Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Rozrusznik nie kręcił na gorącym silniku http://fiatpunto.com.pl/topic59960.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | etkth [ 11 Lip 2019, 19:21 ] |
Temat postu: | Rozrusznik nie kręcił na gorącym silniku |
Przed wyjazdem na wakacje zleciłem ASO m.in. naprawę rozrusznika, który zgrzytał. Podobno go "przesmarowano", cokolwiek to znaczy. Na wakacjach miałem szczęście do wysokich temperatur (do 37 stopni) i wówczas rozgrzanego silnika nie dawało się uruchomić. Gasły wszystkie kontrolki, rozrusznik prawie nie kręcił. Po ostygnięciu działał prawidłowo. Telefon do ASO - pracownik stwierdził, że samochód zgubił "masę" i zaproponował polewanie kabla masowego wodą, lub odkręcenie kabla masowego od nadwozia i ponowne przykręcenie. Niestety, dostęp do śruby od tego kabla w warunkach wakacyjnych jest prawie niemożliwy. Kto chce włazić pod samochód i ewentualnie odkręcać osłonę silnika? Polewanie kabli też nie pomagało. Po powrocie z wakacji zakupiłem przewód masowy (z oczkami), podpiąłem do minusa w akumulatorze i bezpośrednio do bloku silnika. Eureka! Zadziałało. Rozrusznik kręci jak zwariowany w największe upały! |
Autor: | misci [ 11 Lip 2019, 20:58 ] |
Temat postu: | Re: Rozrusznik nie kręcił na gorącym silniku |
Z tym polewaniem wodą to jakiś żart był. Szkoda, że nie kazał zakopać kropka w ziemi żeby uziemienie było lepsze. Faktem jest, że wystarczyło połączyć ujemny biegun aku z dowolną śrubą na silniku lub skrzyni biegów (np ze śrubą od obudowy filtra powietrza) i nawet się nie ubrudzić. Z mojego doświadczenia wynika, że doraźnie linka 4mm2 wystarcza. P. S. Żeby nie mieć takich przygód zakupiłem grubą, miękką plecionkę i wstawiłem profilaktycznie między skrzynię biegów i punkt masowy na podłużnicy. |
Autor: | etkth [ 11 Lip 2019, 23:05 ] |
Temat postu: | Re: Rozrusznik nie kręcił na gorącym silniku |
misci napisał(a): Z tym polewaniem wodą to jakiś żart był. Szkoda, że nie kazał zakopać kropka w ziemi żeby uziemienie było lepsze. Faktem jest, że wystarczyło połączyć ujemny biegun aku z dowolną śrubą na silniku lub skrzyni biegów (np ze śrubą od obudowy filtra powietrza) i nawet się nie ubrudzić. Z mojego doświadczenia wynika, że doraźnie linka 4mm2 wystarcza. P. S. Żeby nie mieć takich przygód zakupiłem grubą, miękką plecionkę i wstawiłem profilaktycznie między skrzynię biegów i punkt masowy na podłużnicy. Wodę tłumaczył w ten sposób, że pomiędzy śrubą a nadwoziem z powodu korozji wytworzyła się warstwa izolacyjna. Hm… Natomiast ten kupiony kabelek ma takie parametry: Długość przewodu: 60 cm Końcówki oczkowe konektory na śrubę: M8 Przekrój przewodu: 16 mm² Najważniejsze że to działa. Wakacje miałem trochę zepsute, bo wsiadanie do samochodu, który nie chciał odpalić było bardzo denerwujące, a byłem w małej nadmorskiej wiosce. Najbliższy warsztat - około 20 km. |
Autor: | kris84 [ 20 Lip 2019, 10:37 ] |
Temat postu: | Re: Rozrusznik nie kręcił na gorącym silniku |
Dobry trik z tym dodatkowym przewodem pomiedzy minusem aku a obudowa silnika/skrzyni... bede mial w pamieci gdyby cos sie dzialo! |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |