You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Lip 2018, 20:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #809305 Wysłany: 31 Lip 2016, 23:09; 
 Temat postu: Wycie spod maski - brak pęknięć na alternatorze
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 01 Lut 2016,
Posty: 43
Cześć wszystkim,

Zwracam się do Was z prośbą o pomysł odnośnie diagnozy co mi wyje pod maską. Temat umieściłem w elektryce bo zapewne wiele wskazuje na alternator. Do rzeczy. Jak w większości przypadków z pękniętymi obudowami alternatora, wycie występuje na zimnym silniku w okolicach paska klinowego. Samochód nieodpalany od jakichś dwóch dni. Problem występuje sporadycznie (przez ostatnie 2 miesiące mi się nie zdarzyło).
Nie jest to wycie łożyska bo jest takie dziwnie specyficzne a po zwiększeniu obrotów bardziej przypomina gwizd. Po przeszukaniu forum każdy temat kończył się pękniętą obudową alternatora. Ja swój obejrzałem z każdej strony oprócz strony przylegającej do bloku silnika i nie widać żadnego, nawet minimalnego pęknięcia (alternator Denso). Ładowanie w normie a komputer nie wykazuje żadnych błędów Podczas tego wycia można wyczuć niemiły lekki zapach spod maski jakby spalenizny. Po zdjęciu paska klinowego alternator obraca się bez problemu, nie ma żadnych luzów na łożyskach.
Potrzebuję zatem pomocy jak zdiagnozować w 100% winowajcę. Cały czas podejrzewam, że to alternator ale jak to poznać, bo organoleptycznie nie ma żadnych oznak awarii. Próbowałem wyjąć alternator ale bez spuszczania silnika z łap jest to raczej niemożliwe. Przeszkodą są także przewody od klimy.
Jakieś pomysły od bardziej doświadczonych użytkowników GP?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #809316 Wysłany: 01 Sie 2016, 09:43; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski - brak pęknięć na alternatorze
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 27 Wrz 2011,
Posty: 169
Pomógł: 11
Objawy wskazują na alternator .Trzeba się namęczyć ale da się wyjąć alternator do dołu. Problemem jest odkręcenie jednej śruby od góry.zapal bez paska wielorowkowego, jak piski ustaną to alternator.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #809327 Wysłany: 01 Sie 2016, 13:20; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski - brak pęknięć na alternatorze
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1562
Pomógł: 9
[quote="Jerry1960"Trzeba się namęczyć ale da się wyjąć alternator do dołu. Problemem jest odkręcenie jednej śruby od góry.[/quote]

Potwierdzam, do tego nie trzeba opróżniać klimy :wink: Jak dobrze pamiętam trzeba tylko odkręcić jeden "uchwytek" od przewodu klimy, żeby można go było troszkę przesunąć.

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - od 2016 roku jako żonkowóz
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #809349 Wysłany: 01 Sie 2016, 18:28; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski - brak pęknięć na alternatorze
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 01 Lut 2016,
Posty: 43
OK, załóżmy, że to jednak alternator (bo pewnie tak jest, jakiegoś włocha to za jaja powinni powiesić za ten mankament) ale dlaczego wyje skoro nie ma pęknięć. Osiowości w takim razie nie traci. Coś czytałem jeszcze o jakichś sprzęgiełkach alternatora, o co z nimi chodzi?
Jeszcze w temacie "zrzucenia alternatora": Jak odkręcić tą jedną śrubę altka pod sprężarką klimy? A jak już się odkręci bo to raczej łatwiej to jak ją przykręcić z powrotem, jak ją utrzymać, żeby móc ją załapać? Załóżmy, że odkręcę alternator to czy wyjdzie on dołem pomiędzy przewodami klimy a blokiem silnika? Bo tak na pierwszy rzut oka nie widzę tam tyle miejsca żeby ten kloc się tam zmieścił.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #809352 Wysłany: 01 Sie 2016, 18:32; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski - brak pęknięć na alternatorze
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 27 Wrz 2011,
Posty: 169
Pomógł: 11
Wyjdzie może nie bez problemu , ale da radę go wyciągnąć. Śrubę da się odkręcić łamaną grzechotką .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #810633 Wysłany: 24 Sie 2016, 16:59; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski - brak pęknięć na alternatorze
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 01 Lut 2016,
Posty: 43
Jeszcze nie podjalem drugiej proby wyjecia alternatora ale wycie zaczyna dobiegac mnie coraz czesciej i nie tylko po odpaleniu a takze po tym jak silnik jest juz rozgrzany ale wkrece go na wyzsze obroty. Wtdy zaczyna wyc nawet jak zejdzie z obrotow i utrzymuje sie to przez moment. Czy to tez jest typowy objaw alternatora? Zauwazylem ze mam wlozony alternator denso 120A co mnie bardzo zdziwilo. Czytalem troche ze niektore altki posiadaja kolo sprzeglowe. Czy jest mozliwosc ze to wlasnie to kolo wyje czy jednak obudowa altka. Jak obudowa to zapewne bede musial wlozyc nowy tylko widzialem ze malo jest zamiennikow 120A. Najmocniejsze przewaznie to tylko 90A. Czy taki by wydolil?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #810667 Wysłany: 25 Sie 2016, 10:47; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski - brak pęknięć na alternatorze
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Ryszard
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 10 Maj 2013,
Posty: 281
Pomógł: 4
Nie bierz zamienników (chinskich)! Lepszy regenerowany denso niz nowy chinol. Jezeli tylko twoj altek nadaje sie do regenaracji to go regeneruj.

_________________
Mocy przybywaj bo 8V to nie V8!
CzarySmaryGarage: http://www.youtube.com/channel/UC2eCgnRn_vap605t7oTFzKA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #810673 Wysłany: 25 Sie 2016, 11:18; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski - brak pęknięć na alternatorze
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1973
Pomógł: 10
Gigavat, popieram :)

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #810682 Wysłany: 25 Sie 2016, 12:32; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski - brak pęknięć na alternatorze
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
Póki cały alternator to zmień łożyska i będzie cisza pod maską


Góra
 Profil  
 
 
 Post #839382 Wysłany: 13 Lip 2018, 09:23; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski - brak pęknięć na alternatorze
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 01 Lut 2016,
Posty: 43
Tak więc po jakimś czasie muszę jednak wymieniać alternator. Obudowa nie jest pęknięta, luzów na łożyskach praktycznie nie ma, a rotor mi zagotował uzwojenia ocierając się o nie. Nie wiem czy taki nagar rdzy tam był czy co.

Z powyższym się już pogodziłem a teraz mam pytanie. Wiem, że można kupić dwa typy alternatorów DENSO (DAN599 (105 A) i DAN999(120 A)). Ja posiadam DAN999. Czy jak podłącze 599 to czy komputer mi nic złego nie wykryje? W sumie to tylko dwa plusowe przewody do niego dochodzą ale kto wie. Oczywiście mam S&S ale go nie używam dlatego nie chcę pakować 120A bo droższy o 200zł.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #839388 Wysłany: 13 Lip 2018, 11:58; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski - brak pęknięć na alternatorze
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 23 Lis 2014,
Posty: 101
Pomógł: 2
Włóż taki jaki był czyli 120A.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #839394 Wysłany: 13 Lip 2018, 12:21; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski - brak pęknięć na alternatorze
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 01 Lut 2016,
Posty: 43
cinex134 napisał(a):
Włóż taki jaki był czyli 120A.


A możesz wyjaśnić dlaczego?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #839396 Wysłany: 13 Lip 2018, 12:45; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski - brak pęknięć na alternatorze
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 23 Lis 2014,
Posty: 101
Pomógł: 2
Konstruktor wylicza jakie zapotrzebowanie na prąd ma dane auto. W twoim wypadku jest tyle odbiorników prądu że konstruktor przewidział alternator 120A.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #839397 Wysłany: 13 Lip 2018, 12:51; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski - brak pęknięć na alternatorze
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 01 Lut 2016,
Posty: 43
cinex134 napisał(a):
Konstruktor wylicza jakie zapotrzebowanie na prąd ma dane auto. W twoim wypadku jest tyle odbiorników prądu że konstruktor przewidział alternator 120A.


No tak, tylko, że nie o to pytałem. Wiem ile mam odbiorników i wiem, że wcale nie dużo więcej niż w najzwyklejszym samochodzie - radio, wspomaganie, światła, podgrzewanie szyby itp. Dodam nawet, że dla 1.4 77KM bez S&S był przewidziany 105 A i jakoś działał a takie same odbiorniki są. Jak nadmieniłem nie używam S&S a to z jego względów jest większy alternator, aby w momencie jak silnik chodzi nadrobił straty prądu gdy silnik był zatrzymany.

Moim pytaniem było to, czy komputer nie wywali jakichś błędów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #839398 Wysłany: 13 Lip 2018, 12:57; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski - brak pęknięć na alternatorze
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 23 Lis 2014,
Posty: 101
Pomógł: 2
Nie wywali żadnych błędów.
Pamiętaj że chytry traci dwa razy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #839399 Wysłany: 13 Lip 2018, 13:12; 
 Temat postu: Re: Wycie spod maski - brak pęknięć na alternatorze
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 01 Lut 2016,
Posty: 43
cinex134 napisał(a):
Nie wywali żadnych błędów.
Pamiętaj że chytry traci dwa razy :)


Jak nie wywali to gitara.

A to, że traci to wiem ;) liczę się z tym ale też trzeba podchodzić zdroworozsądkowo. Dużo samochodów widziałem ale mało miało powyżej 100 A alternator. Tym bardziej, że pokonuję dystanse 30 km - stop - 30 km to 105 wystarczy.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO