Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumulator
http://fiatpunto.com.pl/topic49635.html
Strona 1 z 2

Autor:  kolo12 [ 29 Gru 2014, 16:21 ]
Temat postu:  Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumulator

Od kilku dni przy kazdym uruchamianiu auto pojawia sie u mnie komunikat: "Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego"
Na poczatku myslalem ze to akumulator - wczesniej przy slabym to sie zdarzalo. Ale ładowalem kilka godzin i ten komunikat tez sie pojawial. Wczesniej po naladowaniu juz sie nie pojawial. a teraz przy kazdym uruchomieniu silnika - nie wazne czy zimny czy cieply.
Poza tym od jakiegos tygodnia jak to sie pojawilo w czasie jazdy tez jest szarpniecie i pojawia sie ten komunikat - zazwyczaj na mniejszych obrotach jak pracuje (choc tego nie jestem pewien). Raz czy dwa auto mi zgaslo podczas takiego szarpniecia
Dzis po odpaleniu auto komunikat sie tez pojawil. Odszroniałem szyby i auto nagle zgaslo i pojawil sie komunikat za wysoka temp .. oraz dodatkowo bład czujnika abs, blad wspomagania. Auto juz nie chciało odpalic. Podpiąlem elm 327 ale nie pokazywal zadnych bledow (nie sprawdzalem na abs). Pozniej auto odpalilem ale juz nie jechałem.
Co to moze byc czy to akumulator (niby mam ok 2 letni ale byly z nim czasem problemy - mysle ze to moze wina rozrusznika?)?
Czy moze przepustnica jest zawalona (gdzies czytalem ze moze ona powodowac takie objawy) ew odma. W sierpniu sprawdzalem odma i byla czysta. Czy macie jakis poradnik jak czyscic przepustnice?
Ewentualnie inne przyczyny. W sierpniu tez mialem problem z odpaleniem (topic47918.html) ale okazalo sie ze jakies przewody sie przetarly , elektryk je poskladal i do tej pory bylo ok

Autor:  kakameo [ 29 Gru 2014, 18:44 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

A jak ładowanie alternatora?

Autor:  kolo12 [ 29 Gru 2014, 23:25 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

nie wiem nie mam jak sprawdzic - ale zaraz po naladowaniu akumulatora przez prostownik nie powinno byc takiego komunikatu chyba?

Autor:  lajosz [ 30 Gru 2014, 11:11 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

kolo12 napisał(a):
....nie wiem nie mam jak sprawdzic ....

kolo12 napisał(a):
....Podpiąlem elm 327 ....

Jak podłączyłeś kompa to on też napięcie ładowania podaje ...

Autor:  kolo12 [ 13 Sty 2015, 18:50 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

dzis w ogole mi nie chce odpalic - pojawia sie bład :
P0657- Niezgodnosc napieca za/przed przekaznikiem głównym.
Szukalem co ten blad moze oznaczac i nie w sumie nei znalazlem. Rozrusznik kreci, pasek klinowy raczej ok. Zauwazylem tylko ze silniczek krokowy (ten kolo filtra powietrza? ) chodz jakby glosniej (tak mi sie wydaje) Ale auto nie odpala?
Nie wiem juz co to moze byc - alternator??? Auto podladowane ale nic to nie daje. Czy walniety/pekniety alternator moze uniemozliwic odpalenie auta? POMOCY bo chyba zwariuje :(

Autor:  Jerry1960 [ 13 Sty 2015, 19:24 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

Tak jak koledzy pisali sprawdź alternator, oraz połączenia masowe silnika i sterownika. Poszarp za kable lub dołóż nowy przewód masowy.

Autor:  kolo12 [ 13 Sty 2015, 19:28 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

aut owrescie odpalilo - po max dodaniu gazu - oczywiscie zaraz pojawil sie nowy problem - mozna bylo uzyskac max 2000 obrotow. Wylaczylem znow i przy max dodaniu gazu auto odpalilo - pojawil sie blad wspomagania(usunalem) C omze byc przyczyna alternator cz ysterownik silnika. Czy "wypalenie" sie sterownika moze dawac takei oznaki - ostanio mechanik mi to podpowiedzial. Wybieram sie na sprawdzenie i ew regeneracje sterowniki (ok 100 km od domu) i troche sie boje.. Jakies sugestie??

[ Dodano: 13 Sty 2015 19:28 ]

polaczenia masowe raczej ok - alternatora nie mam jak sprawdzic. Ostatnio mechanik mi troche przy nim grzebal , chyba prawdzil . Nie bardzo mam jak (brak kanalu). Co do sterownika mechanik tez mi podpowiedzial ze moze byc to wypalenie sie jego. On taz mial GP i dawal do regeneracji sterownik. Jak sie objawia wypalenie sie tego sterownika????

Autor:  Jerry1960 [ 13 Sty 2015, 19:39 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

Przy tych błędach co opisujesz jeszcze raz sprawdź masy lub połączenia plusa. Alternator zmierz ładowanie multimetrem jak masz powyżej 13,8 do 14,2 V to dobrze , jak nie to wina alternatora, lub przewodów.

Autor:  kolo12 [ 14 Sty 2015, 09:31 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

A czy to moze byc ten sterownik??? Czy masa i polaczenia plusa az by tyle bledow pokazywalo?

[ Dodano: 14 Sty 2015 09:31 ]

Dzisiaj auto odpalilo do dodaniu maksymalnym gazu, przejechalo 20 metrow , zapalila sie kontrolka silnika i nie wchodzilo juz w obroty (max 2000 doszlo)(wczoraj bylo to samo ale po ponownym odpaleniu wchodzilo w obroty po dodaniu gazu). Wylaczylem auto i juz nie chcialo odpalic:( To chyba nie alternator:-/ Musze chyba wymontowac ten sterownik i zawiesc do regeneracji ....

Autor:  rednox87 [ 15 Sty 2015, 09:20 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

kolo12,
pisał o tym samym problemem w domu tutaj post758551.html#p758551
Wczoraj spędziłem cały dzień w garażu z samochodu. udało się dowiedzieć, gdzie problem jest w błędzie p0657. ECU nie jest i nie dusić.
a nawet generator i masa. jeśli generator bl, byłoby błędem nedozyaryadke baterii.Cała rzecz w skrzynce bezpieczników w komorze silnika. gdzieś tam zwarcie i silnik nie uruchamia się lub nie uzyskać żadnych więcej niż 2000 obr / min. Oto zdjęcia z mojego bloku, masz takie same czy różne? jeśli ten sam, to mogę powiedzieć o tym, gdzie szukać problemu.
Image
Przepraszam za mój polski, jestem z Białorusi i przetłumaczone na Google Translator

Autor:  kolo12 [ 15 Sty 2015, 10:54 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

ok sprawdze dokladnie ale wydaje mi sie ze mam troche inny - a mozesz powiedziec gdzie szukac błedow
Dzieki

Autor:  rednox87 [ 15 Sty 2015, 13:18 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

kolo12,
konieczne jest, aby wziąć samochód w dobrym electricy i niech wygląd tych czterech punktów. gdzieś w nich problemem (jeśli sama skrzynka bezpieczników). jeżeli blok jest prostokątna, jest konieczne szukanie (jak na fotografii)
Image
1) pozytywny kabel od akumulatora (kabel i Clem na bloku)
2) Bezpiecznik drutu na ECU
3) jedna z dwóch przekaźników - przekaźnik główny - oglądać i okablowanie do niego.
4) przewodów ECU i przekaźniki

Nie miałem czasu, aby przejść elektryków. mamy problem, aby znaleźć normalnego elektryka (

jeśli możesz, napisz mi prywatną wiadomość (PW) objawy samochodu, ale tylko najbardziej prostym językiem Google tłumacza przetłumaczone z polskiego na mnie bardzo wyraźnie.

Autor:  kolo12 [ 15 Sty 2015, 19:21 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

niestety dzis auto znow nieodpalilo - rano pojechałem do pracy - w miare normalnie jechało. Po pracy chce odpalic a tu to samo co wczesniej . Zero reakcji auto nawet nie odpalilo. Wrescie chyba wyczerpal sie aku. Najgorzej ze Auto zostalo kolo pracy , nawet nie mama jak go sprawdzic etc. Juz tarce do niego sile

Rednox87 wydaje mi sie ze am taka skrzynke jak ty, tylko mam wiecej malych bezpiecznikow. Wydaje sie niby ok. Juz nie mam nerw dzisiaj nawet myslec co zrobic ....

Autor:  rednox87 [ 16 Sty 2015, 07:54 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

kolo12, nie smuć się! wszystko będzie dobrze z samochodem! zrobić)

Autor:  AF [ 16 Sty 2015, 08:39 ]
Temat postu: 

Widzę że zamiast zrobić kilka prostych pomiarów, podanych wyżej i zajmujących 30s, do których wystarczy miernik za 15 zł, sytuacja zmierza w kierunku wypruwania całej elektryki.
Powodzenia :mrgreen:

Autor:  kolo12 [ 16 Sty 2015, 09:06 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

AF po prostu samochod zostal przy pracy na parkingu nawet nie mialem jak tego zrobic. Dodatkowo auto nie odpala , wiec jak miałem zrobic ten pomiar? Poza tym w domu miałem pomierzyc ... Juz po prostu nie mam sił ...To jest chyba ostatni fuiat w moim zyciu :-/

Autor:  AF [ 16 Sty 2015, 09:10 ]
Temat postu: 

Rozumiem.
Od 29 grudnia nie dałeś rady zmierzyć napięcia na klemach podczas rozruchu i podczas pracy silnika.
Cóż, trudno :mrgreen:

Autor:  rednox87 [ 16 Sty 2015, 10:14 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

AF, mężczyzna i tak ciężko i nadal stebetsya.

Autor:  kolo12 [ 16 Sty 2015, 14:30 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

no nie dalem :oops:
Dzis auto na lawecie pojechalo do warsztatu - mam nadzieje ze zaradzi cos :wink:

Autor:  rednox87 [ 16 Sty 2015, 14:53 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

kolo12, a następnie zapisać wynik)
Jutro mam zamiar electricy że zorientowali się, skrzynki bezpieczników i wyglądała tam spalona lub gdzie słaby kontakt. dzisiaj do pracy dojechać samochodem bez problemów. to najprawdopodobniej znaleźć przyczynę i czasowo usunięta. otpishus Wyniki poniedziałek.

Powodzenia!

Autor:  kolo12 [ 16 Sty 2015, 16:00 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

rednox bezpiecznikow akurat nie sprawdzalem - dzis juz i tak mi sie rozladowal aku. Ale raczej to nie one - jakby bezpiecznik byl spalony to nie zapalilby mi auto wczoraj. Mam nadzieje ze w poniedzialek mi zrobi, bo dzis chyba nie

Autor:  Jerry1960 [ 16 Sty 2015, 19:04 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

Naprawiasz tą usterkę 2 tygodnie. Piszesz dużo postów. Zrób to co piszą inni. Siedząc przy komputerze nie naprawisz tego samochodu.

Autor:  kolo12 [ 16 Sty 2015, 22:51 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

to nie usterka to powazna awaria juz :)

Autor:  rednox87 [ 21 Sty 2015, 14:03 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

dziś pojechał do elektryka samochodowego i nie podniósł. otworzył skrzynkę z bezpiecznikami i tam były dwa styki przekaźników wypalone. lutowane, zmienił "nogi" i wszystko jest OK! a ja pójdę i oglądać.

Autor:  kolo12 [ 23 Sty 2015, 09:32 ]
Temat postu:  Re: Zbyt wysoka temp. płynu chłodniczego - raczej nie akumul

wczoraj mechanik powiedział ze czujnik polozenia wału nie zawsze "załapuje". Ma wymienic dzis i zobaczymy. Mam nadzieje ze to jest to :)

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/