|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 11:07
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
pdl |
#506669 Wysłany:
24 Wrz 2011, 11:46; Temat postu: Awaria airbaga |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 21 Sty 2008, Posty: 177
|
Witam
Jak odpalam Krope to mam komunikat awaria airbaga i kontrolka na desce świeci.
Po przejechaniu kilku kilometrów sama gaśnie.
Co może być przyczyną ?
Bezpiecznik, jakaś kostka ?
Punciak ma ok. 4.5 roku (tyle jest użytkowany, kupiłem z poprzedniego rocznika), miał wymieniony na początku akumulator na większy i zmieniony soft.
Zaprzyjaźniony mechanik zmieniał też przewód masowy.
pozdrawiam
Pawel
[ Dodano: 22 Wrz 2011 14:31 ]
A może to alternator pada ?
Ze 2-3 razy słyszałem "pogwizdywanie" , w Punto I to było normalne i chyba Fiat nie wyeliminowal tej wady.
Czytalem juz o wezyku z rynienki, musze sprawdzic przy okazji.
[ Dodano: 23 Wrz 2011 07:00 ]
Sprawdziłem wczoraj kostki pod siedzeniem, wygladają dobrze.
Powiedzcie, do czego sa te kostki ?
Pod kierowcy jedna, pod pasazera dwie ?
Domyslam sie, ze po pasazerem czujnik czy ktos siedzi na siedzeniu, druga moze od poduszki a pod kierowcy od poduszki ? Przeciez wiadomo, ze tam musi ktos siedziec ...
Mam tylko przednie 2 poduszki, zadnych bocznych i kurtyn.
Jeszcze sprawdze w weekend kable pod dywanikiem.
Swoja droga znowu poszli na latwizne.
W Punto I jak robilem alarm to przeciagalem przewody pod progami a tutaj widocznie sie nie chce, mogly zasniedziec.
Sprawdze tez akku.
[ Dodano: 24 Wrz 2011 10:45 ] Tutaj kompletnie nic.
DOszedlem, ze przewody pod siedzeniami sa ok i nie sa to wcale przewody od czujnika poduszek.
Po kierowcy stronie jest jeden, do pasa czy zapiety.
Po pasazera stronie do pasa i obecnosci pasazera.
Zastanawia mnie jedno, kiedysmialem rozbierana kierownice, bo slabo dzialal klakson i wymieniali przelacznik zespolony.
Moze tam cos sie odlaczylo ?
Sprawdzilem akku : na wylaczonym 11.98 na wlaczonym 14,04 V
[ Dodano: 24 Wrz 2011 10:46 ] Wiecie moze jak zdemontowac kierownice ?
Sa po bokach dziurki, pewnie tam cos trzeba wlozyc, probowalem z plaskim i gwiazdkowym srubokretem i nic.
Nie chce na chama nic robic, zeby nie popsuc.
Oczywiscie odlaczylem akku, zeby przypadkiem nie wywalilo poduszki.
_________________ GP 1.4 8V Energy czerwony bolero (rok.prod. 2006, I rej. 2007)
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kox |
#507102 Wysłany:
24 Wrz 2011, 12:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
zobacz temat demontaż airbaga lub wymiana kierownicy, sam to robiłem i troche zabawy jest z wypięciem poduchy
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
pdl |
#507133 Wysłany:
02 Paź 2011, 21:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 21 Sty 2008, Posty: 177
|
Dzieki za info. Kupilem na Allegro wtyczke i podejrze i wykasuje blad poduszki, bo od wczoraj swieci sie caly czas, wczesniej podczas jazdy sie zapalala.
[ Dodano: 02 Paź 2011 20:20 ] Dziwna ta awaria, czekam na przejsciowke kabelka.
Poki co padly przyciski na kierownicy po lewej stronie, teraz po prawej i klakson.
Moze to ma zwiazek ?
To moze cos grubszego czy jakies tasmy ?
Nie chce mi sie dwa razy rozkrecac ...
_________________ GP 1.4 8V Energy czerwony bolero (rok.prod. 2006, I rej. 2007)
|
|
Góra |
|
 |
K3 |
#508926 Wysłany:
02 Paź 2011, 21:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010, Posty: 748 Pomógł: 1
|
Wychodzi na to, że nie ma kontaktu na taśmie w kierownicy...
_________________
|
|
Góra |
|
 |
mazzik83 |
#508927 Wysłany:
02 Paź 2011, 21:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 23 Wrz 2011, Posty: 212 Pomógł: 11
|
No ma związek. wygląda na załamaną taśmę w przełączniku zespolonym.
|
|
Góra |
|
 |
pdl |
#508932 Wysłany:
02 Paź 2011, 21:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 21 Sty 2008, Posty: 177
|
Zespolony po obu stronach dziala normalnie, wszystkie funkcje, klakson nie dziala i wszystkie przyciski na kierownicy.
Tez mi wyglada na tasme, tylko nie wiem jak ona wyglada, jest jedna czy kilka ?
Kierownice mam ze sterowaniem radia, bez sterowania telefonem itp.
_________________ GP 1.4 8V Energy czerwony bolero (rok.prod. 2006, I rej. 2007)
|
|
Góra |
|
 |
nocny_wyjca |
#508974 Wysłany:
02 Paź 2011, 23:27; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Sie 2008, Posty: 73
|
taśma jest jedna i jest to zwinięta taśma włożona w plastikową puszkę, umieszczona jest przed przełącznikiem zespolonym i przekazuje prąd z nieruchomego przełącznika zespolonego na obracającą się kierownicę.
Wydaje mi się że to właśnie walnęła ci taśma na 99%, niestety patrząc na alledrogo jest jednością z przełącznikiem ale pewności nie mam po prostu jak wpisałem przełącznik zespolony wyskoczyły mi z taśmami, a jak wpisałem taśmę to nic nie wyskoczyło
_________________ Grande Estiva B&M
|
|
Góra |
|
 |
pdl |
#509097 Wysłany:
03 Paź 2011, 15:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 21 Sty 2008, Posty: 177
|
Rozebralem, kabelki wydaja sie byc ok do kostki i mysle sobie o jakiej tasmie mowicie ... szukam ze 2-3 minuty i znalazlem .... pierwsza opinia o projektancie .... ja pie......e, co za kretyn, jakby nie mozna bylo puscic kabelkow zwyklych, tylko tasme jak w telefonie z klapka.
Dalej nie rozbieralem bo to pewnie to.
Najpierw przycisk glosnosci w gore dzialal tak jakbym robil ciszej a reszta ok, pozniej poduszka, pozniej padla calkiem lewa strona, pozniej prawa, kiedy klakson nie wiem, bo rzadko uzywam.
Trzeba wymienic zespolony ale to pewnie droga impreza.
Warto uzywki brac ?
_________________ GP 1.4 8V Energy czerwony bolero (rok.prod. 2006, I rej. 2007)
|
|
Góra |
|
 |
taki--jeden |
#509125 Wysłany:
03 Paź 2011, 18:12; Temat postu: |
|
|
warto, już za około 100 kupisz. Ja swoje sprzedałem za 90 
|
|
Góra |
|
 |
mazzik83 |
#509130 Wysłany:
03 Paź 2011, 18:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 23 Wrz 2011, Posty: 212 Pomógł: 11
|
pdl napisał(a): Warto uzywki brac ?
Jest tego na allegro od groma. Więc nie powinno być problemu.
Osobiście polecałbym oczywiście przełącznik jak najmłodszy (jest na górze naklejona data)
Poza tym przełączniki nowsze (chyba od 2008 w górę) mają poprawiony mechanizm odbijania kierunków (odbijają bardziej miękko, niektórych tutaj denerwowała twardość tych z pierwszych lat produkcji  )
|
|
Góra |
|
 |
pdl |
#509148 Wysłany:
03 Paź 2011, 19:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 21 Sty 2008, Posty: 177
|
A czy da sie tasme naprawic ?
Sa takie tasmy ale nie takie "telefoniczne" tylko cienkie przewody , bardziej dla elektronikow.
Da sie wogole to rozebrac, mam urlop i troszke czasu moge pogrzebac.
Mam GP z 2006 roku, wymieniali mi zespolony, bo mi wogole w jedno strone kierunkowskaz nie dzialal, ze 2 razy poprawiali klakson, bo ciezko dzialal.
_________________ GP 1.4 8V Energy czerwony bolero (rok.prod. 2006, I rej. 2007)
|
|
Góra |
|
 |
nocny_wyjca |
#509362 Wysłany:
04 Paź 2011, 15:20; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Sie 2008, Posty: 73
|
zespolony to nie jest duży koszt, nie warto naprawiać taśmy bo ona cały czas pracuje (coś na zasadzie sprężyny zwija się i rozwija podczas kręcenia kierownicą) co do inżynierów to innego rozwiązania nie mogli zastosować, postaraj się skojarzyć jak to działa, kierownicą kręcisz a przełącznik zespolony stoi w miejscu jak głaz, gdyby zastosowali kabelki pourywały by się przy pierwszym skręcie kierownicy  , radzę kupić cały zespolony a nie bawić się w łączenie taśmy bo to ma krótkie nogi, po co robić dwa razy jak można raz i dobrze. (jeśli pomogłem w jakimś stopniu to proszę o pomógł  )
podziękował szerokości
_________________ Grande Estiva B&M
|
|
Góra |
|
 |
pdl |
#509403 Wysłany:
10 Paź 2011, 21:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 21 Sty 2008, Posty: 177
|
Ok, rozebralem zespolony, tasma w jednym miejscu zlamana.
Kupie nowke, bo na fakture 370 pln minus vat minus podatek to wyjdzie 240 i roczna gwarancja a uzywka z wysylka to ok. 120-150 pln i nie wiadomo ile podziala, moze tez zjezdzona bedzie, nie mowie, ze ktos oszuka ale trudno czy to kupujacemu czy sprzedajacemu ocenic stan tej tasmy.
Uklon w strone inzynierow [ Dodano: 10 Paź 2011 20:20 ]Odebrałem części do Kropka, m.in. przełącznik zespolony.
Czy są jakieś kruczki przy demontażu i montażu ?
Pracownik w serwisie zapytał czy rozkręcałem kierownicę, ja na to, że tak, bo rozkręciłem całość, rozebrałem przełącznik ... a on zdziwił się lekko i nic więcej nie powiedział.
_________________ GP 1.4 8V Energy czerwony bolero (rok.prod. 2006, I rej. 2007)
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#510348 Wysłany:
10 Paź 2011, 22:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#510352 Wysłany:
10 Paź 2011, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
Adas napisał(a): Odkręcić airbaga, 3 imbusy. Odkręcić kieorwnicę bodajże 24 ka nasadowa
zdejmowałeś kiedykolwiek kierownice w Grande bo bredzisz nie na temat
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#510357 Wysłany:
10 Paź 2011, 22:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
mazzik83 |
#510378 Wysłany:
11 Paź 2011, 09:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 23 Wrz 2011, Posty: 212 Pomógł: 11
|
pdl napisał(a): Czy są jakieś kruczki przy demontażu i montażu ?
Może nie kruczek ale o wiele wygodniej jest najpierw (przy składaniu) założyć górną osłonę kolumny kierownicy a dopiero potem zakładać koło kierownicy.
|
|
Góra |
|
 |
pdl |
#510381 Wysłany:
11 Paź 2011, 10:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 21 Sty 2008, Posty: 177
|
To nie wiem, może chciał nastraszyć, żebym w serwisie zrobił.
Robiłem tak :
- odłączyłem akumulator (z muzyką byłoby przyjemniej  może nie trzeba ale ja wole, zawsze może się jakieś zwarcie zdarzyć) ;
- odkręciłem dolną osłonę - chyba 6 małych imbusów ;
- otworkami po bokach kierownicy (nominalnie są pewnie całe, mi regulowali kierownicę i miałem już dziurki) wcisnąłem zabezpieczenia poduszki i wyjąłem ją ;
- odłączyłem przewody klaksonu, poduszki ;
- odkręciłem kierownicę - chyba 1 imbus duży ;
- odkręciłem górną osłonę - chyba 2 małe imbusy ;
- osłony nie zdejmowałem, tylko od lewej dźwigni przełącznika taką małą klapkę ;
- odkręciłem pierścień przełącznika - 1 imbus od spodu ;
- odłączyłem pozostałe kostki ;
- wyjąłem, rozkręciłem, taśma złamana, skręciłem i zamówiłem nowy.
UWAGA : Przy zakupie czy zamawianiu trzeba zamówić odpowiednią wersję z cruise control lub bez i co mnie zdziwiło padło pytanie, czy mam sterowanie tylnej wycieraczki ... są bez lub ze sterowaniem w innym miejscu, bo nie widziałem GP bez tylnej wycieraczki ?
_________________ GP 1.4 8V Energy czerwony bolero (rok.prod. 2006, I rej. 2007)
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#510463 Wysłany:
11 Paź 2011, 17:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
pdl napisał(a): nie widziałem GP bez tylnej wycieraczki ?
VAN-ny chyba nie mają wycieraczki
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
pdl |
#510470 Wysłany:
27 Gru 2011, 20:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 21 Sty 2008, Posty: 177
|
No i lipa. Zainstalowalem nowy przelacznik, wszystko dziala ale kontrolka poduszki nadal swieci. Probowalem skasowac ale FES 3.2 free nie ma tej mozliwosci, tylko pelna wersja. Znacie jakis soft do kasowania bledow ? Mam ELM 3.27 i przejsciowke.
[ Dodano: 27 Gru 2011 18:24 ]
Wracam do tematu. Kupiłem FES , podłączyłem się do komputera , mam błędy :
B103 - 1st stage driver's airbag resist ; present ; light on B113 - 2nd stage driver's airbag resist ; present ; light on
których nie można skasować. Domyślam się, że chodzi o oporność jakichś rezystorów w elektronice, które dla obu w/w parametrów mają 0 Ohm, dla pasażera po 2 Ohm.
Co to może być ? Wymieniałem cały przełącznik (uwalona taśma) na nowy, sterowanie radiem działa, klakson też.
_________________ GP 1.4 8V Energy czerwony bolero (rok.prod. 2006, I rej. 2007)
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#533011 Wysłany:
29 Gru 2011, 00:48; Temat postu: Re: Awaria airbaga |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
Hmm, rozumiem, że poduszki nie były wystrzelone?
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
pdl |
#533027 Wysłany:
29 Gru 2011, 08:59; Temat postu: Re: Awaria airbaga |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 21 Sty 2008, Posty: 177
|
Ok, już działa. Odłączyłem akku, zdjąłem poduszkę, kable były ok, wypiąłem, wpiąłem, podłączyłem akku i kontrolka zgasła. Poduchy oczywiście całe.
_________________ GP 1.4 8V Energy czerwony bolero (rok.prod. 2006, I rej. 2007)
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#533033 Wysłany:
29 Gru 2011, 09:36; Temat postu: Re: Awaria airbaga |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
pdl napisał(a): Odłączyłem akku, zdjąłem poduszkę, kable były ok, wypiąłem, wpiąłem, podłączyłem akku i kontrolka zgasła.Poduchy oczywiście całe. błąd poduszki zniknął po odpięciu aku? Dziwne 
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
pdl |
#533092 Wysłany:
29 Gru 2011, 15:16; Temat postu: Re: Awaria airbaga |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 21 Sty 2008, Posty: 177
|
Kox, jakiś czas temu uwaliła mi się taśma. Wymieniłem przełącznik zespolony ale alarm pozostał : awaria airbaga. Kupiłem FES , podłączyłem się ale lipa, nie mógł wykasować błedów : B103 - 1st stage driver's airbag resist ; present ; light on B113 - 2nd stage driver's airbag resist ; present ; light on Odłączyłem akumulator na jakieś pół godzinki, podłączyłem z powrotem, FES i dalej błąd. Wczoraj ponownie odłączyłem akku, zdjąłem poduszkę, przewody ok ale poodłączałem je, podłączyłem na nowo, podłączam akku i ... nie ma alarmu.
_________________ GP 1.4 8V Energy czerwony bolero (rok.prod. 2006, I rej. 2007)
|
|
Góra |
|
 |
feifin |
#597167 Wysłany:
09 Lip 2012, 22:10; Temat postu: Re: Awaria airbaga |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Maj 2012, Posty: 71
|
pdl, to zrobiłeś sobie prezent na gwiazdkę  U mnie również akku został wymieniony na większy; później w ASO wymieniono mi przewód masy. Ostatnio padł alternator...i po jego regeneracji zaczęła się bajka z airbagiem... Kontrolka teraz już świeci się niemal na stałe, gasnąc jedynie na postoju i podczas jazdy w prostej linii na dłuższym odcinku (czyt. nie kręcąc kierownicą). Objawy wskazują ewidentnie na problem ze stykami w przełączniku zespolonym  Nie wspomnę już przygasających świateł mijania i nie odbijających kierunków. Czy bez dostępu do FESu można się podejmować takiej wymiany na własną rękę? P.S. gdzie zamawiałeś przełącznik nowy? Na alledrogo są raczej same używki, a z tymi nigdy nie wiadomo...
_________________ GP 1.2 8V 65KM
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|