Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Radiowy sterownik centralnego zamka
http://fiatpunto.com.pl/topic5546.html
Strona 1 z 1

Autor:  marcin-ryba [ 17 Sty 2008, 20:33 ]
Temat postu:  Radiowy sterownik centralnego zamka

Witam

W moim GP mam centralny zamek, ale tylko z klucza, chciałbym dokupić radiowy sterownik do niego.

Czy coś podobnego montowaliście do swoich kropek?
Możecie jakiś polecić, bo wybór na allegro i nie tylko ogromny?
Gdzie montowaliście? ASO? Gwarancja na elektrykę?

Autor:  Dzióbel [ 19 Sty 2008, 20:22 ]
Temat postu: 

Witam...
Posiadam fabryczny i chyba tak jak reszta userów...
sugeruję więc założyć może przy najbliższym przeglądzie...
Będziesz miał okazję do negocjacji ... :)


Możesz założyć gdzie indziej ...ale jeśli nastąpi awaria elektryki(niekoniecznie związana z założonym centralnym) ASO będzie miało podstawę do powołania się na "nie fiatowski" centralny...

Autor:  Nicks0n [ 19 Sty 2008, 20:31 ]
Temat postu: 

Montowałem taki wynalazek tydzień temu. Mam pilota identycznego jak w nowych VW,Audi (składaniec) - koszt montażu w renomowanej Gdańskiej firmie - 200zł z pilotem. Czas 1h :) generalnie jestem bardzo zadowolony

Ten sam zabieg ze zwykłym pilocikiem kosztuje tam 150zł, ale tandeta jego wykonania skutecznie mnie zniechęciła.

Nie jest to żadna skomplikowana przeróbka, więc wszystkie części znajdziesz zapewne na Allegro

Ja:
1.niebardzo się na tym znam
2.nie chciało mi się z tym bawić
...więc oddałem Kropka w ręce fachowców :)

Autor:  marcin-ryba [ 20 Sty 2008, 21:49 ]
Temat postu: 

Witam

W akcesoriach firmowych do GP nie ma sterownika radiowego CZ, można dokupić alarm na pilota, który będzie to realizował za 750 PLN :shock:

Ja chcę kupić sterownik na allegro/sklepie internetowym i dać do ASO zamontować żeby wpisali montaż w książkę serwisową, tak chyba będzie najbezpieczniej z punktu widzenia gwarancji. Jadę popytać w tym tygodniu do ASO jak się coś dowiem to dam znać.

Cytuj:
Montowałem taki wynalazek tydzień temu. Mam pilota identycznego jak w nowych VW,Audi (składaniec) - koszt montażu w renomowanej Gdańskiej firmie - 200zł z pilotem. Czas 1h generalnie jestem bardzo zadowolony


Jak to dokładnie wygląda z tym pilotem, bo ja w moim GP mam kluczyk właśnie składany, ale bez pilota, czy można z mojego kluczyka wyjąć grot z imobilajzerem i przełożyć do tej obudowy z pilotem żeby był składany?

Autor:  Nicks0n [ 20 Sty 2008, 21:51 ]
Temat postu: 

marcin-ryba napisał(a):
Jak to dokładnie wygląda z tym pilotem, bo ja w moim GP mam kluczyk właśnie składany, ale bez pilota, czy można z mojego kluczyka wyjąć grot z imobilajzerem i przełożyć do tej obudowy z pilotem żeby był składany?


Nie powinno z tym być najmniejszego problemu

Autor:  marcin-ryba [ 20 Sty 2008, 21:58 ]
Temat postu: 

Witam


Nicks0n napisał(a):
Nie powinno z tym być najmniejszego problemu

super!

A jaki Kolega zamontował sterownik jakiej firmy?

Autor:  Nicks0n [ 20 Sty 2008, 22:42 ]
Temat postu: 

Nie wiem :)

Całość zrobili mi w serwisie zajmującym się alarmami i CZ

Autor:  Krystian [ 09 Maj 2008, 09:00 ]
Temat postu:  montaż sterownika radiowego

Witam wszystkich zainteresowanych i też niezainteresowanych,tak jak w temacie wczoraj zamontowali mi sterownik do centralnego zamka , co ciekawe obdzwoniłem chyba wszystkie ASO na śląsku i wszyscy powiedzieli że się nieda założyć, mogą jedynie tylko z alarmem.Znalazłem w Dąbrowie Górniczej warsztat specjalizujący się w montażu car audio , gps, alarmy, zamontowali to w kilka godzin . www.caraudioteam.pl koszt montażu 200pln.

Autor:  marcin-ryba [ 12 Maj 2008, 17:46 ]
Temat postu: 

Witam

Jaki dokładnie sterownik koledze założyli - producent model?
Steruje klapą bagażnika?
Co z gwarancją na elektrykę?

Autor:  Krystian [ 13 Maj 2008, 16:19 ]
Temat postu: 

sterownik firmy "noxon" jest otwieranie bagażnika najbardziej mi na tym zależało,co do gwarancji to mogą odmówić naprawy gwarancyjnej jeżeli będzie to miało bezpośredni zwiazek ze sterownikiem

Autor:  kociniak [ 14 Maj 2008, 10:05 ]
Temat postu: 

a powiedz mi czy mozesz otworzyc bagaznik nie odblokowujac drzwi? Zauwazylem ze w autach bez sterownika radiowego (czyli moje), po zamknieciu drzwi od zewnatrz kluczykiem, nie reaguje przycisk otwierania bagaznika w desce. Przetestowane za pomoca kolegi :D Oczywiscie to juz zadna niedogodnosc kliknac pilotem najpierw drzwi a potem bagaznik, w porownaniu do rzucenia zakupow na glebe, otwarciu drzwi i zanurkowaniu zeby nacisnac przycisk bagaznika. No tu Fiat sie nie popisal.

Autor:  Krystian [ 14 Maj 2008, 14:56 ]
Temat postu: 

musze otworzyć drzwi i dopiero bagażnik, chcieli mi założyć bez otwierania drzwi ale dioda świeciła by cały czas przy zamkniętych drzwiach(przycisk zam/otw z diodą)

Autor:  kociniak [ 28 Lip 2008, 09:57 ]
Temat postu: 

a ma ktos moze jakas rozpiske zlaczki od mastera w drzwiach kierowcy, kolory kabelkow i te sprawy? Zakupilem na alledrogo sterownik Trackpro i bede podlaczal.

Autor:  marcin-ryba [ 28 Lip 2008, 10:20 ]
Temat postu: 

Witam

Rozpiskę wyślę wieczorem tym, którzy do mnie napiszą na maila marcin-ryba@o2.pl.

Jeśli możesz zrób zdjęcia z montażu i zamieść na forum.

Autor:  kociniak [ 29 Lip 2008, 17:15 ]
Temat postu: 

no to pierwsze wrazenia z montazu
Bardzo dziekuje za podeslanie rozpiski. Takowa juz posiadalem wczesniej i wlasciwie nic nie wnosi. Po podlaczeniu pod kabelki niebieski i zielony i podaniu na nie + zasilania zamek tylko jeknal, kabelki rozgrzaly sie do czerwonosci az w koncu spalil sie 30A bezpiecznik. Pomyslalem ze nie tedy droga. Urzadzenie choc podobno posiada przekazniki to posiada dosc cienkie kabelki i raczej trudno bedzie mu sterowac takim pradem. Poniewaz centalnym steruje bodykomp wiec gdy wysteruje sie jego wejscia zamek powinien dzialac. Przystapilem wiec do identyfikacji kabelkow ktore steruja body. W Fiatach zamek sterowany jest masami a elementem wykonawczym jest dodatkowy przekaznik. W Grande chyba przekaznik jest w body bo nie zlokalizowalem go nigdzie. Do zamka w drzwiach idzie 5 kabelkow. Wspomniane juz niebieski i zielony, dodatkowo jeszcze zolty i jeszcze jeden niebieski. Poza tym trzy cienkie, ktore powinny uruchamiac silowniki przez styki w zamku. Oczywiscie kolory kabelkow sa inne przy zamku i w wiazce w aucie. Nastapil wiec demontaz poszycia drzwi. Po przedzwonieniu przewodow wlasciwie wszystko bylo jasne, ale....Po podlaczeniu pod jeden z kabelkow zamek, a jakze, rygluje sie bezproblemowo, ale zaden z kabelkow z wiazce nie odblokowuje go. I teraz utknalem. Nie wiem czy styki w zamku powinny sterowac zamkiem tak jak w starszych wersjach Fiatow czy tutaj jest jakis inny patent. Zastanawiam sie jak odryglowuje sie zamek z kluczyka, jakie styki zwieraja sie wtedy? No chyba ze kluczyk przesuwa silownik i on poprzez jakies inne styki podaje sygnal do body o otwarciu drzwi. :mysli:

Autor:  krowka [ 29 Lip 2008, 17:44 ]
Temat postu: 

kociniak napisał(a):
Oczywiscie to juz zadna niedogodnosc kliknac pilotem najpierw drzwi a potem bagaznik, w porownaniu do rzucenia zakupow na glebe, otwarciu drzwi i zanurkowaniu zeby nacisnac przycisk bagaznika. No tu Fiat sie nie popisal.


W moim nie muszę otwierać z pilota drzwi aby otworzyć z pilota bagażnik. Wystarczy, że wcisnę na pilocie otwieranie bagażnika - wyłącza się alarm, po zamknięciu bagażnika alarm automatycznie się uzbraja - po zamknięciu nic nie klikam :wink:

Autor:  Chicane [ 29 Lip 2008, 20:27 ]
Temat postu:  Radiowy sterownik centralnego zamka

krowka u mnie tak samo :D

Autor:  slon11 [ 29 Lip 2008, 20:39 ]
Temat postu: 

u mnie też albo drzwi z pilota albo bagażnik co chce i potrzebuje w danej chwili ,swoja drogą myslałem że wszystkie punta sa wyposażone w kluczyk typu scyzoryk z centralem i otwieraniem bagaznika ,przecież to powinno byc w standarcie kurde

Autor:  krowka [ 29 Lip 2008, 21:13 ]
Temat postu: 

slon11, jest jeszcze coś - podświetlenie pod drzwiami przód :D Z tego co było powiedziane na forum, lampki są dopiero w Emotion. Kolega ma Dynamic'a i owych lampek nie ma...

Autor:  slon11 [ 29 Lip 2008, 21:17 ]
Temat postu: 

ja mam dynamica i tez nie mam bo dynamic nie ma podświetlenia drzwi niestety chyba że doposażony w takie coś sa czasami różne kombinacje u mnie akurat nie ma światełek drzwiowych

Autor:  marcin-ryba [ 29 Lip 2008, 21:21 ]
Temat postu: 

Witam

kociniak napisał(a):
no to pierwsze wrazenia z montazu
Bardzo dziekuje za podeslanie rozpiski. Takowa juz posiadalem wczesniej i wlasciwie nic nie wnosi. Po podlaczeniu pod kabelki niebieski i zielony i podaniu na nie + zasilania zamek tylko jeknal, kabelki rozgrzaly sie do czerwonosci az w koncu spalil sie 30A bezpiecznik. Pomyslalem ze nie tedy droga. Urzadzenie choc podobno posiada przekazniki to posiada dosc cienkie kabelki i raczej trudno bedzie mu sterowac takim pradem. Poniewaz centalnym steruje bodykomp wiec gdy wysteruje sie jego wejscia zamek powinien dzialac. Przystapilem wiec do identyfikacji kabelkow ktore steruja body. W Fiatach zamek sterowany jest masami a elementem wykonawczym jest dodatkowy przekaznik. W Grande chyba przekaznik jest w body bo nie zlokalizowalem go nigdzie. Do zamka w drzwiach idzie 5 kabelkow. Wspomniane juz niebieski i zielony, dodatkowo jeszcze zolty i jeszcze jeden niebieski. Poza tym trzy cienkie, ktore powinny uruchamiac silowniki przez styki w zamku. Oczywiscie kolory kabelkow sa inne przy zamku i w wiazce w aucie. Nastapil wiec demontaz poszycia drzwi. Po przedzwonieniu przewodow wlasciwie wszystko bylo jasne, ale....Po podlaczeniu pod jeden z kabelkow zamek, a jakze, rygluje sie bezproblemowo, ale zaden z kabelkow z wiazce nie odblokowuje go. I teraz utknalem. Nie wiem czy styki w zamku powinny sterowac zamkiem tak jak w starszych wersjach Fiatow czy tutaj jest jakis inny patent. Zastanawiam sie jak odryglowuje sie zamek z kluczyka, jakie styki zwieraja sie wtedy? No chyba ze kluczyk przesuwa silownik i on poprzez jakies inne styki podaje sygnal do body o otwarciu drzwi. :mysli:


Coś Kolega tę rozpiskę słabo przeczytał.
Ostatnia strona - schemat trzy przewodowy - złącze przy drzwiach kierowcy kabel fioletowo-biały nie rozcinamy tylko podłączamy do niego sygnał zamknij i otwórz z sterownika. Otwórz poprzez rezystor 470 ohm.
Sterowanie oczywiście masą.

Autor:  kociniak [ 30 Lip 2008, 09:43 ]
Temat postu: 

bralem pod uwage dwie mozliwosci, albo zamykanie masa a otwieranie plusem, albo wlasnie tak jak piszesz, przez rezystor, oczywiscie wszystko na jednym kabelku. Ale masz racje, ze nie zrozumialem ostatniej strony. Dzieki za pomoc, ide walczyc z tematem.

i juz wszystko hula, lacznie z otwieraniem bagaznika

Manual dla opornych:
To jest urzadzenie ktore instalowalem, koszt zakupu na Allegro 60zl, kupilem ze wzgledu na piloty, mam w planie zabudowanie ich w kluczyku
Image

1.Odkrecamy oslone naroznika w miejscach zaznaczonych strzalkami sa sruby pod wkretak krzyzowy. Jedna z nich jest pod oslana progu. Oslone poprostu sie odrywa. Dzwignie otwierania maski silnika zsuwa sie w kierunku tunelu srodkowego podwazajac plaskim wkretakiem.
Image

2. Po lewej stonie ze slupka wychodzi wiazka drzwi lewych, lokalizujemy tam kabelek bialo-fioletowy, jesli teraz podamy mu mase to zamek zarygluje drzwi, jesli podamy te mase przez rezystor 470om to zamek odrygluje drzwi. Teraz tylko kwestia podlaczenia sterownika tak, aby powyzszy warunek byl spelniony.

3. Sterowanie klapy bagaznika podlaczylem pod wiazke z klawiszy w konsoli srodkowej. Kabelek granatowo-zolty jest odpowiedzialny za uruchomienie silownika klapy poprzez podanie mu masy. Znowu podlaczamy sterownik tak, aby ten warunek byl spelniony.

4. Mase do sterownika mozna znalezdz takze pod oslona naroznika, ktora zdemontowalismy w pkt.1. Przy samym progu jest nakretka i tam tez ida przewody masowe od innych urzadzen. Zasilanie wzialem z wolnego miejsca w bodykomputerze. Dwa bezpieczniki na samej gorze nie sa obsadzone a na nozce jednego z nich jest +12. Przystosowalem bezpiecznik do podlutowania pod niego kabelka zasilania sterownika i wcisnalem w wolne miejsce. Jak na razie body nic nie krzyczy.

Teraz zamek dziala dokladnie tak jakby uruchamiany byl z kluczyka. Po zamknieciu drzwi miga dioda w klawiszu a klape bagaznika mozna otworzyc dopiero po odryglowaniu drzwi. Jedyna niedogodnosc to taka, ze sterownik ma zwloke w otwieraniu klapy bagaznika a do tego dochodzi jeszcze zwloka body i calosc trwa okolo 5 sek.

Ot i cala historyja.
Zycze sukcesow monterom.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/