Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Rozrusznik nie kręcił na gorącym silniku
http://fiatpunto.com.pl/topic59960.html
Strona 1 z 1

Autor:  etkth [ 11 Lip 2019, 19:21 ]
Temat postu:  Rozrusznik nie kręcił na gorącym silniku

Przed wyjazdem na wakacje zleciłem ASO m.in. naprawę rozrusznika, który zgrzytał. Podobno go "przesmarowano", cokolwiek to znaczy. Na wakacjach miałem szczęście do wysokich temperatur (do 37 stopni) i wówczas rozgrzanego silnika nie dawało się uruchomić. Gasły wszystkie kontrolki, rozrusznik prawie nie kręcił. Po ostygnięciu działał prawidłowo.
Telefon do ASO - pracownik stwierdził, że samochód zgubił "masę" i zaproponował polewanie kabla masowego wodą, lub odkręcenie kabla masowego od nadwozia i ponowne przykręcenie. Niestety, dostęp do śruby od tego kabla w warunkach wakacyjnych jest prawie niemożliwy. Kto chce włazić pod samochód i ewentualnie odkręcać osłonę silnika? Polewanie kabli też nie pomagało.
Po powrocie z wakacji zakupiłem przewód masowy (z oczkami), podpiąłem do minusa w akumulatorze i bezpośrednio do bloku silnika. Eureka! Zadziałało. Rozrusznik kręci jak zwariowany w największe upały!

Autor:  misci [ 11 Lip 2019, 20:58 ]
Temat postu:  Re: Rozrusznik nie kręcił na gorącym silniku

Z tym polewaniem wodą to jakiś żart był. Szkoda, że nie kazał zakopać kropka w ziemi żeby uziemienie było lepsze. Faktem jest, że wystarczyło połączyć ujemny biegun aku z dowolną śrubą na silniku lub skrzyni biegów (np ze śrubą od obudowy filtra powietrza) i nawet się nie ubrudzić. Z mojego doświadczenia wynika, że doraźnie linka 4mm2 wystarcza.
P. S. Żeby nie mieć takich przygód zakupiłem grubą, miękką plecionkę i wstawiłem profilaktycznie między skrzynię biegów i punkt masowy na podłużnicy.

Autor:  etkth [ 11 Lip 2019, 23:05 ]
Temat postu:  Re: Rozrusznik nie kręcił na gorącym silniku

misci napisał(a):
Z tym polewaniem wodą to jakiś żart był. Szkoda, że nie kazał zakopać kropka w ziemi żeby uziemienie było lepsze. Faktem jest, że wystarczyło połączyć ujemny biegun aku z dowolną śrubą na silniku lub skrzyni biegów (np ze śrubą od obudowy filtra powietrza) i nawet się nie ubrudzić. Z mojego doświadczenia wynika, że doraźnie linka 4mm2 wystarcza.
P. S. Żeby nie mieć takich przygód zakupiłem grubą, miękką plecionkę i wstawiłem profilaktycznie między skrzynię biegów i punkt masowy na podłużnicy.


Wodę tłumaczył w ten sposób, że pomiędzy śrubą a nadwoziem z powodu korozji wytworzyła się warstwa izolacyjna. Hm…

Natomiast ten kupiony kabelek ma takie parametry:
Długość przewodu: 60 cm
Końcówki oczkowe konektory na śrubę: M8
Przekrój przewodu: 16 mm²

Najważniejsze że to działa. Wakacje miałem trochę zepsute, bo wsiadanie do samochodu, który nie chciał odpalić było bardzo denerwujące, a byłem w małej nadmorskiej wiosce. Najbliższy warsztat - około 20 km.

Autor:  kris84 [ 20 Lip 2019, 10:37 ]
Temat postu:  Re: Rozrusznik nie kręcił na gorącym silniku

Dobry trik z tym dodatkowym przewodem pomiedzy minusem aku a obudowa silnika/skrzyni... bede mial w pamieci gdyby cos sie dzialo!

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/