Mam problem z klaksonem. Musialem zdemontowac kierownice wraz z poduszka. Po ponownym podlaczeniu kierownicy i poduszki, klakson trabi caly czas. Probowalem podlaczyc sama kierownice, bez poduszki, to samo. Zauwazylem, ze cos gdzies uciska styk klaksonu w kierownicy, jak dokrecam kierownice czy ja na boki przechylem zanim dokrece, klakson trabi. Prosze o informacje, gdzie w kierownicy sa styki klaksonu? W jaki sposob zdiagnozowac co dociska klakson? Kable nie sadze aby byly przetarte. Bezpiecznik od klaksonu jest sprany, musialem go jednak wylaczyc aby nie wyl klakson. Tak wiec wszystko co idzie od kierownicy do klaksonu nie powoduje zwarcia, skoro bezpiecznik nie wywala i klakson trabi.
Gdzie w kierownicy jest przycisk klaksonu, ktory przekazuje dalej informacje ze zostal nacisniety?
Na forum
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=285645928 pisza, ze klakson zalaczany jest masowo. Byc moze dlatego, iz dokrecajac kierownice, gdzies przewod(y) dotyka masy. Musze odkrecic kierownice, i szukac problemu....
AKTUALIZACJA:
Problem rozwiazany! Hurraaa.... Jak zawsze nie daje latwo za wygrana. Powyzszy schemat ze strony, dal mi do myslenia oraz informacje w internecie, ze moga byc przetarte kabelki.... Zdjalem poduszke, kierownice i moim oczom ukazala sie zwojnica poduszki powietrznej, gdzie na jej gorze jest gniazdko z ktorego wychodza dwa kabelki - jeden do klaksonu, oraz drugi do poduszki. Te od klaksonu, tuz przy wyjsciu z gniazdka, mialy przetarte izolacje.... Cud ze nie uwalilem kabelkow, musialo to sie stac wtedy, kiedy zle wlozylem kierownice (kiedy zwijacz byl przekrecony lekko w lewo, i nie zostala kostka wpasowana idealnie do dziury w kierownicy). Tak wiec ostrzezenie dla wszystkich, ktorzy beda sciagac kierownice, aby najlepiej sobie zrobili zdjecie, i delikatnie obchodzili sie z kabelkami. Znajomy elektryk z pracy, wzial w swoje magiczne raczki, zapalil papierosa, podrapal sie po glowie... i w sprytny sposob pozbyl sie problemu. Obcial wtyczke od klaksonu, nastepnie delikatnie rozrwal wtyczke z przetartymi kabelkami, i do kazdego z kabelkow, gdzie byla izolacja przetarta, nalozyl koszulki termokurczliwe. Oczywiscie opalarka potraktowal to delikatnie, i folie bardzo ladnie, do srodeczka wtyczki sie przykleily. W taki sprytny sposob pozbyl sie problemu, i nic juz nie zwiera.
To dalo mi do myslenia, ze nie warto sie spieszyc z praca. Przez stres i ulewe z burza, ktora mnie zaskoczyla, popelnilem bledy ktore mogly sie skonczyc dla mnie zle.... Szczescie, udalo sie naprawic. I mam klakson dzialajacy - wtedy kiedy JA tego chce

Co do mojego powyzszego pytania, o miejsce gdzie sa styki klaksonu w kierownicy - sa 3 styki, ktore sa polaczone na obwodzie kierownicy, metalowa listwa, do wtyczki od kabelka z klaksonu. Te 3 miejsca w srodku kierownicy, to te, ktore sa przykrecone imbusami, jak zobaczyc od tylu kierownicy.