Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Przeciwmgielne światła - możliwość instalacji
http://fiatpunto.com.pl/topic5454-25.html
Strona 2 z 4

Autor:  Grzegorz1976 [ 09 Kwi 2008, 18:24 ]
Temat postu: 

daras napisał(a):
Grill dolny jest za wąski. Nie spełni wymogów lokalizacji, wg obowiązujących przepisów.


To prawda. Grill dolny jest za wąski, a poza tym wyglądałoby to paskudnie. Natomiast tam gdzie są p-mgielne lokalizacja spełnia wszystkie kryteria wymiarowe dla dziennych (mierzyłem osobiście :D)

Autor:  daras [ 10 Kwi 2008, 09:25 ]
Temat postu: 

Grzegorz1976
Gdyby dzienne zamontować za grilem nie wyglądałoby to źle, tzn. byłyby fajnie schowane i jednocześnie spełniały swoją funkcję - czyli świeciły. Przepis nic nie mówi o tym, czy światło ma być przed czy za osłonką :)
filip76
Warto sprawdzić mocowanie tych przeciwmgłówek.
Mocowane są od dołu 2, od góry 1 śrubą imbusową.
Warto te śruby dociągnąć bo lubią się luzować.

Autor:  daro78 [ 01 Maj 2008, 21:24 ]
Temat postu: 

Grzegorz1976 napisał(a):
daras napisał(a):
Grill dolny jest za wąski. Nie spełni wymogów lokalizacji, wg obowiązujących przepisów.


To prawda. Grill dolny jest za wąski, a poza tym wyglądałoby to paskudnie. Natomiast tam gdzie są p-mgielne lokalizacja spełnia wszystkie kryteria wymiarowe dla dziennych (mierzyłem osobiście :D)


NIE spełnia. Poczytaj jeszcze raz o wysokości.

Autor:  alba [ 26 Kwi 2009, 19:39 ]
Temat postu: 

Można w to miejsce zrobić dodatkowe drogowe. Podłączyć drugi przekaźnik równolegle z oryginalnym od drogowych i gotowe bez dodatkowego przełacznika w kabinie. Nasze prawo pozwala na 4 światła drogowe z przodu.

Autor:  daras [ 27 Kwi 2009, 09:05 ]
Temat postu: 

daro78 napisał(a):
NIE spełnia.


Spełnia.
Światła dzienne muszą być min. 25 cm. nad powierzchnią ziemi ale nie wyżej niż 150 cm. Do tego odległość między nimi musi wynosić min. 60 cm. a od bocznego obrysu auta min. 40 cm.
Wszystkie te kryteria są spełnione dla lokalizacji świateł dziennych, w miejscu przeciwmgłowych.
Przynajmniej w moim Grande.

Więcej - zakupiłem ogranicznik napięcia i chcę właśnie w miejscu przeciwmgłowych zrobić dzienne.

Autor:  alba [ 27 Kwi 2009, 15:24 ]
Temat postu: 

daras napisał(a):

Więcej - zakupiłem ogranicznik napięcia i chcę właśnie w miejscu przeciwmgłowych zrobić dzienne.

A po co ci ogranicznik napięcia?

Autor:  daras [ 28 Kwi 2009, 07:33 ]
Temat postu: 

alba napisał(a):
A po co ci ogranicznik napięcia?

Żeby żarówki H1 nie świeciły na max 55W x 2, tylko 1/3 tego - ok. 17W każda.

A jak są rozwiązane fabryczne światła dzienne w MiTo?
Aktywuje się je w kompie.
Jak to działa?

Autor:  alba [ 28 Kwi 2009, 14:27 ]
Temat postu: 

daras napisał(a):
alba napisał(a):
A po co ci ogranicznik napięcia?

Żeby żarówki H1 nie świeciły na max 55W x 2, tylko 1/3 tego - ok. 17W każda.

A jak są rozwiązane fabryczne światła dzienne w MiTo?
Aktywuje się je w kompie.
Jak to działa?

W Mito dzienne są razem z pozycyjnymi w jednej oprawce jest żarówka 21/5W taka beztrzonkowa całoszklana. Ustawia się to w kompie jest wyjście na to z body computera.
Dzienne w Mito załączają się wówczas zawsze z kluczykiem a gdy załączasz mijania wtedy gasną.
Kolejna rzecz to tylne pozycyjne wg polskiego kodeksu mają się zaświecać z dziennymi i tu może być problem przy sterowaniu z body komputera. Bo nie bardzo mozna podać napięcie bezpośrednio do obwodu pozycyjnych z jego ominięciem jako że można w ten sposób upalić końcówkę mocy która pozycyjnymi steruje(nic nie cyka więc nie jest to chyba przekaźnik). Prawdopodobnie jest to jakoś zabezpieczone ale na własnej skórze bym nie próbował bo nowe body to droga zabawka raczej. W mito musiałem też to przerobić dla świętego spokoju (po telefonie do KW Policji- wydział ruchu drogowego. Twierdzą że polski kodeks tak mówi i już mimo że auto jest przecież nowe i ma na to homologację). Dałoby się na bank załatwić to programowo ale to kosztuje więcej niż przekaźnik i parę m przewodu. W momencie załączania dziennych tylne pozycyjne są odcinane od oryginalnej instalki i zasilane z obwodu dziennych.
Wg kodeksu światła dzienne maja mieć 21 W 40 cm2 powierzchni świetlnej o ile dobrze pamiętam. Nie prościej byłoby Ci połaczyć H1 w szereg wtedy masz ok 27 W na jedną. Z drugiej strony nie wiem jak to będzie świeciło przy obniżonym tak mocno napięciu . Zarówki o mniejszej mocy mają inne włókno i świecą jasno mimo mniejszego poboru, jak obniżysz napięcie to może być "żółto".

Autor:  daras [ 30 Kwi 2009, 08:42 ]
Temat postu: 

alba napisał(a):
tylne pozycyjne wg polskiego kodeksu mają się zaświecać z dziennymi i tu może być problem przy sterowaniu z body komputera

To jest Polska właśnie.
Tu masz linki do stron, chyba jednak Policja jest trochę nadgorliwa i żeruje na niewiedzy ludzi:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 222034,324
http://bezswiatel.ath.cx/?page=dzienne

Mając fabryczne dzienne spokojnie bym na nich jeździł.
Nawet pofatygował bym się do Sądu po odmowie przyjęcia mandatu.

Sorki za OFF.

Autor:  xsadol [ 30 Kwi 2009, 10:02 ]
Temat postu: 

Jesli już małe OT to:

haha

Image

Autor:  alba [ 30 Kwi 2009, 14:44 ]
Temat postu: 

daras napisał(a):
alba napisał(a):
tylne pozycyjne wg polskiego kodeksu mają się zaświecać z dziennymi i tu może być problem przy sterowaniu z body komputera

To jest Polska właśnie.
Tu masz linki do stron, chyba jednak Policja jest trochę nadgorliwa i żeruje na niewiedzy ludzi:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 222034,324
http://bezswiatel.ath.cx/?page=dzienne

Mając fabryczne dzienne spokojnie bym na nich jeździł.
Nawet pofatygował bym się do Sądu po odmowie przyjęcia mandatu.

Sorki za OFF.


Dzięki za linki - odłączam ten przekażnik co steruje pozycyjnymi :evil:

Autor:  norbert_p [ 06 Maj 2011, 11:47 ]
Temat postu: 

Czy w modelach gdzie tych świateł nie ma są może wyciągnięte kabelki, pod które można by było podpiąć nowe czy trzeba ciągnąć nową instalację?

Autor:  bravoemotionmjet [ 02 Sie 2011, 13:43 ]
Temat postu: 

norbert_p napisał(a):
Czy w modelach gdzie tych świateł nie ma są może wyciągnięte kabelki, pod które można by było podpiąć nowe czy trzeba ciągnąć nową instalację?


Da rade zamontowac. Instalacja plus zabawa z komputerem. Wczoraj testowalem i dziala.

Instalacji brakuje, trzeba dolozyc. Zabawa prosta i przyjemna.

Autor:  Sebooo [ 17 Sie 2011, 11:04 ]
Temat postu: 

Teraz przeciwmgielne mogę włączyć po włączeniu pozycji. Ktoś wie jak przerobić/coś przełączyć by włączały się po przyciśnięciu samego przycisku przeciwmgienych?

Czy kupienie takich żarówek sprawi, że przeciwmgielne będą wyglądały jak dzienne?

http://allegro.pl/zarowki-led-h1-haloge ... 36005.html
:>

Autor:  bravoemotionmjet [ 17 Sie 2011, 11:21 ]
Temat postu: 

Samego przycisku nie przerobisz, bo nie ma dwóch położeń, w których coś się zwiera na stałe i rozwiera.

Twój pomysł z halogenami zamiast dziennych to niewypał. Dowód do zatrzymania przy pierwszej kontroli albo u diagnosty.

Autor:  buladag [ 17 Sie 2011, 11:27 ]
Temat postu: 

bravoemotionmjet napisał(a):
Twój pomysł z halogenami zamiast dziennych to niewypał. Dowód do zatrzymania przy pierwszej kontroli albo u diagnosty.

Kolega Sebooo już od dłuższego czasu do tego dąży, nie tylko przeróbką p. mgłowych na pseudo dzienne. :P

Autor:  kox [ 17 Sie 2011, 11:29 ]
Temat postu: 

a teraz troche z innej beczki, dlaczego przykładowo diagnosta nie może dać zezwolenia na jazde z tak przerobionymi halogenami? jesli spełniają wymagania dot rozmieszczenia i ilość swiatła jest prawidłowa. Przeciez niektóre ledy sprzedawane na giełdach i allegro świecą dużo gorzej niż te "nasze" próby przeróbek czy moje dayline.

Autor:  bravoemotionmjet [ 17 Sie 2011, 11:30 ]
Temat postu: 

Kur.. mnie strzela jak widzę gamoni z halogenami i włączonymi pozycyjnymi. Jedyne co bym zrobił to bejsbol i wytłumaczyć w ten sposób, bo o przepisach pojęcia nie mają.

Autor:  buladag [ 17 Sie 2011, 11:31 ]
Temat postu: 

kox napisał(a):
a teraz troche z innej beczki, dlaczego przykładowo diagnosta nie może dać zezwolenia na jazde z tak przerobionymi halogenami? jesli spełniają wymagania dot rozmieszczenia i ilość swiatła jest prawidłowa. Przeciez niektóre ledy sprzedawane na giełdach i allegro świecą dużo gorzej niż te "nasze" próby przeróbek czy moje dayline.


Bo te lampy nie mają homologacji na zasilanie LED'ami.

Autor:  kox [ 17 Sie 2011, 11:33 ]
Temat postu: 

a dlaczego nie mają? bo nie mają znaczka na kloszu? czy jest jakiś inny racjonalny powód? pytam poważnie

Autor:  bravoemotionmjet [ 17 Sie 2011, 11:39 ]
Temat postu: 

kox napisał(a):
a dlaczego nie mają? bo nie mają znaczka na kloszu? czy jest jakiś inny racjonalny powód? pytam poważnie


Zrozum jedną rzecz. Po to jest homologacja, aby do użytku było dopuszczone coś co spełnia wymagania określone w przepisach, nie powodowało utrudnień, nie psuło innych rzeczy, nie zagrażało bezpieczeństwu, itd.

Założysz takie cudo i będzie oślepiało nadjeżdżających z naprzeciwka lub spowoduje zwarcie w instalacji elektrycznej albo inne sytuacje, których nie jesteś w stanie przewidzieć.

[ Dodano: 17 Sie 2011 10:39 ]
kox napisał(a):
a teraz troche z innej beczki, dlaczego przykładowo diagnosta nie może dać zezwolenia na jazde z tak przerobionymi halogenami? jesli spełniają wymagania dot rozmieszczenia i ilość swiatła jest prawidłowa. Przeciez niektóre ledy sprzedawane na giełdach i allegro świecą dużo gorzej niż te "nasze" próby przeróbek czy moje dayline.


Bo nie ma homologacji, czyli nie jest dopuszczone do użytku. Koniec. Kropka.

Autor:  kox [ 17 Sie 2011, 14:59 ]
Temat postu: 

ale jeśli zrobić coś co spełnia to w czym problem? Nie podniecaj się za bardzo bo po tonie widze że już się rozgrzłeś :>
Jeśli 6 diód na kawałku smierdzącego paska spełnia warunku homologacji ( mimo że widać je dopiero z 10m) to dlaczego np lampy takie jak moje jej nie spełniają mimo że widać je z daleka?
Tak wiem nie spełniają koniec kropka...

Autor:  bravoemotionmjet [ 17 Sie 2011, 18:54 ]
Temat postu: 

Nie podniecam się, bo mnie to nie interesuje dopóki gość z naprzeciwka nie oślepia mnie. Jeśli jakieś dodatki są homologowane, to proszę bardzo, jakieś warunki spełnia i, jeśli zamontowane z głową, to nie spowodują zagrożenia. Dla mnie możecie i szperacze montować do jazdy dziennej, bo taka akurat moda. A że najlepiej smakuje coś co jest zabronione, no cóż. Taki dziki kraj :)

Autor:  kox [ 17 Sie 2011, 19:07 ]
Temat postu: 

bravoemotionmjet napisał(a):
jeśli zamontowane z głową, to nie spowodują zagrożenia

właśnie o tym mówie, niejdednokrotnie sprzęt niehomologowany jest lepszyt od tgo z homologacją....

Autor:  buladag [ 17 Sie 2011, 23:39 ]
Temat postu: 

kox napisał(a):
Jeśli 6 diód na kawałku smierdzącego paska spełnia warunku homologacji

Mają odpowiednią budowę do takiego źródła światła. To tyle.

Diody dają inne światło, reflektor jest skonstruowany tak by odpowiednio formować strumień światła z lampy halogenowej, to tyle. W skrócie, w połączeniu z Ledem nie spełnia swojej roli.

Strona 2 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/