Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Miga licznik kilometrów ...co to za sygnał??
http://fiatpunto.com.pl/topic2111-75.html
Strona 4 z 6

Autor:  kazaa [ 20 Gru 2010, 02:52 ]
Temat postu: 

nic nie rozumiem , po przelutowanie 6>1 , 14>9 nie mogę robić service , nie łączy się , na dodatek już nie mogę ze wspomaganiem się połączyć :(

prędkość 38400 , port3


jedynie z ECU stilo łączy mi się ... nic po za tym...

schemat OBD z numeracją jest od strony kabli ?
Test wypada OK , dostaje wszędzie odp


BTW patrze na rozpiskę fesa i nie GP nie ma wsparcia na elm 1.4 :/

Autor:  Hubik [ 20 Gru 2010, 10:18 ]
Temat postu: 

Dziwne...

Ja mam kabel od Viakena i przy zamówieniu zaznaczyłem aby przysłali mi wersję pod FES. Nie wiem dokładnie czym się różni od zwykłego.

Zobaczymy dziś jak to będzie u mnie. Przed przeróbką kabel łączy się bez problemu z ECU i ze wpomaganiem w moim GP 1.3 MJet oraz z prawie wszystkim w Stilo 1.9 JTD (nie działa ABS, wspomaganie i poduszki ale to wymaga kolejnej modyfikacji kabla).

Dziś dorobię sobie przełącznik z 6/14 na 1/9 i zobaczymy czy na GP ruszy CAN Info i Service. Najgorsze jest to, że nieużywane piny wewnątrz wtyczki OBD2 zostały obcięte, więc trzeba będzie trochę porzeźbić ;)

Autor:  kazaa [ 20 Gru 2010, 10:39 ]
Temat postu: 

Hubik napisał(a):
Dziwne...

Ja mam kabel od Viakena i przy zamówieniu zaznaczyłem aby przysłali mi wersję pod FES. Nie wiem dokładnie czym się różni od zwykłego.

Zobaczymy dziś jak to będzie u mnie. Przed przeróbką kabel łączy się bez problemu z ECU i ze wpomaganiem w moim GP 1.3 MJet oraz z prawie wszystkim w Stilo 1.9 JTD (nie działa ABS, wspomaganie i poduszki ale to wymaga kolejnej modyfikacji kabla).

Dziś dorobię sobie przełącznik z 6/14 na 1/9 i zobaczymy czy na GP ruszy CAN Info i Service. Najgorsze jest to, że nieużywane piny wewnątrz wtyczki OBD2 zostały obcięte, więc trzeba będzie trochę porzeźbić ;)


Viaken miał problem z rezystorem R14 , możesz poczytać obszerny wątek na AK w dziale stilo. Po prostu nie łączyło im z BC w stilo. Po wywaleniu tego R14 było ok. Potem Viaken po reklamacjach wywalił podobno już R14. Ja nie mam od Viakena , kostkę mam całą , 0 rzeźby. Z moim stilo może być to , że to wersja z końcówki - silnik GM. Martwi mnie GP , mam piny przelutowne i lipa :/ interesuje mnie czy zamiana pinów ma wpływ na to , że nie mogę połączyć się ze wspomaganiem ?

BTW z ECU to chyba nie przez Fesa ?

Autor:  Hubik [ 20 Gru 2010, 12:28 ]
Temat postu: 

kazaa napisał(a):
Martwi mnie GP , mam piny przelutowne i lipa :/ interesuje mnie czy zamiana pinów ma wpływ na to , że nie mogę połączyć się ze wspomaganiem ?
Sprawdzę to po zamotowaniu przełącznika.

Autor:  tzok [ 20 Gru 2010, 17:58 ]
Temat postu: 

kazaa napisał(a):
nic nie rozumiem , po przelutowanie 6>1 , 14>9 nie mogę robić service , nie łączy się , na dodatek już nie mogę ze wspomaganiem się połączyć :(
(...)
BTW patrze na rozpiskę fesa i nie GP nie ma wsparcia na elm 1.4 :/

Na 14 i 6 połączy się z ECU ale nie skasuje Service ani nie da CAN Info, za to na 9 i 1 połączy się z service i CAN Info ale nie z ECU, dlatego trzeba sobie zrobić przełącznik.
Na 99% masz klona ELM327 v1.3, bez względu na to co masz napisane na naklejce.
Prędkość ma być 38400bps.

Autor:  kazaa [ 20 Gru 2010, 18:18 ]
Temat postu: 

tzok napisał(a):
Na 14 i 6 połączy się z ECU ale nie skasuje Service ani nie da CAN Info, za to na 9 i 1 połączy się z service i CAN Info ale nie z ECU, dlatego trzeba sobie zrobić przełącznik.
Na 99% masz klona ELM327 v1.3, bez względu na to co masz napisane na naklejce.
Prędkość ma być 38400bps.


Mam najtańszy syf , miał R14 - wylutowałem

Czyli jaka jest procedura kasowania service ?

Przelutować na tą okazję tylko 9/1 ? Nad przełącznikami potem chce pomyśleć jeżeli to możliwe



prędkość była ok , bo 8 mi wcięło

Autor:  tzok [ 20 Gru 2010, 18:36 ]
Temat postu: 

Poza wylutowaniem R14 trzeba jeszcze wlutować terminatory magistrali, czyli szeregowo 100R + 560pF do masy dla CAN-H i CAN-L.

http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic. ... 93&start=0

Autor:  kazaa [ 20 Gru 2010, 19:25 ]
Temat postu: 

tzok napisał(a):
Poza wylutowaniem R14 trzeba jeszcze wlutować terminatory magistrali, czyli szeregowo 100R + 560pF do masy dla CAN-H i CAN-L.

http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic. ... 93&start=0


słyszałem o tym , ale dałeś obszerny opis :)

podobno na stilo r14 wystarczyło , nic więcej , jednak nie u mnie :f

tylko zastanawia mnie jedna rzecz :

Image

u mnie r14 jest w innym miejscu , wg zdjęć na forum fes u mnie na tej wysokości znajduje się r21, który jest seryjnie wyrzucony.

Autor:  tzok [ 20 Gru 2010, 20:18 ]
Temat postu: 

Nie sugeruj się oznaczeniami elementów na płytce lecz schematem. Oznaczenie R, C, Q są różne w zależności od producenta.

Autor:  kazaa [ 20 Gru 2010, 20:49 ]
Temat postu: 

tzok napisał(a):
Nie sugeruj się oznaczeniami elementów na płytce lecz schematem. Oznaczenie R, C, Q są różne w zależności od producenta.


czyli r14 w moim przypadku nie potrzebnie odlutowałem ..

to ja już nie wiem co z moim kablem jest nie tak :/

Autor:  tzok [ 20 Gru 2010, 22:17 ]
Temat postu: 

Nie twierdzę, że niepotrzebnie - jeśli miałeś rezystor łączący piny 6 i 14 w złączu OBD-II to należało go odlutować.

Między układem MCP2551 a pinami 6 i 14 ma być równolegle do każdego z tych pinów dolutowany rezystor szeregowo z kondensatorem i podłączonym do masy.

Autor:  Hubik [ 21 Gru 2010, 00:06 ]
Temat postu: 

Ja właśnie przetestowałem ELM 327 po zamontowaniu przełącznika z 6/14 na 1/9.

Wszystko hula na moim GP!

Na 6/14 łączy się z ECU i ze wspomaganiem.

Na 1/9 działa CAN Info i Service

Kasowanie serwisu działa na 100% - w menu komputera pokazuje znowu 30 000 km :)

Autor:  kazaa [ 21 Gru 2010, 23:46 ]
Temat postu: 

Hubik napisał(a):
Ja właśnie przetestowałem ELM 327 po zamontowaniu przełącznika z 6/14 na 1/9.

Wszystko hula na moim GP!

Na 6/14 łączy się z ECU i ze wspomaganiem.

Na 1/9 działa CAN Info i Service

Kasowanie serwisu działa na 100% - w menu komputera pokazuje znowu 30 000 km :)


ze wspomaganiem to się łączyłem bez żadnych trików

kasowanie service robisz tylko na 1/9 ?

[ Dodano: 21 Gru 2010 23:46 ]
tzok napisał(a):
Nie twierdzę, że niepotrzebnie - jeśli miałeś rezystor łączący piny 6 i 14 w złączu OBD-II to należało go odlutować.

Między układem MCP2551 a pinami 6 i 14 ma być równolegle do każdego z tych pinów dolutowany rezystor szeregowo z kondensatorem i podłączonym do masy.


reasumując dorzucić kondziole ?

Autor:  Hubik [ 21 Gru 2010, 23:58 ]
Temat postu: 

kazaa napisał(a):
ze wspomaganiem to się łączyłem bez żadnych trików

Ja też bo ECU i wspomaganie chodzi na standardowych pinach 6/14

kazaa napisał(a):
kasowanie service robisz tylko na 1/9 ?

Tak, tylko na 1/9 da się połączyć i zresetować.

kazaa napisał(a):
[ Dodano: 21 Gru 2010 23:46 ]
tzok napisał(a):
Nie twierdzę, że niepotrzebnie - jeśli miałeś rezystor łączący piny 6 i 14 w złączu OBD-II to należało go odlutować.

Między układem MCP2551 a pinami 6 i 14 ma być równolegle do każdego z tych pinów dolutowany rezystor szeregowo z kondensatorem i podłączonym do masy.


reasumując dorzucić kondziole ?
U mnie tego w ogóle nie ma i hula - wystarczyło tylko dorobić przełącznik. No ale z tego co pamiętam Ty masz chyba kabel od innego sprzedawcy niż ja (mam od Viakena) więc może jednak czymś się różnią. Yani na forum pisał, że na niektórych tanich kablach wystarczy tylko przelutować piny a na innych bez dołożenia rezystorów i kondensatorów nie da rady połączyć się z CAN

Autor:  tzok [ 22 Gru 2010, 00:05 ]
Temat postu: 

Wymiana oleju i filtrów w ASO ma na tyle niską cenę, ze na razie robię to u nich i nie miałem potrzeby kasowania inspekcji...

Sterownik silnika - 6+14
ABS - 6+14
Poduszki - 1+9
Deska - 1+9
Body komputer - 1+9
Klimatyzacja - 1+9
Wspomaganie - 6+14
Czujniki parkowania - 1+9
Driver Information (?) - 1+9
Czujnik ciśnienia w oponach - 1+9
Inspekcja - 1+9

Autor:  Crazydrake [ 27 Gru 2010, 12:55 ]
Temat postu: 

Panowie a moglibyście zrobić jakąś fotkę jak są puszczone przewody na linii płytka-przełącznik-złącze? Bo chcę swój kabel przerobić a nie mogę uzmysłowić sobie jak to ma być zrobione żeby zachowało funkcjonalność do innych aut.

Autor:  tzok [ 27 Gru 2010, 15:26 ]
Temat postu: 

Co tu jest do uzmysławiania sobie? W wersji bez CAN, odłączasz kabelek od pinu & złącza OBD-II i podłączasz go do styku wspólnego przełącznika. Przełącznik powinien być typu 1 z 2 lub 1 z 4, w pierwszym przypadku pozostają Ci 2 wolne styki i do pierwszego wolnego podłączasz 3 kabelki i łączysz je do pinów 1, 7 i 9 a do drugiego styku podłączasz kabelek do pinu 3. W przypadku przełącznika 1 z 4 (suwakowy lub obrotowy) tak samo do styku wspólnego podłączasz kabelek z płytki, który oryginalne szedł do pinu 7 OBD-II, a kolejne styki łączysz z pinami 1, 3, 7 i 9. Jeśli przełącznik nie ma styku wspólnego tylko 2 lub 4 pary przełączanych styków, to jedną stronę każdej pary łączysz razem i w ten sposób tworzysz wspólny styk.

W przypadku wersji CAN, potrzebujesz przełącznika 2 pozycyjnego 2 obwodowego (2 przełączana styki). Odłączasz przewody z pinów 6 i 14 złącza OBD-II i podłączasz je do wspólnych styków przełącznika - w przypadku przełącznika jak na zdjęciu:
Image
styki wspólne to te na środku (dłuższe), a przełączane - zewnętrzne.
jedną parę styków przełączanych łączysz z pinami 6 i 14, a drugą z 1 i 9.

Autor:  Hubik [ 27 Gru 2010, 16:48 ]
Temat postu: 

Nie wiem co jeszcze można dopisać do postu tzok'a

Może łopatologicznie:

przewody idące do pinów 6 i 14 przecinasz i podłączasz wg poniższego schematu (sorki za jakość ale miałem tylko painta pod ręką :E ):

Image

Autor:  arbajk [ 07 Lut 2011, 20:07 ]
Temat postu: 

A czy jak kupie ten kabel to będę w stanie bez przerabiania go obsługiwać moje Grane Punto ? Chodzi mi głównie o odczyt i kasowanie błędów, jak i kasowanie inspekcji serwisowej.
http://motoallegro.pl/interfejs-fiat-al ... 80621.html

Autor:  Hubik [ 07 Lut 2011, 20:39 ]
Temat postu: 

arbajk napisał(a):
A czy jak kupie ten kabel to będę w stanie bez przerabiania go obsługiwać moje Grane Punto ? Chodzi mi głównie o odczyt i kasowanie błędów, jak i kasowanie inspekcji serwisowej.
http://motoallegro.pl/interfejs-fiat-al ... 80621.html

Wystarczy zajrzeć na stronę producenta FES. Ten program współpracuje z Grande tylko po kablu EML, który i tak trzeba przerabiać, żeby mieć dostęp do wszystkich funkcji.

Rzuć okiem tutaj: http://fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx

Autor:  arbajk [ 07 Lut 2011, 20:57 ]
Temat postu: 

Dzięki za odpowiedź. Czyli jak zwykle łatwo nic niema :D Możesz podać mi gdzie lub od kogo warto kupić dobry kabel ELM z którym nie będzie problemów?

Autor:  Hubik [ 07 Lut 2011, 21:01 ]
Temat postu: 

arbajk napisał(a):
Dzięki za odpowiedź. Czyli jak zwykle łatwo nic niema :D Możesz podać mi gdzie lub od kogo warto kupić dobry kabel ELM z którym nie będzie problemów?

Poszukaj na Allegro sprzedawcy o nicku "Viaken" (chyba z Krakowa). Ja od nich kupiłem i działa bez zarzutu. Ale pod Grande przeróbkę i tak trzeba zrobić na własną rękę (bez niej nie działa Service Reset i Can Info).

Autor:  arbajk [ 07 Lut 2011, 21:05 ]
Temat postu: 

Czyli tak zrobię jak piszesz. Kupie kabel potem przerobie go według wskazówek z wcześniejszych postów.

Autor:  bbanditoss [ 17 Kwi 2011, 21:36 ]
Temat postu: 

no i niestety wczoraj w drodze powrotnej ze spota i mnie zaczął migać licznik :cry: miałem nadzieję, że dzisiaj przestanie, ale miga dalej, postanowiłem odpiąć klemę na parę minut - zresotwała się godzina, data, a przebieg dalej miga :( nie wiem, może podłączyć jutro aku na trochę jak będę w pracy ? bo tak przeglądnąłem ten temat i może to coś da :? jakieś inne pomysły ??

Autor:  olos47 [ 17 Kwi 2011, 21:41 ]
Temat postu: 

bbanditoss, uzupełnij wodę w celach i podładuj aku.

Strona 4 z 6 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/