Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Alternator http://fiatpunto.com.pl/topic21486-125.html |
Strona 6 z 6 |
Autor: | ipIV [ 11 Maj 2018, 22:45 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
cedec1 napisał(a): co do tych alternatorów to na włochy hiszpanię i południowe kraje europy dawali najsłabsze alternatory przykładowo miałem kiedyś PII w na wypasie sprowadzonego z włoch Ja w PII miałem 70tkę. 90 była w wersji z klimą. tak btw. 120A daje na biegu jałowym 80A A tak swoją drogą jak ktoś regularnie jeździ - nie rzadziej niż raz na 2 dni i robi przynajmniej 10km na raz, to 70tka imo wystarczy w zupełności.... no chyba, że ktoś zimą non stop jeździ na wł ogrzewaniu tylnej szyby... to lepiej dać 90 105 czy 120 do wersji bez S&S? Jak cena podobna, to 120... jak różnica w cenie >50zł, to 105. W praktyce istotnej różnicy to nie zrobi |
Autor: | cedec1 [ 11 Maj 2018, 22:57 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
ipIV, czyli tak samo jak ja czyli jak 120A daje 80A na wolnych obrotach to ciekawe ile daje altek 70A w tych samych warunkach 20A ? |
Autor: | ipIV [ 12 Maj 2018, 02:38 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
cedec1 napisał(a): czyli jak 120A daje 80A na wolnych obrotach to ciekawe ile daje altek 70A w tych samych warunkach 20A ? Myślę, że proporcjonalnie mniej - ~45A To wystarczy żeby zasilić światła, sterowanie silnikiem, pompę paliwa (~25A), radio 2-3A inne ~5A.... i zostaje jeszcze dużo, żeby podładować aku Deficyt mocy może się na wolnych obrotach pojawić przy zasilaniu dodatkowo ogrzewanej tylnej szyby - ~20-25A... ale jazda już załatwi sprawę - nie jeździmy przecież z obrotami ~800rpm Im lepszy altek, tym większa nadwyżka mocy do ładowania aku - stąd przy s&s jest 120A... |
Autor: | beny.rac [ 23 Paź 2018, 18:38 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
Witam, Ostatniego czasu mam niezle numery z moim GP. Otoz od kilku dni nie dziala mi ani wspomaganie ani abs , zegary itp. Tzn raz dzialaja a raz nie ( autem nadal jezdze bo do pracy mam kilka km tylko ze jazda bez wspomagania oraz licznika jest srednio przyjemna. Bylem u mechanikow i stwierdzili alternator do wymiany - po sprawdzeniu napiecia mam takie parametry : ok 12.40 bez odpalenia ok 15.50 na luzie ok 13.00 ( zapalone swiatla drogowe, nawiew na 2 ) ok 12.50 ( zapalone swiatla drogowe, nawiew na 2 plus podgrzewanie tylnej szyby itp ) Po przeczytaniu tego tematu bylem zdecydowany na alternator DENSO DAN599 jednak po podaniu nr VIN poinformowano mnie iz do mojego GP bedzie pasowac ten model DENSO DAN1005 - moje GP jest z 2006 roku , 1.4 8V 57 kW, ok 115 k przebiegu, akumulator 55Ah. Ktory Waszym zdaniem bedzie odpowiedni do mojego GP ? Dodam tylko iz mam podgrzewane fotele i mieszkam w NL dlatego alternator chce sam kupic i dac do zrobienia u lokalnego mechanika. Z gory dzieki za odp. |
Autor: | cedec1 [ 23 Paź 2018, 19:53 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
denso 105A taki jak w moim |
Autor: | pmx007p1 [ 23 Paź 2018, 19:55 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
Ja bym zweryfikował tych mechaników. To mogą być też słynne w GrandePunto punkty masy (przewody korodują, często wewnątrz izolacji miedź zmienia się w zieloną patynę), chociaż ponad 15 woltów nie powinien w ogóle generować (chyba, że jest mróz z minus 40 lub gorzej). Jedno i drugie do sprawdzenia (alternator + instalacja). |
Autor: | dragon422 [ 24 Paź 2018, 08:05 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
pmx007p1 napisał(a): Ja bym zweryfikował tych mechaników. To mogą być też słynne w GrandePunto punkty masy (przewody korodują, często wewnątrz izolacji miedź zmienia się w zieloną patynę), chociaż ponad 15 woltów nie powinien w ogóle generować (chyba, że jest mróz z minus 40 lub gorzej). Jedno i drugie do sprawdzenia (alternator + instalacja). Alternator nigdy nie powinien generować 15 V, nawet jak jest mróz (14,5 V to max ile może dać altek inaczej można zacząć się żegnać z żarówkami i możliwe, że innymi czujnikami). Jak tak robi to kopnięty jest regulator napięcia. |
Autor: | beny.rac [ 24 Paź 2018, 09:54 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
Witam, Dziekuje za odp. Kilka tyg temu mialem przypadek ze auto nie odpalilo wcale i wtedy sie okazalo ze byl zlamany kabel ktory laczy mase z aku ( zostal wymieniony i problemu nie bylo wiecej). Kilka razy byly nawet takie pomiary : 17.50 lub 19 tylko to mialo miejsce doslownie kilka razy … Obecnie jak sprawdzam po odpaleniu to jest 13.00 i spada jak wlacze swiatla, nawiew itp. Czy ktos z forum ma dojscie do Epera aby po Vinie jeszcze raz spr jaki powinnien byc alternator - wg mnie tak jak pisal cedec1 powinnien pasowac Denso 105A. Mechanik z lokalnego warsztatu zaproponowal mi alternator w granicach 250-350 ale EURO wiec szukam czegos na wlasna reke. |
Autor: | cedec1 [ 24 Paź 2018, 11:13 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
denso dan599 będzie na 100% pasować u mnie w eperze też cuda wychodziły a okazało się że siedzi tam to samo co dan599 tylko z inną nalepką |
Autor: | DeviLL [ 24 Paź 2018, 11:58 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
Z ciekawości spojrzałem na alternator do mego AGP i wymiarowo są takie same dan993 (pasi też do GP 1,4tjet) do tego dan599 , różnica w prądzie 105 vs 120A , ciekawe czy zamiennie można stosować gdyż cenowo 150-200zł różnicy |
Autor: | dragon422 [ 24 Paź 2018, 12:09 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
Ja miałem oryginalnie DAN999 120A a wrzuciłem DAN599 105A. Fakt, przy maksymalnym możliwym poborze tj. ogrzewanie szyby, wentylacja itp. spada napięcie z 14,2V na 13,4V ale ogólnie wszystko bangla. |
Autor: | cedec1 [ 24 Paź 2018, 12:40 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
120 amper szło chyba tylko do wersji z systemem start-stop O ile dobrze pamiętam Oczywiście mówię tu o 1 4 8V |
Autor: | adamcior [ 24 Paź 2018, 12:42 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
cedec1, tak, samochody, który mają S&S posiadają alternator 120A |
Autor: | beny.rac [ 24 Paź 2018, 17:44 ] | |||
Temat postu: | Re: Alternator | |||
Panowie, Bylem u mechanika i na podstawie naklejki nie jest w stanie nic sie dowiedziec o moim wadliwym alternatorze. Czy jestescie w stanie cos okreslic ze zdjec ? Zamowilem ten co pisaliscie - mam tylko nadzieje ze zamawiajac Denso DAN599 105A dokonalem dobrego wyboru
|
Autor: | cedec1 [ 24 Paź 2018, 18:40 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
na 100 % podejdzie nie musisz się martwić |
Autor: | beny.rac [ 06 Lis 2018, 16:51 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
Witam, Panowie dzieki za rady - alternator pasuje i GP od kilku dni smiga bez zadnych problemow |
Autor: | cedec1 [ 06 Lis 2018, 18:48 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
Autor: | grzybu [ 22 Gru 2018, 19:40 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
Cześć Posiadam Evo 1.4 8V 57kW z systemem stop&start. Na przeglądzie w ASO w sierpniu zwrócili mi uwagę, że mam pęknięty alternator i zasugerowali pilną wymianę. Jednak nie było żadnych objawów, więc wstrzymałem się z wymianą. Objawy pojawiły się wczoraj. Przede wszystkim jest to dźwięk świst wydobywający się z pod maski. Dziś pojawiała się od czasu do czasu kontrolka ładowania i brakowało co jakiś czas wspomagania kierownicy. Czy jeśli alternator jest faktycznie pęknięty (nie widać od góry) to nadaje się w jakikolwiek sposób jeszcze do regeneracji ? Po przeczytaniu tego wątku i sprawdzeniu w ePER wychodzi, że potrzebuje model 120A (51859041) czyli najdroższy. Ceny zaczynają się od 650zł jeśli dobrze rozumiem, że potrzebuje Denso DAN999. Czy są inni producenci alternatorów, których warto rozważyć ? Czy warto kupić używkę (widzę jedną na portalu aukcyjnym za 370zł) |
Autor: | cedec1 [ 22 Gru 2018, 21:50 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
I jeżeli masz pękniętą obudowę nie zregenerujesz alternatora cały rdzeń alternatora zgnił w środku i rozsadził obudowę co spowodowało zwarcie wirnika od używek trzymałbym się z daleka bo nie wiadomo kiedy pęknie proponuję zacisnąć poślady i zamówić alternator taki jak powinien być nowy |
Autor: | Brutal123 [ 22 Gru 2018, 22:43 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
używki zaczynają się od 150 PLN a regenerowane coś koło 300 PLN a co wybierzesz to już Twoja decyzja i Twój portfel . Ja postawiłem na używkę za 200 i już któryś miesiąc śmiga . |
Autor: | michaju [ 10 Sie 2019, 08:04 ] | ||
Temat postu: | Re: Alternator | ||
Odpływy wody wymontowane z Punto Evo.. ten dłuższy zamontowany nad modułem abs. [ Dodano: 10 Sie 2019, 07:02 ] Wczoraj znalazłem chwile czasu, chciałem powymieniać te odpływy w swoim GP ale poległem przy montażu nad modułem abs. Tam jest tak ciasno że dłuższy odpływ nie ma się gdzie zmieścić. [ Dodano: 10 Sie 2019, 07:04 ] Może ktoś podesłać foto albo opisać w jakim kierunku jest to zamontowane.
|
Autor: | pmx007p1 [ 10 Sie 2019, 14:34 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
Czyli to jakaś trzecia wersja. Bo fabrycznie były (w Grande) krótkie, później poprawione dłuższe (foto). Ty pokazujesz jeszcze inny, dłuższy...czyli co, w EVO/2012 stwierdzili, że jeszcze za mało(?). A tak na prawdę wszystkie są "złe", bo woda jak nie na alternator, to leci na belkę/wózek/sanki przednie (kierunek odpływu bez większego znaczenia), a to konstrukcja spawana, szybciej skoroduje (były na forum przypadki, że ktoś musiał wymieniać, z Opla Corsy "D" podobno pasuje - to tak na marginesie). |
Autor: | michaju [ 10 Sie 2019, 20:30 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
Męczyłem gościa z rozbitego EVO żeby przysłał mi te odpływy. Sam jestem zaskoczony ale numery się pokrywają z tego co kolega podał (str. 3) odpływ lewy 51810013 odpływ prawy 51885638 |
Autor: | adamcior [ 11 Sie 2019, 08:40 ] |
Temat postu: | Re: Alternator |
michaju, pmx007p1, może i być jeszcze inna wersja, u siebie w Evo mam już obydwa te dłuższe odpływy, zarówno nad alternatorem jak i nad pompą. michaju, ten odpływ nad alternatorem skieruj wylotem bardziej na nadkole |
Autor: | michaju [ 12 Lis 2020, 22:28 ] | ||
Temat postu: | Re: Alternator | ||
Są jednak 2 a nawet 3 rodzaje odpływów. [ Dodano: 12 Lis 2020, 21:28 ] Ponawiam prośbę, może ktoś podesłać zdjęcie lub opisać jaki rodzaj tego dłuższego odpływu i w jakim kierunku jest zamontowany odpływ nad pompą abs?? Myśle, że takie info będzie cenne dla wszystkich.
|
Strona 6 z 6 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |