Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

HGT 1.8 ciężko odpala na zimnym, czujnik temperatury płynu?
http://fiatpunto.com.pl/topic59428.html
Strona 1 z 1

Autor:  odie [ 07 Sty 2019, 22:18 ]
Temat postu:  HGT 1.8 ciężko odpala na zimnym, czujnik temperatury płynu?

Cześć, mam problem od tygodnia z odpalaniem na zimnym. Auto odpala może za 10-tym razem, jak już się uda to widać, że nie ma tzw. ssania tylko od razu chodzi na ok 800 obr/min. Kiedyś było zawsze tak, że przez jakiś czas chodził na 1200, potem jak się trochę rozgrzał to obroty opadały na 830. Akumulator ok, termostat nowy bo był z nim problem i się nie dogrzewał. Szukając tu informacji dowiedziałem się, że może to być źle działający MAP sensor (co on tak konkretnie mierzy?), ale dziś podłączyłem komputer i chyba znalazłem winowajcę. Auto zimne, na dworze koło zera, a on na starcie zaczynał z temperaturą silnika 52°C. Potem temperatura ładnie rosła aż do momentu włączenia się wentylatora przy 90-paru stopniach. Czy to raczej czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest winien? Jeśli tak, to który to jest? Zlokalizowałem jeden chyba w korpusie termostatu, ale tutaj znalazłem sporo informacji o czujniku wkręconym w blok. Dodam, że to co pokazywał komputer pokrywało się ze wskazówką - przy próbie odpalenia i zaraz po udanym odpaleniu wskazówka była już na pierwszej albo drugiej kresce.

Autor:  domin45670 [ 07 Sty 2019, 23:30 ]
Temat postu:  Re: HGT 1.8 ciężko odpala na zimnym, czyjnik temperatury pły

odie napisał(a):
MAP sensor (co on tak konkretnie mierzy?)


Ciśnienie i temperaturę powietrza w dolocie.

Autor:  odie [ 08 Sty 2019, 15:17 ]
Temat postu:  Re: HGT 1.8 ciężko odpala na zimnym, czujnik temperatury pły

domin45670 napisał(a):
Ciśnienie i temperaturę powietrza w dolocie.


Są te parametry w Multiscanecu? Bo znalazłem tam tylko Engine temperature [°C] - to raczej temperatura cieczy chłodzącej oraz Intake air quantity - [gr/s] to raczej ilość powietrza z przepływomierza. Nie ma żadnego wskazania od temperatury powietrza. Czy ktoś orientuje się czy czujnik cieczy chłodzącej jest tutaj jeden czy może tak jak w VAG-ach dwa: jeden dla ECU, a drugi na zegary? Chciałbym wiedzieć i jeśli jeden to jutro podjechałbym go kupić i wymienię - zobaczymy czy pomoże.

Autor:  domin45670 [ 08 Sty 2019, 16:56 ]
Temat postu:  Re: HGT 1.8 ciężko odpala na zimnym, czujnik temperatury pły

Dla wersji PIIFL 1.8 16v jest tak jak piszesz w mojej wersji. Niestety nie wiem jak to wygląda w najnowszej wersji.
U mnie można sprawdzić przepływ powietrza kg/h i temperaturę.

Autor:  odie [ 10 Sty 2019, 17:53 ]
Temat postu:  Re: HGT 1.8 ciężko odpala na zimnym, czujnik temperatury pły

Dobra, poradziłem sobie z problemem - opiszę, może komuś się przyda.
Zadzwoniłem do sklepu motoryzacyjnego żeby znaleźli mi ten czujnik. Pani spytała jeszcze tylko o kolor wtyczki (u mnie czarna) i wg VIN dobrała odpowiedni. Sprawdziłem wcześniej, że wg ePER-a jest tylko jeden i to ten, którego zlokalizowałem w korpusie termostatu pod odcinkiem dolotu biegnącym od filtra powietrza do przepływomierza. Symbol wg ePER: 467534479. Kosztował 29 zł, firma Vernet. Tylko tego miała na stanie - inne możliwe na następny dzień, a mi się spieszyło trochę. Zanim go zamontowałem sprawdziłem jeszcze raz co komputer pokazuje na zimnym silniku, było 62°C a na dworze koło zera. Odpiąłem wtyczkę i odpaliłem auto (wtyczka przewodu ma zaczep, który trzeba lekko odgiąć przed zdjęciem, u mnie był z tyłu). Odpalił łatwiej, ale jeszcze nie idealnie. Komputer pokazywał temp. silnika 20°C mimo, że silnik nadal zimny. Podejrzewam, że to wartość domyślna w trybie awaryjnym jeśli nie ma sygnału z czujnika. Oczywiście błąd czujnika się pojawił. Po skasowaniu podłączyłem nowy czujnik bez montażu i wtedy pokazał 4°C i odpalił już bardzo ładnie. Odkręciłem stary czujnik, był na jakiś klej. Miał też podkładkę, nowy miał też ją w komplecie. I tu niespodzianka, czujnik jest tak usytuowany, że nie ścieknie przy wymianie ani kropli płynu. Dokręciłem, zamontowałem pokrywę filtra powietrza i wszystko zaczęło działać nawet lepiej niż wcześniej bo pamiętam, że nawet jak niby działał to miał przy tej temp. zewnętrznej niższe obroty na zimnym niż teraz, więc czujnik pewnie wtedy pokazywał więcej niż było faktycznie.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/