|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
CzarnyInside |
#595621 Wysłany:
03 Lip 2012, 23:26; Temat postu: Tył 3 stop - zamiana na LEDy |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 05 Lut 2011, Posty: 1296
|
|
Góra |
|
 |
|
|
domin45670 |
#595629 Wysłany:
04 Lip 2012, 00:34; Temat postu: Re: Tył 3 stop - zamiana na LEDy |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
W zasadzie to nerwosol do tego, bo by Ci się zapalała kontrolka spalonej żarówki.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
CzarnyInside |
#595630 Wysłany:
04 Lip 2012, 00:36; Temat postu: Re: Tył 3 stop - zamiana na LEDy |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 05 Lut 2011, Posty: 1296
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#595632 Wysłany:
04 Lip 2012, 00:41; Temat postu: Re: Tył 3 stop - zamiana na LEDy |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
CzarnyInside napisał(a): opornika czy rezystora - nie wiem czym się to różni Niczym  Trzeba by było sprawdzić różnicę poboru prądu przez trzeci stop i przez taśmę LED. Na jej podstawie dobrać opornik i powinno hulać.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#595644 Wysłany:
04 Lip 2012, 07:34; Temat postu: Re: Tył 3 stop - zamiana na LEDy |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Albo zmierzyć rezystancję żarówki tegoż stopu 
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
CzarnyInside |
#595671 Wysłany:
04 Lip 2012, 09:27; Temat postu: Re: Tył 3 stop - zamiana na LEDy |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 05 Lut 2011, Posty: 1296
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#595699 Wysłany:
04 Lip 2012, 11:10; Temat postu: Re: Tył 3 stop - zamiana na LEDy |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Wyciągasz żarówkę, miernik w łapkę, ustawiasz pokrętło na ohmy i mierzysz opór jaki stawia żarówka, kupujesz taki rezystor i cała filozofia. Jeśli Ci chodzi o zaoszczędzenie energii, to nic Ci nie da, gdyż rezystor wydzielając ciepło będzie zużywał tyle W, co żarówka, jeśli w innym celu to ok. Rezystor im więcej watowy, tym lepiej, mniej się będzie grzał.
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
CzarnyInside |
#595728 Wysłany:
04 Lip 2012, 13:02; Temat postu: Re: Tył 3 stop - zamiana na LEDy |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 05 Lut 2011, Posty: 1296
|
|
Góra |
|
 |
tzok |
#616394 Wysłany:
01 Paź 2012, 16:37; Temat postu: Re: Tył 3 stop - zamiana na LEDy |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
Angry_Us3r napisał(a): Wyciągasz żarówkę, miernik w łapkę, ustawiasz pokrętło na ohmy i mierzysz opór jaki stawia żarówka, kupujesz taki rezystor i cała filozofia. Pomysł słaby... jak zmierzy rezystancję na zimnym włóknie to wyjdzie mu ~0,1 Ohm, a taki rezystor "świecił" by jak żarówka  nie wiem czy żarówki są sprawdzane jak są wyłączone czy jak są włączone, jeśli jak są włączone to można rezystor obliczyć z prawa Ohma - R=U^2/P, gdzie U to 12V, a P to łączna moc żarówek.
_________________ IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|