Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Problem z komunikatami
http://fiatpunto.com.pl/topic58699.html
Strona 1 z 1

Autor:  Luke Sky Walker [ 11 Cze 2018, 15:22 ]
Temat postu:  Problem z komunikatami

Witam serdecznie,
Od tygodnia jestem posiadaczem Fiata Grande Punto w wersji Sport z silnikiem 1.9 Multijet 130 KM. Chciałbym być szczęśliwym posiadaczem, ale właśnie wychodzą pierwsze usterki auta. Wczoraj po krótkiej przejażdżce wyskoczył komunikat awaria układu wspomagania, oczywiście wyłączyło system i kierownica się z trudem kręciła. Odpaliłem auto i już wszystko normalnie chodziło, nawet wspomaganie CITY. Dzisiaj na zimnym chciałem odpalić auto, a tu nagle komunikat: "nadmierna temperatura płynu chłodniczego proszę zatrzymać pojazd i wyłączyć silnik". No to próbuję drugi raz - to samo. Dopiero za trzecim razem odpalił.

Czytałem, że winny temu może być akumulator. Aczkolwiek akumulator był wymieniany we Włoszech i faktycznie jest na nim naklejka z października 2017 roku. No to rano do Castoramy po multimetr. I takie wartości:
Na wyłączonym silniku: 12,67 V
Na włączonym silniku: 13,91 V
Na włączonym silniku, włączonym ogrzewaniu tylnej szyby, nawiewu na "2" i światłach mijana: 13,84 V

Gdzie szukać problemu ?

Autor:  autofan [ 11 Cze 2018, 15:42 ]
Temat postu:  Re: Problem z komunikatami

Ładowanie jest w zakresie prawidłowego ładowania, więc problem moze być po stronie akumulatora. Pozostaje wykonać pomiar gęstości elektrolitu akumulatora areometrem (powinien być wszędzie na zielonym) albo sprawdzić akumulator w jakimś punkcie na jego wydolność.

Autor:  Luke Sky Walker [ 11 Cze 2018, 19:13 ]
Temat postu:  Re: Problem z komunikatami

Niestety nie jestem w stanie wykonać takiego pomiary, ponieważ akumulator jest bezobsługowy.

Autor:  wojtek1967 [ 11 Cze 2018, 19:40 ]
Temat postu:  Re: Problem z komunikatami

odkręcasz taśmę mocującą akumulator do podstawy. Płaskim śrubokrętem otwierasz tą podłużną plastikową zatyczkę i wychodzą wszystkie korki na raz.

Autor:  AndyPol [ 11 Cze 2018, 21:01 ]
Temat postu:  Re: Problem z komunikatami

Jak zawsze w takich losowych zanikach- prawdopodobnie ładownia, warto zwrócić uwagę na stan połączeń na klemach i zaciskach akumulatora jak i alternatora. Niedawno poprawiałem po fachowcach, luźny przewód masowy na akumulatorze ( panowie wymieniali akumulator, nie dokręcili zacisku jak i podstawy akumulatora, co powodowało jego przemieszczanie podczas jazdy i wyświetlanie różnych komunikatów na konsoli). Sprawdzenie wszystkich punktów mas, czy nie są luźne, np. na skrzyni biegów, jeśli było wymieniane sprzęgło itd. Nie wykluczam np. krótkich szczotek węglowych alternatora, czy też pęknięcia jego korpusu (co można sprawdzić poprzez oględziny), luźnego paska alternatora, choć pewnie słychać by było lekkie popiskiwania.
Jeszcze pytanie, czy pomiar napięcia akumulatora na wyłączonym silniku, odbył się na początku, na zimnym silniku np. rano przed rozruchem? Czy też po kilku minutach, po jego wyłączeniu, gdy już dłużej pracował?

Autor:  Luke Sky Walker [ 11 Cze 2018, 21:47 ]
Temat postu:  Re: Problem z komunikatami

AndyPol napisał(a):
Jak zawsze w takich losowych zanikach- prawdopodobnie ładownia, warto zwrócić uwagę na stan połączeń na klemach i zaciskach akumulatora jak i alternatora. Niedawno poprawiałem po fachowcach, luźny przewód masowy na akumulatorze ( panowie wymieniali akumulator, nie dokręcili zacisku jak i podstawy akumulatora, co powodowało jego przemieszczanie podczas jazdy i wyświetlanie różnych komunikatów na konsoli). Sprawdzenie wszystkich punktów mas, czy nie są luźne, np. na skrzyni biegów, jeśli było wymieniane sprzęgło itd. Nie wykluczam np. krótkich szczotek węglowych alternatora, czy też pęknięcia jego korpusu (co można sprawdzić poprzez oględziny), luźnego paska alternatora, choć pewnie słychać by było lekkie popiskiwania.
Jeszcze pytanie, czy pomiar napięcia akumulatora na wyłączonym silniku, odbył się na początku, na zimnym silniku np. rano przed rozruchem? Czy też po kilku minutach, po jego wyłączeniu, gdy już dłużej pracował?


Patrzyłem popołudniu na masę przy skrzyni (fakt, była robiona generalka skrzyni, wymieniana dwumasa i sprzęgło), ale na pierwszy rzut oka wszystko jest w porządku. Pomiar był robiony po jeździe, kilka minut po wyłączeniu. Rano jeszcze sprawdzę na całkowicie zimnym silniku.

wojtek1967 napisał(a):
odkręcasz taśmę mocującą akumulator do podstawy. Płaskim śrubokrętem otwierasz tą podłużną plastikową zatyczkę i wychodzą wszystkie korki na raz.


Wiem jak to się robi, bo już nie raz to robiłem, tylko nie widziałem tam zatyczki :roll: Dzisiaj nawet wyciągałem akumulator i szukałem pod naklejkami, ale nic nie znalazłem.

Autor:  kris84 [ 14 Cze 2018, 07:59 ]
Temat postu:  Re: Problem z komunikatami

To nie jest cos co mozna zdiagnozowac w latwy sposob.
U mnie podobne objawy tez wystepowaly... problem lezal po stronie wiazki elektrycznej.
Jeden z przewodow biegnacy pomiedzy body komputerem a skrzynka bezpiecznikow (czyli ta wiazka co biegnie z wnetrza auta przez podszybie do komory silnika) byl po prostu uszkodzony.
Po prostu po 10ciu latach przestal przewodzic sam z siebie, otulina wiazki nie byla uszkodzona, wiec nawet wzrokowo nie dalo sie tego sprawdzic, elektryk mierzyl przewod po przewodzie az trafil dziada.
Auto stalo 4tyg. na serwisie a koszty... wole nie wspominac.

Poprzedni wlasciciel widac nie byl na tyle uprzejmy zeby o takich cyrkach wspomniec nowemu uzytkownikowi, a musialo sie to dziac wczesniej i bedzie sie dzialo dalej az auto kiedys juz nie odpali.

Autor:  Luke Sky Walker [ 17 Cze 2018, 07:47 ]
Temat postu:  Re: Problem z komunikatami

Finalnie auto wylądowało u elektryka. Trzyma auto od czwartku i zobaczymy w czym tkwi problem. Ile by to nie kosztowało to i tak trzeba to zrobić, bo chcę mieć auto w 100% sprawne .

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/