Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

klapa bagażnika nie otwiera się
http://fiatpunto.com.pl/topic59029.html
Strona 1 z 1

Autor:  gwad [ 15 Wrz 2018, 19:23 ]
Temat postu:  klapa bagażnika nie otwiera się

Mam problem z otwieraniem klapy bagażnika. Nie otwiera się :E , zarówno z pilota, jak i przycisku obok radia. Do tej pory zrobiłem:
- otworzyłem klapę awaryjnie :D ,
- wymieniłem bezpiecznik F73 w body - był spalony,
- wyjąłem zamek, rozłożyłem - wszystko tam wygląda w porządku, silniczek po podłączeniu 5V pięknie chodzi,
- zmierzyłem napięcie jakie dochodzi do zamka (po jego odłączeniu) w czasie prób otwarcia - to tylko ok. 3,5V,
- rzuciłem okiem na przewody między klapą, a nadwoziem - wyglądają w porządku.
Przy próbie otwierania coś "pstryka" przy body, migają kierunkowskazy (2 razy, czyli normalnie).
Gdzie szukać dalej ? Czy ktoś wie skąd dokładnie wychodzi przewód, który biegnie do zamka ? Chciałbym tam zmierzyć napięcie.

Autor:  radex324 [ 16 Wrz 2018, 11:01 ]
Temat postu:  Re: klapa bagażnika nie otwiera się

A słyszysz siłownik w klapie przy próbie otwierania z pilota/przycisku w kabinie? Tu masz pełny opis sprawdź wszystkie elementy
OPIS FUNKCJONALNY
Funkcja otwierania pokrywy bagażnika sterowana jest przez Body Computer M1.

Body Computer M1 otrzymuje na wejściu:

- sygnały zablokowania/odblokowania drzwi z anteny-odbiornika pilota P93, które łączą się na stykach 1 i 2 konektora K w M1.;

- sygnał ujemny z przycisku odblokowania bagażnika umieszczonego w zespole sterowań H90, na styku 25 konektora D w M1; do styku 5 w H90 przesyłana jest ze styku 49 konektora D w M1 masa odniesienia.

Body Computer M1 - konektora G - zasilany jest bezpośrednio z akumulatora w linii zabezpieczonej bezpiecznikiem maxifuse F2 w skrzynce bezpieczników w komorze silnika B1; zasilany jest natomiast poprzez kluczyk (INT) na styku 32 konektora D; styk 10 konektora H w M1 dostarcza do Body Computer masy odniesienia.

Zgodnie z przedstawioną logiką funkcjonowania Body Computer M1 aktywuje funkcję odblokowania bagażnika sterowaniem dodatnim ze styku 30 konektora E - poprzez linię zasilania z bezpiecznikiem ]F73 w Body Computer M1 - sterując aktywacją motoreduktora zamka bagażnika N57.

Poprzez linię CAN Body Computer M1 łączy się z zestawem wskaźników E50 do ktrórego przesyła sygnał zapalenia, gdy to konieczne, lampki sygnalizacyjnej "otwartego bagażnika i włączenia buzzera dla sygnalizacji akustycznej.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/