Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Alternator
http://fiatpunto.com.pl/topic21486-125.html
Strona 6 z 6

Autor:  ipIV [ 11 Maj 2018, 22:45 ]
Temat postu:  Re: Alternator

cedec1 napisał(a):
co do tych alternatorów to na włochy hiszpanię i południowe kraje europy dawali najsłabsze alternatory przykładowo miałem kiedyś PII w na wypasie sprowadzonego z włoch


Ja w PII miałem 70tkę. 90 była w wersji z klimą.

tak btw. 120A daje na biegu jałowym 80A :E

A tak swoją drogą jak ktoś regularnie jeździ - nie rzadziej niż raz na 2 dni i robi przynajmniej 10km na raz, to 70tka imo wystarczy w zupełności.... no chyba, że ktoś zimą non stop jeździ na wł ogrzewaniu tylnej szyby... to lepiej dać 90 ;)

105 czy 120 do wersji bez S&S? Jak cena podobna, to 120... jak różnica w cenie >50zł, to 105. W praktyce istotnej różnicy to nie zrobi ;)

Autor:  cedec1 [ 11 Maj 2018, 22:57 ]
Temat postu:  Re: Alternator

ipIV, czyli tak samo jak ja
czyli jak 120A daje 80A na wolnych obrotach to ciekawe ile daje altek 70A w tych samych warunkach 20A ?

Autor:  ipIV [ 12 Maj 2018, 02:38 ]
Temat postu:  Re: Alternator

cedec1 napisał(a):
czyli jak 120A daje 80A na wolnych obrotach to ciekawe ile daje altek 70A w tych samych warunkach 20A ?
Myślę, że proporcjonalnie mniej - ~45A :)

To wystarczy żeby zasilić światła, sterowanie silnikiem, pompę paliwa (~25A), radio 2-3A ;) inne ~5A.... i zostaje jeszcze dużo, żeby podładować aku ;)

Deficyt mocy może się na wolnych obrotach pojawić przy zasilaniu dodatkowo ogrzewanej tylnej szyby - ~20-25A... ale jazda już załatwi sprawę - nie jeździmy przecież z obrotami ~800rpm ;)

Im lepszy altek, tym większa nadwyżka mocy do ładowania aku - stąd przy s&s jest 120A... ;)

Autor:  beny.rac [ 23 Paź 2018, 18:38 ]
Temat postu:  Re: Alternator

Witam,

Ostatniego czasu mam niezle numery z moim GP.

Otoz od kilku dni nie dziala mi ani wspomaganie ani abs , zegary itp.

Tzn raz dzialaja a raz nie ( autem nadal jezdze bo do pracy mam kilka km tylko ze jazda bez wspomagania oraz licznika jest srednio przyjemna.

Bylem u mechanikow i stwierdzili alternator do wymiany - po sprawdzeniu napiecia mam takie parametry :
ok 12.40 bez odpalenia
ok 15.50 na luzie
ok 13.00 ( zapalone swiatla drogowe, nawiew na 2 )
ok 12.50 ( zapalone swiatla drogowe, nawiew na 2 plus podgrzewanie tylnej szyby itp )

Po przeczytaniu tego tematu bylem zdecydowany na alternator DENSO DAN599 jednak po podaniu nr VIN poinformowano mnie iz do mojego GP bedzie pasowac ten model DENSO DAN1005 - moje GP jest z 2006 roku , 1.4 8V 57 kW, ok 115 k przebiegu, akumulator 55Ah.

Ktory Waszym zdaniem bedzie odpowiedni do mojego GP ?
Dodam tylko iz mam podgrzewane fotele i mieszkam w NL dlatego alternator chce sam kupic i dac do zrobienia u lokalnego mechanika.

Z gory dzieki za odp.

Autor:  cedec1 [ 23 Paź 2018, 19:53 ]
Temat postu:  Re: Alternator

denso 105A taki jak w moim

Autor:  pmx007p1 [ 23 Paź 2018, 19:55 ]
Temat postu:  Re: Alternator

Ja bym zweryfikował tych mechaników. To mogą być też słynne w GrandePunto punkty masy (przewody korodują, często wewnątrz izolacji miedź zmienia się w zieloną patynę), chociaż ponad 15 woltów nie powinien w ogóle generować (chyba, że jest mróz z minus 40 lub gorzej). Jedno i drugie do sprawdzenia (alternator + instalacja).

Autor:  dragon422 [ 24 Paź 2018, 08:05 ]
Temat postu:  Re: Alternator

pmx007p1 napisał(a):
Ja bym zweryfikował tych mechaników. To mogą być też słynne w GrandePunto punkty masy (przewody korodują, często wewnątrz izolacji miedź zmienia się w zieloną patynę), chociaż ponad 15 woltów nie powinien w ogóle generować (chyba, że jest mróz z minus 40 lub gorzej). Jedno i drugie do sprawdzenia (alternator + instalacja).


Alternator nigdy nie powinien generować 15 V, nawet jak jest mróz (14,5 V to max ile może dać altek inaczej można zacząć się żegnać z żarówkami i możliwe, że innymi czujnikami). Jak tak robi to kopnięty jest regulator napięcia.

Autor:  beny.rac [ 24 Paź 2018, 09:54 ]
Temat postu:  Re: Alternator

Witam,

Dziekuje za odp.

Kilka tyg temu mialem przypadek ze auto nie odpalilo wcale i wtedy sie okazalo ze byl zlamany kabel ktory laczy mase z aku ( zostal wymieniony i problemu nie bylo wiecej).

Kilka razy byly nawet takie pomiary : 17.50 lub 19 tylko to mialo miejsce doslownie kilka razy …

Obecnie jak sprawdzam po odpaleniu to jest 13.00 i spada jak wlacze swiatla, nawiew itp.

Czy ktos z forum ma dojscie do Epera aby po Vinie jeszcze raz spr jaki powinnien byc alternator - wg mnie tak jak pisal cedec1 powinnien pasowac Denso 105A.

Mechanik z lokalnego warsztatu zaproponowal mi alternator w granicach 250-350 ale EURO wiec szukam czegos na wlasna reke. :mrgreen:

Autor:  cedec1 [ 24 Paź 2018, 11:13 ]
Temat postu:  Re: Alternator

denso dan599 będzie na 100% pasować u mnie w eperze też cuda wychodziły a okazało się że siedzi tam to samo co dan599 tylko z inną nalepką

Autor:  DeviLL [ 24 Paź 2018, 11:58 ]
Temat postu:  Re: Alternator

Z ciekawości spojrzałem na alternator do mego AGP i wymiarowo są takie same dan993 (pasi też do GP 1,4tjet) do tego dan599 , różnica w prądzie 105 vs 120A , ciekawe czy zamiennie można stosować gdyż cenowo 150-200zł różnicy ;)

Autor:  dragon422 [ 24 Paź 2018, 12:09 ]
Temat postu:  Re: Alternator

Ja miałem oryginalnie DAN999 120A a wrzuciłem DAN599 105A. Fakt, przy maksymalnym możliwym poborze tj. ogrzewanie szyby, wentylacja itp. spada napięcie z 14,2V na 13,4V ale ogólnie wszystko bangla.

Autor:  cedec1 [ 24 Paź 2018, 12:40 ]
Temat postu:  Re: Alternator

120 amper szło chyba tylko do wersji z systemem start-stop O ile dobrze pamiętam Oczywiście mówię tu o 1 4 8V

Autor:  adamcior [ 24 Paź 2018, 12:42 ]
Temat postu:  Re: Alternator

cedec1, tak, samochody, który mają S&S posiadają alternator 120A :D

Autor:  beny.rac [ 24 Paź 2018, 17:44 ]
Temat postu:  Re: Alternator

Panowie,

Bylem u mechanika i na podstawie naklejki nie jest w stanie nic sie dowiedziec o moim wadliwym alternatorze.

Czy jestescie w stanie cos okreslic ze zdjec ?

Zamowilem ten co pisaliscie - mam tylko nadzieje ze zamawiajac Denso DAN599 105A dokonalem dobrego wyboru :E

Załączniki:



Autor:  cedec1 [ 24 Paź 2018, 18:40 ]
Temat postu:  Re: Alternator

na 100 % podejdzie nie musisz się martwić :wink:

Autor:  beny.rac [ 06 Lis 2018, 16:51 ]
Temat postu:  Re: Alternator

Witam,

Panowie dzieki za rady - alternator pasuje i GP od kilku dni smiga bez zadnych problemow :mrgreen:

Autor:  cedec1 [ 06 Lis 2018, 18:48 ]
Temat postu:  Re: Alternator

8)

Autor:  grzybu [ 22 Gru 2018, 19:40 ]
Temat postu:  Re: Alternator

Cześć
Posiadam Evo 1.4 8V 57kW z systemem stop&start.
Na przeglądzie w ASO w sierpniu zwrócili mi uwagę, że mam pęknięty alternator i zasugerowali pilną wymianę. Jednak nie było żadnych objawów, więc wstrzymałem się z wymianą. Objawy pojawiły się wczoraj. Przede wszystkim jest to dźwięk świst wydobywający się z pod maski. Dziś pojawiała się od czasu do czasu kontrolka ładowania i brakowało co jakiś czas wspomagania kierownicy.
Czy jeśli alternator jest faktycznie pęknięty (nie widać od góry) to nadaje się w jakikolwiek sposób jeszcze do regeneracji ?
Po przeczytaniu tego wątku i sprawdzeniu w ePER wychodzi, że potrzebuje model 120A (51859041) czyli najdroższy. Ceny zaczynają się od 650zł jeśli dobrze rozumiem, że potrzebuje Denso DAN999. Czy są inni producenci alternatorów, których warto rozważyć ?
Czy warto kupić używkę (widzę jedną na portalu aukcyjnym za 370zł)

Autor:  cedec1 [ 22 Gru 2018, 21:50 ]
Temat postu:  Re: Alternator

I jeżeli masz pękniętą obudowę nie zregenerujesz alternatora cały rdzeń alternatora zgnił w środku i rozsadził obudowę co spowodowało zwarcie wirnika od używek trzymałbym się z daleka bo nie wiadomo kiedy pęknie proponuję zacisnąć poślady i zamówić alternator taki jak powinien być nowy

Autor:  Brutal123 [ 22 Gru 2018, 22:43 ]
Temat postu:  Re: Alternator

używki zaczynają się od 150 PLN a regenerowane coś koło 300 PLN a co wybierzesz to już Twoja decyzja i Twój portfel . Ja postawiłem na używkę za 200 i już któryś miesiąc śmiga .

Autor:  michaju [ 10 Sie 2019, 08:04 ]
Temat postu:  Re: Alternator

Odpływy wody wymontowane z Punto Evo.. ten dłuższy zamontowany nad modułem abs.

[ Dodano: 10 Sie 2019, 07:02 ]

Wczoraj znalazłem chwile czasu, chciałem powymieniać te odpływy w swoim GP ale poległem przy montażu nad modułem abs. Tam jest tak ciasno że dłuższy odpływ nie ma się gdzie zmieścić.

[ Dodano: 10 Sie 2019, 07:04 ]

Może ktoś podesłać foto albo opisać w jakim kierunku jest to zamontowane.

Załączniki:


Autor:  pmx007p1 [ 10 Sie 2019, 14:34 ]
Temat postu:  Re: Alternator

Czyli to jakaś trzecia wersja. Bo fabrycznie były (w Grande) krótkie, później poprawione dłuższe (foto).
Ty pokazujesz jeszcze inny, dłuższy...czyli co, w EVO/2012 stwierdzili, że jeszcze za mało(?).
Image
A tak na prawdę wszystkie są "złe", bo woda jak nie na alternator, to leci na belkę/wózek/sanki przednie (kierunek odpływu bez większego znaczenia), a to konstrukcja spawana, szybciej skoroduje (były na forum przypadki, że ktoś musiał wymieniać, z Opla Corsy "D" podobno pasuje - to tak na marginesie).

Autor:  michaju [ 10 Sie 2019, 20:30 ]
Temat postu:  Re: Alternator

Męczyłem gościa z rozbitego EVO żeby przysłał mi te odpływy. Sam jestem zaskoczony ale numery się pokrywają z tego co kolega podał (str. 3)
odpływ lewy 51810013
odpływ prawy 51885638

Autor:  adamcior [ 11 Sie 2019, 08:40 ]
Temat postu:  Re: Alternator

michaju, pmx007p1, może i być jeszcze inna wersja, u siebie w Evo mam już obydwa te dłuższe odpływy, zarówno nad alternatorem jak i nad pompą.

michaju, ten odpływ nad alternatorem skieruj wylotem bardziej na nadkole

Autor:  michaju [ 12 Lis 2020, 22:28 ]
Temat postu:  Re: Alternator

Są jednak 2 a nawet 3 rodzaje odpływów.

[ Dodano: 12 Lis 2020, 21:28 ]

Ponawiam prośbę, może ktoś podesłać zdjęcie lub opisać jaki rodzaj tego dłuższego odpływu i w jakim kierunku jest zamontowany odpływ nad pompą abs??
Myśle, że takie info będzie cenne dla wszystkich.

Załączniki:


Strona 6 z 6 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/