Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Punto II FL problematyczna elektryka
http://fiatpunto.com.pl/topic56574.html
Strona 1 z 1

Autor:  Krzycho90 [ 13 Kwi 2017, 23:04 ]
Temat postu:  Punto II FL problematyczna elektryka

Witam.
Znajomy przebywający w UK ma zamiar kupić tam Punciaka 1.2 FL, https://www.gumtree.com/p/fiat/fiat-pun ... 1228645435 lecz oglądane przez niego auto posiada kilka mankamentów:
- miga wyświetlacz z przebiegiem itd
- nie działa (powyżej 20 mil/h ) wskazówka licznika - obrotomierz działa
- obecny właściciel twierdzi, iż po 2-3 dniach postoju rozładowuje się akumulator

Przebieg według historii MOT wygląda OK, więc kwestia majstrowania przy przebiegu ewentalna wymiana licznika raczej jest wątpliwa. Na co zwrócić uwagę, co może być przyczyną? Warto się zastanowić nad tym czy lepiej poszukać czegoś innego?
Liczę na Waszą pomoc.
Dzięki!

Autor:  domin45670 [ 13 Kwi 2017, 23:25 ]
Temat postu:  Re: Punto II FL problematyczna elektryka

Warto podjechać z kompem i sprawdzić czy taki sam przebieg (zbliżony) jest we wszystkich centralkach.
Miganie będzie spowodowane zapewne ich wymianą lub awarią. Jeśli były wymieniane, wówczas z dużym prawdopodobieństwem przebieg w nich i w w silniku będzie inny. Warto spytać właściciela dlaczego migają (nic nie sugerować).
Nie osiować zegarów, bo jeszcze właściciel wymyśli sobie, że przez podpięcie pod kompa coś mu się zepsuło.
Ponadto warto wykonać test zegarów. Jeśli wykaże on, że wskazówka wędruje do końca bez problemu, to przyczyną może być problem z czujnikiem ABS. Warto się podpiąć pod tą centralkę i sprawdzić błędy. Jeśli samochód nie ma ABS'u, to problem może być po stronie czujnika w skrzyni biegów.
Co do akumulatora, to warto podpytać właściciela kiedy był wymieniany akumulator (może nie nadaje się już do użytku). Jeśli egzemplarz wydaje się ok, to przyjrzałbym się czy ma np. dodatkowy alarm. Nic nie zaszkodzi uda się też z multimetrem aby zmierzyć pobór prądu na postoju.

Na zdjęciach nie dostrzegam innych nieprawidłowości oprócz wgniotka na prawym tylnym błotniku i braku tylnych zagłówków, matowych reflektorów oraz dziwnego przewodu (?) poprowadzonego od radia na zewnątrz.
Warto sprawdzić czy szyberdach nie przecieka. Oczywiście obowiązkowo również inne bolączki PII oraz stan podłogi wewnątrz, bo nie widzę gumowych dywaników. Wstępnie wystarczy zobaczyć na stan wewnętrznej tabliczki znamionowej. Jeśli uda się więcej to super.


P.S. Nie wiem jakie są ceny w GB, ale po przeliczeniu na złotówki, to w PL w tej cenie nawet nie ma sensu jechać oglądać PII, a tym bardziej PIIFL.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/