You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #575831 Wysłany: 28 Kwi 2012, 08:41; 
 Temat postu: dwa problemy z kierunkowskazem i jeden z kierownicą
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 28 Kwi 2012,
Posty: 4
Dzień dobry,
jestem nowa na tym forum, w dodatku kobieta, więc muszę wytężać komórki, żeby zrozumieć męskie rozmowy o autach ;)
Jeżdżę od niedawna Punto II. Mam trzy problemy z tym samochodem, dwa dotyczą przełącznika kierunkowskazu, jeden kolumny kierownicy. I tak:

1) kierunkowskaz nie "cyka" ani nie "tyka"- zupełnie zero jakiegokolwiek dźwięku... Jestem młodym kierowcą i bardzo mnie to stresuje, gdyż wciąż muszę się upewniać, że mam włączony migacz, co przy dużym słońcu na deskę jest czasem trudne- rozkojarza mnie to w czasie jazdy i denerwuje. Czy mogę jakość zmienić ciszę na porządne "tykanie" ;) ?

2) kierunkowskaz wybija mi na rondach-przy jeździe po okręgu lub skręcie w prawo ( zjeździe z ronda, ale nie tylko) wywala mi patyk kierunkowskazu do pozycji zero- muszę to ciągle poprawiać, a na jednym z rond w moim mieście ( chyba chodzi o promień) wręcz zjeżdżać z niego z przytrzymanym kierunkiem, żeby w ogóle migał. Nie muszę dodawać , że mam drobną dłoń więc mi mega trudno trzymać kierownicę i rozciągnąć łapy, żeby to wszystko ogarnąć... efekt? jak w powyższym przypadku- nerwy i stres młodej kierowniczki... :) Czy to jest jakaś wada mechaniczna, którą da się naprawić?

3) przy maksymalnym skręcie kół (manewry na parkingu) następuje wielkie bum od strony kolumny kierownicy- wręcz czuję wybicie na kierownicy, jakby chciała wyskoczyć , wielkie drganie na kółku. I wtedy ( przy włączonej funkcji City) koło traci jakąkolwiek sterowność- zupełnie nic, żadnego wspomagania, zupełnie nie można go przekręcić, chyba, że ktoś jeździł Starem i ma siłę jak kulturysta. Jedyne co można wtedy zrobić to wyłączyć silnik.... Głupia sprawa... Odpalić i wszystko wraca do normy. Boję się ,że takie cuda zaczną się w jeździe po mieście.. Na parkingu pół biedy, można wyłączyć silnik. Ale na trasie? Co z tym fantem począć?

Bardzo proszę o pomoc :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #575845 Wysłany: 28 Kwi 2012, 09:33; 
 Temat postu: Re: dwa problemy z kierunkowskazem i jeden z kierownicą
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Ad. 1. W Punto kierunkowskaz "cyka" bardzo cicho, może go nie słyszysz?
Ad. 3. Masz problem z czujnikiem skrętu (w kolumnie kierowniczej), to częsta usterka w PII (wymiana w warsztacie prywatnym na nowy plus robocizna, to wydatek ok. 600-700 zł, niestety z biegiem czasu ten czujnik może się całkowicie zepsuć i w ogóle wspomaganie kierownicy nie będzie działało :(

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575854 Wysłany: 28 Kwi 2012, 10:10; 
 Temat postu: Re: dwa problemy z kierunkowskazem i jeden z kierownicą
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
nie koniecznie musi być to czujnik skrętu (to jedynie sprawdzić można podłączając pod kompa, z jakiego jesteś miasta ? (jak ze Szczecina to był bym wstanie Ci podpiąć autko pod kompa i sprawdzić co piszczy we wspomaganiu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575855 Wysłany: 28 Kwi 2012, 10:15; 
 Temat postu: Re: dwa problemy z kierunkowskazem i jeden z kierownicą
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
wojtass18, sprawdź przy okazji o co chodzi konkretnie z tym zjazdem z ronda, bo kierunkowskaz w prawo i kręcenie kierownicą w prawo nie powinno go wyłączać :mysli:

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575856 Wysłany: 28 Kwi 2012, 10:23; 
 Temat postu: Re: dwa problemy z kierunkowskazem i jeden z kierownicą
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 28 Kwi 2012,
Posty: 4
BogdanK napisał(a):
Ad. 1. W Punto kierunkowskaz "cyka" bardzo cicho, może go nie słyszysz?
Ad. 3. Masz problem z czujnikiem skrętu (w kolumnie kierowniczej), to częsta usterka w PII (wymiana w warsztacie prywatnym na nowy plus robocizna, to wydatek ok. 600-700 zł, niestety z biegiem czasu ten czujnik może się całkowicie zepsuć i w ogóle wspomaganie kierownicy nie będzie działało :(


Bardzo dziękuję za tak szybką reakcję :)

Być może nie słyszę tego kierunkowskazu, ale każdy, kto wsiada za koło mojego Punto go nie słyszy... Czy jest to kwestia jakiegoś głośniczka? Może trzeba go wymienić/wstawić? Czy to możliwe ? Słyszałam już "złośliwe" porady znajomych , że powinnam sobie na zakrętach "cykać" sama na głos, jak wrzucę manetkę migacza... Sprawdziłam (hi hi) i to wcale nie pomaga ;)

A w kwestii tego wyskakującego patyka kierunkowskazu, nie masz pomysłu Bogdanie? Nie dość , że nie cyka, to jeszcze wyskakuje . I jak tu człowiek ma patrzeć na to co przed maską, jak musi w kółko sprawdzać, czy ma kierunek. To wyskakiwanie odbywa się niemal bezszelestnie, on sobie wraca do pozycji zero sam, po cichu.. Czy to kwestia "wyrobienia" tego przegubu (?) manetki kierunkowskazu? Kurczę, jeździłam już kilkoma autkami i wszędzie to porządnie "wchodziło" na klik i się trzymało, a w Punto to "pływa" luźno.

Jeśli chodzi o tę kolumnę kierownicy, to właśnie tak myślałam, że to grubsza sprawa... Hmmm. Niezły koszt jak na Punto. A miał być tani w eksploatacji samochodzik miejski :) Czyli wynika z tego, że raczej nie powinnam jeździć z tym do zdarcia, bo mogę się zdziwić pewnego razu nie mogąc wykonać skrętu o 10 stopni...?

Pozdrawiam.

[ Dodano: 28 Kwi 2012 10:23 ]

wojtass18 napisał(a):
nie koniecznie musi być to czujnik skrętu (to jedynie sprawdzić można podłączając pod kompa, z jakiego jesteś miasta ? (jak ze Szczecina to był bym wstanie Ci podpiąć autko pod kompa i sprawdzić co piszczy we wspomaganiu


Koszalin. Może faktycznie powinnam się z nim udać na komputer, poszukam u mnie w mieście. Może masz kogoś w Koszałkowie do polecenia?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575857 Wysłany: 28 Kwi 2012, 10:27; 
 Temat postu: Re: dwa problemy z kierunkowskazem i jeden z kierownicą
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice
Rejestracja: 23 Wrz 2010,
Posty: 210
Ale z tym kierunkowskazem to tak jest. One ogólnie dość szybko odbijają z powrotem. Mam w moich okolicach też takie jedno miejsce gdzie zawsze mi odbija kierunkowskaz bardzo wcześnie i muszę do przytrzymywać żeby migał. Kwestia przyzwyczajenia się niestety. A co do kosztów Punta II to wymiana czujnika skrętu kół jest jedną z droższych rzeczy, czyli w gruncie rzeczy auto jest naprawdę baardzo tanie w utrzymaniu :)

_________________
Fiat Punto II 1,2 8V rocznik 2000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575859 Wysłany: 28 Kwi 2012, 10:32; 
 Temat postu: Re: dwa problemy z kierunkowskazem i jeden z kierownicą
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
jagodzianka, jak kierunek miga w prawo, a trochę skręcisz kierownicą w lewo to się wyłącza. Zwróć uwagę czy tak nie robisz, bo to norma.
"Cykanie" kierunkowskazu nie jest spowodowane żadnym głośniczkiem, lecz samym przerywaczem (małą kostką odpowiedzialną za miganie).
Napisz Wojtkowi skąd jesteś, to na miejscu Ci pomoże :)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575862 Wysłany: 28 Kwi 2012, 10:35; 
 Temat postu: Re: dwa problemy z kierunkowskazem i jeden z kierownicą
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
jagodzianka napisał(a):
A miał być tani w eksploatacji samochodzik miejski

bo jest :) no tylko przed kupnem trzeba sprawdzić wsio dokładnie, ludzie prawdy nie mówią a mankamenty ukrywają urok kupna używanego auta
jagodzianka napisał(a):
Czyli wynika z tego, że raczej nie powinnam jeździć z tym do zdarcia, bo mogę się zdziwić pewnego razu nie mogąc wykonać skrętu o 10 stopni...?

po prostu brak wspomagania wiąże się z ciężkim kręceniem kołem, po prostu staraj się nie dobijać do końca, Szkoda że do Koszalina sporo ze Szczecina pomógł bym z chęcią


Ostatnio edytowany przez wojtass18 28 Kwi 2012, 10:41, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #575863 Wysłany: 28 Kwi 2012, 10:36; 
 Temat postu: Re: dwa problemy z kierunkowskazem i jeden z kierownicą
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 28 Kwi 2012,
Posty: 4
RallyKrzysiek napisał(a):
Ale z tym kierunkowskazem to tak jest. One ogólnie dość szybko odbijają z powrotem. Mam w moich okolicach też takie jedno miejsce gdzie zawsze mi odbija kierunkowskaz bardzo wcześnie i muszę do przytrzymywać żeby migał. Kwestia przyzwyczajenia się niestety. A co do kosztów Punta II to wymiana czujnika skrętu kół jest jedną z droższych rzeczy, czyli w gruncie rzeczy auto jest naprawdę baardzo tanie w utrzymaniu :)


Czyli nie ma cudów i nie można tam wstawić jakiejś "zastawki" co by trzymało tą manetkę zanim jej nie zechcę sama wyłączyć ? - jeśli nie można mieć płynnie odbijającego dopiero po wyprostowaniu kół kierunkowskazu.. to ja już chyba wolę sobie na chama włączyć "pyk" na twardo i niech siedzi i bije , a po zjeździe na prostą wyłączyć manualnie... i jeszcze jaki by mi cykał głośno zagłuszając radio, to bym była w siódmym niebie :)) Czy to jest wykonalne ? ( jak rozumiem po takiej ewentualnej przeróbce już się "żenię" ( choć kobiety wychodzą za mąż) ze swoim Kropkiem, bo żaden rozsądny Mężczyzna nie kupi takiego cykającego koszmarka i ręcznej obsługi migacza :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575864 Wysłany: 28 Kwi 2012, 10:39; 
 Temat postu: Re: dwa problemy z kierunkowskazem i jeden z kierownicą
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
jagodzianka, nie szukaj sobie problemów :E pierwsze słyszę aby ktoś to chciał głośno mieć hehe


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575867 Wysłany: 28 Kwi 2012, 10:47; 
 Temat postu: Re: dwa problemy z kierunkowskazem i jeden z kierownicą
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 28 Kwi 2012,
Posty: 4
[quote="domin45670"]jagodzianka, jak kierunek miga w prawo, a trochę skręcisz kierownicą w lewo to się wyłącza. Zwróć uwagę czy tak nie robisz, bo to norma.
"Cykanie" kierunkowskazu nie jest spowodowane żadnym głośniczkiem, lecz samym przerywaczem (małą kostką odpowiedzialną za miganie).

Może masz rację, że trochę odbijam w lewo..przy skręcie w prawo.. Ogólnie lekko jeszcze kaleczę technikę jazdy.. no zielona jestem :oops: , póki co przy każdej zmianie obuwia uczę się jeździć Punto na nowo, bo w każdej podeszwie jakoś inaczej czuję te pedały ( nie wiem czy to jest poprawne politycznie słowo). Jednym zdaniem- faktycznie jak jadę po rondzie mogę lekko odbijać w lewo przy skręcie w prawo ( jakkolwiek idiotycznie to brzmi) , bo koryguję tor jazdy.. żebym nie skręcała za ostro i nie walnęła w krawężnik.. heh. No i może dlatego mi go wybija.. Ale chciałabym go na sztywno włączyć żeby nie wyskakiwał... Pocieszam się, że moja Mama przez rok po zdaniu prawka skręcała tylko w prawo, więc kręciła się po mieście żeby wrócić do domu... Baby są jakieś inne :)

A czy ten przerywacz-małą kostkę można poprosić żeby cykał głośniej ? ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575901 Wysłany: 28 Kwi 2012, 13:29; 
 Temat postu: Re: dwa problemy z kierunkowskazem i jeden z kierownicą
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
jagodzianka napisał(a):
A czy ten przerywacz-małą kostkę można poprosić żeby cykał głośniej ? ;)


Wszystko można zrobić :) Jeśli tak bardzo Ci zależy, żeby włączony kierunkowskaz był głośno słyszalny, to podjedź do elektryka samochodowego i poproś, żeby Ci wpiął do instalacji (kierunkowskazów) zwykły buzer za 8 zł :)

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575998 Wysłany: 28 Kwi 2012, 22:10; 
 Temat postu: Re: dwa problemy z kierunkowskazem i jeden z kierownicą
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Buzzer (czyli brzęczyk) będzie strasznie irytujący. Lepiej poprosić o wstawienie głośnego przekaźnika ;)

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO