Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Radio na wyłączonym silniku
http://fiatpunto.com.pl/topic21902.html
Strona 1 z 2

Autor:  Tan [ 15 Kwi 2010, 12:15 ]
Temat postu:  Radio na wyłączonym silniku

Mam irytujący problem. Jeśli wyłączę silnik, to nie działa radio. Przekręcenie lekko kluczyka nic nie daje, dopiero po przekręcę do stanu nagrzewania świec (ale tak nie zostawię auta). Spróbowałem ustawić stacyjkę tak jak do włączenia świateł postojowych, ale radio też wtedy nie działa wtedy.
Czy jest jakiś sposób aby móc słuchać radia podczas postoju, bez odpalonego silnika?
To okropnie irytujące, jeszcze się z czymś takim nie spotkałem, zawsze wystarczyło lekko przekręcić kluczyk i działało.

Autor:  Spinacz [ 15 Kwi 2010, 13:19 ]
Temat postu: 

Jeśli masz radio podłączone kostką ISO to wystarczy przełączyć tam jeden kabelek i będzie działało nawet bez kluczyka. Jaką tam masz jednostkę zamontowaną?

Autor:  Tan [ 15 Kwi 2010, 13:42 ]
Temat postu: 

Mam podlaczone przez kostke iso. Co masz na mysli pisząc "jednostke"?

Autor:  wojtass18 [ 15 Kwi 2010, 14:23 ]
Temat postu: 

gdzieś było gdzie i jaki kabelek przełożyć
poszukaj

Autor:  Tan [ 15 Kwi 2010, 15:02 ]
Temat postu: 

Przy FL nie ma nigdzie, sprawdzilem wszystkie tematy od elektryce. Poszperam przy zwyklym PII.

Autor:  Spinacz [ 15 Kwi 2010, 17:48 ]
Temat postu: 

"Jednostka" w znaczeniu model radia ;)

Autor:  Tan [ 16 Kwi 2010, 02:24 ]
Temat postu: 

Jakies tanie mp3. Navihaeven czy jakos tak. Jak ktos ma link do tego schematu jaki kabelek zamienic to prosze o link. Nie znalazlem tego, moze ktos jakis pokretny tytul temu nadal.

Autor:  Spinacz [ 16 Kwi 2010, 08:44 ]
Temat postu: 

Powinieneś mieć dwa żółte kable (standard zasilania ale niekoniecznie tak musi być) idące od strony samochodu oraz jeden żółty idący od radia. Wszystkie powinny mieć w połowie izolowaną wtyczkę.

Jeden idący od samochodu jest niepodłączony i to jest właśnie zasilanie stałe, natomiast drugi, który masz podłączony to zasilanie z zapłonu. Należy tylko podłączyć je odwrotnie, tak żeby radio było na zasilaniu stałym.

Autor:  wojtass18 [ 16 Kwi 2010, 10:05 ]
Temat postu: 

http://fiatpunto.com.pl/post124459.html?highlight=

[ Dodano: 16 Kwi 2010 09:05 ]
to z mk1 ale raczej powinno być podobnie może Ci pomoże

Autor:  sebolpunto [ 28 Sty 2014, 12:58 ]
Temat postu:  Włączanie radia tylko na "zapłonie" - jak zrobić

Cześć,
piszę w tym dziale, gdyż może tutaj uda mi się uzyskać podpowiedź. Pytanie jest takie: jak zrobić żeby radio odpalało tylko na właczonym zapłonie ??
Chce tak zrobić gdyż radio samo się włącza jak samochod stoi zamknięty a wtedy załącza sie alarm. Uciążliwe zwłaszcza w nocy. Radio oryginalne Blaupunkt z CD. W załączeniu schemat i zdj złącza radia.

Załączniki:



Autor:  wojtass18 [ 28 Sty 2014, 22:09 ]
Temat postu:  Re: Włączanie radia tylko na "zapłonie" - jak zrobić

funkcja szukaj się kłania było

Autor:  sebolpunto [ 29 Sty 2014, 16:56 ]
Temat postu:  Re: Włączanie radia tylko na "zapłonie" - jak zrobić

Pewnie chodzi o ten wątek,
topic21902.html
tyle, że u mnie nie ma kabli w połowie izolowanych i teraz bądz mądry co z czym zamienić, gdzie przeciąć itd

Autor:  sas 8v [ 30 Sty 2014, 12:43 ]
Temat postu:  Re: Włączanie radia tylko na "zapłonie" - jak zrobić

W górnym rzędzie wychodzą ci dwa czerwone kabelki tam powinien znajdować się +12v przy włączonym zapłonie. Sprawdź to i jeżeli masz tam +12v cały czas to tu jest problem. prawdopodobnie ktoś dołożył +12v

Autor:  sebolpunto [ 30 Sty 2014, 16:45 ]
Temat postu:  Re: Włączanie radia tylko na "zapłonie" - jak zrobić

Ten drugi czerwony kabelek to jest od wzmacniacza radiowego, który mam juz ze 2 lata i wszystko bylo ok z nim. Podpialem go własnie pod czerwony +12V. Ja podejrzewam, że coś z radiem moze jest nie tak.

Autor:  gundzik [ 06 Lut 2014, 19:58 ]
Temat postu:  Re: Włączanie radia tylko na "zapłonie" - jak zrobić

Słyszałem, że radio może się samo wyłączać. Może i włączać się może? Spróbuj tu http://fiatpunto.com.pl/topic5666.html.

Tak w ogóle to zastanawiam się, czy takie radio nie obciąża niepotrzebnie akumulatora. Może warto przerobić na kluczyk?

UB to na 100% napięcie (+) do akumulatora. Tylko wygląda, że żaden kabel nie jest podłączony pod stacyjkę.

AUT. ANT. to automatyczna antena. Wnioskuję, że po włączeniu radia w kablu szarym pojawia się napięcie do sterowania automatycznej anteny.

ImageTen symbol oznacza masę.

W pozostałych dwóch mam napięcie stałe 0,48 V z kluczykiem i bez kluczyka. W drugim mam coś koło 12 V. Po zapaleniu silnika zmniejsza się o połowę.

Poszperałem trochę. U mnie ktoś zamienił jeden kabel prawdopodobnie. Radio Blaupunkt w Punto II posiada złącze magistrali CAN. Dostarcza ona informacji o sygnale prędkości oraz służy do identyfikacji samochodu. Jeżeli nie jest podłączony, to radio się nie włączy, tylko pokaże CANCHECK. Jedno z dwóch CAN A (kabel różowo-biały) lub CAN B (kabel różowo-czarny) lub oba naraz dostarczają informacji o prędkości jazdy dla funkcji SVC (zmiana głośności wraz z prędkością samochodu) oraz dla funkcji IGN TIME (tryb wyłączenia).

Reasumując, żeby zrobić pod stacyjkę musisz poprowadzić kabel od stacyjki lub skrzynki bezpieczników do odtwarzacza. Wychodzi, że nasze radio ma tylko jedno zasilanie.

[ Dodano: 05 Lut 2014 20:43 ]

Tak na marginesie to jeżeli nie kupiłeś tego radia z samochodem od nowości, to mógł ktoś coś w nim popsuć jak przeprogramowywał.

Autor:  sebolpunto [ 07 Lut 2014, 10:03 ]
Temat postu:  Re: Radio na wyłączonym silniku

Dzięki Gundzik za podpowiedzi.
Z napieciami u mnie jak mierzyłem dość niedawno jest tak samo CAN A i CAN B. Na Aut. Ant. pojawia sie 12V jak przekręce kluczyk.
Z ta zamiana kabli to masz na mysli zamianę CAN A z CAN B ??
Nie bede ryzykował tego chyba, bo jeszcze sie coś stanie i trzeba będzie rozkodowywać ??
Chociaz mam kod do tego radia od poprzedniej właścicielki. Jestem III właśc. a poprzedni to były dziewczyny wiec
chyba raczej nie grzebały przy radiu i jest takie jak fabryka dała.
Sprobuje zapodać kabel ze stacyjki na ten UB zamiast tego ktory tam idzie ale to raczej jak zrobi sie cieplej.

Autor:  gundzik [ 07 Lut 2014, 19:19 ]
Temat postu:  Re: Radio na wyłączonym silniku

Nie ma sprawy. Ta zamiana kabli to CAN B na NC pod masą. Ktoś chyba przy nieoryginalnym lub oryginalnym radiu próbował coś przerobić. Dzisiaj popatrzę, jak u ojca to jest zrobione. Ma ten sam model samochodu, tylko inny rocznik i został gdzie indziej wyprodukowany. Sam u niego przerabiałem pod stacyjkę, ale wyglądało to, jakby miał kabel podłączony, bo jego radio działa tylko z kluczykiem. Robiłem to kiedyś bez pomiarów i na oko. Jego radio to nie oryginał.

Jak przedwczoraj grzebałem u siebie to popsułem sobie kratkę nawiewu i musiałem odkręcać tę kratkę, żeby to do kupy poskładać. Przy okazji poprowadziłem sobie kabel na wszelki wypadek do stacyjki, tylko nic nie podłączałem.

[ Dodano: 07 Lut 2014 19:17 ]

W Punto ojca, w którym prawdopodobnie nie było nigdy oryginalnego radia, rozkład kabli przedstawia się inaczej.
W kostce są cztery następujące kable:
- czarny (masa)
- czerwony (12 V z akumulatora)
- żółto-zielony znajdujący się między czarnym a czerwonym (bez stacyjki ma napięcie 0V a po przekręceniu kluczyka 11,1 V - wydaje się, że wzrasta z czasem)
- zielono-zielony tzn. ciemny zielony z jasnym zielonym, który jest pod masą (0 V a po przekręceniu kluczyka 11,71 V - wydaje się, że to od stacyjki).

Co ciekawe radio jest zrobione bez kluczyka, ale tak ustawione, że włącza się dopiero po przekręceniu kluczyka. Dziwne, że do kostki są poprowadzone fabrycznie dwa kable, które po przekręceniu kluczyka dają podobne napięcie.

Autor:  sebolpunto [ 07 Lut 2014, 21:52 ]
Temat postu:  Re: Radio na wyłączonym silniku

Dzięki za wytrwałość i upór przy sprawdzaniu :).
Mój kropek jest z 2005 roku.
Spróbuje te przewody zamienić jak pisałeś wcześniej, jak nie pomoże to puszczam przewód ze stacyjki na radio

Autor:  gundzik [ 08 Lut 2014, 01:20 ]
Temat postu:  Re: Radio na wyłączonym silniku

Zamiana przewodów nic nie da. U Ciebie są dobrze. Ja mam taką samą kostkę z pięcioma przewodami. Wcześniej opisując Twoją kostkę coś pokręciłem w zdaniu. CAN A ma koło 12 V, a CAN B 0,48 V.

[ Dodano: 08 Lut 2014 01:20 ]

Tak w ogóle to u mnie była taka sprawa, ze ten kabel różowo-czarny CAN B był przerwany i przestawiony. Chyba ktoś go łączył z czerwonym z akumulatora. Bardzo trudno było mi ten kabel połączyć z powrotem. Czy mógłbyś mi potwierdzić, że na tym kablu powinno być 0,48 V? Obawiam się, że może coś u mnie być nie tak, bo nie zauważyłem, żeby wraz ze wzrostem prędkości samochodu dźwięk się zwiększał.

Autor:  sebolpunto [ 08 Lut 2014, 15:34 ]
Temat postu:  Re: Radio na wyłączonym silniku

Sprawdziłem jeszcze raz i u mnie jest tak:

CAN A:
11,3 V
4,7 V (zapłon)

CAN B:
0,5 V
0,33-0,48V (zapłon) oscyluje w tych granicach

AUT. ANT.
0,0 V
0,0 V (zapłon) i tutaj chyba powinno byc 12V mi się zdaje

na UB jest cały czas ~12V

PS.nie mierzyłem na włączonym silniku

Autor:  gundzik [ 09 Lut 2014, 11:58 ]
Temat postu:  Re: Radio na wyłączonym silniku

Dzięki. To tak jak u mnie. Na AUT. ANT. powinno wychodzić 12 V z radia, ale tego nie sprawdzałem.

Co do kostki ojca to te dwa kable po zapłonie to pewnie podświetlenie radia i zasilanie. W oryginale ta kwestia została rozwiązana przez moduł CAN.

[ Dodano: 08 Lut 2014 18:52 ]

Kiedyś to radio co jest u ojca, było u mnie i działało bez kluczyka, a po wyłączeniu świeciła się taka czerwona lampka. Teraz jak jest u ojca i ma podłączone kable tak jak na obrazku z tego radia czyli z 12 V z akumulatora i 12 V ze stacyjki, to ta czerwona lampka się nie świeci, a radio można włączyć dopiero po przekręceniu kluczyka. Może to kwestia ustawień radia? Jednak nie. To za sprawą możliwości przestawienia bezpiecznika w radiu w inną pozycję. Wyczytałem to w instrukcji w internecie. Dlatego właśnie działa bez kluczyka.

[ Dodano: 09 Lut 2014 11:58 ]

Sebol, zanim przerobisz, spróbuj przestawić funkcję IGN TIME na OFF. Jeśli to nie pomoże, jeżeli masz rozkodowane radio, spróbuj odłączyć cable CAN z wtyczki. Wydaje mi się, że jak radio jest podłączone tylko pod akumulator, to nie powinno się samo włączać. Ta przeróbka lub przeróbka pod stacyjkę mogą nic nie dać, jeżeli usterka jest gdzie indziej. Mogą być różne przyczyny.

Autor:  sebolpunto [ 25 Mar 2014, 09:16 ]
Temat postu:  Re: Radio na wyłączonym silniku

Czesc po dłuższej nieobecności,
niestety ustawienie IGN TIME na 0 nic nie pomogło,
a w dodatku antena chyba nie działa, bo nawet radiostacja z mojej miejscowości szumi potężnie :(

[ Dodano: 25 Mar 2014, 08:16 ]

Rozwiązanie problemu było następujące:
załóżylem starego blaupunkta kasetowego Dresden RCR45 :), który leżał w regale jakieś 15 lat he i działa lepiej niż
oryginalne radio, ściąga więcej stacji, pozdrawiam

Autor:  Krzysiek1 [ 05 Kwi 2022, 09:17 ]
Temat postu:  Re: Radio na wyłączonym silniku

Oryginalnie radio na wyłączonym zapłonie powinno działać? Czy to jest zależne od wersji punta bądź od rodzaju radia czy nawet sposobu podłączenia go?

Autor:  rafisz [ 05 Kwi 2022, 09:38 ]
Temat postu:  Re: Radio na wyłączonym silniku

u mnie można włączyć, ale po kilku minutach się wyłącza, mam fabryczne na CD

Autor:  sta1416 [ 05 Kwi 2022, 11:02 ]
Temat postu:  Re: Radio na wyłączonym silniku

Funkcja IGN TIM, czyli czas po działania po wyłączeniu zapłonu. Jest pod przyciskiem Menu. Masz albo ustawienie "0" i to jest wyłączenie od razu po wyłączeniu zapłonu, i "20 MIN" to jest dopiero po minutach od wyłączenia zapłonu.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/