może wina silniczka który już zdycha i nie ma siły za każdym razem uciągnąć na I biegu pracy wycieraczki. I bieg jak wskoczy zadziała raz lub kilka razy, przestanie i zablokują mi się wycieraczki. Muszę wtedy manetką poruszać po biegach aby któryś zaskoczył, wtedy mogę ponownie wrzucić na I bieg i modlić się aby działał dłużej. Podejrzewam, że albo zapieczone są sworznie na których pracują ramiona, albo silniczek, albo coś co powoduje opory i silniczek nie ma siły "zabrać"
- podmieniłem przekaźnik w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą obok kierownicy, duży czerwony, sąsiadujące obok siebie dwa czerwone przekaźniki, ten pierwszy z prawej strony oznaczony jako BITRON B047E 46520412 232005 12V 30A. Praca wycieraczek nadal taka sama, chyba przekaźnik jest dobry, skoro nieregularnie wycieraczki pracują.
- spryskiwacz działa, jednak nie zawsze przy okazji działają wycieraczki. Jest tak, że spryskuje i brakuje funkcji zmywania szyby kilka razy szybkim ruchem wycieraczek.

Podsumowując:

- jak sprawdzić czy przekaźnik działa prawidłowo?
- jak sprawdzić czy silniczek wycieraczek działa prawidłowo?
- jak sprawdzić czy manetka w kierownicy działa prawidłowo?
- co innego mam sprawdzić w funkcjonowaniu wycieraczek przednich?

Skłaniam się do wymiany wycieraczek przednich, cały mechanizm z silniczkiem taki jak na aukcji http://allegro.pl/silnik-wycieraczek-me ... 05966.html widzę, że dużym powodzeniem cieszy się mechanizm wycieraczek więc może być to wina silniczka który już nie chce pracować na I najwolniejszym biegu?

Zauważyłem również, że kiedy pracuje poprawnie I bieg, przekaźnik tyka na dwa razy. Raz kiedy startuje bieg, drugi raz tyka kiedy się wycieraczki zatrzymują. Kiedy Wycieraczki nie startują, przekaźnik tylko raz tyknie, jakby dawał sygnał do silniczka że ma pracować, ale już nie odbiera zwrotnie sygnału wykonania pracy i wycieraczki nie pracują. Czy to pomoże rozwiązać zagadkę?

Zauważyłem, że w podszybiu po stronie kierowcy znajduje się "grill" przez który woda penetruje mechanizm wycieraczek przednich. Po co jest w tym miejscu ta "wentylacja"? Czy można ją zakryć tak aby woda nie penetrowała mechanizmu wycieraczek? Silniczek ma plastikową osłonę, mechanizm i jego pracujące elementy już nie.... Czy ktoś posiada, widział "na żywo" lub kojarzy "osłonę obudowy wycieraczki PUNTO 2 2000 3drzwi" jaka jest na aukcji http://allegro.pl/fiat-punto-ii-2000-3d ... 63741.html Czy będzie pasować do mojego kropka 5 drzwi? Jak zabezpieczyć mechanizm wycieraczek przed penetracją wody?

Powyższe problemy wzmagają się w deszcz i wilgotne dni. A że zima idzie i wycieraczki muszą działać bezproblemowo, jest to dla mnie priorytetowa sprawa.

Znalazłem w sieci również przerywacz pracy wycieraczek (pod przełącznikiem zespolonym), czy on może też powodować takie problemy? Jak go sprawdzić?

Proszę o porady jak zdiagnozować usterkę?

Zapomniałem dodać, kiedy wcześniej otwarłem i uzupełniłem smar w silniczku BEZ WYCIERACZEK (bez obciążenia) wszystkie programy działały. Domyślam się, że silniczek już nie ma siły na 1 najwolniejszym programie zaciągać? Muszę ponownie zdjąć wycieraczki, jeżeli pójdzie na każdym programie przez kilka minut oznaczać to będzie wymianę silniczka i taka byłaby diagnostyka wycieraczek przednich, czyli możliwe przyczyny usterki niedziałania wycieraczek: przełącznik zespolony, przekaźnik w skrzynce bezpieczników obok kierownicy, przerywacz w przełączniku zespolonym, lub silniczek wycieraczki. Te 4 elementy muszą być sprawne w 100%, gdy któreś nawali trzeba znaleźć jedną z czterech usterek.

Czekam na Wasze pomysły i doświadczenia praktyczne. Może się mylę z moją teorią ;)

[ Dodano: 12 Gru 2011 21:59 ]

AKTUALIZACJA: wykluczylem zle dzialanie przekaznika wycieraczki, ten czerwony w skrzynce bezpiecznikow w kabinie pod deska rozdzielcza. Podmienilem z innego punciaka z dzialajacymi wycieraczkami, i bez zmian...

Doczytalem na innym forum w watku http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0& ... &vc=1&nt=3 ze przyczyna moze byc zawilgocenie elektroniki na plytce sterujacej silniczkiem. I to by pasowalo. Nie mam mozliwosci rozebrania i przelutowania wszystich czesci z plytki, wiec zamowilem nowy mechanizm z silniczkiem. Jak przyjdzie i zamontuje go napisze czy problem zostal rozwiazany. Nie wiedzialem, ze z silniczkiem powiazana jest plytka sterujaca praca wycieraczek. 3mam kciuki, zobacze co bedzie po wymianie silniczka. A ten co mam, to bede miec czas go rozebrac, naprawic i zostawie go sobie jako awaryjne rozwiazanie. Bo jak ludzie pisza mechanizm wycieraczek (silniczek i plytka sterujaca) wytrzymuje kilka lat, potem znowu to samo...

[ Dodano: 28 Gru 2011 07:45 ]

AKTUALIZACJA: problem pozostal, wymienilem caly mechanizm wraz z silniczkiem na nowy. Dalej to samo. Pozostaje nic innego jak wymienic przekaznik czasowy (przerywacz) wycieraczki przedniej, klepie dwa razy jak wycieraczka czasowa zaskoczy. Tylko raz tyknie, kiedy nie zaskakuje, co by tlumaczylo jego padniecie? Raczej nie podejme sie tego sam, gdyz znajduje sie on za pajakiem w kierownicy i zlece to elektrykowi. Byc moze bedzie cos z elektryka powiazane... Zgubiony/poluzowany przewód masowy itp. Jak bedzie dalej napisze.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #534954 Wysłany: 06 Sty 2012, 12:21; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Rejestracja: 18 Kwi 2007,
Posty: 105
Włąśnie mam to samo w moim Punto, udało Ci się rozwiązać ten problem?
Z góry dzięki za pomoc.

_________________
Punto 2, 1.2 8 V, rocznik
http://fiatpunto.com.pl/topic1424.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #537705 Wysłany: 10 Lut 2012, 19:23; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Nie usunalem problemu, wiem, ze to sprawa dla elektryka. Styki na przelaczniku zespolonym, przerywacz lub problem z masa. Pisalem na oferia ze zlece to i pewna osoba odpisala mi duzo na ten temat, cytuje korespondencje:
Cytuj:
Witam!
Mechanizm wymieniony, bylem u kilku elektrykow i kazdy mowi ze przewod masowy "szuka masy" lub jest obluzowany. Gdyz objawy te nasilaja sie w wilgoc, w suche dni dzialaja.

Wiec teraz szukac dobrego elektryka ktory bedzie znac sie na rzeczy ;)

Dziekuje za informacje i pozdrawiam. Mariusz

Odpowiedz goscia z oferia.pl
Cytuj:
Skoro tak mówią to należy przyjąć że tak jest. Ale ja na Twoim miejscu i tak oprócz masy sprawdziłbym sobie pobór mocy na silniczku wycieraczek prosta operacja miernik nawet z bardzo dużym odchyłem i zadanie do wykonania nawet przez największego laika. Jeśli pomiar wyjdzie Ci dobry to przesuwałbym się z pomiarami w kierunku akumulatora i musisz znaleźć zgrębiałą końcówkę przewodu masowego lub też nie wykluczone zasilającego!!:))

Pozdrawiam i zapewniam żebyś się nie łamał operacja jest bardzo prosta i w miarę czysta. Jeśli nie posiadasz miernika to w lidlu, Realu i paru innych sklepikach sprzedają w obecnym czasie za pół darmo max 30zł taki spokojnie Ci wystarczy bo nie wykonujesz pomiarów na co dzień i nie potrzebujesz go do celów elektronicznych!!:))

Jako ze jestem leniwy, nie podjechalem do elektryka z moim problemem, bo musialbym autka pozbyc sie na ok. 1-2 dni. Jezeli znasz sie na elektryce to sprobuj tego co pisze powyzej, wielu mowi ze problemem moze byc masa jezeli w wilgoc sie nasila, bo masa "szuka polaczenia". Jak znajde czas i checi to podjade do elektryka i opisze co bylo problemem, na forach pisza, ze wlasnie elektrycy takie sprawy rozwiazuja (grzebia cos przy przelaczniku zespolonym, tam rowniez jest polaczenie masowe) wiec to moze byc to wierze w to ;)

Wiaze sie to z demontazem kierownicy, poduszki, przelacznika zespolonego a to wszystko znajduje sie na kolumnie kierowniczej wiec sie tego samodzielnie nie podejmuje.

Jezeli ktos chce zrobic to samodzielnie i czuje sie na silach polecam ksiazke "SAM NAPRAWIAM - PUNTO II" Wydawnictwa Komunikacji i Łączności link do ksiazki - http://www.wkl.com.pl/fiat-punto-ii-mod ... -2,1,1,513? Znajduja sie w niej dokladnie zredagowane schematy elektryczne, rowniez mechanizmu wycieraczek, pokazane sa polaczenia elektryczne, w tym masowe.

[ Dodano: 10 Lut 2012 18:23 ]

AKTUALIZACJA: wycieraczki bez zmian. Elektryk rozebrał kierownicę i dostał się do "pająka". Przeczyścił styki, chodzi teraz lepiej przełącznik, jakby lepiej łapał (subiektywne odczucie) jednak powiedział, że to wina "modułu" czy jakoś tak. Podobno jest tam płytka drukowana, układ jakiś który odpowiada za działanie wycieraczek.

Czy ktoś z Was kojarzy co to może być, czy to przerywacz taki biały moduł??? O to mu chodziło? Czy PUNTO 2 mają moduł wycieraczek, czy coś podobnego co jest odpowiedzialne elektronicznie za wycieraczki? Zasugerował aby kupić z rozbitka "pająk" z modułem. Tylko pytanie czy się opłaca, czy też nie będzie "zarażony". Jeżeli już chcę kupić pająk na co zwrócić uwagę?!

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #557751 Wysłany: 11 Mar 2012, 11:06; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 11 Mar 2012,
Posty: 1
Witam,
Niiestety mam od dłuższego czasu ten sam problem w swoim Punciaku .Jest to chyba wada w samochodach produkowanych w tym roczniku . Byłem w serwisie Fiata i elektryk stwierdził że jest to wina modułu , zaproponował wymianę za ok 600 zeta! ale i tak nie mieli tego w serwisie.
Jest to trochę dziwne rozwiązanie sterowania pracy wycieraczek ponieważ czesć układu tzn regualator znajduje się pod kolumną kierownicy i dodatkowo połaczony jest z modułem chyba gdzieś na podszybiu który dalej steruje pracą silnika i nie jest raczej wina samego silnika .
Objawy wadliwej pracy wycieraczek są identyczne jak opisane w poście powyżej .
W tym momencie zastanawiam się nad różnymi wariantami wraz z podmianą całego układu pracy wycieraczek np z innego samochodu ? bądz wymiana na inny używany moduł ponieważ nie jest od dotępny w sprzedaży .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #557935 Wysłany: 11 Mar 2012, 19:57; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Ja też dostałem info od swoje elektromechanika żeby zamienić przełącznik zespolony z innego. Tylko pytanie na co zwrócić uwagę? Są chyba różne przełączniki z różnymi funkcjami? No i pytanie czy moduł będzie sprawny.... Jak na razie przyzwyczaiłem się z powodu właśnie wysokiej ceny. Zawsze można włączyć wycieraczki aby pracowały bez przerwy i po problemie he...

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575799 Wysłany: 28 Kwi 2012, 00:18; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 29 Maj 2011,
Posty: 7
Witam. Ja miałem podobny problem z wyciraczkami na I biegu - podskakiwały, hałasowały. W moim przypadku tak jak "mario" wymontowałem cały mechanizm wycieraczek , wyczyściłem wydmuchałem wszyskie elementy ruchome- potem je przesmarowałem wazeliną techniczną( wcześniej uzyłem zwykłego smaru takiego gęstego). Potem zabrałem się za ślimak znajdujący się pod plastikowa osłoną do której dochodzą styki (zasilanie ) .Wyjąłem go (dobrze jest sobie wszysko zaznaczyć ) wydmuchałem wypsikałem preparatem ala WD a potem też przesmarowałem wazeliną . Z małymi problemami (chodzi o dokładne ustawienie mechanizmu ) zmontowałem cały mechanizm i zaczęło działać wszysko normalnie, ale na drugi dzień kupiłem nowe pióra i normalnie rewelka cichutko bezproblemowo nawet przy małej ilości wody na szybie. A też chciałem wymieniać przekaźniki przerywacze itd. a wystarczyło wszysko dobrze wyczyścić i przesmarpwać no i kupić nowe pióra. Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575840 Wysłany: 28 Kwi 2012, 09:19; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Rejestracja: 18 Kwi 2007,
Posty: 105
Na pewno coś w tym jest gdyż ja wymieniłem wyłącznie pióra i problem jak na razie (odpukać) przestał występować.

_________________
Punto 2, 1.2 8 V, rocznik
http://fiatpunto.com.pl/topic1424.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #585800 Wysłany: 23 Sie 2012, 15:19; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Czy ktoś z Was orientuje się, gdzie znajduje się moduł wycieraczek? Podobno mozna go dostać, np. tutaj http://warsztat.intercars.com.pl/?id=65 ... tkod=WWWWW

Czy w bodycompie znajduje sie przekaznik? Czy bodycomp jest rozbieralny? Pytam, zanim sam sie do niego nie dobiore - byc moze niepotrzebnie...

[ Dodano: 06 Cze 2012 15:31 ]

Nie moge edytowac swojej wiadomosci, wiec dopisze kolejne moje pytanie: czy przekaznik na plytce jest wkladany czy lutowany? Wycieraczki juz calkowicie prawie wyzionely ducha...... Bede zdejmowac przelacznik, ale wolalbym juz wstepnie nastawic sie na to, co mnie bedzie czekac... Przekaznik juz nie klepie, nie dzialaja wycieraczki przednie praktycznie wcale. Albo mam przetarte styki, albo przekaznik juz dal sobie spokoj...

[ Dodano: 12 Cze 2012 12:07 ]

Panowie kolejne pytanie przed demontazem kierownicy.... Czy BODY COMPUTER jest odpowiedzialny za "wzbudzanie" przekaznika od wycieraczki przedniej? Juz nie wiem nic na pewno, tyle wersji na roznych forach.... Jedni pisza ze BODY COMPUTER moze miec jakis zwiazek z przednimi wycieraczkami. Prosze o potwierdzenie lub zaprzeczenie tej informacji.

Czy jak zdemontuje poduszke, itd. to moge zalaczyc zaplon? Bo musze w jakis sposob sprawdzic dzialanie przelacznika... Czy tesz rozmontowac to wszystko, i luzem pospinac z powrotem, a nastepnie zaplon wlaczyc?

[ Dodano: 13 Cze 2012 21:28 ]

WYCIERACZKI NAPRAWIONE! Samodzielnie dokonalem naprawy, we wspolpracy z elektrykiem z pracy. Przy pomocy rowniez wielu wskazowek z internetu. W duzym skrocie BRUD na blaszkach, ktore przewodza prad w przelaczniku zespolonym. Zrobilem fotki, wiec juz niebawem wstawie jak ja rozwiazalem problem. Az sie dziwie, ze przez prawie ze hermetyczny przelacznik zespolony, tyle brudu bylo w srodku, co w polaczeniu ze smarem, w wilgotne dni, powodowalo, ze caly przelacznik przewodzil zamiast odpowiednie sciezki ;) Styki wyczyszczone i dziala. Kilka stowek w kieszeni, jezeli liczyc ze przelacznik zespolony kosztuje kilka stow w ASO nie liczac kosztow robocizny....

W PUNTO 2 nie ma modulu wycieraczek, w formie bialej kostki o ktorej wspominalem powyzej - http://warsztat.intercars.com.pl/?id=65 ... tkod=WWWWW Z tylu przelacznika zespolonego, znajduje sie plytka z elektronika, na ktorej znajduja sie 2 przekazniki TYCO. To te przekazniki lubia sie palic, kiedy np. w zimie zalaczymy wycieraczki. Wtedy jak to powiedzial znajomy elektryk, przekaznik sie "spawa" i nie odbija. To powoduje problemy z biegiem czasowym. Wystarczy zdemontowac przelacznik zespolony, i przelutowac na nowe przekazniki z plytki (koszt kilkanascie zlotych). Trzeba to zrobic wtedy, kiedy przekaznik nie tyka regularnie, jak to bylo w moim przypadku. Raz tyknal - wycieraczka zrobila ruch, w przekazniku sie zwarlo, a nastepnie przekaznik nie odpuscil bo byl "zespawany", i wycieraczka nie zrobila kolejnego ruchu, gdyz elektronika odebrala to jako blad, przekaznik juz nie tykal. Wiecej na ten temat, pisze na poczatku tematu.

[ Dodano: 19 Sie 2012 22:23 ]

PORADNIK "JAK ZREGENEROWAC PRZELACZNIK ZESPOLONY" - wersja robocza

Jak obiecalem, wstawiam swoj poradnik jak ZREGENEROWAC, lub wymienic przelacznik zespolony. Wkrotce postaram sie napisac to lepiej, w dziale "zrob to sam". Pomine fakt, ze trzeba miec dobrany, wg FIAT OE swoj model przelacznika, jezeli chce sie go wymienic bez regeneracji, jak ja to zrobilem - o tym napisze jak dobrac, w docelowym poradniku. W skrocie:

1 - Odpinamy akumulator, czekamy min. 15 minut, az poduszka "straci pamiec" i nie bedzie nam grozic przypadkowe bum.

2 - Zdejmujemy dolna oslone kierownicy.

3 - Odkrecamy 3 srubki z tylu kola kierownicy, ktore trzymaja poduszke.

Image

4 - Odpinamy zlacze poduszki

Image

5 - Odkladamy poduszke w bezpieczne miejsce, plastikiem do gory, gdyby ewentualne bum mialo cos zniszczyc....

6 - Odlaczamy kabelek od klaksonu, znajduje sie po prawej stronie, taki maly bialy.

7 - Sciagamy kierownice. W tym celu zdejmujemy plastikowa oslonke, oraz kluczem nasadowym 24, odkrecamy nakretke z kolumny kierowniczej.

Image

8 - Odkrecamy tasme poduszki - 3 srubki.

Image

9 - Odkrecamy gorna oslone kierownicy, oraz odpinamy wszelkie wtyczki, do przelacznika zespolonego.

10 - Odkrecamy obejme z tylu przelacznika zespolonego, zdejmujemy przelacznik z kolumny kierowniczej.

Image

11 - Otwieramy z tylu maskownice, pod ktora znajduje sie uklad elektroniczny, i nieszczesny przekaznik, ktory powoduje problemy z I biegiem wycieraczek, jest on odpowiedzialny za "tykanie" i czasowe dzialanie wycieraczek. Mozemy dokonac przelutowania, badz sprawdzenia ukladu.

Image

Image

Image

12 - Zabieramy sie do otworzenia przelacznika zespolonego.

Image

W tym celu delikatnie wciskamy zaczepy, na calym obwodzie obudowy przelacznika. Jednoczesnie probujac DELIKATNIE otworzyc obudowe. Pamietac nalezy, ze w srodku sa czesci ruchome, jak cos zgubimy, bedzie problem z ustaleniem jak to zostalo zlozone :E

Image

13 - Jak widac, w moim przypadku sciezki przelacznika, byly pokryte mieszanka wilgoci z brudem. Powodowalo to, ze przelacznik zwieral w wilgotne dni, co powodowalo brak dzialania wycieraczek. Nalezy wyczyscic sciezki, odtluscic, a nastepnie "udroznic", np. poprzez porysowanie delikatne.

Image

Image

14 - Zabieramy sie za czyszczenie, oraz nasmarowanie mechanizmu przelacznika zespolonego. Nalezy uwazac, aby nie zgubic czesci! Po skonczonej konserwacji, najlepiej w dwie osoby, skladamy obudowe. Musi zostac zlozona za jednym razem, dlatego tez wazne jest, aby zapamietac, w jakiej pozycji rozebralismy przelacznik. Nie skladamy metoda "na sile", przelacznik latwo sie zdejmuje i zaklada. Wystarczy dobrze ustawic czesci, w srodku obudowy. Pomocne moga byc zdjecia, ktore nalezy sobie wykonac. Jezeli udalo nam sie zlozyc, z powrotem przelacznik, przystepujemy do montazu w samochodzie. Kolejnosc odwrotna, do podanych powyzej czynnosci.

Image

Image

Z czasem przygotuje poradnik bogatszy w tresc, pisalem z pamieci, jest wieczor, wiec moglem cos przeoczyc.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #620309 Wysłany: 17 Paź 2012, 21:54; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Sie 2011,
Posty: 1308
Pomógł: 32
U mnie zdarzyło się to dwa razy. Pierwszy raz nie cały rok po kupnie, drugi po 9 latach. Jest to wina przekaźnika. (Tak przynajmniej było w moim przypadku)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #715191 Wysłany: 08 Lut 2014, 18:56; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 21 Wrz 2013,
Posty: 2
Witam, jak się nazywają te przekaźniki i gdzie je można kupić??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #723121 Wysłany: 27 Mar 2014, 09:34; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Czarek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Go!
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 17 Lut 2014,
Posty: 5
Cześć zacząłem walczyć z wycieraczkami objawy takie jak w tytule. Wyciągnąłem przełącznik zespolony wyczyściłem i d*** nic nie pomogło, jak przerywały tak przerywają podjechałem na szrot podpiąłem 2 inne przełączniki zespolone i nic nie pomogło więć wina leży po stronie mojego auta. Jedynie co mi teraz zostaje to wyciągnąć silniczek wycieraczek ale nie wiem jak się za to zabrać. Aha po odpięciu klem i zdemontowaniu poduszki komp widzi błąd i teraz muszę jechać na kasowanie błędów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #723134 Wysłany: 27 Mar 2014, 11:52; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Bo podpiąłeś akumulator bez podpięcia poduszki zapewne. Innej możliwości nie ma.

Wyczyść ścieżki na zębatce silniczka wycieraczek i przestaną przerywać.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731872 Wysłany: 29 Maj 2014, 13:38; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Sympatyk kropek

Imię: anna
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 20 Lut 2014,
Posty: 27
ja mam podobnie,ale czy równocześnie spryskiwacz wam też nie działa?u mnie ani wycieraczki ani spryskiwacz.Zaskoczą za którymś razem,wymieniałm bezpiecznik,ale to samo..........


Góra
 Profil  
 
 
 Post #790470 Wysłany: 10 Gru 2015, 13:41; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Forumowicz

Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 27 Lis 2015,
Posty: 3
Witam serdecznie , po przeszukaniu forum postanowiłem podpiąć się pod obecny post aby nie zakładać nowego. Również mam problem z wycieraczkami , tyle że w moim przypadku wygląda to troszkę inaczej . Wycieraczki działają jedynie na najwyższym biegu , pozostałe nie działają- zero reakcji. Działa również bieg wymuszony tzn. ten manetką do góry ale wycieraczki nie wracają na pozycję zero (muszę trzymać manetkę do powrotu). Może ktoś z Was miał podobny problem i podpowiedziałby mi gdzie szukać problemu. W moim mieście ciężko znaleźć speca od kropek. Po kilku rozmowach telefonicznych z mechanikami wszyscy chcą wymieniać silniczek w ciemno, a czytając o problemach użytkowników kropek powodów może być więcej i mogą być prozaiczne i nie koniecznie winnym jest silniczek. Mam nadzieję ,że dość jasno opisałem swój problem . Pozdrawiam Marcin


Góra
 Profil  
 
 
 Post #790524 Wysłany: 11 Gru 2015, 11:11; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Możliwe, że nie masz kontaktu w przełączniku zespolonym. Od tego bym zaczął.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #790527 Wysłany: 11 Gru 2015, 11:54; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Forumowicz

Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 27 Lis 2015,
Posty: 3
Dzięki za wskazówkę , teraz muszę znaleźć fachowca , który będzie umiał to rozebrać :> Sam się chyba tego nie podejmę aby nie popsuć więcej niż jest . Pozdrawiam
p.s może jest jakiś spec na forum ze Szczecina ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815887 Wysłany: 28 Lis 2016, 21:49; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Mar 2013,
Posty: 27
Cześć.Piszę bo mam taki sam problem z wycieraczkami przednimi. Wymieniłem pająk ale to nie rozwiązało problemu. Daj znać jak udało Ci się rozwiązać problem. Pozdrawiam.

[ Dodano: 28 Lis 2016 20: ]



Góra
 Profil  
 
 
 Post #815894 Wysłany: 28 Lis 2016, 22:44; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Forumowicz

Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 27 Lis 2015,
Posty: 3
No cóż u mnie skończyło się na wymianie silniczka .Teraz działają jak należy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815896 Wysłany: 28 Lis 2016, 23:12; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
A wystarczyło wyczyścić ścieżki w mechanizmie przy silniku.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815926 Wysłany: 29 Lis 2016, 18:50; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Mar 2013,
Posty: 27
umek napisał(a):
No cóż u mnie skończyło się na wymianie silniczka .Teraz działają jak należy.

Dzięki. To trzeba będzie właśnie to zrobić. Mam nadzieję że to pomoże.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860398 Wysłany: 26 Kwi 2023, 11:09; 
 Temat postu: Re: wycieraczki przerywają działanie nieregularnie na I bieg
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Arek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 09 Gru 2022,
Posty: 10
Nie chcę zakładać nowego wątku więc spytam tutaj.Czy ktoś próbował naprawić bezsensowne działanie wycieraczek na 1 biegu. Chodzi mi o tę kuriozalna przerwę 2-3 sek. Przecież to bez sensu to prawie praca ciągła. Czy ktoś próbował wydłużyć przerwę do rozsądnych wartości?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO