You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 07:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #543523 Wysłany: 02 Lut 2012, 17:01; 
 Temat postu: Błąd U1602
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
Dzisiaj podłączyłem kropkę pod kompa świeżo zakupionym kabelkiem ELM327 v 1,4 i jakie było moje zdziwienie gdy okazało się, że mam zapisane w pamięci dwa błędy. Chciałem sprawdzić wspomaganie bo wczoraj co chwilę się wyłączało, ale nie udało mi się połączyć z centralką, za to po połączeniu z ECU silnika mam dwa błędy:

Image
Image

O ile pierwszy jest związany z niskim napięciem akumulatora, to drugi mnie kompletnie zaskoczył i jak się okazało nie da się go skasować bo cały czas występuje. czego dotyczy błąd U1602 poza tym ze czegoś z CAN i gdzie szukać przyczyny?

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 

 
 Post #543556 Wysłany: 02 Lut 2012, 18:18; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
_marcin00_ napisał(a):
O ile pierwszy jest związany z niskim napięciem akumulatora, to drugi mnie kompletnie zaskoczył i jak się okazało nie da się go skasować bo cały czas występuje. czego dotyczy błąd U1602 poza tym ze czegoś z CAN i gdzie szukać przyczyny?

Z tego co mi google podpowiada jest to błąd CAN. I teraz tego pewny nie jestem: błąd występuje z powodu braku lub przerwanego połączenia z jakimś urządzeniem działającym z CAN lub pojawia się podczas próby podłączenia kabla - takie dwie odpowiedzi znalazłem.

P.S. We wspomaganiu nie było błędów?

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #543618 Wysłany: 02 Lut 2012, 20:34; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
domin45670 napisał(a):
P.S. We wspomaganiu nie było błędów?

No właśnie ze wspomaganiem się nie połączyłem, ale właśnie nie zdążyłem poczytać bo cały dzień poza domem, w ELM327 trzeba coś przerabiać żeby się łączył z body, licznikami i wspomaganiem?

Ciekawe czy z tymi błędami nie ma coś wspólnego fakt że wczoraj użyczałem prądu przez kable rozruchowe? Odpalałem Nissana Almerę n16 1,5 dci.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #543674 Wysłany: 02 Lut 2012, 21:39; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
_marcin00_ napisał(a):
domin45670 napisał(a):
P.S. We wspomaganiu nie było błędów?

No właśnie ze wspomaganiem się nie połączyłem, ale właśnie nie zdążyłem poczytać bo cały dzień poza domem, w ELM327 trzeba coś przerabiać żeby się łączył z body, licznikami i wspomaganiem?

Ciekawe czy z tymi błędami nie ma coś wspólnego fakt że wczoraj użyczałem prądu przez kable rozruchowe? Odpalałem Nissana Almerę n16 1,5 dci.

Teoretycznie nic nie trzeba zmieniać. Jednak w niektórych kablach trzeba usunąć opornik, bo z nim łączy się tylko z silnikiem, a bez niego obsługuje również CAN, deskę, wspomaganie i coś tam jeszcze.

topic28042.html

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #543766 Wysłany: 02 Lut 2012, 23:59; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
Wielkie dzięki domin45670 po usunięciu R04 ELM śmiga aż miło, no i mam kolejne błędy jakie udało się wyczytać z Body, ale sam błąd U1602 udało się wykasować i już nie powrócił.

Image

Chyba przyczyna błędu U1602

Image

Oczywiście we wspomaganiu błąd czujnika skrętu :E

Image

Aktualnie znowu jest tak :wink: , do pierwszego skrętu w lewo w mroźny dzień - czyli do jutra rana :E Teraz jest -19*C a rano ma być -23*C :mrgreen:

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #543914 Wysłany: 03 Lut 2012, 12:06; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Paź 2010,
Posty: 919
Nie szpicuj go tak tym kompem i programem, nasze bryki maja za duzo elektryki, a przy takiej pogodzie nie ma co sie oszukwac ze elektryka zmroona i siada, mi siada ciagle kierownica, ale jak juz sie nagrzeje auto, kabina wszystko jest tak jak trza :) kable sie kurcza jak sobie to wmawiam, a co do bledu CAN to norma na ELM pisalem i gadalem z kolesiem - producentem, wiec ten blad jest, ale naprawde go nie ma :P

_________________
Pozdrawiam

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #543920 Wysłany: 03 Lut 2012, 12:15; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
sebus1981 napisał(a):
a co do bledu CAN to norma na ELM

Tak mi się wydawało, że ten błąd wywołuje podłączenie ELM, ale po usunięciu R04 w kablu wszystko już jest ok, no i u mnie wspomaganie też jak się kabina rozgrzeje wraca do normy, ale nie jest to dla mnie takie oczywiste, w zeszłym roku tylko raz się wyłączyło a teraz co chwilę...

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #543955 Wysłany: 03 Lut 2012, 13:38; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Paź 2010,
Posty: 919
He he ale w zeszlym roku nie bylo w nocy -30 :P tylko -20 max i snieg byl, czyli cieplej.. ale juz ostatki tych mrozow i bedzie tylko lepiej, nie wspomne ze UPG mi wydmuchalo :/ ale coz jak to mowia w fiatach norma ze olej cieknie wiec :P

_________________
Pozdrawiam

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #543988 Wysłany: 03 Lut 2012, 14:42; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
sebus1981 napisał(a):
ale coz jak to mowia w fiatach norma ze olej cieknie wiec

E tam mówią nie mówią, u mnie jeszcze nie cieknie nigdzie :)
sebus1981 napisał(a):
He he ale w zeszlym roku nie bylo w nocy -30 :P tylko -20 max i snieg byl

No niby racja i oby to było wytłumaczeniem, bo sam czujnik skrętu co prawda oryginalny na allegro kosztuje 450zł.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #544054 Wysłany: 03 Lut 2012, 18:23; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Cieszę się, że teraz masz w pełni funkcjonalny kabel :thumleft:

_marcin00_ napisał(a):
No niby racja i oby to było wytłumaczeniem, bo sam czujnik skrętu co prawda oryginalny na allegro kosztuje 450zł.

Zamierzasz się za to brać? :mysli:

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #544076 Wysłany: 04 Lut 2012, 14:46; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
domin45670 napisał(a):
Zamierzasz się za to brać? :mysli:


Jak się problem będzie pogłębiał to nie będzie wyjścia. Jeżeli jest to chwilowy kaprys kropki spowodowany pozostawieniem jej na dużym mrozie to ok, ale jeżeli nie to przecież nie będę jeździł samochodem bez wspomaganie bo kierownica chodzi zdecydowanie za ciężko wtedy.

Dzisiaj po pracy wziąłem akumulator do domu żeby się trochę ugrzał, kontrolka naładowania była zielona, po podłączeniu do prostownika prąd spadł praktycznie do zera więc aku ma się dobrze. Przed wyjęciem akumulatora podłączyłem jeszcze raz kompa, żadnych błędów nie znalazł oby tak dalej :)

[ Dodano: 04 Lut 2012 13:46 ]

No więc historii ciąg dalszy... Wczoraj wziąłem do domu akumulator żeby się trochę ugrzał i trochę go podładowałem chociaż kontrolka na akumulatorze była zielona. Dziś wstawiłem akumulator i odpaliłem kropka. Zapalił zwyczajnie bez problemu więc pojechałem się przejechać. Zrobiłem może 5km i silnik przestał trzymać wolne obroty i stracił moc. Na skrzyżowaniu z pedałem gazu prawie w podłodze trzymał około 3tyś obr a jak tylko lekko puściłem od razu gasł. Podjechałem pod makro i zgasł na dobre. Ponowne próby odpalenia to tylko na chwilę 1000obr i silnik gasł po czym odpaliłem go i zaczął znowu trzymać obroty ale zaczęła świecić się kontrolka silnika. Oczywiście zaraz po wyjeździe spod domu przez te 5 km wspomaganie chyba z 10razy się wyłączyło aż w końcu przestałem na nie zwracać uwagę i jechałem bez niego.

Po podłączeniu kompa pojawił się nowy błąd P1691 - awaryjne odcięcie przez sterownik, oraz standardowo C1005 - czujnik skrętu.

Więc na podsumowanie - ile to jest tydzień mrozu? - wystarczająco długi czas żeby z pełnosprawnego kropka zrobić obiekt do zbierania ptasich kup. Aktualnie samochód stoi pod domem i będzie tak długo stał aż zechce mi się za niego zabrać, ale szybko to nie nastąpi. Nie ma ani pogody na to ani ochoty ani pieniędzy więc krop ma u mnie krechę.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #544291 Wysłany: 04 Lut 2012, 15:50; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
_marcin00_ napisał(a):
Po podłączeniu kompa pojawił się nowy błąd P1691

Ciekawe tylko czym jest to awaryjne odcięcie spowodowane :mysli:
Nie jestem pewien, ale tutaj http://www.fiatforum.com/punto/102735-f ... p1691.html (ostatni post) gościu chyba ma na myśli autoadaptację.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #544314 Wysłany: 04 Lut 2012, 17:00; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Paź 2010,
Posty: 919
_marcin00_, spokojnie juz kolejny tydzien ma byc lzejszy, a nawet moze osiagnac te 2-3stop na plusie, niestety taka temperatura ze wuj wszystko strzela, znajomemu np zamarzla benzyna... az brak slow, dlatego ja teraz zalewam tylko 98 by nie miec takowych czy innech problemow, jednak jak to FIAT problemy same sie robia :P a po czasie znikaja :E

_________________
Pozdrawiam

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #544397 Wysłany: 04 Lut 2012, 21:22; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
No właśnie mnie zastanawia czy przypadkiem paliwo nie zamarzło blokując wtryskiwacze czy coś, nie mam pojęcia co się stało, do wtorku nie wiedziałem co to usterka wspomagania a teraz nie da się ruszyć kierownicy bo wywala błąd i odcina wspomaganie. Przecież zanim padnie powinno losowo raz na jakiś czas dać o sobie znać jak w większości przypadków i działać dalej, a u mnie przez trzy lata dobrze i nagle sru - w ogóle nie da się ujechać. Dzisiaj już nie ważne czy zimno w samochodzie czy ciepło i tak się wyłączało non stop.

Przed chwilą byłem odpalić samochód i znowu odpalił dobrze trzyma obroty i nawet dwa razy przekręciłem kierownicą od lewej do prawej i nie wyskoczył błąd :shock: za to coś zaczęło piszczeć przy dodawaniu gazu jakby tarł metal o metal. Normalnie zwariuje z tym samochodem, jeszcze żeby człowiek olewał i nic nie robił to luz bym zrozumiał, a tak to ja nie wiem przecież wszystkiego na mróz nie można zrzucić. Dzisiaj całe popołudnie jeździłem Pandą siostry która stała ponad 2 tygodnie nie ruszana - odpaliła od strzała tylko zamarzła poduszka silnika i trochę trzęsło, poza tym 0 problemów. Ja też tak chcę, do tej pory tak było :cry:

[ Dodano: 04 Lut 2012 19:42 ]

domin45670 napisał(a):
Nie jestem pewien, ale tutaj http://www.fiatforum.com/punto/102735-f ... p1691.html (ostatni post) gościu chyba ma na myśli autoadaptację.

Ostatni post mnie przeraził,
Kod:
i had this an a new tb and Basic parameter reset


tb - throttle body - przepustnica, jak jeszcze mam przepustnicę wymieniać to pi****le, bo zaraz się okaże że wszystkie najdroższe części samochodu poszły się kochać, jeszcze tylko brakuje sterownika silnika i sterownika wspomagania.

Żebym jeszcze miał ciepły garaż gdzie mógłbym sprawdzić czy dodatnia temperatura by nie pomogła to bym chociaż wiedział na czym stoję.

[ Dodano: 04 Lut 2012 19:53 ]

Wspomaganie też niby padł czujnik skrętu, ale jak zrobiłem sobie test na parkingu to wszystko oczywiście dobrze...
Image

[ Dodano: 04 Lut 2012 20:13 ]

Na forum alfy znalazłem info że P1691 to typowy objaw uszkodzonego MAF (przepływomierza) z tego co się orientuję to PII nie ma czegoś takiego, chociaż jest czujnik podciśnienia i temperatury zasysanego powietrza i może o to chodzi...
Kod:
aah,this is a common problem with the 156... its the MAF...can be cleaned but its inevitable that it gets replaced especially used with an open pod...another symptom is you cant seem to get over 5000rpm with yr pedal down.


Wiem że alfa i punciak to różne pojazdy ale może to jest to?

http://www.lkar.pl/forum/viewthread.php?forum_id=26&thread_id=1274&pid=28266
Tu to samo...

Teraz sobie przypomniałem, że jak wczoraj umieszczałem parametry mojego silnika tutaj: http://fiatpunto.com.pl/topic33425.html
podpadł mi właśnie dość wysoki u mnie przepływ powietrza.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #544434 Wysłany: 04 Lut 2012, 21:30; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Paź 2010,
Posty: 919
_marcin00_, spokojnie nie ma co sie goraczkowac daj na luz do nastepnego tyg, a przynajmniej do konca tego co bedzie.. od wtorku juz temp nie powinna przekraczac -10 wiec zobaczysz co i jak, co prawda moj jezdzi, kierownica sie wylacza, ale jak jedzie to skrzypi w kazdym calu, jak by sie lamal, badz pekal... wiec troszke cierpliwosci, takze nie mam garazu, i stoi pod chmurka :/ takie syberyjne mrozy nie sa wskazane dla naszych aut :/

_________________
Pozdrawiam

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #544444 Wysłany: 04 Lut 2012, 21:38; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
Może i trzeba na luz wziąć, ale kurde jak tyle czasu było dobrze to człowiek się przyzwyczaił do bezawaryjnego auta, a teraz to już tracę zaufanie do samochodu i przed każdym wyjazdem będę się zastanawiał co znowu może się zepsuć... Zaraz jeszcze podejdę do samochodu i zobaczę czy da się wejść powyżej 3000 obr jeżeli nie to problem pozostał i trzeba będzie szukać przyczyny, bo tu mróz ewidentnie coś uszkodził i raczej samo nie przejdzie.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #544456 Wysłany: 04 Lut 2012, 21:59; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 02 Wrz 2011,
Posty: 2250
Hehehe, możemy się pocieszać :D Ty masz ciężko, ja mam ciężko... Włoskie auta, nie lubią wpływów arktycznych z Rosji :D Muszę się do Ciebie pod ten komputer uśmiechnąć :D choć szczerze boję się zajrzeć w głąb tego samochodu...

_________________
Mój kropek 1.2 8v >>> >>> CO RAZ BLIŻEJ 300 <<<


Góra
 Profil  
 
 
 Post #544465 Wysłany: 04 Lut 2012, 22:21; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
Octopus Man napisał(a):
Muszę się do Ciebie pod ten komputer uśmiechnąć

Będziesz miał samochód pisz na PW na pewno się jakoś dogadamy. Podjedziesz do mnie, bo chwilowo mam nieruchomy samochód to Ci sprawdzę wszystko.

_marcin00_ napisał(a):
Zaraz jeszcze podejdę do samochodu i zobaczę czy da się wejść powyżej 3000 obr

No i teraz jak odpaliłem samochód temperatura doszła do połowy skali dałem gazu i spokojnie na postoju powyżej 3000obr wszedł kilka razy. Boję się gdzieś jechać żeby coś jeszcze się nie rozleciało, chyba poczekam na cieplejsze dni a teraz zostanę szczęśliwym pieszym...

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #544469 Wysłany: 04 Lut 2012, 22:29; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 02 Wrz 2011,
Posty: 2250
Dzięki :) Na pewno się odezwę :) Ale ja się nie ugnę! W poniedziałek odbieram klekota i od razu biorę go na przejażdżkę!

_________________
Mój kropek 1.2 8v >>> >>> CO RAZ BLIŻEJ 300 <<<


Góra
 Profil  
 
 
 Post #545035 Wysłany: 06 Lut 2012, 00:45; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
Niech mi ktoś to wytłumaczy: dziś wspomaganie działało bez zarzutu, silnik trzymał obroty, zrobiłem ok 100km, podłączyłem kompa i żadnego błędu, a mróz większy niż wczoraj.

Paliwo u nas na stacjach mają chyba kiepskie bo jak wracałem dolałem do zbiornika 4l i zaraz zaczęły się szopki - wszedł na 2000 obr i tak trzymał przez jakieś 15s. Po podłączeniu kompa - żadnego błędu.

Autoadaptację to się robi przez odłączenie akumulatora na noc i po podłączeniu odpalić i zostawić do włączenia wentylatora czy jest jakiś inny sposób? Przy takim mrozie zagrzać płyn w chłodnicy na postoju żeby się włączył wentylator to chyba niemożliwe :?:

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #545142 Wysłany: 06 Lut 2012, 11:48; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
_marcin00_ napisał(a):
Autoadaptację to się robi przez odłączenie akumulatora na noc i po podłączeniu odpalić i zostawić do włączenia wentylatora czy jest jakiś inny sposób? Przy takim mrozie zagrzać płyn w chłodnicy na postoju żeby się włączył wentylator to chyba niemożliwe

Możliwe ;)
Tak, w ten sposób można wykonać autoadaptację. Sam tego nie robiłem, ale chłopaki kilkukrotnie o tym pisali na forum.
Zobacz jeszcze czy w FES'ie nie ma takiej możliwości (ostatnia, nieopisana zakładka - chyba F7).

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #545153 Wysłany: 06 Lut 2012, 12:01; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
Ta ostatnia zakładka w w FES (F7) pojawia się u mnie tylko przy body i wspomaganiu. Nie ma nigdzie resetowania autoadaptacji, jestem tylko ciekawy czy błędu P1691 sam nie wywołałem - samochód stał całą noc bez akumulatora, potem wstawiłem świeżo naładowany i co chwile wywalało mi wspomaganie więc co chwilę gasiłem i odpalałem samochód. Może komp się pogubił przy adaptacji?

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #545154 Wysłany: 06 Lut 2012, 12:04; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Ciężko powiedzieć. Odepnij go na 15min., potem podepnij, odpal silnik i nie dodawaj gazu do czasu włączenia wentylatora.
No i nie gaś i nie odpalaj co chwilę oraz śledź sytuację :)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #545500 Wysłany: 06 Lut 2012, 22:29; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Znalazłem przypadkowo na elektrodzie może ci sie przyda opis.

Cześć
miałem taki problem tzn zdechło mi wspomaganie podczas jazdy i pojechałem do serwisu, a oni że trzeba wymienić śilniczek od wspomagania i to będzie 450 zł kosztować.
Pomyślałem że przed tym zabiegiem można jeszcze przy tym pogrzebać i okazało się że w tym silniku przegrzewają się przekaźniki co skutkuje ich uszkodzeniem jednym słowem topią się. Kupiłem sobie zamiennik za chyba 5 zł wszystkie i wymieniłem, wszystko działa.
Odkręć osłonę kolumny kierowniczej następnie odepnij kostkę elektryczną od śilnika wspomagania potem odkręć sam silnik są tam chyba trzy lub cztery śruby jedna z nich jest troszkę kłopotliwa do odkręcenia bo nie bardzo można się do niej dostać, ale jakoś napewno sobie poradzić. Jak wyjmiesz już go na silniku zamontowana jest płytka z elektroniką a na niej są 2 przekaźniki ( dowiedziałem się że od człowieka z serwisu że 99 % uszkodzeń wspomagania spowodowane jest tymi przekaźnikami a w serwisie nie mogli dostać identycznych i wymieniają cały silnik ) jak nie jesteś w stanie sprawdzić tego sam idz do pierwszego lepszego serwisu elektronicznego z samą płytką a oni sprawdzą ci wszystkie podzespoły potem tylko złożyć i gotowe.
Dodam że naprawiałem to jakiś czas temu stąd brak szczegułów tej operacji, podobno po wyjęciu silnika wspomagania nie powinno się kręcić kierownicą i zaznaczyć na obudowie silnika utawienie jego ośi zaraz po wyjęciu z przekładni kierowniczej ( tak sugerował fachowiec z serwisu )
ale ja jeździłem bez tego silnika i wmontowałem go też na chybił trafił i wszystko gra. Z tego co pamiętam przekaźniki tam zastosowane są SIMENSA i faktycznie takich nie dostaniesz, trzeba je dobierać w moim przypadku żeby było ok użyłem dwóch połączonych ze sobą w jeden bo musiał bym czekać na sprowadzenie pojedyńczych o takim samym działaniu co oryginalne. I to chyba wsio, powodzenia


Góra
  
 
 
 Post #545508 Wysłany: 06 Lut 2012, 22:43; 
 Temat postu: Re: Błąd U1602
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Alton88, proszę, wrzuć jeszcze ten tekst do tematu w dziale PII / układ kierowniczy (wspomaganie... [kompendium] - czy jakoś tak) :)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO