Cytuj:
To dziwnie działa to w punciaku
Raczej chyba normalnie. ASR pilnuje aby koła nie buksowały obniżając moc silnika. Plusem ASR'u jest przyhamowywanie koła ślizgającego się, co przenosi napęd na koło posiadające przyczepność (taka elektroniczna blokada dyferencjału). Niestety obie reakcje są w pakiecie. Gdyby ASR miał tylko tą drugą funkcję to byłby pomocny.
Ponadto ASR jest realizowany łącznie z ESP. Zatem w grę wchodzi wymiana zespołu ABS na taki, który ma ESP. ESP jest fajną rzeczą, ale, jak mawiają niektórzy, działa jak już jest za późno. Zjeździłem już trzy zimy i ESP udało mi się zmusić do pracy jedynie celowo na zakrętach na śliskim parkingu.
Moim zdaniem lepsze jest dobre wyczucie kierowcy niż te wynalazki. Najbardziej przekonuje mnie ABS, ale i na nim można się przejechać gdy podłoże jest nierówne - siła hamowania mocno zmienna.